επιστροφή

πεζοί 3 (πεζοί 1, πεζοί 2)

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ: ΠΕΖΗ - γιά τα δικαιώματα των πεζών,

φόρουμ συζητήσεων σχετικά με θέματα πεζών  http://groups.yahoo.com/group/pezh/

"Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών" www.enosipezon.gr     welcome@enosipezon.gr

για ποδήλατο:  podilato.htm

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: http://ec.europa.eu/transport/clean/green_paper_urban_transport/index_en.htm
http://ec.europa.eu/transport/clean/green_paper_urban_transport/doc/2007_09_25_gp_urban_mobility_el.pdf

ΔΕΙΤΕ: streetpanthers:http://www.youtube.com/watch?v=PfcSDz9L25Q&eurl=http://blogs.contra.gr/Blogs/PaparazziBlog/191928

 

 

 

Εποικοδομητικός κρίνεται ο κύκλος διαβουλεύσεων  που οργανώνει ο Δήμος Αθηναίων, στο αμφιθέατρο του ΑΘΗΝΑ 984,στην Τεχνόπολις, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Βιώσιμης Μετακίνησης.
Η χθεσινή ημέρα (18η  Σεπτεμβρίου) ήταν αφιερωμένη στους Πεζούς
 Συμμετείχαν εκπρόσωποι του Συνηγόρου του Πολίτη, του Συλλόγου «ΠΕΖΗ», αρχιτεκτονική ομάδα σχεδιασμού δημόσιου χώρου για τους πεζούς και εκπρόσωπος των ΑΜΕΑ
Εξήχθησαν τα συμπεράσματα:
• Ο Δημόσιος Κοινόχρηστος Χώρος είναι πολύ υποβαθμισμένος και αυτό επιδρά αρνητικά στην «Ασφάλεια» και στην «Ποιότητα Ζωής» των πολιτών ενώ ταυτόχρονα καταστρατηγείται το Συνταγματικό δικαίωμα στην ελευθερία της κίνησης, ειδικά των ΑΜΕΑ.
• Πολλά από τα προβλήματα που αναδείχθηκαν οφείλονται στην έλλειψη Τεχνικών Προδιαγραφών και Κανονιστικών Διατάξεων, στην έλλειψη κανόνων χωροθέτησης στοιχείων αστικού εξοπλισμού, ακόμη και σε κενά συνδυασμού του ΓΟΚ με τον Κτιριοδομικό Κανονισμό.
• Παρουσιάστηκαν πολύ εύγλωττα τα χαρακτηριστικά της ζωής στην πόλη και η σημασία της «Κινητικότητας» ως συνδετικής ύλης και προβλήθηκε η έννοια της «Συνύπαρξης» ως ζωογόνου συστατικού της πόλης. Επίσης παρουσιάστηκε η σύγχρονη φιλοσοφία που πρέπει να υπάρχει πίσω από το σχεδιασμό του δημόσιου χώρου για τους πεζούς.
•  Τέλος επισημάνθηκε η βελτίωση της καθαριότητας της πόλης αλλά ταυτόχρονα και η επέκταση της αντικοινωνικής συμπεριφοράς μεγάλης μερίδας πολιτών και επαγγελματιών.
Η διέξοδος από την κατάσταση αυτή πρέπει να περάσει μέσα και από βελτιωτικά έργα και μέτρα, αλλά και από τον παραδειγματισμό, την ευθύνη των πολιτών και να υποστηριχθεί από ενημερωτικές εκστρατείες και καμπάνιες με στόχο την αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς.
Απο το δελτίο τύπου στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Αθηναίων εδώ

Σ.Σ. Η πλάκα που μας κάνετε πρέπει να έχει και όρια

21-9-2012

Απο το http://kerameikos.blogspot.gr/2012/09/black.html

 

Επιστροφή

 

