Αγωνιστικό καλωσόρισμα στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς

 

www.edupame.gr

 

Συνάδελφοι –συναδέλφισσες

Τ

ο ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών σας καλωσορίζει στην εκπαίδευση. Αρκετοί από σας έχετε υπηρετήσει χρόνια σαν αναπληρωτές και έχετε βιώσει το καθεστώς των «νέων εργασιακών σχέσεων» της ομηρίας και της ανασφάλειας, που προωθούν κατ’ επιταγή της ΕΕ οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Κάποιοι από εσάς πάλι για πρώτη φορά βρίσκεστε στο χώρο του σχολείου. Σας ευχόμαστε καλή δύναμη στο δύσκολο έργο της μόρφωσης και της διαπαιδαγώγησης των παιδιών του λαού.

Πολλοί θα πουν ότι τώρα που είστε μόνιμοι, βολευτήκατε. Στην πραγματικότητα τώρα αρχίζουν τα δύσκολα.

Ø      Κυβέρνηση, ΕΕ και πλουτοκρατία, φορτώνουν τα βάρη της κρίσης στις δικές σου πλάτες, ο πενιχρός σου μισθός εξανεμίζεται.

Ø      Στα συρτάρια βρίσκεται νομοσχέδιο που θα μειώνει δραματικά τους μισθούς των νεοπροσληφθέντων στο δημόσιο στο επίπεδο του ιδιωτικού τομέα (739,56 το μήνα).

Ø      Τα τελευταία μέτρα της ΕΕ (Ιούλης 2009) επιδιώκουν να ξεριζώσουν κάθε έννοια μονιμότητας, γενικεύουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Ø      Αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης σχεδόν για όλους τους εργαζόμενους και κατά πέντε χρόνια στις γυναίκες του δημοσίου (απόφαση ευρωπαϊκού δικαστηρίου).

Ø      Με το διάλογο για την αναμόρφωση του Λυκείου και το εξεταστικό οικοδομείται το σχολείο της αγοράς, της ημιμάθειας, εντείνονται οι ταξικοί φραγμοί.

Συνειδητοποιώντας το ρόλο μας σαν δάσκαλοι των παιδιών του λαού, πρέπει να κατακτήσουμε την κοινωνική μας αποστολή που δεν είναι άλλη από την παιδαγωγική συμβολή στην ολόπλευρη διαμόρφωση ελεύθερων και συνειδητών ανθρώπων με οράματα και ιδανικά.

 

Στα ΠΕΚ θα σου πουν ψέματα πολλά!

Τα ΠΕΚ δεν έχουν καμία σχέση με την επιμόρφωση. Είναι μια καρικατούρα της επιμόρφωσης. Μόνη λύση είναι η ετήσια περιοδική επιμόρφωση μέσα από πανεπιστημιακές-παιδαγωγικές σχολές με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Τα ΠΕΚ είναι «Προγράμματα Ευρωενωσιακής Κονόμας»!

Κατακόρυφος πάπυρος: Γανιάσατε, δασκάλοι να ξεμάθω.
Να ‘μαι εγώ, 
να στοχάζομαι,
 να θέλω.
Ψέματα όλο ν’ ακούω, να λέω, να πράττω.
Για ψέματα να ζω και να πεθαίνω.
Κ.Βάρναλης
(Εθνική Παιδεία)

  Ο εκπαιδευτικός να φωτίσει τις παιδικές και νεανικές ψυχές

Το ερώτημα που όλοι μας πρέπει να απαντήσουμε είναι τι τύπο ανθρώπου θέλουμε  να  διαμορφώνει, να «βγάζει» το σχολείο. Και σε αυτό μέσος δρόμος δεν υπάρχει. Είτε θα γίνουμε δάσκαλοι που θα τολμήσουμε να διδάξουμε την αλήθεια, τον αγώνα και τελικά την αξιοπρεπή και τίμια στάση ζωής στους μαθητές μας, είτε θα μετρήσουμε το μπόι μας με βάση τα κριτήρια των επιχειρήσεων που βλέπουν σε κάθε μαθητή και έναν πιθανό πελάτη και αυριανό εργαζόμενο προς εκμετάλλευση.

Πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας την κοινωνική καταγωγή των μαθητών μας, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της. Για μας η «κακή σχολική επίδοση» και  η «αδιαφορία» του μαθητή δε μπορεί να είναι αφορμή για να αφεθεί ένα παιδί στην τύχη που του έχει προδιαγράψει η ταξική κοινωνία. Να αρνηθούμε να αποκτήσουμε συμπληρωματικό εισόδημα πατώντας στα χάλια της παιδείας. Να αρνηθούμε τα «ιδιαίτερα» της παραπαιδείας.

 

Μόνη προοπτική ο αγώνας με το ΠΑΜΕ!

Ο αγώνας με το ΠΑΜΕ είναι ο μόνος που μπορεί να αναχαιτίσει έστω και μερικώς τις συνέπειες από την επίθεση που δεχόμαστε, να δημιουργήσει όρους και προϋποθέσεις για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης, πολλά σωματεία που συμμετέχουν και συναποτελούν το ΠΑΜΕ μέσα από σκληρή ταξική πάλη κατάφεραν να αποσπάσουν αυξήσεις πολύ πάνω από την απαράδεκτη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της ΓΣΕΕ, να παρθούν πίσω απολύσεις, κ.α.

           

Καμία εμπιστοσύνη στις συμβιβασμένες πλειοψηφικές ηγεσίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ. Στηρίζουν τη στρατηγική της ΕΕ, τη γραμμή της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, κάνουν πλάτες στην αντιλαϊκή-αντιεκπαιδευτική πολιτική. Είναι μέρος του προβλήματος!

