Σουπερμάρκετ
αντί σχολικού
κτιρίου στη
Λιοσίων
Σχολική
στέγη, διπλοβάρδια
σχολείων και φιλετοποίηση
των
δεσμευμένων
οικοπέδων που
θα… έδιναν
λύση στο
πρόβλημα!
Το μεγαλύτερο
από τα
προβλήματα που
σχετίζονται με
τη σχολική
στέγη είναι η
λειτουργία των
σχολικών μονάδων
σε διπλή
βάρδια, όπου
αυτές
συστεγάζονται.
`Ενα
πρόβλημα που
έχει
σοβαρότατες
αρνητικές
συνέπειες τόσο
στους μαθητές
που φοιτούν σ’
αυτά τα σχολεία
και στις
οικογένειές
τους όσο και σ’
όλους τους
κατοίκους και
την
εκπαιδευτική
κοινότητα της
περιοχής, αφού
πολλοί γονείς
ζητούν τη
μετεγγραφή των
παιδιών τους
σε δημόσια
σχολεία όμορων
περιοχών ή σε
ιδιωτικά που
λειτουργούν με
αμιγώς πρωινό
ωράριο. Το
γεγονός της
λειτουργίας
σχολείων σε
διπλή βάρδια
καταστρατηγεί τη
βασική αρχή
του
Συντάγματος περί
ίσων ευκαιριών
στο χώρο της
εκπαίδευσης
αφού οι
αντοχές των
μαθητών
δοκιμάζονται
πέρα από κάθε
όριο και δεν
μπορούν να
λειτουργήσουν
σ’ αυτά τα
σχολεία
θεσμοθετημένα
προγράμματα
όπως για
παράδειγμα η
ενισχυτική διδασκαλία.
`Οσο
αφορά το Δήμο
της Αθήνας, το
Δημοτικό
Συμβούλιο, τον
Ιούλιο του 2003,
είχε δεσμεύσει
41 κατάλληλα
οικόπεδα που
θα
χαρακτηρίζονταν
για την
κατασκευή σχολείων,
ώστε να
εξαλειφθεί το
πρόβλημα της διπλοβάρδιας!
Δυόμισι χρόνια
αργότερα, αντί
να προχωρήσουν
οι διαδικασίες
χαρακτηρισμού
τους για την
κατασκευή των
σχολείων,
αποδεσμεύονται
το ένα μετά το
άλλο και
χορηγούνται
άδειες
οικοδομής από
την Πολεοδομία
του Δήμου
Αθηναίων ακόμα
και σε
οικόπεδα που
δεν είχαν
χορηγηθεί ποτέ
άδειες γιατί
απλούστατα
ανήκουν στο
Δημόσιο!
Χαρακτηριστικό
τέτοιο
παράδειγμα
είναι το Οικοδομικό
Τετράγωνο 51(2,5 στρ.περίπου)
στο Πολύγωνο
που είχε
δεσμευθεί τότε
για την
κατασκευή
σύγχρονου
διδακτηρίου
του 24ου
Λυκείου που
συστεγάζεται,
δεκαετίες
τώρα, με το
Γυμνάσιο της
περιοχής σε
μικρό κτίριο
και προαυλισμό
στην ταράτσα!
Αξίζει να
σημειωθεί ότι
το συγκεκριμένο
οικοδ.τετρ.,
από το 1998 που ο Ο.Σ.Κ το
έκρινε ως
μοναδικό
κατάλληλο στην
περιοχή για τη
στέγαση του 24ου
Λυκείου,
δεσμεύτηκε και
αποδεσμεύτηκε
αρκετές φορές
αφού
μικροσυμφέροντα
που είχαν
κατασκευαστές,
φερόμενοι ως
ιδιοκτήτες,
καταπατητές κ.λ.π,
επηρέαζαν τις
αποφάσεις και
τις ενέργειες
του 7ου
Διαμερίσματος,
του Δήμου και
της Νομαρχίας.
Το
ίδιο λοιπόν έγινε
και πέντε
μήνες μετά από
τη δέσμευση
του μαζί με τα 40
ακόμα
οικόπεδα(Ιούλιο
2003), αφού στις 29-12-2003
και ενώ ο Δήμος
είχε ζητήσει
από τη
Νομαρχία να
εκκινήσει την
αναγκαία
τροποποίηση
του
ρυθμιστικού, η
Πρόεδρος του 7ου
Διαμερίσματος
, χωρίς την έγκριση
των Διαμερισματικών
Συμβούλων,
αιφνιδιαστικά
και εκτός
ημερησίας προτείνει
στο Δημοτικό
Συμβούλιο του
Δήμου να αποδεσμευθεί
το ΟΤ51 διότι
βρέθηκε άλλο
κατάλληλο οικόπεδο
στην οδό Βρηλισσού.
Το Δ.Σ δέχθηκε
την πρόταση
ενώ ο Ο.Σ.Κ
υποστήριζε με
γνωμοδοτήσεις
του, τόσο πριν
όσο και μετά
την απόφαση ότι
το οικόπεδο
της Βρηλισσού
είναι
ακατάλληλο για
τη στέγαση του 24ου
Λυκείου.
Πέρασαν
μάλιστα την
απόφαση
αποδέσμευσης
του οικ.τετρ.με
18 ψήφους ενώ ως
θέμα εκτός
ημερήσιας
διάταξης έπρεπε
να λάβει
τουλάχιστον 21
ψήφους.
Οι
Σύλλογοι της
περιοχής
αντέδρασαν άμεσα
με ενστάσεις
στο Δήμο που
ποτέ δεν απαντήθηκαν
και χάθηκαν
από τα αρχεία
ενώ είχαν πρωτοκολληθεί
κανονικότατα.
Τον
Ιανουάριο του 2005
εκδόθηκε άδεια
από την
Πολεοδομία του
Δ.Α
για
κατασκευή πολυκατοικίας
σε τμήμα του οικ.τετρ.(700τ.μ)
και ξεκίνησαν
με ξέφρενους
ρυθμούς οι
εργασίες(ακόμα
και τα
μεσάνυχτα) για
την ολοκλήρωση
του έργου του
οποίου
διακόπηκαν οι εργασίες,τον
Μάρτιο του 2005,
έπειτα από
προσφυγή των
Συλλόγων και
των γονέων στη
δικαιοσύνη και
την απόφαση
του ΣτΕ
για προσωρινή
αναστολή
εργασιών μέχρι
την εκδίκαση
της υπόθεσης.
Να
σημειωθεί ότι
η
κατασκευαστική
εταιρία είχε
κάνει
προσύμφωνα
εξαγοράς του
συγκεκριμένου
οικοπέδου το 2000,
όταν το οικοδ.τετρ.