Είμαστε πεζοί. Άνθρωποι, μεγάλοι και μικροί, άλλοι με κινητικά προβλήματα και άλλοι χωρίς, όλοι ευάλωτοι. Θέλουμε να περπατάμε ελεύθερα, χωρίς εμπόδια, με ασφάλεια, χωρίς κινδύνους, τραυματίες και νεκρούς, μέσα σε ένα υγιές περιβάλλον, με όσο το δυνατόν λιγότερη ρύπανση και θόρυβο. Θα συναντηθούμε στις  8 Δεκέμβρη, ώρα 12:00, στη Νέα Ιωνία, στον πεζόδρομο στην οδό Μικράς Ασίας (δίπλα στο σταθμό Η.Σ.Α.Π Νέας Ιωνίας, από την πλευρά '' ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ'' ) 

Μεγεθυνση χάρτη

να προβάλουμε (με ευγένεια αλλά χωρίς υποχωρήσεις) τις ανάγκες και τα δικαιώματα των πεζών και να υπενθυμίσουμε στους οδηγούς τις υποχρεώσεις τους απέναντι στον εαυτό τους και τους άλλους. Τις δράσεις θα συντονίσει η πρωτοβουλία για τα δικαιώματα των πεζών

ΠΕΖΗ.

Μπορείτε να φτιάξετε τη δική σας πινακίδα με το δικό σας μήνυμα και να τη φέρετε μαζί σας να την αξιοποιήσουμε! Σας περιμένουμε! Όσοι περισσότεροι μαζευτούμε, τόσο περισσότερες δράσεις θα πραγματοποιηθούν. Γιατί.... η πόλη μας, είτε με την οικονομική κρίση είτε χωρίς αυτή, είναι για τους ανθρώπους !

 

Επιστροφή

 

ΤραΠεζοδρόμιο από 14 λεπτά το τετραγωνικό 

Πεζοδρόμιο - Παράπηγμα (νάυλον) από 21 λεπτα το τετραγωνικό

Τιμές χαμηλότερες και απο το μπουρμπουάρ

 ΤραπεζΟδόστρωμα από  42 λεπτά το τετραγωνικό.

Την Πέμπτη 15/11/2012 το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων αποφάσισε τα τέλη για τα τραπεζοκαθίσματα που θα ισχύσουν απο 1/1/2013.Με μία ανάλυση της απόφασης προκύπτει ότι η ημερήσια τιμή  για τους βασικούς τραπεζόδρομους στο Γκάζι  γύρω απο τη πλατεία του μετρό είναι από 21 λεπτά έως 40 λεπτά το τετραγωνικό ενώ οι υπόλοιποι δρόμοι με ελάχιστες εξαιρέσεις είναι στα 14 λεπτά το τετραγωνικό.
Αναλυτικά:
Για τα νάυλον παραπήγματα (από 21 λεπτά  το τετραγωνικό):

Πεζοδρόμιο - Παράπηγμα 

"Το τέλος κατάληψης κοινοχρήστων χώρων επί των οποίων έχουν τοποθετηθεί πάσης φύσεως αυθαίρετες κατασκευές χωρίς την συγκατάθεση της οικείας τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου και εφόσον αυτές δεν παρεμποδίζουν την απρόσκοπτη διέλευση των πεζών και των οχημάτων άμεσης ανάγκης προσαυξάνεται κατά 50% του αντιστοιχούντος τέλους που αναφέρεται στον πιο πάνω πίνακα ως αντικίνητρο διατήρησής των  και λόγω του ειδικού οφέλους που απολαμβάνουν οι υπόχρεοι επαγγελματίες. Σε αντίθετη περίπτωση δεν επιτρέπεται η παραχώρηση της χρήσης τέτοιων κοινοχρήστων χώρων."Για τα αυθαίρετα τραπεζοκαθίσματα (από 42 λεπτά το τετραγωνικό):

Τραπεζο_οδόστρωμα

 "Επιβάλλεται πρόστιμο σε βάρος εκείνου που κάνει αυθαίρετη χρήση του χώρου του οποίου η παραχώρηση της χρήσης δεν έχει επιτραπεί, ίσο με το τριπλάσιο του μεγαλύτερου κατά τετραγωνικού μέτρου ποσού για τους χώρους για τους οποίους έχει επιτραπεί η παραχώρηση της χρήσης"