 

ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ

Συνάδελφε νεοδιόριστε, μάθε τα δικαιώματά σου και μην επιτρέψεις να μετατραπεί το δικαίωμά σου σε εκδούλευση.

1.       Το ΠΥΣΔΕ- ΠΥΣΠΕ υποχρεούται να αναρτήσει τα κενά των σχολείων.

2.       Για την τοποθέτησή σας σε σχολείο λαμβάνονται υπόψη οικογενειακοί λόγοι, συνυπηρέτηση και εντοπιότητα. (Π.Δ. 144/97 και Π.Δ. 50/96). Συγκεκριμένα: Έγγαμος εκπαιδευτικός (4) μόρια, πρώτο παιδί (4) μόρια, δεύτερο παιδί (4) μόρια, τρίτο παιδί (6) μόρια και (7) μόρια για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά, συνυπηρέτηση (4) μόρια και εντοπιότητα (2) μόρια.

3.       Στις τοποθετήσεις προηγούνται όσοι ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες:

α)Οι εκπαιδευτικοί με παιδιά τυφλά, κωφά, ή βαρήκοα, αυτιστικά, σπαστικά ή πάσχουν από μεσογειακή αναιμία που χρήζει μεταγγίσεως αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιμοκάθαρσης, AIDS, σύνδρομο DOWN και σκλήρυνση κατά πλάκας, τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής καρκίνου σε μεταστατικό στάδιο και νόσο του Grohn.

β)Οι εκπαιδευτικοί με τέσσερα ή περισσότερα ανήλικα παιδιά ή παιδιά που σπουδάζουν και δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας.

γ)Οι εκπαιδευτικοί που οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους πάσχουν από μεσογειακή αναιμία που χρήζει μεταγγίσεως αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιμοκάθαρσης, AIDS, σκλήρυνση κατά πλάκας, τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής καρκίνου σε μεταστατικό στάδιο και νόσο του Grohn.


Η χαώδης κατάσταση στους διορισμούς λόγω των πολλών πινάκων, η αύξηση του αριθμού  των λεγόμενων λειτουργικών κενών σε βάρος των οργανικών δημιούργησαν μια νέα άτυπη εργασιακή σχέση, «του εκπαιδευτικού σε διάθεση του ΠΥΣΔΕ», με αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να βρίσκονται σε εργασιακή αβεβαιότητα και ομηρία.

Καιρός να πάψει να υπάρχει το απαράδεχτο αυτό καθεστώς με χιλιάδες εκπαιδευτικούς να είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ χωρίς οργανική θέση! Να εξαλειφθεί το τελευταίο φαινόμενο, που προωθεί το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, να καλύπτονται κενά με προσωρινή τοποθέτηση για πολλά χρόνια, αντί να γίνεται οργανική τοποθέτηση. Επιτέλους να μην καθορίζονται οι οργανικές θέσεις αυθαίρετα και πελατειακά από τους Διευθυντές των σχολείων, τα Γραφεία και κυρίως το ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ.

 

Προκειμένου να διασφαλιστεί η εργασιακή σταθερότητα των εκπαιδευτικών, καταθέτουμε για άμεση διεκδίκηση την παρακάτω πρόταση για τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών

 

1)Υπάρχει ανάγκη ν’ αυξηθούν οι θέσεις εργασίας, οι οργανικές θέσεις, έτσι ώστε να είναι αντίστοιχες του συνόλου των εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση. Αυτό μπορεί να γίνει, αν όλα τα λεγόμενα λειτουργικά κενά με πλήρες ωράριο αλλά και κάθε κενό στο οποίο αναλογούν τουλάχιστον 8 διδακτικές ώρες (και που, ως γνωστό, καλύπτεται προσωρινά από εκπαιδευτικούς που είναι είτε στη διάθεση είτε με απόσπαση ή με αναπληρωτές–ωρομίσθιους) μετατραπούν από τα ΠΥΣΠΕ- ΠΥΣΔΕ σε οργανικά κενά.

Ταυτόχρονα να υπολογίζονται οι οργανικές θέσεις, οι θέσεις εργασίας, με βάση τους 20 μαθητές ανά τμήμα.

2) Οι εκπαιδευτικοί που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ να τοποθετούνται στα σχολεία με σειρά που θα καθορίζεται  από το έτος εισόδου τους σ’ αυτά (αρχαιότητα στο ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ) και  τα μόριά τους.      

 

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ  ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ (ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ)

Σε κάθε κενό που δημιουργείται έως τις αρχές Σεπτέμβρη (π.χ. από συνταξιοδοτήσεις μέσα στο καλοκαίρι, από κάθε είδους άδειες εκπαιδευτικών κλπ.) τοποθετούνται προσωρινά οι εκπαιδευτικοί με την εξής σειρά:

α)Όσοι είναι υπεράριθμοι με βάση τα μοριά τους, β)Όσοι ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ, γ)Όσοι είναι στη διάθεση ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ με σειρά το έτος εισόδου σ’ αυτά  και τα μόριά  τους, δ)Οι αποσπασμένοι από άλλο ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ., ε)Οι νεοδιόριστοι.

Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται στις 11 Σεπτέμβρη.

Ειδικά για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς διεκδικούμε:

Το κράτος να δημιουργήσει σύγχρονες εστίες για να καλυφθούν οι ανάγκες στέγασης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών οι οποίοι δεν έχουν καμία ευθύνη για την περιπλάνηση στην οποία τους οδηγεί το Υπουργείο Παιδείας. Άμεσα να γίνουν μισθώσεις κτιρίων από τον κρατικό προϋπολογισμό και εναλλακτικά να προβλεφθεί επίδομα ενοικίου.

 

                                                                                                                                    Αύγουστος 2009