Πρόταση

Προς τις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και των ΣΥΛΛΟΓΩΝ

                                                                                                                                                                                                                               

 

 www.edupame.gr

 

1. Στα πλαίσια της καπιταλιστικής κρίσης και στο όνομα της κρίσης δυναμώνει η επίθεση κυβέρνησης-πλουτοκρατίας-ΕΕ. Σε εξέλιξη βρίσκεται ο πόλεμος στο σύνολο των εργατικών λαϊκών δικαιωμάτων, βαθαίνουν οι αναδιαρθρώσεις.

Η οικονομική κρίση σήμερα είναι η κρίση του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής, δεν αφορά μόνο την χώρα μας, ξεδιπλώνεται στο σύνολο του αναπτυγμένου καπιταλιστικού κόσμου.

2.Οι εξαγγελίες και τα μέτρα της κυβέρνησης αποσκοπούν στην ενίσχυση της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας των μονοπωλίων, στη συμπίεση της τιμής της εργατικής δύναμης, στην παραπέρα υποταγή της παιδείας στην αγορά.

·         Με το πακέτο οικονομικών μέτρων φορτώνουν τα βάρη της κρίσης στους εργαζόμενους (περικοπή 13ου,14ου μισθού).

·         Με το νόμο για το φορολογικό κλιμακώνεται η αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος και ενισχύονται τα προνόμια και οι φοροαπαλλαγές που απολαμβάνει το μεγάλο κεφάλαιο.

·         Με το σχέδιο νόμου για το ασφαλιστικό αυξάνονται τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, μειώνονται δραματικά οι συντάξεις, καταργείται ουσιαστικά το δικαίωμα ασφάλισης-υγείας στους άνεργους και στους ελαστικά εργαζόμενους.

·         Με τις εξαγγελίες για τις αλλαγές στα εργασιακά, καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, απελευθερώνονται οι απολύσεις, καταργούνται οι αποζημιώσεις μετά την απόλυση, δρομολογείται η άρση της μονιμότητας, καταργείται η οργανικότητα της θέσης, γενικεύονται οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, προωθούνται πάνω από 230.000 απολύσεις στο Δημόσιο, επίκεινται απολύσεις στους εκπαιδευτικούς, αρχής γεννομένης από την ΤΕΕ.

·         Με το προσχέδιο για το «Νέο Σχολείο» προωθείται το αποκεντρωμένο και ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο. Σπάει ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης, μέτρο που συνδέεται άμεσα και με την επικείμενη διοικητική μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη.

·         Με το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών που μόλις πρόσφατα εξαγγέλθηκε, καθιερώνεται το πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης ως αναγκαία προϋπόθεση όχι μόνο εισόδου στην εκπαίδευση αλλά και για τη συμμετοχή στον ΑΣΕΠ. Όλοι οι εκπαιδευτικοί από το 2012-2013 θα προσλαμβάνονται μόνο μέσω ΑΣΕΠ. Οι πίνακες προϋπηρεσίες κλειδώνουν οριστικά στις 30/6/2010 και στην πραγματικότητα δεν θα υπάρξει καμιά μεταβατική περίοδος. Όση προϋπηρεσία είχαν συγκεντρώσει οι ωρομίσθιοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί πάει στο βρόντο! Για το σχολικό έτος 2010-2011 θα προσληφθούν 17.000 λιγότεροι ωρομίσθιοι και αναπληρωτές. Και μαζί με τη σχολική χρονιά 2011-2012 θα προσληφθούν περίπου 30.000 λιγότεροι εκπαιδευτικοί. Στην πραγματικότητα, οι εκπαιδευτικοί αυτοί απολύονται! Έτσι αυξάνεται η ουρά των ανέργων εκπαιδευτικών. Υποχρεώνεται ο εκπαιδευτικός στον πρώτο τόπο του διορισμού του να παραμείνει για τρία έτη. Ενεργοποιείται και καθιερώνεται ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού για τα δυο έτη και η μονιμοποίησή του μετά από αξιολόγηση.

·         Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου είναι το βασικό και αναγκαίο εργαλείο που θα σπρώξει τα σχολεία στην αγορά και την ημιμάθεια, θα φορτώσει το κόστος της μόρφωσης στις τσέπες των γονιών.

·         Με τις εξελίξεις στη διοικητική μεταρρύθμιση και το σχέδιο «Καλλικράτης» βαθαίνει παραπέρα η ταξικότητα στην εκπαίδευση, προωθείται το αποκεντρωμένο διαφοροποιημένο σχολείο σε όλα τα επίπεδα. Οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται στο επίπεδο του Δήμου ή της σχολικής μονάδας, η πρόσληψη θα γίνεται στη βάση του διδακτικού αντικειμένου.

 

Απέναντι σ’ αυτές τις εξελίξεις ο κυβερνητικός εργοδοτικός συνδικαλισμός

ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ-ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ κάνει πλάτες.