Η παράγραφος για τους πεζούς:

"Επισημαίνεται ιδιαίτερα ότι, σύμφωνα με το άρθρο 2 της με αριθμό 52907/2009 απόφασης Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) (ΦΕΚ 2621/Β/31-12-2009), σε κάθε περίπτωση οριοθέτησης και παραχώρησης κοινοχρήστου χώρου για την ως άνω δραστηριότητα, το ελάχιστο πλάτος όδευσης πεζών καθορίζεται στο 1,5 μέτρο".

Οδός Σωφρονίου στο Γκάζι με συνολικό πλάτος 4 μέτρα , όπου ίσα ίσα χωρά ασθενοφόρο ή πυροσβεστική περιλαμβάνεται στη λίστα των οδών για τραπεζοκαθίσματα με τιμή 14 λεπτα την ημέρα το τετραγωνικό.

Συμπεράσματα:

1.Η απόφαση θα μπορούσε κάλλιστα να φέρει τον τίτλο "Τιμοκατάλογος για πάσα αυθαιρεσία και ασυδοσία"

2. Αυτοί που γράφουν και εγκρίνουν τέτοιες αποφάσεις ή δεν κυκλοφορούν στην Αθήνα ή εξυπηρετούν άλλους σκοπούς.

3. Αποτελεί εμπαιγμό όταν μνημονεύοντας στην απόφασή τους το Νόμο για το ελάχιστο πλάτος όδευσης πεζών (1,5 μέτρο)  μας υποχρεώνουμε να περπατάμε στο οδόστρωμα η να παρακάπτουμε νάυλον παραπήγματα για να εισπράξουν ψίχουλα όταν και όποτε βεβαιώσουν παράβαση και όταν και όποτε ο παραβάτης φτάσει στο ταμείο του Δήμου.

4. Θυμίζουμε ότι αν σε πιάσουν στο μετρό χωρίς εισιτήριο πληρώνεις 60 φορες την αξία του δηλαδή 60 χ 1,4= 84 Ευρώ και εαν δεν έχεις περάσει ΚΤΕΟ το δεκαπλάσιο 10 χ 45=450 Ευρώ.

Από το Μέγας Αλέξανδρος Ο σύλλογος των κατοίκων Κεραμεικού Γκάζι Ρούφ   

Δεκέμβριος 5, 2012

  http://kerameikos.blogspot.gr/2012/12/blog-post.html

 

Επιστροφή

 

  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  16-22 ΣΕΠΤΜΒΡΙΟΥ

       Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας βρίσκει φέτος τη χώρα μας, όπως και τις περισσότερες ευρωπαϊκές  χώρες να βιώνουν τη μεγαλύτερη  ίσως οικονομική κρίση μετά από το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Η κρίση αυτή που άμεσα αποτελέσματα της  είναι η έκρηξη της ανεργίας, η αύξηση της φτώχιας σε ανυπολόγιστα ποσοστά, η πλήρης κατάρρευση του κοινωνικού κράτους και η επικίνδυνη έξαρση φαινομένων   ρατσιστικής και  φασιστικής βίας, έχει προκαλέσει ταυτόχρονα και οικολογική κρίση.

     Στη χώρα μας η  κυβέρνηση με πρόσχημα το χρέος έχει βάλει στο στόχαστρο τα φυσικά οικοσυστήματα (δάση, ποτάμια, λίμνες και παραλίες), τους ενεργειακούς πόρους ακόμα και τον  πιο ζωτικό για την επιβίωσή μας πόρο, το νερό. και προσπαθεί να τα ιδιωτικοποιήσει μετατρέποντας τα σε εμπορεύματα

    Και φυσικά μέσα στον παροξυσμό  των ιδιωτικοποιήσεων το τελευταίο που θα μπορούσε να σκεφθεί είναι το μήνυμα της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας  που είναι η μείωση των μετακινήσεων με ΙΧ, η ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και ιδιαίτερα των μέσων σταθερής τροχιάς και η στήριξη των μετακινήσεων με ποδήλατο ή με τα πόδια.

