ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ
ΚΑΛΕΣΜΑ
ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ
Νεοδιόριστοι συνάδελφοι,
Το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών σας
καλωσορίζει στην εκπαίδευση. Αρκετοί από σας έχετε υπηρετήσει χρόνια σαν
αναπληρωτές και έχετε βιώσει το
καθεστώς των «νέων εργασιακών σχέσεων» της ομηρίας και της ανασφάλειας, που
προωθούν κατ' εντολή της ΕΕ οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Κάποιοι από
εσάς πάλι για πρώτη φορά βρίσκεστε στο
χώρο του σχολείου.
Γνωρίζετε πολύ καλά ότι στους καιρούς της νέας τάξης,
των ιμπεριαλιστικών πολέμων, της δίνης των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, των
ιδιωτικοποιήσεων, των επιθέσεων στα εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα, της
αποδιάρθρωσης του ασφαλιστικού συστήματος, δεν ξεφεύγουν από τη λαίλαπα αυτή
ούτε το εκπαιδευτικό σύστημα ούτε ο εκπαιδευτικός.
Για αυτό λοιπόν πρέπει, συνειδητοποιώντας το ρόλο
σας σαν δάσκαλοι των παιδιών του λαού μας, να διεκδικήσετε μαχητικά τις
προδιαγραφές της κοινωνικής αποστολής και του έργου σας, που δεν είναι άλλο από την παιδαγωγική συμβολή στην
ολόπλευρη διαμόρφωση ελεύθερων και συνειδητών ανθρώπων με όραμα και ιδανικά και
από το μερίδιο ευθύνης σας στη διασφάλιση για όλα τα παιδιά του δικαιώματος στη
γνώση.
Εφόσον επιλέξατε να ακολουθήσετε το δρόμο αυτό, όπως
τον διάλεξαν εκατοντάδες αγωνιστές και πνευματικοί άνθρωποι που ανάδειξε το
εκπαιδευτικό κίνημα, θα ανακαλύπτετε στην πορεία του χρόνου ότι η προωθούμενη
εκπαιδευτική πολιτική του μεγάλου κεφαλαίου, με τη συναίνεση των δυνάμεων του
ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΝασπισμού, κομμάτων του ευρωμονόδρομου, απονευρώνει την
εκπαίδευση από κάθε ευγενικό χαρακτηριστικό που οφείλει να έχει, την μετατρέπει
σε κατάρτιση, κατηγοριοποιεί τα σχολεία και τους μαθητές, υψώνει νέα τείχη
ταξικών φραγμών για τα παιδιά των φτωχών στρωμάτων, συντηρεί διπλά και τριπλά ανισότιμα
σχολικά δίκτυα και οδηγεί στην περιθωριοποίηση ένα σημαντικό τμήμα του
μαθητικού πληθυσμού. Ταυτόχρονα, δικαιώματα, που αποτελούν καταχτήσεις του
κινήματός μας, αμφισβητούνται ή καταργούνται και επιχειρείται η μετατροπή του
εκπαιδευτικού σε άβουλο διεκπεραιωτή
των εντολών της άρχουσας τάξης. Αντιεκπαιδευτικά αντιδραστικά μέτρα, που
διαφημίζονται σαν καινοτομίες, θεσμοθετούνται και εφαρμόζονται σταδιακά, όπως η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και των
σχολικών μονάδων, το καθηκοντολόγιο, η οικονομική «αυτονομία» του σχολείου, όλα
αυτά με κυρίαρχο άξονα και στρατηγικό στόχο την αποκέντρωση ης εκπαίδευσης. Με
την αποκέντρωση επιδιώκεται η παγίωση ενός ακόμα πιο ταξικού και
διαφοροποιημένου μοντέλου εκπαίδευσης ( πρωταρχική θέση του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ –
σχέδιο Καποδίστριας ΙΙ). Με αυτήν θέλουν να ιδιωτικοποιήσουν την εκπαίδευση με
την ανάθεση αρμοδιοτήτων για τα έσοδα και το πρόγραμμα των σχολείων στην τοπική
αυτοδιοίκηση και κοινωνία (διάβαζε επιχειρήσεις). Πρώτο ορατό θύμα τα
νηπιαγωγεία και η προσχολική αγωγή. Τα νέα βιβλία στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο
είναι αντιεπιστημονικά, αποσπασματικά, διαστρεβλώνουν την αλήθεια,
διαλύουν και χειραγωγούν τη σκέψη των
παιδιών.
Μόνη επιλογή για την απόκρουση της πολιτικής αυτής και
τη διαμόρφωση των όρων της αντεπίθεσης για ένα σχολείο των λαϊκών αναγκών είναι
η οργάνωση και η πάλη μαζί με το ταξικό σ.κ. των εργαζομένων, με το ΠΑΜΕ. Σας
καλούμε λοιπόν να οργανωθείτε στις τοπικές ΕΛΜΕ και τους συλλόγους
εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και να
απαιτήσετε να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να γίνουν εστίες και κάστρα
της πάλης.
Εμείς το λέμε καθαρά και χωρίς περιστροφές, ότι χωρίς
τη συνολική ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού λαϊκού κινήματος μέσα από το
ΠΑΜΕ, δεν μπορεί να έχουμε κίνημα με προοπτική και αποτελεσματικότητα. Σας
καλούμε να στηρίξετε παντού την αγωνιστική γραμμή και την ταξική συσπείρωση στο
σ.κ., που με συνέπεια υπηρετούν τα αγωνιστικά σχήματα του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών σε
κάθε πρωτοβάθμιο σωματείο.
