ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η κυβέρνηση με πρόσφατες υπουργικές αποφάσεις
που δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ 1420 (8/8/2007) επαναπροσδιορίζει το ωρολόγιο πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων,
επεκτείνει το σχολικό ωράριο και ρυθμίζει
την λειτουργία την οργάνωση και
λειτουργία των Νηπιακών τμημάτων εντός του δικτύου των Παιδικών Σταθμών. Οι
ρυθμίσεις αυτές όσο και να φαίνονται ότι επιχειρούν να λύσουν προβλήματα που
ανέκυψαν από τη θέσπιση της μονοετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, στην
ουσία αποτελούν σταθερά και μεθοδικά βήματα για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης,
όπως όλα τα στοιχεία προαναγγέλλουν και επιβεβαιώνουν. Ήδη από το καλοκαίρι η επιχείρηση «ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ» ενισχύθηκε με τη
συμπαράσταση και τις προτάσεις διάφορων φορέων, Δήμοι, ΚΕΔΚΕ, ΟΚΕ , ΕΠΕΑΕΚ
(2007-2013) που διατυμπανίζουν και σχεδιάζουν πανηγυρικά τη συνολική
αποκέντρωση – ιδιωτικοποίηση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
Πιο
ειδικά οι ρυθμίσεις αυτές δείχνουν:
·
Την επιδίωξη της επέκτασης του σχολικού ωραρίου με πρώτο θύμα το Νηπιαγωγείο μέσα από την αύξηση
του κατακτημένου ωραρίου των νηπιαγωγών και την ταυτόχρονη διεύρυνση των
ωρών λειτουργίας του κλασσικού και ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Είναι ολοφάνερο ότι
επιδιώκεται η μεταφορά των όρων λειτουργίας των Παιδικών Δημοτικών και Ιδιωτικών σταθμών στα Δημόσια
Νηπιαγωγεία. Να λειτουργούν δηλαδή όλα με ιδιωτικά οικονομικά κριτήρια όπως
ακριβώς γίνεται στους δήμους που λειτουργούν σαν ιδιώτες- εργοδότες. Έτσι, μελλοντικά γίνεται πιο εύκολη η εξολοκλήρου
υπαγωγή της προσχολικής αγωγής και της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην Τ.Α.
·
Ενώ στην αρχή ορίζεται η διάρκεια του
διδακτικού έτους ρητά (11/9-15/6) για τα Νηπιακά τμήματα που θα λειτουργούν
στους δημοτικούς Παιδικούς σταθμούς στη συνέχεια αναιρείται με την ξεκάθαρη
διατύπωση ότι πριν την έναρξη και μετά τη λήξη του, όπως και στις διακοπές και
στις αργίες, οι δημοτικοί παιδικοί σταθμοί ρυθμίζουν ζητήματα λειτουργίας και
απασχόλησης των τμημάτων Νηπιαγωγείων
με αποφάσεις των ΟΤΑ. Αυτό σημαίνει ότι, με άλλοθι τη δημιουργική απασχόληση των
νηπίων, επεκτείνεται η διάρκεια της φοίτησης ώστε να αποκτήσει όλα τα
αντιπαιδαγωγικά χαρακτηριστικά της φύλαξης, όπως στα ολοήμερα σχολεία, δικαιολογείται
η αύξηση του ωραρίου των Νηπιαγωγών και τα Νηπιαγωγεία αρχίζουν να μπαίνουν στη
δίνη του ανταγωνισμού και της διαφοροποίησης –ανάμεσα σε αυτά του ΥΠΕΠΘ και με
εκείνα των Νηπιακών τμημάτων των Παιδικών Σταθμών - με τον κίνδυνο μάλιστα όλα αυτά τα αντιπαιδαγωγικά και αντιδραστικά
μέτρα να φανούν στην κοινή γνώμη σαν φιλολαϊκά και προοδευτικά.