    Αντίθετα στα πλαίσια της αντιπεριβαλλοντικής  και αντικοινωνικής πολιτικής της

– Απαξιώνει τον ΟΣΕ μειώνοντας τα δρομολόγια σε όλες τις περιοχές. Αποτέλεσμα αυτής της απαξίωσης είναι να απαιτούν οι δανειστές το κλείσιμο των σιδηροδρόμων, την ίδια ώρα που όλες οι ευρωπαϊκές χώρες δίνουν άμεση προτεραιότητα στις μετακινήσεις με τα τραίνα.                                             

- Σχεδιάζει την διάνοιξη και νέων αυτοκινητοδρόμων  ακόμα και στα βουνά αδιαφορώντας για τις καταστροφές που θα προκληθούν σε σημαντικά  φυσικά οικοσυστήματα.

-Μειώνει τα δρομολόγια σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, απολύει και επιστρατεύει τους  εργαζόμενους και διατηρεί ακριβό σε σχέση με τις ανάγκες το αντίτιμο του εισιτηρίου.

-Αδιαφορεί πλήρως για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων ιδιαίτερα στην Αθήνα, αλλά και στα υπόλοιπα αστικά κέντρα.

Η Εναλλακτική Δράση με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας καλεί τους πολίτες και τις συλλογικότητες που σέβονται το φυσικό περιβάλλον και διεκδικούν την ποιότητα στη ζωή τους να αντισταθούμε συντονισμένα ενάντια στα  περιβαλλοντοκτόνα σχέδια της κυβέρνησης και να απαιτήσουμε όλοι μαζί

- Να παραμείνουν δημόσιοι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι,  να αυξηθούν τα δρομολόγια και να κατασκευασθούν  με χρήματα του ΕΣΠΑ νέες γραμμές σε περιοχές που σήμερα δεν υπάρχουν.

- Να μείνουν δημόσια όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να αντικατασταθούν τα οχήματα με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, να αυξηθούν οι προορισμοί, να πυκνώσουν τα δρομολόγια και να μειωθεί το αντίτιμο του εισιτηρίου. (για τους άνεργους να είναι δωρεάν)

- Να κατασκευασθούν ποδηλατόδρομοι και πεζόδρομοι  πρωτίστως στο κέντρο της Αθήνας και σε όλο το λεκανοπέδιο

                                                                                              Σεπτέμβριος -2013

 ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ 

www.enallaktiki-drasi.gr

 

Επιστροφή

 

Ο πολιτισμός πάει με τα πόδια

Αν και τελευταία η κατάσταση έχει βελτιωθεί, ο σύλλογος Πεζή ετοίμασε  τηλεοπτικά σποτ για τα δικαιώματα των πεζών

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  18/12/2013 

Μια πόλη που να μην ανήκει μόνο στα αυτοκίνητα και στις μοτοσικλέτες της είναι το αίτημα των πολιτών που δραστηριοποιούνται στο σωματείο Πεζή. Οι υπεύθυνοι του συλλόγου για την προστασία των δικαιωμάτων των πεζών «Πεζή» (www.pezh.org) παρουσίασαν τη Δευτέρα στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου της Αθήνας τρία βίντεο που προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει πολίτες και Αρχές στο συγκεκριμένο θέμα.

 «Δημιουργήθηκε με την οικονομική στήριξη του Πράσινου Ινστιτούτου, το οποίο έχει συσταθεί με πρωτοβουλία του κόμματος των Οικολόγων Πρασίνων, και θα προβάλλεται ως κοινωνικό μήνυμα από τους τηλεοπτικούς σταθμούς για έναν μήνα, από τις 20 Δεκεμβρίου ως τις 20 Ιανουαρίου» σχολιάζει ο κ. Δημήτρης Χρυσαφίδης, πρόεδρος του σωματείου.