ήταν ήδη
δεσμευμένο για
να κατασκευαστεί
σχολείο. Ο δικαιοπάροχος,
μάλιστα,
φερόμενος ως
ιδιοκτήτης, το 1985
είχε κάνει αίτηση
στην Κτηματική
Υπηρεσία του
Δημοσίου, αποδεχόμενος
ότι είχε
καταπατήσει το
συγκεκριμένο ακίνητο,
να του
παραχωρηθούν, εξαγοράζοντάς
το, τίτλοι
ιδιοκτησίας
αλλά η
απάντηση της
Κτηματικής
Υπηρεσίας ήταν
αρνητική(τα
στοιχεία είναι
από υπόμνημα
που συνέταξε η
Κτηματική
Υπηρεσία το
Μάιο του 2005, το
υπογράφει η Προϊσταμένη
της υπηρεσίας
και αναφέρει
ότι το ΟΤ51 ανήκει
στο Ελληνικό
Δημόσιο).
Στις 24-2-2005
το Νομαρχιακό
Συμβούλιο
αποφάσισε ότι
το κτίριο του 24ου
Λυκείου πρέπει
να χτισθεί στο
ΟΤ51.Ο Νομάρχης, κ.Σγουρός, αρνήθηκε
να προχωρήσει
σε εκκίνηση
της
τροποποίησης
του ρυμοτομικού
σχεδίου ώστε
να
χαρακτηρισθεί
ο χώρος για την
κατασκευή του
σχολείου,
επικαλούμενος
τη
γνωμοδότηση,
για το αν είναι
αρμοδιότητά του,
ενός νομικού
του συμβούλου.
Η όλη
νομολογία είναι
ξεκάθαρη πως ο
Νομάρχης είχε
αυτήν την
αρμοδιότητα
και δεν έπρεπε
να την απεμπολήσει.`Άλλωστε
ο ίδιος
διέψευσε τον
εαυτό του, όταν
ένα μήνα αργότερα{6-4-05)υπέγραψε
τροποποίηση
του
ρυμοτομικού
σχεδίου για
οικόπεδο στην
περιοχή Ελληνορώσων
που το
αποχαρακτήριζε
από χώρο
πρασίνου για
να οικοδομηθεί
ενώ ένα μήνα
πριν η απόφαση
του Δ.Σ του
Δήμου Αθηναίων
ήταν να
παραμείνει ο
συγκεκριμένος
χώρος χαρακτηρισμένος
για τη
δημιουργία
πρασίνου!
Καθ’
όλη τη
διάρκεια του 2005
υπήρξαν έντονες
διαμαρτυρίες
των κατοίκων
και των
συλλογικών
φορέων της
περιοχής που
έφτασαν μέχρι
και στο μπλοκάρισμα
της Δημάρχου,
με πανώ
και
διακηρύξεις,
στις δημόσιες
εμφανίσεις
της. Στις 10-5-2005 η κ.Δήμαρχος
δέχτηκε την
Επιτροπή και
παραδέχθηκε
ότι το οικόπεδο
της Βρηλισσού
δεν είναι
κατάλληλο για
την κατασκευή
ολοκληρωμένου
διδακτηρίου.
Πρότεινε μια
λύση επαναδέσμευσης
του ΟΤ51,
εξαιρουμένου
όμως του
τμήματος των 700τ.μ
που
κατασκευάζεται
η
πολυκατοικία,
ως τετελεσμένο
γεγονός!
Πραγματικά,
στις 5
Δεκεμβρίου 2005 το
Δ.Σ ψήφισε
ομόφωνα την
πρόταση της
Δημάρχου που
επανορθώνει
αλλά μερικώς
την αδικία που
είχε γίνει εις
βάρος της
κατασκευής
αυτού του
σχολείου.
`Άλλωστε το
έγγραφο του Ο.Σ.Κ του
Ιουνίου του 2005,
έπειτα από τις διαβουλεύσεις
με το Δήμο της
Αθήνας,
αναφέρει
ξεκάθαρα ότι
στα 1625τ.μ που
απομένουν(είναι
όσα
δεσμεύτηκαν
πρόσφατα)μπορεί
να κτισθεί
ολοκληρωμένο
διδακτήριο με
τις ανάλογες
αίθουσες αλλά
θα υπάρξει
πρόβλημα με την
ανάπτυξη του αύλειου
χώρου αφού
αυτός, χωρίς το
τμήμα των 700τ.μ θα
διαμορφωθεί σε
δύο
διαφορετικά
επίπεδα(ταράτσες).`Αρα είναι
ολοφάνερο πως
η πολυκατοικία
που χτίζεται στο
ΟΤ51 βρίσκεται
πάνω στο
προαύλιο που
θα είχε αυτό το
σχολείο!
Χαρακτηριστικό
είναι το
παρακάτω απόσπασμα
από την
ανακοίνωση της
Συντονιστικής
Επιτροπής των
Συλλόγων
Γονέων τον
σχολείων της
περιοχής:
«
Επειδή έχουμε
υποχρέωση
απέναντι στα παιδιά
μας και στις
οικογένειες
των μαθητών
τις οποίες και
εκπροσωπούμε
να κοιτάξουμε
μόνο μπροστά
για όσο το
δυνατόν
καλύτερη και
συντομότερη
επίλυση του
προβλήματος,
καλούμε την
Πολιτεία να
ξεκινήσει
άμεσα τις
διαδικασίες
απαλλοτρίωσης
του χώρου των
1625τ,μ(αφού είναι
ο μεγαλύτερος
και καταλληλότερος
ελεύθερος
χώρος στο
Πολύγωνο)ώστε
να ξεκινήσουν
οι εργασίες
κατασκευής του
σχολείου εντός
του Α εξαμήνου
του2006.`Εχουμε
όμως και
καθήκον να
συνεχίσουμε να
διεκδικούμε,
με κάθε νόμιμο
τρόπο, το
χαρακτηρισμό
και του χώρου
των 680τ.μ, ώστε να
ενσωματωθεί στον
ήδη
χαρακτηρισμένο
των 1625τ.μ και η προοπτική
κατασκευής
αυτού του
σχολείου να
είναι ίδια με αυτήν
που είχε
δημιουργηθεί
μετά την
απόφαση του Ιουλίου
του 2003».
Δυστυχώς την
ίδια και
χειρότερη τύχη
φαίνεται να
έχουν και τα
υπόλοιπα 40
οικόπεδα αφού
προσανατολίζονται
οι υπεύθυνοι
της σχολικής
μέριμνας του
Δήμου Αθηναίων
να επιλύσουν
το πρόβλημα της
διπλοβάρδιας
με άλλες
μεθόδους.