Είναι χαρακτηριστικό, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη σφοδρή επίθεση στα λαϊκά στρώματα και έρχεται νέα ισχυρή αντεργατική θύελλα, ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ στηρίζουν ανοιχτά τα αντεργατικά μέτρα. Η ΓΣΕΕ έχει κρίνει τα μέτρα της κυβέρνησης «σκληρά αλλά αναγκαία», ενώ η ΑΔΕΔΥ  ζήτησε «μέτρα μικρότερης έντασης» (!!).  Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται και ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ που επί της ουσίας στηρίζουν το πολυνομοσχέδιο, το «νέο σχολείο».

3. Στη σφοδρή και εφ’ όλης της ύλης επίθεση απαντήσαμε με όρους οργάνωσης-αντίστασης-αντεπίθεσης, με όρους κινήματος και κίνησης μαζών, απειθαρχίας και ανυπακοής.

Ειδικότερα, η απεργία στις 17 Δεκέμβρη υπήρξε σταθμός και ορόσημο στην πορεία της ταξικής πάλης, στη χειραφέτηση της εργατικής τάξης από την πολιτική και την ιδεολογία του κεφαλαίου, από τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες.

Καταγγέλλουμε κάθε προσπάθεια τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που πήραν μέρος στις απεργίες της απειθαρχίας και της ανυπακοής, τις απεργίες που κήρυξαν τα ταξικά συνδικάτα, το ΠΑΜΕ. Με έγγραφά τους, Περιφερειακές Διευθύνσεις (Ηράκλειο, Λάρισα, Βόλος, Ρόδος, κ.α.) καλούν σε απολογία εκπαιδευτικούς επειδή απήργησαν, επισείοντας το «μπαμπούλα» του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα και των διώξεων. Το δρόμο για μια τέτοια εξέλιξη έστρωσαν οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες και ιδιαίτερα οι δυνάμεις του οπορτουνισμού στο ΔΣ της ΟΛΜΕ (ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ) που σε ρόλο εισαγγελέα και πριν τον εισαγγελέα, έκριναν παράνομες τις απεργίες που κήρυξε το ΠΑΜΕ. Η περίπτωση της Β’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου είναι χαρακτηριστική.

 

Κάνουμε απολύτως σαφές: Να μην τολμήσουν να πειράξουν ούτε έναν απεργό! Θα έχουν να κάνουν με ολόκληρο το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, με τη μαχόμενη εργατική τάξη!

 

 

 

4. Άμεσο πρόγραμμα δράσης. Κλιμάκωση της πάλης και η απεργία στις εξετάσεις.

Κλιμάκωση στο περιεχόμενο της πάλης. Κλιμάκωση με ένταση της ιδεολογικοπολιτικής διαπάλης. Κλιμάκωση και στο επίπεδο των μορφών πάλης.

Στις 15 Μάη κατατίθεται το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό. Το γεγονός ότι συμπίπτει με τις εξετάσεις δε σημαίνει ότι δεν απεργούμε. Πάνω σε ένα συνεκτικό πλαίσιο πάλης, με κύριο αίτημα «Να αποσυρθούν τώρα τα αντιλαϊκά μέτρα», οργανώνουμε, κλιμακώνουμε την πάλη και μέσα στις εξετάσεις, με 24ωρες, 48ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις, με συλλαλητήρια, με κινητοποιήσεις που θα έχουν διάρκεια, βάθος χρόνου και ταυτόχρονα χαρακτηριστικά συμμαχίας, κοινής δράσης με όλους τους εργαζόμενους, με όλους τους κλάδους.

Στις σημερινές συνθήκες και έτσι όπως εξελίσσεται η ταξική πάλη, είμαστε αντίθετοι σε μια μορφή απεργίας διαρκείας μέσα στις εξετάσεις από έναν κλάδο μόνο του. Μια τέτοια προοπτική, ειδικά αυτήν την περίοδο, με έντονα τα χαρακτηριστικά της συντεχνίας και του τυχοδιωκτισμού, θα είναι καταστροφική για τον κλάδο και το κίνημα των εκπαιδευτικών. Κανένας κλάδος δεν θα σωθεί από μόνος του. Όταν όλος ο τόπος καίγεται, κανένας δε θα μπορέσει από μόνος του να σώσει το χωραφάκι του.

Οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες ΟΛΜΕ-ΔΟΕ «παίζουν» με την απεργία διαρκείας μέσα στις εξετάσεις, μόνο και μόνο για να «ξεπλυθούν» στη συνείδηση των εκπαιδευτικών. Έχουν σκοπιμότητα. Δεν πιστεύουν σε μια τέτοια προοπτική. Και δεν πιστεύουν γιατί συμφωνούν με το σύνολο των αναδιαρθρώσεων στην παιδεία, με την ουσία του πολυνομοσχέδιου για το «νέο σχολείο». Γι’ αυτό και δεν κοντράρουν τις αναδιαρθρώσεις στο χώρο της εκπαίδευσης. Βλέπουν ασάφειες στα κυβερνητικά μέτρα, τα κρίνουν ως έκθεση ιδεών. Συνδιαλέγονται με το Υπουργείο Παιδείας, ζητούν επιμέρους ρυθμίσεις, όπως την επιμήκυνση της μεταβατικής περιόδου στο σύστημα διορισμών, δηλαδή ΑΣΕΠ, παιδαγωγική επάρκεια, αυτοαξιολόγηση και αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα.