Δυσκολία κινήσεων

Ο ίδιος είναι κάτοικος Αμπελοκήπων και προσπαθεί να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερες μετακινήσεις με τα πόδια. «Δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα. Ακόμη και με τον περιορισμό της κίνησης των αυτοκινήτων την τελευταία τριετία τα εγγενή προβλήματα παραμένουν. Τραπεζοκαθίσματα, παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανές επάνω στα πεζοδρόμια και κακοκατασκευασμένα πεζοδρόμια δυσκολεύουν την κίνηση του πεζού. Ολα αυτά είναι ακόμη χειρότερα αν σκεφθεί κανείς ότι ειδικά για τον κάτοικο του ευρύτερου κέντρου, λαμβάνοντας υπόψη τις κλιματικές συνθήκες της Αθήνας, το περπάτημα είναι ένας υγιεινός τρόπος για να μετακινηθείς, όχι μόνο για αναψυχή αλλά και για πρακτικούς λόγους».

Για τον κ. Χρυσαφίδη στην παρούσα φάση «δεν έχει νόημα να διατεθεί περισσότερο δημόσιο χρήμα για να κατασκευάζονται πεζόδρομοι, ράμπες για άτομα με ειδικές ανάγκες και άλλες υποδομές όσο δεν τηρούνται οι νόμοι και δεν συντηρούνται οι υπάρχουσες. Στις τελευταίες δημοτικές εκλογές ζητήσαμε από τους υποψήφιους δημάρχους να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο όσον αφορά τις προτεραιότητές τους στο ζήτημα των δικαιωμάτων των πεζών. Οι περισσότεροι έδειξαν αδιαφορία, ελάχιστοι ανταποκρίθηκαν».


Υποψήφιος ως πεζός

Στη Θεσσαλονίκη στις επόμενες δημοτικές εκλογές θα υπάρχει και ένας υποψήφιος που έχει στην κορυφή της ατζέντας του το ζήτημα των δικαιωμάτων των πεζών και ειδικότερα των αναπήρων. Ο κ. Φώτης Μπίμπασης ανακοίνωσε πριν από λίγο καιρό την υποψηφιότητά του. Οντας τυφλός ο ίδιος, προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους συμπολίτες του σε αυτά τα ζητήματα. «Τα τελευταία χρόνια τα πράγματα είναι καλύτερα, παραμένει όμως το γεγονός ότι έχουμε αρκετό δρόμο να διανύσουμε. Εμείς επιτύχαμε να πείσουμε το δημοτικό συμβούλιο σε κάθε έργο που προγραμματίζεται στην πόλη να υπάρχει αντιπροσωπεία αναπήρων, είτε τυφλών είτε ανθρώπων με κινητικά προβλήματα, ώστε να εξετάζουν αν το καινούργιο έργο είναι συμβατό με τις ανάγκες τους».


Αντιφάσεις

Στη διάρκεια των γυρισμάτων του βίντεο, το οποίο δείχνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο πεζός στις ελληνικές πόλεις, υπήρξαν ορισμένα περιστατικά που κατέδειξαν την αντιφατική κατά κάποιον τρόπο συμπεριφορά πολλών συμπολιτών μας.


«Υπήρχαν άνθρωποι που σταματούσαν να βοηθήσουν αυτόν που δυσκολευόταν να διασχίσει τον δρόμο»
 λέει ο κ. Χρυσαφίδης«Πιθανότατα είναι οι ίδιοι άνθρωποι που παρκάρουν στα πεζοδρόμια ή διασχίζουν πεζοδρόμους με τη μοτοσικλέτα τους. Οταν δουν όμως τον άνθρωπο που εκείνη τη στιγμή αντιμετωπίζει το πρόβλημα θα τρέξουν να βοηθήσουν. Με το βίντεο αυτό προσπαθούμε ακριβώς να δώσουμε πρόσωπο στο πρόβλημα ώστε να γίνει αντιληπτό στον καθένα».

Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 17 Δεκεμβρίου 2013

 

Επιστροφή

 

http://www.aplotaria.gr/mpakas-katalipsi-dimosiwn-xwrwn/

Η είδηση μας σόκαρε όλους. Ένα αυτοκίνητο Smart που το οδηγούσε ένας 27χρονος νεαρός αλβανικής καταγωγής σκορπά το θάνατο και τον πανικό στην Πέτρου Ράλλη στην Αθήνα, παρασύροντας στο θάνατο τρεις ανθρώπους, δυο γυναίκες και έναν 23χρονο αστυνομικό. Ο νεαρός οδηγός, ισχυρίζεται πως πάσχει από επιληψία και έπαθε κρίση γι” αυτό προκάλεσε το πολύνεκρο τροχαίο. Φυσικά η αλβανική καταγωγή του ξυπνά κύματα αντιδράσεων μίσους από ελληναράδες όλης της χώρας κατά των μεταναστών που «μας σκοτώνουν και αφήνονται ελεύθεροι». Όμως το ζήτημα του ρατσιστικού μίσους δεν θα μας απασχολήσει σε αυτό το κείμενο.

Λίγες ημέρες μετά το δυστύχημα δημοσιεύεται ένα βίντεο από την κάμερα ασφαλείας ενός περίπτερου, που φαίνεται η πρόσκρουση τουsmart με μια από τις νεκρές γυναίκες. Το ρεπορτάζ του MEGA επικεντρώνεται στο δράμα του συζύγου, καθώς περπατούσε δίπλα της και είδε μέσα σε ένα δευτερόλεπτο να χάνεται η σύντροφος του. Ο άντρας τρέχει προς το σημείο που η γυναίκα του είναι αιμόφυρτη και λίγο μετά φαίνεται ο ίδιος να μην μπορεί να πιστέψει αυτό που έγινε και να καταρρέει στο πεζοδρόμιο, σπαράζοντας.

Μας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι στο βίντεο δεν σχολιάζεται καθόλου ένα άλλο γεγονός που είναι εμφανέστατο. Η γυναίκα με το σύζυγο της περπατάνε στο πεζοδρόμιο και εξαιτίας αρχικώς ενός παρκαρισμένου αυτοκινήτου και στη συνέχεια του ψυγείου κ της τέντας του περιπτέρου, αναγκάζεται η κοπέλα να κατέβει στο δρόμο και να τη θερίσει το smart. Η ύπαρξη τεχνητών εμποδίων στο πεζοδρόμιο, που αναγκάζουν τους πεζούς να περπατάνε στο δρόμο, δεν απασχολεί την δημοσιογραφική έρευνα, δεν απασχολεί την κοινωνία μας.

Το θέμα των πεζοδρομίων είναι ιδιαίτερα προβληματικό, διότι, πέρα από τις κακοτεχνίες, η πρόσβαση των πεζών σε αυτά παρακωλύεται από κάθε είδους εμπόδια (παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, ζαρντινιέρες, πινακίδες, εμπορεύματα από παρακείμενα καταστήματα κ.ά.). Σε πολλές περιπτώσεις οι πεζοί αναγκάζονται να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος όπως έδειξε και το τραγικό δυστύχημα της Πέτρου Ράλλη.

Η προστασία των δημοσίων αγαθών στην Ελλάδα είναι ούτως ή άλλως προβληματική. Εάν πάρεις ένα μέτρο από το οικόπεδο του νεοέλληνα είναι ικανός να κάνει πόλεμο αλλά παραμένει απαθής στην κατάληψη δημοσίων χώρων από τους πάντες. Έχοντας χάσει τη σύνδεση μας με τη κοινότητα, μας φαίνεται ότι το δημόσιο, δεν είναι δικό μας, είναι ξένο άρα δεν μας απασχολεί και η κατάληψη του. Το δυστύχημα της Πέτρου Ράλλη δείχνει καταφανέστατα τις συνέπειες τις αδιαφορίας μας. Θα βάλουμε μυαλό; Θα αντιδράσουμε επιτέλους στην κατάληψη του δημοσίου χώρου των πόλεων μας;