Κατασκευάστηκαν
σχολεία, πολυεπίπεδα,
σε ακατάλληλα
οικόπεδα, στα
οποία
αναφέρεται κάθε
χρόνο μεγάλος
αριθμός
ατυχημάτων
παιδιών, όπως
για παράδειγμα
στο 134ο Δημ.Σχ.
στον
περιφερειακό
του Πολυγώνου.
Συλλειτουργούν
Δημοτικά με
Γυμνάσια, όπου
τα μικρά
παιδιά του
Δημοτικού
μοιράζονται,
στα
διαλείμματα,
το ίδιο
προαύλιο με
τους εφήβους του
Γυμνασίου.
Χαρακτηριστική
είναι η περίπτωση
του 111ου Δημ.Σχολείου
που συλλειτουργεί
με το 23ο
Γυμνάσιο(πίσω
από τον `Αρειο
Πάγο) ενώ το
οικόπεδο που
είχε δεσμευθεί
για να χτιστεί
το διδακτήριο
του 23ου
Γυμνασίου έχει
ήδη
αποδεσμευθεί.
Λίγα δε μέτρα από
το
συγκεκριμένο
σημείο έχουν
διατεθεί
δεκάδες
στρέμματα για
την κατασκευή
δικαστηρίων(φαίνεται
πως η πολιτεία
έχει
αποφασίσει να κατασκευάζει
σύγχρονες
αίθουσες
δικαστηρίων για
να
αντιμετωπίζει
τα κοινωνικά
προβλήματα που
δημιουργούνται
από την
αδιαφορία της
για την κατασκευή
σύγχρονων
σχολείων)και γκαράζ που
προσφέρονται
σε ιδιώτες με
σκοπό το
εμπορικό
κέρδος.
Συχνό
είναι το
φαινόμενο της
κατάργησης των
οργανικών
θέσεων
εκπαιδευτικών
σε σχολεία και
της συνένωσης
τμημάτων,
χωρίς να ‘χει
αλλάξει ο
αριθμός των
μαθητών, σε μια
προσπάθεια να
εξοικονομηθούν
αίθουσες,
πιέζοντας με
αριθμητική
αύξηση των
μαθητών στα
ανώτατα όρια
ανά τμήμα.
Τέτοια μείωση
του αριθμού
των θέσεων των
εκπαιδευτικών
πρότεινε η ΔΕΠ
του 7ου
Διαμερίσματος
σε πρόσφατες
συνεδριάσεις
της που
αφορούσαν
μάλιστα
Νηπιαγωγεία
του Πολυγώνου.
Σε μια περιοχή
που η ξέφρενη
ανοικοδόμηση
έχει επιφέρει
αύξηση του
πληθυσμού την
τελευταία
δεκαετία(σύμφωνα
με τη
στατιστική
υπηρεσία)κατά 12%
ενώ ο γενικός
πληθυσμός της
Αθήνας έχει
ελαφρώς
μειωθεί. Τα δυο
απ’ αυτά τα
Νηπιαγωγεία λειτουργούν
σε διπλή
βάρδια(νήπια
που πηγαίνουν απόγευμα
στο σχολείο
τους)ενώ τα
οικόπεδα που
δεσμεύονται κατά
καιρούς για
την επίλυση
του
προβλήματος,
αποδεσμεύονται
για να
χτιστούν
πολυκατοικίες
κι έτσι να
περνά ο καιρός!
Σε
πολλά σχολεία
το πρόβλημα
της διπλοβάρδιας
λύνεται με την
τοποθέτηση
νοβοπάν στο
κέντρο των
αιθουσών, με
αποτέλεσμα να
αυξάνεται ο
αριθμός τους
στο διπλάσιο
αλλά να
μειώνεται το
εμβαδόν τους
στο μισό!
Συνηθισμένη
λύση είναι η
κατασκευή αιθουσών
σε χώρους που
ήταν αποθήκες,
τουαλέτες, διάδρομοι
με απαράδεκτες
συνθήκες
λειτουργίας
και υγιεινής.
`Όλα τα
παραπάνω
συμβαίνουν
γιατί τα κατάλληλα
οικόπεδα στα
οποία θα
μπορούσαν να
χτιστούν
σύγχρονα,
πρωινά σχολεία
προορίζονται
από την
Πολιτεία για
την
εξυπηρέτηση
ιδιωτικών,
εργολαβικών
συμφερόντων.
Μόνο ο
συντονισμένος
αγώνας των
πολιτών και η
μαζική
συμμετοχή τους
στα συλλογικά
όργανα των
τοπικών φορέων
αντίστασης
μπορεί ν’
αντιστρέψει το
κλίμα και ν’
αποχτήσουν τα
παιδιά μας τα σύγχρονα,
πρωινά
σχολεία, όπως
ακριβώς αξίζει
στις γενιές
της τρίτης
χιλιετίας!
Νίκος
Σπυρόπουλος
(δάσκαλος)
Γραμματέας του
Συλλόγου Γονέων&Κηδεμόνων
του 105ου Δημ.Σχ.Αθήνας
Μέλος
της `Ενωσης
Συλλόγων
Γονέων 7ου
Διαμερίσματος
Αθήνας
Μέλος
του
Πολιτιστικού
Περιβαλλοντικού
Συλλόγου
Κέντρου
Αμπελοκήπων
(Εισερχόμενο
στο
Παρατηρητήριο
10-1-2006)
Ακολουθεί
υλικό από την
ιστοσελίδα: http://clubs.pathfinder.gr/schoolproblems
ΣΤΕΓΑΣΗ 24ου
ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ-ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ
ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ 51
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
26-11-2005
Εδώ
και μια 15ετία οι
Σύλλογοι
Γονέων των
σχολείων του
Πολυγώνου
προσπαθούμε να
ευαισθητοποιήσουμε
την Πολιτεία
για να
κατασκευαστεί
διδακτήριο που
θα στεγάσει
τις ανάγκες
του 24ου Λυκείου.
`Ένα κτίριο που
θα λύσει το
πρόβλημα της
σχολικής διπλοβάρδιας
που βιώνουμε,εδώ
και τριάντα
χρόνια οι
μαθητές του
Πολυγώνου και οι
οικογένειές
μας. Ο Ο.Σ.Κ
και το Υπ.