ΟΛΜΕ-ΔΟΕ δεν μπορούν να ηγηθούν σε μια τέτοια αντιπαράθεση. Δεν είναι οι συνδικαλιστικές ηγεσίες που μπορούν να τους εμπιστευθούν οι συνάδελφοι. Είναι «δούρειος ίππος» στο εκπαιδευτικό κίνημα, φορέας της αστικής ιδεολογίας και πολιτικής στο εργατικό κίνημα. Ας μην ξεχνάμε τη δημόσια δήλωση της Α.Διαμαντοπούλου «Ευχαριστώ τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ για τη συμβολή τους στη διαμόρφωση των θέσεων του Υπουργείου Παιδείας. Δεν σας κρύβω ότι πολλές από τις θέσεις που τελικά διαμορφώσαμε τις πήρα από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ».

ΟΛΜΕ-ΔΟΕ δεν μπορούν να ηγηθούν σε μια τέτοια αντιπαράθεση γιατί όλο το προηγούμενο διάστημα, όχι μόνο δεν προετοίμαζαν το έδαφος για την απόρριψη των αντιεκπαιδευτικών μέτρων στη συνείδηση των εκπαιδευτικών, της νεολαίας, των εργαζομένων, όχι μόνο δεν προετοίμαζαν το έδαφος της κλιμάκωσης, αλλά φρόντιζαν και για την αποκλιμάκωση της πάλης, κάνοντας ό,τι μπορούσαν για να μην έχει επιτυχία η 48ωρη απεργία στις 21-22 Απρίλη και ειδικά η απεργία στις 21 Απρίλη.

ΟΛΜΕ-ΔΟΕ έχουν σημαντική ευθύνη για τα χαμηλά ποσοστά στις κινητοποιήσεις που κινήθηκαν στο 20-25%.

Σε κάθε περίπτωση δεν δαιμονοποιούμε, ούτε θεοποιούμε τη μορφή πάλης μέσα στις εξετάσεις. Οι ίδιες οι εξελίξεις, η ίδια η συμμετοχή, οι αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων σε τελική ανάλυση κρίνουν και την επιλογή στις μορφές πάλης.

Παίρνουμε την υπόθεση στα χέρια μας.

Ο Μάης είναι μήνας αποφασιστικής αναμέτρησης και είναι η ώρα να δείξει ο λαός το μπόι του.

 

ΑΠΕΙΘΑΡΧΙΑ-ΑΝΥΠΑΚΟΗ!

ü       Να καταργηθούν στην πράξη τα 30αρια τμήματα.

Να μη συναινέσει στην υλοποίηση του αντιπαιδαγωγικού αυτού μέτρου κανένας Σύλλογος Διδασκόντων, κανένα σωματείο.

ü       Να μη συνεδριάσει κανένας Σύλλογος Διδασκόντων για την προώθηση της αυτοαξιολόγησης και την υλοποίηση του πολυνομοσχέδιου του «νέου σχολείου».

ü       Να μη δεχτεί κανένα σχολείο, κανένας Σύλλογος Διδασκόντων, την πιλοτική εφαρμογή του «νέου σχολείου» και των ΖΕΠ. Να αποφασίσουν ανυπακοή κι απειθαρχία!

 

Διεκδικούμε

·         Να μην κατατεθεί το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο και να ακυρωθούν οι προηγούμενοι αντιασφαλιστικοί νόμοι της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

·         Να παρθούν πίσω όλα τα αντιλαϊκά μέτρα. 1900 ευρώ ο πρώτος μισθός στην εκπαίδευση.

·         Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο για το «νέο σχολείο». Λέμε όχι στο νέο σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών.

·         Καμιά απόλυση. Σταθερή μόνιμη δουλειά για όλους. Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Κατάργηση του ΑΣΕΠ. Κατάργηση του θεσμού του ωρομισθίου και του αναπληρωτή.

·         Καμιά τάξη πάνω από 20 μαθητές.

·         Όχι στην αυτοαξιολόγηση, στο σχέδιο Καλλικράτης, στο ταξικό-διαφοροποιημένο αποκεντρωμένο σχολείο. Ένα σχολείο ενιαίο για όλα τα παιδιά.

·         Ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση και μόρφωση για όλους μέσα από Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο.

·         Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία-υγεία-ασφάλιση, κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας.

 

ΚΑΜΙΑ ΘΥΣΙΑ–ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Η ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ!

Αθήνα 26 Απρίλη 2010