(22-10-2014)

 

Επιστροφή

 

Ενέργειες του Αν. Υπουργού Προστασίας του Πολίτη για την προστασία των πεζών και ποδηλατών

Στο 7% του ΑΕΠ ανέρχονται τα έξοδα από τις επιπτώσεις στην υγεία που προέρχονται από τη ρύπανση της ατμόσφαιρας για την Ελλάδα σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Η μόνη προοπτική για να αντιμετωπιστεί η ρύπανση της ατμόσφαιρας στις πόλεις είναι η προώθηση της πράσινης μετακίνησης. Εκτός από το ποδήλατο, το περπάτημα σε συνδυασμό με τη χρήση των μέσων συλλογικής μεταφοράς αποτελεί τον περιβαλλοντικά πιο φιλικό τρόπο. Το περπάτημα, εκτός από τη συνεισφορά του αυτή σε λιγότερη ρύπανση συνεισφέρει και στη βελτίωση της κατάστασης της υγείας και την πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων, ενώ ο πεζός έχει περισσότερη δυνατότητα να παρατηρήσει τα καλά και τα στραβά της πόλης του. Άλλωστε η Ελλάδα έχει συνυπογράψει τη χάρτα της Κοπεγχάγης για τα δικαιώματα των πεζών.

Είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς ότι στις ελληνικές πόλεις, όχι μόνο το μεγαλύτερο μέρος του χώρου έχει παραδοθεί στη μηχανοκίνητη κυκλοφορία, αλλά και οι λιγοστοί χώροι που έχουν απομείνει για τους ανθρώπους (πεζοδρόμια, πεζόδρομοι, πλατείες, διαβάσεις, πάρκα κλπ) χρησιμοποιούνται και αυτοί παράνομα για στάθμευση (και κίνηση πολλές φορές) αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, καταχρηστική κατάληψη από τραπεζοκαθίσματα, εμπορεύματα και διαφόρων ειδών εμπόδια.

Το αποτέλεσμα είναι ότι οι πιο ευάλωτοι από τους πεζούς έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τους δημόσιους χώρους, όπως οι άνθρωποι με αναπηρίες, οι γονείς με καροτσάκια, μικρά παιδιά κλπ. Μεγάλο είναι και το κόστος σε ανθρώπινες ζωές από τα “ατυχήματα” λόγω της μειωμένης οδικής ασφάλειας και από τις δυσμενείς επιπτώσεις στη δημόσια υγεία (παχυσαρκία, καθιστική ζωή, ατμοσφαιρική ρύπανση).

Η κατάσταση αυτή κρίνεται απαράδεκτη, αντίθετη με το σεβασμό των στοιχειωδών δικαιωμάτων κινητικότητας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής και με σημαντικές δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις (στον τουρισμό και τη γενικότερη οικονομική ελκυστικότητα των πόλεων, στα οικονομικά των νοικοκυριών, στην εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, στην αποτελεσματικότητα της οικονομίας, στο περιβάλλον και κλιματική αλλαγή).

Επειδή οι νόμοι για τον σεβασμό του χώρου που προορίζεται για τους πεζούς υπάρχουν αλλά δεν εφαρμόζονται και επειδή υπεύθυνη αρχή για την επιβολή του νόμου είναι η Ελληνική Αστυνομία ερωτάται ο Υπουργός:

1.      Έχουν υποστεί εκπαίδευση οι υπάλληλοι της αστυνομίας σχετικά με την αναγκαιότητα επιβολής του νόμου για την προστασία των χώρων που προορίζονται για τους πεζούς;

2.      Τί σκοπεύει να κάνει ο υπουργός για να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της Αστυνομίας;

3.      Εκτός από την επιβολή του νόμου υπάρχει και η πρόληψη της παράβασης. Σχεδιάζει ο υπουργός να προχωρήσει σε ενημερωτικές εκστρατείες προς τους πολίτες για την αναγκαιότητα σεβασμού των νόμων για τους πεζούς;

11.5.2015                                             ΠΕΖΗ - Κίνηση για την προστασία των δικαιωμάτων των πεζών

12 Μαΐου 2015 το παραπάνω κείμενο κατατέθηκε ως αναφορά από τον βουλευτή Γιώργο Δημαρά.