Παιδείας
διαβεβαιώνουν
με έγγραφά τους
από το 1998 μέχρι
σήμερα πως ο
μόνος
κατάλληλος
χώρος, απ’
αυτούς που
έχει υποδείξει
ο Δήμος
Αθηναίων, για τη
στέγαση αυτού
του σχολείου,
είναι το Ο.Τ
51. Το Νομαρχιακό
Συμβούλιο έχει
αποφασίσει ότι
το 24ο Λύκειο
πρέπει να
στεγαστεί στο
συγκεκριμένο
οικοδομικό
τετράγωνο. Ο
Δήμος Αθηναίων
παρά το γεγονός
ότι είχε
δεσμεύσει το
Ο.Τ51 για την
κατασκευή του
σχολείου, αναίρεσε
την αρχική του
απόφαση πέντε
μήνες αργότερα,
με αποτέλεσμα
να δοθεί άδεια
από την
Πολεοδομία του
Δήμου σε
κατασκευαστική
εταιρεία για
την ανέγερση
πολυώροφης
οικοδομής ενώ
η κτηματική υπηρεσία
διαβεβαιώνει
ακόμη και
σήμερα πως το
συγκεκριμένο ακίνητο
ανήκει στο
Δημόσιο...!Οι
Σύλλογοι
Γονέων αναγκαστήκαμε
να προσφύγουμε
στη δικαιοσύνη
για να
διεκδικήσουμε τ'αυτονόητα
για τα οποία η
Πολιτεία θα
έπρεπε να είχε
μεριμνήσει(ή
μάλλον
μερίμνησε για
να εξυπηρετήσει
ιδιωτικά
συμφέροντα
γράφοντας στα
παλιά της τα
παπούτσια
βασικές αρχές
του Συντάγματος,όπως
το άρθρο 17) Αυτή
τη στιγμή το
Συμβούλιο
Επικρατείας
έχει
αποφασίσει την
αναστολή των
οικοδομικών εργασιών
στην υπό
ανέγερση
οικοδομή. Η δε
Δήμαρχος κ. Μπακογιάννη
ενώ είχε
δεσμευθεί στις
10 Μαίου 2005,
παρουσία των
εκπροσώπων των
Συλλόγων
Γονέων, ότι το αργότερο
σε τρεις μήνες
θα έχει λύσει
το πρόβλημα,
δυστυχώς, τόσο
η ίδια όσο και
οι συνεργάτες
της κάνουν ότι δε
γνωρίζουν
τίποτα ακόμα
για το
έγκλημα!(θα σας
ενημερώσουμε
στο θέμα αυτό
όποτε έχουμε
νεότερες
εξελίξεις)
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
2-12-2005 /Σήμερα,δύο
σχεδόν χρόνια
έπειτα από την
απαράδεκτη
απόφαση του Δημ.Συμβ.για
την
αποδέσμευση
του Ο.Τ 51
(29-12-03)από τη χρήση
του ως χώρου
για την
κατασκευή του
24ου Λυκείου, η
Δημοτική Αρχή
συμπεριέλαβε
στα θέματα
ημερήσιας
διάταξης της Συνεδρίσης
της 5ης
Δεκεμβρίου 2005 το
θέμα στέγασης
του 24ου Λυκείου
της Αθήνας και
εισηγείται τη
λήψη απόφασης
για την
τροποποίηση
του
εγκεκριμένου ρυμοτομικού
σχεδίου όσο
αφορά το Ο.Τ51 επαναδεσμεύοντας
και
χαρακτηρίζοντας
το
συγκεκριμένο
χώρο για την
κατασκευή του
διδακτηρίου.
Με αυτήν την
απόφαση ο Δ.Α
θα επανορθώσει
εν μέρει για
την αδικία που
έγινε εις
βάρος της
κατασκευής
αυτού του
σχολείου αφού δε
συμπεριλαμβάνει
τα 700 τ.μ(επί
συνόλου 2,5
περίπου
στρεμμάτων που
είχαν δεσμευθεί
τον Ιουλιο
του 2003) που
βρίσκεται η
υπό ανέγερση
πολυκατοικία για
την οποία έχει
αποφασίσει
αναστολή οικ.εργασιών
το ΣτΕ.Ο Ο.Σ.Κ με το
έγγραφό
του3700/12737(6-6-05)αναφέρει
ότι σ'αυτά
τα 1650 τ.μ που
απομένουν
μπορεί ν'αναπτυχθεί
9/θέσιο
διδακτήριο,
παρουσιάζεται
όμως σοβαρό
πρόβλημα με
τον αύλειο
χώρο αφού θ'αναπτυχθεί
σε διαφορετικά
επίπεδα πάνω
σε ταράτσες
του σχολείου.`Αρα
η πολυκατοικία
οικοδομείται
πάνω στο
προαύλιο που
θα είχε αυτό το
σχολείο.
Επειδή η
Δημοτική Αρχή
επικαλείται
πως δεν μπορεί ν'αποφασίσει
για ένα θέμα
που είναι
επίδικο (λόγω
της προσφυγής
των Συλλόγων
Γονέων στη
Δικαιοσύνη για
το θέμα της
πολυκατοικίας},
καλούμε το Δ.Σ
του Δ.Α ν'αποφασίσει
για το χαρακτηρισμό
των 1650τ.μ και
όταν υπάρξει
δικαστική απόφαση
που να
δικαιώνει την
προσφυγή μας
στην δικαιοσύνη
να ενσωματωθεί
και το τμήμα
των 700τ.μ στο χαρακτηρισμένο
χώρο για την
κατασκευή ενός
ανθρώπινου,
σύγχρονου
σχολείου.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
6-12-2005 /Στη
συνεδρίαση του
Δημ.Συμβ.
του Δήμου
Αθηναίων στις
5-12-2005
αποφασίστηκε
ομόφωνα να
χαρακτηριστεί
το Ο.Τ51 για
σχολική χρήση
σύμφωνα με την
εισήγηση της
Δημοτικής
Αρχής.
ΣΥΛΛΟΓΟΙ
ΓΟΝΕΩΝ&ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
24ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
105ου &166ου ΔΗΜ.ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΣ:
Τα μέλη των
Συλλόγων μας
//ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
α)Δήμο Αθήνας β)Δημ.Συμβ.Δήμου
Αθηναίων γ)Δ/ντα
Σύμβουλο Ο.Σ.Κ
δ)Νομαρχία
Αθήνας ε)Υπ.Παιδείας
στ)Πρωθυπουργό
Αγαπητοί
γονείς, Σας
ενημερώνουμε
ότι στις 5-12-2005 το Δημοτικό
Συμβούλιο του
Δήμου Αθηναίων
αποφάσισε
ομόφωνα το
χαρακτηρισμό
1625τ.μ του
οικοδ.τετρ.51 στο
Πολύγωνο και
την αναστολή
οικοδομικών
εργασιών στο
χώρο αυτό για 1
έτος ώστε να
κατασκευαστεί
το διδακτήριο
του 24ου Λυκείου
και ν’ απεμπλακούν
το Γυμνάσιο
και το Λύκειο
της περιοχής
μας από τη διπλοβάρδια..
