Επιστροφή στην αρχική σελίδα 

Αθήνα 2

Περιεχόμενα αυτής της σελίδας :   νέα γκαράζ στο κέντρο της πόλης -Μετρο- Συνοπτική αναφορά στο ΜΕΤΡΟ

Ο Δήμος Αθήνας διαπίστωσε ότι κάθε χρόνο ξεριζώνονται 3.000 δέντρα από παρκάρισμα ΙΧ, οικοδομικές εργασίες, βάναυση συμπεριφορά πολιτών

αναφέρει η αντιδήμαρχος Ευαγγ. Βελέντζα (Καθημερινή 5-1-2001)

 

Τα νέα γκαράζ στο κέντρο της Πόλης

Το ΥΠΕΧΩΔΕ προωθεί την κατασκευή 12 γκαράζ 6.000 θέσεων. Άμεσα σχεδιάζεται η κατασκευή των τριών στις πλατείες Κολωνακίου, Κάνιγγος και Αιγύπτου, με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης, δηλαδή η ανάδοχος κοινοπραξία (ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΒΙΟΤΕΡ, ΤΕΚ) θα εκμεταλλευτεί τα γκαράζ για 30 χρόνια. Άλλα γκαράζ είναι 2 γκαράζ στο οικόπεδο Ριζάρη, Παγκράτι, Κυψέλη, στα μεγάλα νοσοκομεία (ΒΗΜΑ 14-11-1999).

Επιστροφή στην αρχή

Με την πολιτική υποστήριξης του ΙΧ στο κέντρο, ο Οργανισμός της Αθήνας εκτιμά ότι στο κυρίως κέντρο της Αθήνας λείπουν αυτή τη στιγμή 16.500 θέσεις στάθμευσης. Από το Δήμο Αθηναίων προωθούνται 6 γκαράζ στα εξής σημεία: Δεληγιάννη και Ψηλορείτη (κινηματογράφος Αλκαζάρ), Λένορμαν, Κύπρου και Πατησίων, Αγκύλης στο Ν. Κόσμο, πλατεία Αγ. Θωμά (Γουδί) και στο εργοστάσιο Μηναϊδη-Φωτιάδη στα Πατήσια (ΒΗΜΑ 14-11-1999).

Επιστροφή στην αρχή

Ο Στ. Μάνος αναφέρει ότι "η νομοθεσία (Ν.960/79) επιτρέπει και την εκ των υστέρων επιβολή της υποχρέωσης δημιουργίας χώρων στάθμευσης όταν η πράξη αποδεικνύει ότι κάποια λειτουργία βλάπτει υπέρμετρα. Ανοίγει ένα σουπερμάρκετ και παραλύει κυκλοφοριακά ή περιοχή επειδή δεν έχει προβλέψει επαρκείς χώρους στάθμευσης. Ο νόμος επιτρέπει την εκ των υστέρων επιβολή της υποχρέωσης δημιουργίας τέτοιων χώρων". (Ελευθεροτυπία 18--2000)

Επιστροφή στην αρχή

Ο Πρόεδρος της Εταιρείας Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων κ. Γιάννης Καλαντίδης και ο Γενικός Διευθυντής Αριστ. Ρωμανός αναφέρουν ότι προτείνεται η δημιουργία διώρφου γκαράζ χωρητικότητας 3000 θέσεων κάτω από το Ζάππειο. (Βήμα 21-1-2000).

Επιστροφή στην αρχή

Μετά τη διαπίστωση ότι ούτε η παράνομη στάθμευση δεν αρκεί πλέον για τα αυτοκίνητα της πόλης, και ότι στον εσωτερικό δακτύλιο λείπουν 15.000 θέσεις στάθμευσης, αυξάνονται τα κίνητρα σε ιδιώτες που θέλουν να κάνουν γκαράζ τουλάχιστον 40 θέσεων (έναντι 80 που ίσχυε) από 600.000 δρχ ανά θέση στάθμευσης σε 800.000 για υπαίθρια γκαράζ και από 900.000 δρχ σε 1.400.000 για υπόγεια γκαράζ. (Βήμα 13-2-2000)