·
Επιδιώκεται γενικά να
προχωρήσει η αποκέντρωση μέσα από μια δέσμη μέτρων και μελλοντικών, πιστών στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, όπως για
παράδειγμα μέσα από ένα «σφιχτό» ωρολόγιο πρόγραμμα σε συνάρτηση με το ωρολόγιο
πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου να δημιουργεί ένα μαθησιακό περιβάλλον και κλίμα
δεξιοτήτων στην προσχολική αγωγή με κεντρικό στόχο την προετοιμασία και τον
εθισμό των νηπίων για την ένταξή τους σε ένα αντίστοιχο διαφοροποιημένο και
ταξικά κατηγοριοποιημένο, ευέλικτο σχολείο ρηχών μαθήσεων και χρηστικών
δεξιοτήτων, με φανερή την κατεύθυνση για συντόμευση του χρόνου σπουδών με 5χρονο
Δημοτικό, για την πιο πρόωρη ταξική επιλογή και μαζική στροφή των παιδιών της
εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων στην ψευτοκατάρτιση με στόχο να
γεμίσουν αύριο τις δεξαμενές των ελαστικών απασχολήσιμων- ανέργων, όπως
προωθούν και εφαρμόζουν σταδιακά τα κόμματα της πλουτοκρατίας, η ΝΔ και το
ΠΑΣΟΚ.
Σοβαρότατες
ευθύνες έχει και η ηγεσία της ΔΟΕ που για άλλη μια φορά απέφυγε να
καταδικάσει την ουσία του προβλήματος, την Αποκέντρωση, το θεσμικό πλαίσιό της
και όποια άλλα μέτρα την επιταχύνουν όπως και τις πολιτικές δυνάμεις που την
υλοποιούν και την έχουν στα προεκλογικά τους φυλλάδια.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
μπροστά σε όλα αυτά χρειάζεται να μην περιοριστούν οι όποιες αντιστάσεις στο χώρο μόνο των Νηπιαγωγείων
με αποτέλεσμα να εκτονωθούν σε ανώδυνα για το σύστημα κανάλια. Και αυτό γιατί τα συγκεκριμένα μέτρα είναι γενική πρόβα για
το τι θα επακολουθήσει και στις άλλες βαθμίδες. Να μη διεκδικούμε το απόλυτα εξειδικευμένο και δίκαιο αίτημα
χωρίς να βλέπουμε την λαίλαπα των αντιδραστικών μέτρων που παίρνουν οι
Κυβερνήσεις του δικομματισμού γιατί με αυτό τον τρόπο κατακερματίζονται οι
αγώνες, αποπροσανατολίζονται οι συνειδήσεις και ευνουχίζεται η ταξική πάλη. Με
τις σημαίες και μέσα από τις γραμμές του ΠΑΜΕ να αντεπιτεθούμε συνολικά.
·
Παλεύουμε ανυποχώρητα για
την
ακύρωση της αποκέντρωσης και την ανατροπή του εργασιακού μεσαίωνα σε μετωπική
σύγκρουση και ρήξη με το σύνολο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων σε όλους τους
τομείς.
·
Παλεύουμε για
την καθιέρωση
δίχρονης υποχρεωτικής δημόσιας και δωρεάν προσχολικής αγωγής και του Ενιαίου
12χρονου Βασικού υποχρεωτικού σχολείου. Παράλληλα, απαιτούμε την κατάργηση των
νόμων 2218 και 2240/94 που στρώνουν το δρόμο για την προώθηση της αποκέντρωσης,
τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών, προσλήψεις νηπιαγωγών,
και προσλήψεις βοηθητικού προσωπικού για όλη την Εκπαίδευση.
Όλοι μαζί για μιαν άλλη παιδεία και κοινωνία.
ΟΛΟΙ στη
συγκέντρωση στα Γραφεία της ΔΟΕ (Ξενοφώντος 15Α) την Τρίτη
11/9/07 στις 1μ.μ με το ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και πορεία στη Βουλή.
Σεπτέμβρης 2007