Τα Διοικητικά
Συμβούλια των
Συλλόγων μας,
σε κοινή
συνεδρίαση
,εκτίμησαν τα
νέα δεδομένα
που προκύπτουν
από αυτή την
απόφαση του
Δημοτικού
Συμβουλίου και
έκριναν ότι το
θέμα της
κατασκευής του
σχολείου
βρίσκεται μεν
σε θετική
κατεύθυνση, δε
δίνεται όμως
ολοκληρωτική
λύση αφού από
το χώρο του
οικοδ.τετρ.51 που επαναχαρακτηρίζεται
εξαιρούνται τα
680τ.μ της υπό
κατασκευήν
πολυκατοικίας.
Σύμφωνα με
έγγραφο του ΟΣΚ(6-6-05) σ’
αυτά τα 1625 τ.μ
μπορεί να
κατασκευαστεί
9θέσιο διδακτήριο
με όλους τους
βοηθητικούς
χώρους, η
ανάπτυξη του
προαυλίου όμως
θα γίνει σε δυο
διαφορετικά επίπεδα
και κρίνεται
προβληματική.
`Άλλωστε το ίδιο
το Δημοτικό
Συμβούλιο
επισημαίνει
στην απόφασή
του τη βούλησή
του να βρεθεί
χώρος
κατάλληλος ώστε
να γίνει επέκταση
του προαυλίου. `Αρα ο Δήμος
της Αθήνας
επανορθώνει
μερικώς για
την αδικία που
είχε γίνει εις
βάρος της
κατασκευής αυτού
του
διδακτηρίου(με
την απόφαση
αποδέσμευσης του
Ο.Τ51 στις29-12-03) αφού
τον Ιούλιο του 2003
είχε δεσμεύσει
το σύνολο του
Ο.Τ51 και με τη νέα
απόφαση είναι
ολοφάνερο πως
η πολυκατοικία
βρίσκεται πάνω
στο προαύλιο
που θα είχε αυτό
το σχολείο.
Επειδή όμως
έχουμε
υποχρέωση απέναντι
στα παιδιά μας
και στις
οικογένειες
των μαθητών
τις οποίες και
εκπροσωπούμε
να κοιτάξουμε
μόνο μπροστά για
όσο το δυνατόν
καλύτερη και
συντομότερη
επίλυση του
προβλήματος
καλούμε την
Πολιτεία να
ξεκινήσει
άμεσα τις
διαδικασίες
απαλλοτρίωσης
του χώρου των
1625τ,μ(αφού είναι
ο μεγαλύτερος
και καταλληλότερος
ελεύθερος
χώρος στο
Πολύγωνο)ώστε
να ξεκινήσουν
οι εργασίες
κατασκευής του
σχολείου εντός
του Α εξαμήνου
του2006.`Εχουμε
όμως και
καθήκον να
συνεχίσουμε να
διεκδικούμε,
με κάθε νόμιμο
τρόπο, το
χαρακτηρισμό
και του χώρου
των 680τ.μ, ώστε να
ενσωματωθεί
στον ήδη
χαρακτηρισμένο
των 1625τ.μ και η
προοπτική κατασκευής
αυτού του
σχολείου να
είναι ίδια με
αυτήν που είχε
δημιουργηθεί
μετά την
απόφαση του
Ιουλίου του 2003.
Πιστεύουμε ότι
η μαζική
συμμετοχή των
γονέων τόσο
στις
κινητοποιήσεις
όσο και στην
προθυμία να
συνδράμουν στα
δικαστικά
έξοδα θα
συνεχιστεί με
το ίδιο
ενδιαφέρον
μέχρι να
δικαιωθεί ο
πολύχρονος αγώνας
των Συλλόγων
μας. Η δικαίωση
αυτή θα επέλθει
πραγματικά
μόνο όταν
ξεκινήσει η
θεμελίωση ενός
σύγχρονου
διδακτηρίου
που θα
στεγάσει το
Λύκειο της
περιοχής μας. //Tα
Διοικητικά
Συμβούλια
SΤΟΡ ΣΤΗ ΔΙΠΛΟΒΑΡΔΙΑ
ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ |
||
Ερώτηση: Πιστεύετε
πως η
κατασκευή
Σύγχρονων-Πρωινών
Σχολείων
σκοντάφτει
στην
εξυπηρέτηση
ιδιωτικών
συμφερόντων
και στη φιλετοποίηση
των
κατάλληλων
οικοπέδων που
προορίζονταν
για την
κατασκευή
τους; |
||
68.6% (162
ψήφοι) |
Συμφωνώ
απόλυτα |
|
23.3% (55
ψήφοι) |
Συμφωνώ
στις
περισσότερες
περιπτώσεις |
|
4.7% (11
ψήφοι) |
Μάλλον
συμφωνώ |
|
2.5% (6
ψήφοι) |
Δε
συμφωνώ |
|
0.8% (2
ψήφοι) |
Δε
γνωρίζω |
|
Έχουν
ψηφίσει 236 άτομα.
Ψηφίστε:
http://clubs.pathfinder.gr/schoolproblems/447196?poll=43085&mode=view
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
ΣΤΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ
ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΟ
ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ
ΤΟΥ 2006 ΜΕ ΣΚΟΠΟ
ΝΑ
ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΘΕΙ
ΚΑΙ ΝΑ
ΣΤΕΓΑΣΤΟΥΝ ΤΟ 5ο
ΚΑΙ ΤΟ 108ο
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΣΤΟ ΠΟΛΥΓΩΝΟ
ΕΝΩ ΤΑ ΝΗΠΙΑ
ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ
ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ
ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΣΤΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥΣ
Τον
Απρίλιο του 2005 το
Δημοτικό
Συμβούλιο του
Δήμου Αθηναίων
αποφάσισε την
αναστολή
οικοδομικών
αδειών για
ένα(1)έτος και
την
τροποποίηση
του ρυμοτομικού
σχεδίου όσο
αφορά τμήμα
του οικ.τετρ.109
στο Πολύγωνο(Γούδα-Κεφαλά-Βώκου) για
την κατασκευή σχολείου.Η
απόφαση αυτή
του Δ.Σ πάρθηκε
ύστερα από
γνωμοδότηση επιτροπής
που είχε
συσταθεί από
το Νομάρχη
Αθηνών ώστε να
βρεθεί λύση
στο στεγαστικό
πρόβλημα που
αντιμετωπίζουν
το 5ο και το 108ο
Νηπιαγωγεία
Αθηνών έπειτα
από το σεισμό
του1999,όπου
στεγάζονται σ’ένα
μισθωμένο
κτίριο, με
λειτουργία διπλοβάρδιας
(προνήπια
και νήπια που
πηγαίνουν στις
2 το μεσημέρι
στο σχολείο
τους).Η
επιτροπή
μάλιστα όπως
αναφέρεται και
στη
γνωμοδότησή
της δε βρήκε
άλλο κατάλληλο
οικόπεδο στην
περιοχή για να
στεγαστούν τα
συγκεκριμένα
Νηπιαγωγεία.