 

Επιστροφή

 

Με αφορμή την Ευρωπαΐκή Εβδομάδα Κινητικότητας, από 16- 22 Σεπτεμβρίου 2015, και επειδή θεωρούμε σημαντική την ποιότητα της ζωής μέσα στην πόλη μας, αν και βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο και άλλα μοιάζουν σημαντικά, σας αποστέλλουμε το παρακάτω κείμενο, που έχει την υπογραφή και άλλων κινήσεων πολιτών και η προώθησή του έχει ξεκινήσει πρόσφατα.

ΠΟΛΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ...

Οι παρακάτω κινήσεις πολιτών, ενώσεις, σύλλογοι και σωματεία, διαπιστώνουμε ότι στις ελληνικές πόλεις, όχι μόνο το μεγαλύτερο μέρος του χώρου έχει παραδοθεί στη μηχανοκίνητη κυκλοφορία, αλλά και οι λιγοστοί χώροι που έχουν απομείνει για τους ανθρώπους (πεζοδρόμια, πεζόδρομοι, πλατείες, διαβάσεις, πάρκα κλπ) χρησιμοποιούνται και αυτοί παράνομα για στάθμευση (και κίνηση πολλές φορές) αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, καταχρηστική κατάληψη από τραπεζοκαθίσματα, εμπορεύματα και διαφόρων ειδών εμπόδια.

Το αποτέλεσμα είναι ότι οι πιο ευάλωτοι από τους πεζούς έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τους δημόσιους χώρους, όπως οι άνθρωποι με αναπηρίες, οι γονείς με καροτσάκια, μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι κλπ. Μεγάλο είναι και το κόστος σε ανθρώπινες ζωές από τα «ατυχήματα» λόγω της μειωμένης οδικής ασφάλειας και από τις δυσμενείς επιπτώσεις στη δημόσια υγεία (παχυσαρκία, καθιστική ζωή, ατμοσφαιρική ρύπανση).

Θεωρούμε την κατάσταση αυτή απαράδεκτη, αντίθετη με το σεβασμό των στοιχειωδών δικαιωμάτων κινητικότητας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής και με σημαντικές δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις (στον τουρισμό και τη γενικότερη οικονομική ελκυστικότητα των πόλεων, στα οικονομικά των νοικοκυριών, στην εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, στην αποτελεσματικότητα της οικονομίας, στο περιβάλλον).

Ζητάμε από τις αρχές και τους αρμόδιους να φροντίσουν για την αποτελεσματική προστασία του δημόσιου χώρου από τις κάθε είδους αυθαιρεσίες, την εφαρμογή των αρχών της βιώσιμης κινητικότητας, μετακινήσεις στις πόλεις κατά προτεραιότητα με τα πόδια και το ποδήλατο και όχι με αυτοκίνητα ή μοτοσικλέτες, αξιόπιστες, συχνές, οικονομικά προσιτές και αναβαθμισμένες συγκοινωνίες, σιδηρόδρομους αντί για αυτοκινητόδρομους, πραγματικά ελεύθερους χώρους πρασίνου.

Πόλεις για ανθρώπους και όχι για μηχανές.

 

ATATHENS - ΑLTERNATIVE TOURS OF ATHENS

ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΡΕΒΕΖΑ ΛΟΥΡΟΣ ΖΑΛΟΓΓΟ

ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ - ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΜΑΜΑΔΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ

ΠΕΖΗ - ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ

ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ ΠΟΔΗΛΑΤΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ

ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

(ελήφθη 18-9-2015)