«Μέντορας»:

Μεσάζοντας της αντιδραστικής πολιτικής

στο σχολείο της αγοράς!

 

www.edupame.gr

 

Η έναρξη της διαβούλευσης για το θεσμό του «μέντορα νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού» με βάση το κείμενο του Υπουργείου Παιδείας, εντάσσεται απολύτως στη λογική του «νέου» σχολείου της αγοράς, στην αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση του σχολείου και του εκπαιδευτικού στα μέτρα και τα σταθμά της επιχειρηματικότητας, της ανταγωνιστικότητας, της ταξικής διαφοροποίησης στην εκπαίδευση.

 

Είναι ψέμα ότι η κυβέρνηση νοιάζεται για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και γι’ αυτό προωθεί το θεσμό του μέντορα.

Ο θεσμός του μέντορα πάει χέρι-χέρι με την αξιολόγηση, είναι συνέχεια της ταφόπλακας που μπαίνει στη σχέση πτυχίου-επαγγέλματος.

Είναι μέτρο που στόχο έχει να βάλει τον παλιό συνάδελφο απέναντι στο νέο. Να θεωρηθεί ο παλιός συνάδελφος ένοχος για την απόλυση και το χτύπημα των δικαιωμάτων του νέου εκπαιδευτικού.

Ο θεσμός του μέντορα δεν έχει καμιά σχέση με τη λαϊκή ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά.

Δεν έχει καμιά σχέση με την ανάγκη για ένα ενιαίο σχολείο, βασικό, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν. Δεν θέλουν ούτε έναν τέτοιο εκπαιδευτικό, ούτε ένα τέτοιο σχολείο. Θέλουν το «σχολείο ΑΕ» και το δάσκαλο σκυφτό.

 

Υπενθυμίζουμε ότι ο νέος εκπαιδευτικός, σύμφωνα με τον τελευταίο σχετικό νόμο, μέχρι να φτάσει στην...αγκαλιά του «μέντορά» του πρέπει να ακολουθήσει μια μεγάλη διαδρομή: Το πτυχίο είναι μόνο η αρχή. Μετά ακολουθεί το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας και οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Κάπου ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται το «μάζεμα» μορίων από τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση (ωρομισθία, αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου κ.ά.). Αν καταφέρει να αντέξει όλα τα παραπάνω, μπορεί να διοριστεί, για δύο χρόνια, ως δόκιμος εκπαιδευτικός.

Εδώ «εμφανίζεται» και ο «μέντορας», ο οποίος θα τον αναλάβει, ώστε να έχει «ομαλή ένταξη/προσαρμογή του στην εκάστοτε σχολική πραγματικότητα», την «καθοδήγησή» του κ.ά. Μετά από τη διετή «δοκιμασία» ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιολογηθεί αρνητικά και να μην κριθεί άξιος δάσκαλος, με αποτέλεσμα να πάει σε κάποια άλλη υπηρεσία του υπουργείου!

Δε συναινούμε- δε θα περάσει!

Κανένας εκπαιδευτικός να μη συνεργαστεί με το Υπουργείο Παιδείας για την εφαρμογή της αξιολόγησης που κομμάτι της είναι ο μέντορας!

 

Μετράμε το «παιδαγωγικό μας έργο» με βάση τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων, της νεολαίας, των μαθητών μας.

Δεν πραγματευόμαστε ως μοίρα των ανθρώπων της δουλειάς τα όρια και της ανάγκες των επιχειρήσεων. Καινοτόμο δε μπορεί να είναι οποιοδήποτε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που μετριέται με βάση τους στόχους των Βρυξελών  και  τον ανταγωνισμό των επιχειρήσεων αλλά με την απαίτηση να ικανοποιείται στις σύγχρονες συνθήκες το δικαίωμα των παιδιών του λαού στη μόρφωση.

 

Πάλη για την παιδεία και τον εκπαιδευτικό των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!

 

 

Αθήνα 2/12/2010