Παρά
την απόφαση
του Δ.Σ, η
Πολεοδομία του
Δήμου Αθηναίων
εξέδωσε στις 10/10/2005
οικοδομική
άδεια σύμφωνα
με την οποία
κατασκευαστική
εταιρεία άρχισε,
εντός του
Ιανουαρίου,
εργασίες
εκσκαφής, ενός
τμήματος του
οικοπέδου που
της ανήκει, για
να το
οικοδομήσει.
Μετά
από την άμεση
αντίδραση
γονέων και
κατοίκων της
περιοχής(που
βιώνουν την
επανάληψη της
υπόθεσης
διαπλοκής που
αφορά το Ο.Τ51 η
οποία κρατά
μια δεκαετία
και οι ίδιοι οι
γονείς έχουν
πλέον
προσφύγει στη
δικαιοσύνη)το
θέμα επανήλθε
στο Δ.Σ του
Δήμου Αθηναίων
στις 23-1-2006 όπου ο κ. Ακριτίδης
δικαιολογήθηκε
πως η
Πολεοδομία του
Δήμου Αθηναίων
προχώρησε στην
έκδοση οικοδ.άδειας,
αφού 7 μήνες
μετά την
απόφαση του Δ.Σ
η τροποποίηση δεν
είχε υπογραφεί
από το Νομάρχη
και δεν είχε δημοσιευθεί
σε ΦΕΚ. Στην
ίδια
συνεδρίαση
αποφασίσθηκε η
αναστολή των
οικοδομικών
εργασιών που
έχουν
ξεκινήσει στο
οικόπεδο και
όπως ειπώθηκε
από τον
Πρόεδρο κ. Μπεχράκη
η απόφαση θα
είχε καθαρογραφεί
την επόμενη
μέρα για να
φτάσει χέρι με
χέρι στη Νομαρχία.
Μαθαίνουμε
ότι στις 3-2-2006 το
Συμβούλιο Χωροταξίας
ενέκρινε την
τροποποίηση
του
ρυμοτομικού
σχεδίου και το
χαρακτηρισμό
του χώρου για
κατασκευή
σχολείου. Προς
το παρόν όμως η
κατασκευαστική
εταιρεία συνεχίζει
τις
εργασίες,«νομιμότατα
και με τη βούλα της
Πολεοδομίας»,με
υπερεντατικούς
ρυθμούς και
είναι ήδη
έτοιμα να
πέσουν τα
πρώτα μπετά
της
πολυκατοικίας.
Δήμος
και Νομαρχία
φέρουν ακέραια
την ευθύνη για
το ότι
κινδυνεύει να
χαθεί αυτός ο
χώρος και ότι
τα νήπια της
περιοχής και
οι οικογένειές
τους θα
συνεχίσουν να
ταλαιπωρούνται
σ’ ένα τρισάθλιο
μισθωμένο
κτίριο με
λειτουργία διπλοβάρδιας.
Από την ημέρα
που μπήκε η
κατασκευαστική
εταιρεία στο
οικόπεδο έχει
περάσει σχεδόν
ένας μήνας. Πολύ
φοβόμαστε πως
όπως κόλλησε η
αρχική απόφαση
του Δ.Σ , για 9
ολόκληρους
μήνες, σε
κάποιο συρτάρι
, στη διαδρομή
της από το Δήμο
της Αθήνας στη
Νομαρχία έτσι
μπορεί να
κολλήσει η
απόφαση της
Επιτροπής
Χωροταξίας στο
συρτάρι του
Νομάρχη κ.
Σγουρού που
χωρίς την υπογραφή
του δεν μπορεί
να δημοσιευθεί
η απόφαση σε ΦΕΚ,
ώστε να
σταματήσουν οι
οικοδ.εργασίες.
Μήπως…η όλη
καθυστέρηση
(εκτιμώντας
συνολικά την
πορεία του
θέματος)
γίνεται έτσι
ώστε αφού
έβγαλε ο
κατασκευαστής την
άδεια,
να προλάβει
να προχωρήσει
τις εργασίες
και ν’αξιώνει
αργότερα
υπέρογκα ποσά
αποζημίωσης με
σκοπό να καταστεί
ασύμφορη η
απαλλοτρίωση
του ακινήτου από
τον Ο.Σ.Κ !
Πολύ
φοβόμαστε πως
στο Πολύγωνο
επαναλαμβάνεται,
με μια νέα
υπόθεση που
αφορά τα
Νηπιαγωγεία
της περιοχής, η
ιστορία του
οικ.τετρ.51 και
της στέγασης
του 24ου
Λυκείου.
Ελπίζουμε ο
κύριος
Νομάρχης να
υπογράψει
άμεσα την
απόφαση και να μη
δείξει την
ίδια
«αδιαφορία»
με την υπόθεση
του Ο.Τ51 και του 24ου
Λυκείου, που
απεμπόλησε την
αρμοδιότητά
του να προχωρήσει
στο
χαρακτηρισμό
του χώρου για
την κατασκευή
σχολείου, παρά
την ομόφωνη
απόφαση του
Νομαρχιακού
Συμβουλίου.
Σπυρόπουλος
Νίκος (δάσκαλος)
Μέλος του
Πολιτιστικού
Συλλόγου
Κέντρου
Αμπελοκήπων
Μέλος της `Ενωσης
Συλλόγων
Γονέων 7ου
Διαμερίσματος
του Δ.Α
Σχετικό
άρθρο και στο http://clubs.pathfinder.gr/schoolproblems
Ποιες
περιοχές
ευνοούνται από
τα νέα σχολεία
Mέσω Συμπράξεων
Δημόσιου και
Ιδιωτικού
Τομέα θα κατασκευαστούν
27 νέα σχολεία
στην Αττική σε
πρώτη φάση
Ποσό
που
προσεγγίζει τα
150 εκατ. ευρώ
συνολικά επενδύει
αυτήν την
περίοδο ο
Οργανισμός
Σχολικών Κτιρίων
(ΟΣΚ) για
την ανανέωση
και τον
εμπλουτισμό
του λεκανοπεδίου
Αττικής με νέα
σχολικά
συγκροτήματα.
Μάλιστα, το
παραπάνω ποσό
αφορά μόνο τα
σχολεία που θα
έχουν
ολοκληρωθεί και
θα παραδοθούν
σε λειτουργία
έως τον
προσεχή Σεπτέμβριο,
όταν και
ξεκινά η νέα
σχολική
χρονιά, αφού
και μία σειρά
άλλων
συγκροτημάτων
δρομολογείται
έως το τέλος
του έτους.