· Το ΠΑΜΕ δεν είναι παράταξη ούτε συνδικάτο. Δεν είναι τίτλος ψηφοδελτίου. Το ΠΑΜΕ είναι κίνημα που παλεύει για την οργάνωση, τον ταξικό προσανατολισμό, τη χειραφέτηση της εργατικής τάξης. Είναι το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα. Στις γραμμές του ΠΑΜΕ παλεύουν ομοσπονδίες, εργατικά κέντρα, σωματεία, επιτροπές αγώνα, χιλιάδες εργαζόμενοι στους κλάδους και στους χώρους δουλειάς.
· Το ΠΑΜΕ επιδιώκει την ενότητα της Εργατικής Τάξης με βάση τα δικά της συμφέροντα, κόντρα στο βασικό εχθρό, το μεγάλο κεφάλαιο, αλλά και ενάντια στις κυβερνήσεις του και τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ – ΟΛΜΕ – ΔΟΕ – ΟΙΕΛΕ.
· Το ΠΑΜΕ πρωτίστως είναι φορέας οργάνωσης της πάλης των εργατών, της μισθωτής εργασίας. Είναι μια πλατιά, διαρκής Επιτροπή Αγώνα. Δρα αυτοτελώς και μέσα και έξω από τα όργανα των συνδικάτων, των ΕΛΜΕ και των ΣΥΛΛΟΓΩΝ, οργανώνοντας την πάλη από τα κάτω και με όρους κινήματος. Επιδιώκει να αναδειχθεί ως το κέντρο οργάνωσης του αγώνα της εργατικής τάξης και για τα ζητήματα παιδείας.
· Τα ταξικά σωματεία που ανήκουν στο ΠΑΜΕ, είναι ταυτόχρονα και στην οργανωτική δομή των ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ – ΟΛΜΕ – ΔΟΕ, μόνο που αντιπαλεύουν σθεναρά και ανυποχώρητα τη «γραμμή» της συναίνεσης και της υποταγής, παλεύουν για να ανατρέψουν τις συμβιβασμένες πλειοψηφικές τους ηγεσίες.
· Το ΠΑΜΕ είναι η μία από τις δύο «γραμμές» στο εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα που ιστορικά βρίσκονται σε διαρκή αντιπαράθεση. Η άλλη είναι η «γραμμή» της συνδιαχείρισης και της υποταγής.
· Το
ΠΑΜΕ επιδιώκει μέσα από τους αγώνες, τις πρωτοβουλίες και τη δράση του
καθημερινά να αναδεικνύεται ως ο πραγματικός εκφραστής των συμφερόντων της
Εργατικής Τάξης.
Απέναντι στον τίμιο και αξιοπρεπή
δρόμο που προτείνουμε, οι σειρήνες του συμβιβασμού και της υποταγής, οι
πλειοψηφίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ δείχνουν στην ουσία τον ατομικό δρόμο, τη συνδιαλλαγή,
τη μικροεξυπηρέτηση, τη συντεχνιακή δράση. Απορρίψτε αυτές τις επιλογές όπου κι
αν τις συναντήσετε.
Και ας μην ξεχνάμε ότι η αξιοπρεπής, αγωνιστική και
συλλογική στάση ζωής είναι το πρώτο και κυριότερο μάθημα που παραδίδουμε στους
μαθητές μας…..
ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ
Συνάδελφε νεοδιόριστε, μάθε τα δικαιώματά σου και μην επιτρέψεις να
μετατραπεί το δικαίωμά σου σε εκδούλευση.
1. Το ΠΥΣΔΕ υποχρεούται να αναρτήσει τα κενά των
σχολείων.
2. Για την τοποθέτησή σας σε σχολείο λαμβάνονται υπόψη
οικογενειακοί λόγοι, συνυπηρέτηση και εντοπιότητα. (Π.Δ. 144/97 και Π.Δ.
50/96). Συγκεκριμένα: Έγγαμος εκπαιδευτικός (4) μόρια, πρώτο παιδί (4) μόρια,
δεύτερο παιδί (4) μόρια, τρίτο παιδί (6) μόρια και (7) μόρια για κάθε ένα από τα
υπόλοιπα παιδιά, συνυπηρέτηση (4) μόρια και εντοπιότητα (2) μόρια.
3. Στις τοποθετήσεις προηγούνται όσοι ανήκουν σε ειδικές
κατηγορίες:
α) Οι εκπαιδευτικοί με παιδιά τυφλά, κωφά, ή
βαρήκοα, αυτιστικά, σπαστικά ή πάσχουν από μεσογειακή αναιμία που χρήζει
μεταγγίσεως αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε
στάδιο αιμοκάθαρσης, AIDS, σύνδρομο DOWN και σκλήρυνση κατά πλάκας,
τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής καρκίνου σε μεταστατικό στάδιο και νόσο του
Grohn.
β) Οι εκπαιδευτικοί με τέσσερα ή περισσότερα ανήλικα
παιδιά ή παιδιά που σπουδάζουν και δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας.
γ) Οι εκπαιδευτικοί που οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους
πάσχουν από μεσογειακή αναιμία που χρήζει μεταγγίσεως αίματος, λευχαιμία,
αιμορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιμοκάθαρσης, AIDS, σκλήρυνση
κατά πλάκας, τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής καρκίνου σε μεταστατικό στάδιο
και νόσο του Grohn.
Σεπτέμβρης 2007