ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

 
 

 

 

 


Μετά την απαράδεκτη εγκύκλιο του  ΥΠΕΠΘ (που πάρθηκε άρον – άρον πίσω μετά από αντιδράσεις) κατά την οποία οι μαθητές της Α' Γυμνασίου με γονείς μετανάστες - χωρίς άδεια παραμονής - δε δικαιούνται υπολογιστή, μια νέα ρατσιστική ενέργεια μας καταγγέλθηκε από γονέα μαθητή ΑΜΕΑ.

Συγκεκριμένα όταν ο γονέας απευθύνθηκε στον Δ/ντή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης  Ιωαννίνων, ρωτώντας τον γιατί το παιδί του που εγγράφηκε το Σεπτέμβρη στην Α’ Γυμνασίου στο Γυμνάσιο Ελεούσας και μεταγράφηκε στο ΕΕΚ-ΑΜΕΑ, δεν πήρε υπολογιστή, εισέπραξε την εξής απαράδεκτη και προσβλητική απάντηση: «Αυτά τα παιδιά (δηλ. τα ΑΜΕΑ) δεν ξέρουν τι τους γίνεται, υπολογιστή θέλουν» !!!!!!!!!!!!

Ως ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών θελήσαμε να μάθουμε αν σε άλλα παιδιά-ΑΜΕΑ που εγγράφηκαν στην Α’ Γυμνασίου δόθηκαν Η/Υ και ανακαλύψαμε (τουλάχιστον για το Ν.Ιωαννίνων) ότι δεν έχει δοθεί σε κανέναν μαθητή που φοιτά στο ΕΕΚ-ΑΜΕΑ, ενώ δεν είναι γνωστό αν έχει δοθεί σε μαθητές-ΑΜΕΑ που φοιτούν σε άλλα Γυμνάσια.

Με βάση τα παραπάνω:

ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ συμπεριφορά του Δ/ντή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης  Ιωαννίνων. Αλήθεια ποιος τον έχει ορίσει κριτή για να ορίζει πώς πρέπει να διανεμηθούν οι Η/Υ; Πώς αποφαίνεται ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός ότι κάποια παιδιά «ξέρουν» ή δεν «δεν ξέρουν τι τους γίνεται»;  Μήπως από τους υπόλοιπους μαθητές έχει ζητηθεί  … «τεστ ευφυίας» για να τους δοθεί ο υπολογιστής;  Η στάση αυτή του Δ/ντή Β’θμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων είναι μια προσωπική πρωτοβουλία ή μήπως το συγκεκριμένο στέλεχος εκτελεί απλά εντολές του ΥΠΕΠΘ; Άραγε  παρόμοιες ενέργειες, δεν μετατρέπουν κάποια παιδιά  που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε μαθητές «δεύτερης κατηγορίας», αφού δεν τους δίνονται τα ίδια εφόδια με τα υπόλοιπα παιδιά; Εξάλλου τελευταία είναι … πολύ «της μόδας» η λογική που χωρίζει τα παιδιά σε αυτά που «παίρνουν τα γράμματα» και σε εκείνα που δεν μπορούν! Φαίνεται ότι ο Διευθυντής της Β/θμιας Εκπ/σης Ιωαννίνων, ασπάζεται αυτό το αντιεπιστημονικό - αντιπαιδαγωγικό «δόγμα», που συμβάλλει στη διαμόρφωση επιπλέον ταξικών φραγμών για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας.

ΘΕΩΡΟΥΜΕ ότι ειδικά τα παιδιά ΑΜΕΑ θα έπρεπε να παίρνουν πρώτα απ’ όλα Η/Υ, καθώς σε πάρα πολλές περιπτώσεις η προσέγγιση γνωστικών αντικειμένων μέσω προγραμμάτων του υπολογιστή τα βοηθάει να ξεπεράσουν προβλήματα που έχουν σχέση με τις ιδιαιτερότητές τους. Μόνο που για να μπορέσει να υλοποιηθεί αυτή η πολιτική, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών και των οικογενειών τους και να σχεδιάζει και τα ζητήματα της Παιδείας με τον αντίστοιχο τρόπο και όχι με βάση τις ανάγκες του κεφαλαίου για περισσότερα κέρδη.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών δεν  έχει την παραμικρή αυταπάτη για το ρόλο των νέων τεχνολογιών στο σημερινό σχολείο: Οι νέες τεχνολογίες σε ένα άλλο σχολείο, ολοκληρωμένης διαπαιδαγωγητικής εργασίας, θα μπορούσε πράγματι να είναι ένα εξαιρετικό μέσο μάθησης και οικοδόμησης στέρεης γνώσης. Στις σημερινές συνθήκες, με τις κατευθύνσεις της ΕΕ των πολυεθνικών και την πιστή εφαρμογή τους από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ακόμα και αυτές οι τεχνολογίες  δεν είναι τίποτε άλλο από ένα εργαλείο, το περιεχόμενο του οποίου δεν αντιτίθεται στις γενικότερες πολιτικές κατευθύνσεις που υπαγορεύουν την εκπαίδευση της αμάθειας, των «δεξιοτήτων» αντί της γενικής στέρεης γνώσης, της εφήμερης κατάρτισης για τους μελλοντικούς απασχολήσιμους εργαζόμενους.

Παρόλα αυτά ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Να σταματήσει τώρα η απαράδεκτη εξαίρεση εις βάρους των μαθητών ΑΜΕΑ και να τους δοθούν άμεσα οι Η/Υ που δικαιούνται, «φορτωμένοι»  με ειδικά για την περίπτωσή τους προγράμματα μαθησιακών δραστηριοτήτων.

Γιάννενα 30/10/2009