Αποτελεί
κοινή
πεποίθηση ότι
η ύπαρξη ενός
σχολικού
συγκροτήματος
ευνοεί την αγορά
ακινήτων της
περιοχής όπου
βρίσκεται. Oπως
έχουν δείξει
έρευνες
εταιρειών
ανάπτυξης
ακινήτων,
πολλοί από
τους
ενδιαφερόμενους
αγοραστές συνεκτιμούν,
μεταξύ των
παραγόντων που
επηρεάζουν την
απόφασή τους
για την αγορά
κατοικίας, την
ύπαρξη
σχολείου σε
κοντινή
απόσταση από
αυτήν. Ως εκ
τούτου, τα
σχολεία αποτελούν
παράγοντα
ενίσχυσης
-έστω και
μικρής- της
αξίας ενός
διαμερίσματος.
Τα νέα σχολεία
εν προκειμένω,
συνοδεύονται
συχνά από
γυμναστήρια ή
αίθουσες πολλαπλών
χρήσων (ΑΠΧ), που
χρησιμεύουν
για
εκδηλώσεις,
όπως θεατρικές
παραστάσεις.
Λόγω μάλιστα
του μεγέθους
τους (π.χ. 800 θέσεις)
συχνά
αποτελούν
τμήμα της
τοπικής κοινωνίας,
με χρήση και
από τις
τοπικές
δημοτικές
αρχές.
Ποιες
θα είναι οι
περιοχές που
θα ευνοηθούν
το αμέσως
προσεχές
διάστημα;
Αναγράφονται
λεπτομερώς
στους πίνακες
που δημοσιεύει
σήμερα το Real
Estate της «Κ».
Μεταξύ αυτών
ξεχωρίζουν οι
επενδύσεις που
γίνονται στο
Αιγάλεω
(πεζόδρομος Ιασίου Ορυζομύλων),
στο Λαύριο (ΤΕΕ
Λαυρίου), στη
Νέα Σμύρνη
(οδός Αγνώστων
Μαρτύρων), στην
Παλλήνη (6ο
Δημοτικό και Nηπιαγωγείο,
Μουσικό
Γυμνάσιο
Παλλήνης), στο
Περιστέρι (2ο
Δημοτικό), στον
Ταύρο (3ο ΤΕΕ και
1ο Εσπερινό ΤΕΕ),
στου Ζωγράφου
(ΤΕΕ), στους
Αγίους
Αναργύρους (11ο
Δημοτικό και Nηπιαγωγείο)
και στα Μελίσσια,
όπου
επενδύονται 3,5
εκατ. ευρώ για
την δημιουργία
Διασχολικού
Αθλητικού
Κέντρου.
Οι
ανάγκες όμως
είναι μεγάλες
και για το
σκοπό αυτό, ο ΟΣΚ θα
αποτελέσει τον
πρώτο δημόσιο
οργανισμό που
θα
εκμεταλλευθεί
τον πρόσφατο
νόμο για τις
Συμπράξεις
Δημόσιου και
Ιδιωτικού
Τομέα (ΣΔΙΤ).
Oπως μας
πληροφορεί ο
διευθύνων
σύμβουλος του
οργανισμού κ.
Παν. Παταργιάς,
εντός της
εβδομάδας που
διανύουμε, θα
κατατεθεί ολοκληρωμένη
πρόταση προς
το υπουργείο
Εθνικής Οικονομίας
για την
ανέγερση 27
σχολείων στην
Αττική, μέσω ΣΔΙΤ. Ο
αρχικός
προϋπολογισμός
υπολογίζεται
σε 105 εκατ. ευρώ
και αφορά μόνο
την κατασκευή
των συγκροτημάτων,
αλλά
επιχειρείται η
ένταξη και
υπηρεσιών συντήρησης,
φύλαξης και
καθαριότητας
από την πλευρά του
ιδιώτη.
«Επιχειρούμε
να εντάξουμε
και τις σχετικές
υπηρεσίες ως
πακέτο για το
συγκεκριμένο
έργο και
εκτιμάμε ότι
το κόστος θα
ανέλθει
συνολικά σε
περίπου 150 εκατ.
ευρώ. Το έργο
είναι αρκετά
συγκεκριμένο,
μιας και ο
Οργανισμός
διαθέτει ήδη
τα οικόπεδα
όπου θα
κατασκευαστούν
τα σχολεία, για
την πλειονότητα
των οποίων
υπάρχουν και
προμελέτες»,
αναφέρει ο κ. Παταργιάς.
Από
τη στιγμή που
το ΥΠΕΘΟ
εγκρίνει το
έργο, θα ξεκινήσει
η διαδικασία
πρόσληψης
νομικού,
τεχνικού και
οικονομικού
συμβούλου
(πάντα σε
συνεργασία με
το ΥΠΕΘΟ), μέσω
διεθνούς
διαγωνισμού.
«Η πρόσληψη
συμβούλων
αναμένεται να
απαιτήσει τέσσερις
μήνες περίπου.
Αυτοί θα
αναλάβουν την
κατάρτιση των
προκηρύξεων
για το έργο,
ρυθμίζοντας
όλες τις
λεπτομέρειες
του σχετικού
διαγωνισμού,
όπως τον τρόπο
εξόφλησης του
ιδιώτη, τη
χρονική διάρκεια
αυτής και το
ακριβές
τίμημα»,
επισημαίνει ο
κ. Παταργιάς.
Μάλιστα, εκτός
από την Αττική,
ο ΟΣΚ
δρομολογεί και
άλλα δύο
αντίστοιχης
εμβέλειας έργα,
επίσης με τη
μέθοδο των ΣΔΙΤ.
Η πρώτη από τις
σχετικές
προτάσεις θα
αφορά περί τα 25
σχολεία για τη
Θεσσαλονίκη
και την
υπόλοιπη
Μακεδονία και
η δεύτερη (και
τρίτη συνολικά)
αντίστοιχο
αριθμό
σχολείων για
την υπόλοιπη
επικράτεια.
Το
νέο αυτό
χρηματοοικονομικό
εργαλείο (ΣΔΙΤ)
επελέγη για
πολύ
συγκεκριμένους
λόγους. Αυτή τη στιγμή,
πέραν του
υφιστάμενου
προγράμματος
του ΟΣΚ,
απαιτούνται 480
νέα σχολεία
μόνο στην
περιφέρεια της
Αττικής.
Περίπου 82
χρειάζονται
για να
εξαλειφθεί η
πρακτική της διπλοβάρδιας,
182 για να
μετακινηθούν
συγκροτήματα
που σήμερα λειτουργούν
σε μισθωμένα
κτίρια, ενώ τα
υπόλοιπα χρήζουν
αναβάθμισης
των εγκαταστάσεών
τους. «Με τους
σημερινούς
ρυθμούς, θα
απαιτούνταν 12 - 15
χρόνια για να
πετύχουμε το
στόχο μας,
καθώς
απορροφούμε
κονδύλια της
τάξεως των 230 εκατ.
ευρώ ετησίως.
Ειδικότερα,
από τον Μάρτιο
του 2004 έως τον
Ιούνιο του 2005
παραδόθηκαν
προς χρήση 104 νέα
σχολεία σε όλη
τη χώρα με 987
αίθουσες
διδασκαλίας,
συνολικού
προϋπολογισμού
225 εκατ. ευρώ.
Αντιθέτως,
μέσω των ΣΔΙΤ
μας δίνεται η
δυνατότητα να
μειώσουμε το
χρόνο στο μισό,
αφού εκτιμάμε
ότι σε μόλις 7 - 8
χρόνια, θα έχει
επιτευχθεί η
πλήρης ανανέωση
των σχολικών
συγκροτημάτων
της Αττικής και
σε μεγάλο
βαθμό και της
υπόλοιπης
χώρας», τονίζει
ο κ. Παταργιάς.
Επιπλέον,
η μέθοδος των ΣΔΙΤ δίνει
τη δυνατότητα
για έναν
ευνοϊκότερο
καταμερισμό
των
απαιτούμενων
κονδυλίων από
την πλευρά του
κρατικού προϋπολογισμού.
Ο ιδιώτης που
θα αναλάβει
την κατασκευή
των σχολείων
θα
αποπληρώνεται
με την
καταβολή ενός
ποσού που θα
καταβάλλεται
σε ετήσια βάση
για
συγκεκριμένη
χρονική
διάρκεια, η
οποία θα
καθοριστεί στο
πλαίσιο του
διαγωνισμού.
Το ποσό αυτό θα εγγράφεται
κάθε χρόνο στο
Πρόγραμμα
Δημοσίων
Επενδύσεων και
θα είναι σαφώς
μικρότερο από
το σημερινό,
καθώς θα
επιτρέπει την
αποπληρωμή του
έργου σε βάθος
χρόνου και όχι εφ' άπαξ,
όπως γίνεται
μέχρι σήμερα. Oπως εύλογα
αντιλαμβάνεται
κανείς, η
«ανακούφιση»
του προϋπολογισμού
δεν είναι
διόλου
αμελητέα με
τον τρόπο αυτό.
Αυτό
δεν σημαίνει
ότι θα
διακοπεί το
πρόγραμμα που
σήμερα
εφαρμόζεται
από τον ΟΣΚ.
«Οι υπηρεσίες
μας θα
συνεχίσουν να
εργάζονται, παράλληλα
με τα έργα ΣΔΙΤ,
μιας και όπως
αντιλαμβάνεστε,
παρουσιάζονται
συχνά και έργα
με περισσότερο
επείγοντα
χαρακτήρα, τα
οποία
οφείλουμε να
αντιμετωπίζουμε
εγκαίρως. Κάτι
τέτοιο δεν
είναι εφικτό
μέσω των ΣΔΙΤ,
που απαιτούν
κάποιο χρόνο
μέχρις ότου
τεθούν σε
εφαρμογή»,
αναφέρει ο κ. Παταργιάς.
Πάντως, είναι
δεδομένο ότι το
πρώτο
«πακέτο»
σχολείων για
την Αττική θα
λειτουργήσει
και ως
«πιλότος» γι'
αυτά που θα
ακολουθήσουν.
Η
δραστηριότητα
του ΟΣΚ
όμως δεν
περιορίζεται
στην ανέγερση
νέων σχολικών
μονάδων. Νωπές
είναι ακόμα οι
μνήμες από τον
πρόσφατο
σεισμό στα
Κύθηρα. Στο πλαίσιο
της πρώτης
φάσης
Προσεισμικού
Ελέγχου που
πραγματοποιεί
ο ΟΣΚ,
έχουν ελεγχθεί
μέχρι σήμερα 2.350
σχολεία, που
έχουν ανεγερθεί
πριν από το 1959,
όταν και δεν
είχε θεσπιστεί
κάποιος
αντισεισμικός
οικοδομικός
κανονισμός. Τα
σχολεία αυτά ανέρχονται
σε 4.441 και ο
έλεγχός τους, ο
οποίος γίνεται
με τη συνεργασία
και των πέντε
Πολυτεχνείων
της χώρας, θα
έχει
ολοκληρωθεί
έως τα τέλη του
2006. Πάντως, από τα
μέχρι τώρα
συμπεράσματα,
δεν προκύπτουν
ιδιαίτερα προβλήματα,
σύμφωνα με τον
κ. Παταργιά,
μιας και τα κτίρια
αυτά έχουν ως
κύριο υλικό
την πέτρα. Θα
ακολουθήσει
και δεύτερος
κύκλος ελέγχων
για τα σχολεία
που έχουν
χτιστεί από το 1959
έως και το 1985, τα
οποία και
υπολογίζονται
σε περίπου 5.000.
Ασφαλώς, όπου
διαπιστωθεί
πρόβλημα, θα
γίνουν και οι
κατάλληλες
ενισχύσεις των
κτιρίων.
Aλλο
ένα σημαντικό
ζήτημα, το
οποίο ήδη
αντιμετωπίζει
ο ΟΣΚ,
είναι η ύπαρξη
αμιάντου στα
σχολικά
κτίρια. Από τον
έλεγχο που
πραγματοποιήθηκε
διαπιστώθηκε
ότι το
επικίνδυνο
υλικό
εντοπίζεται σε
800 σχολεία της
χώρας. Στο
πλαίσιο αυτό,
έχει ήδη αφαιρεθεί
ο αμίαντος από 130
σχολεία, ενώ
άλλες 30 νέες
σχολικές μονάδες
έχουν
αντικαταστήσει
τις παλιές, που
ήταν πλήρεις
αμιάντου.
Σύμφωνα με τον
κ. Παταργιά
«η αφαίρεση
του αμιάντου
είναι ένα
εξαιρετικά καίριο
και πολυδάπανο
πρόγραμμα.
Ωστόσο, δεν
παύουμε να
σκεφτόμαστε
και το σχολείο
του μέλλοντος.
Σε συνεργασία
με το Κέντρο
Ανανεώσιμων
Πηγών
Ενέργειας (ΚΑΠΕ)
και τα
Πανεπιστήμια
της χώρας,
αναπτύσσουμε
πιλοτικά
δράσεις, όπως
παραγωγή
ηλεκτρικής
ενέργειας στα
σχολεία με τη
χρήση φωτοβολταϊκών
συστημάτων,
χρησιμοποίηση
ηλιακών
συστημάτων για
θέρμανση,
ήπιες βιοκλιματικές
εφαρμογές στα
σχολεία και
εξυγίανση του
ατμοσφαιρικού
αέρα στις
τάξεις με την
απομάκρυνση
κυρίως του
διοξειδίου του
άνθρακα».
Καθημερινή 14-2-06