Επιστροφή στην αρχή

Ένα μήνα μετά τη λειτουργία του Μετρό οι ιδιοκτήτες των κεντρικών πάρκινγκ της Αθήνας διαπιστώνουν μείωση των εισερχομένων αυτοκινήτων κατά 20%. Ο πρόεδρος του Σωματείου Υπαίθριων Σταθμών Αυτοκινήτων αναφέρει ότι τα περισσότερα πάρκινγκ στο τρίγωνο Ομόνοια-Αγ. Κων/νου-Κουμουνδούρου είναι άδεια, και ότι θα πρέπει να δοθούν κίνητρα ώστε να μεταφερθούν τα πάρκινγκ (Κυριακάτικη 5-3-2000)

Επιστροφή στην αρχή

"Τα γκαράζ μας πνίγουν" αναφέρει η Συντονιστική Επιτροπή για την Προστασία των Ελεύθερων Χώρων και επισημαίνει τα εξής:

Με τροπολογία στον νέο ΓΟΚ δίνεται η δυνατότητα στο Αττικό Μετρό να κατασκευάσει Γκαράζ κάτω από κοινόχρηστους χώρους.

Ο Δήμος Καλλιθέας παραχωρεί για γκαράζ 4 στρ στο ΥΠΕΧΩΔΕ την έκταση ΒΙΟΧΡΩΜ και ΒΙΚΑ, ενώ η Καλλιθέα έχει λιγότερο πράσινο από την Αθήνα και τον Πειραιά.

Ο Δήμος Πειραιά προχωρεί στην κατασκευή γκαράζ στην πλατεία Τερψιθέας, που είναι χαρακτηρισμένος βοτανικός κήπος

Στο Δήμο Αθήνας προχωρεί η κατασκευή γκαράζ στην πλατεία Κάνιγγος, Κολωνακίου, Αγίου Θωμά και αλλού, ενώ το ΥΠΕΧΩΔΕ προωθεί το γκρέμισμα των προσφυγικών στην Αλεξάνδρας για κατασκευή γκαράζ.

Είναι γνωστό, αναφέρει η Επιτροπή, ότι πάνω από την οροφή των γκαράζ δεν φυτρώνει πράσινο όπως έγινε στην Πλατεία Πρωτομαγιάς και στην Πλατεία Δημαρχείου και αλλού. Όχι γκαράζ σε πάρκα και πλατείες (Εποχή 30-7-2000)

Επιστροφή στην αρχή

Ο... πόλεμος του πάρκινγκ: Μία θέση στάθμευσης στην Αθήνα αντιστοιχεί σε 48 ΙΧ! Εντυπωσιακά αυξάνονται τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της πρωτεύουσας, σε αντίθεση με τις θέσεις πάρκινγκ, αναφέρει η εφημερίδα Έθνος την Τρίτη. Σύμφωνα με προβλέψεις του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, στο τέλος του έτους τα αυτοκίνητα στην Αθήνα θα φτάσουν τα 1.695.000, ενώ μόλις στις 35.360 θα ανέρχονται οι θέσεις στάθμευσης σε οργανωμένα πάρκινγκ. Όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία των Διευθύνσεων Συγκοινωνιών Αθήνας και Πειραιά, την τελευταία δεκαετία δημιουργήθηκαν 13.541 νέες θέσεις πάρκινγκ. Κατά την ίδια περίοδο, σε περίπου 754.500 έφτασαν τα αυτοκίνητα που τέθηκαν σε κυκλοφορία. Eπιπλέον, σχετική έρευνα της Αττικό Μετρό για την περιοχή του δακτυλίου αναφέρει ότι μέσα στα όριά του υπάρχουν 33.283 θέσεις στους δρόμους, 10.338 ιδιωτικής χρήσης και 25.062 σε οργανωμένους σταθμούς. Tο σύνολο των 68.683 θέσεων που προκύπτει αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες των 175.000 οχημάτων που εισέρχονται κάθε ημέρα στο δακτύλιο. Σύμφωνα με την εφημερίδα, στην Ελλάδα υπάρχει επαρκής νομοθεσία που προβλέπει πόσες θέσεις πάρκινγκ θα πρέπει να διαθέτουν τα νεοανεγειρόμενα κτίρια, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις αυτές δεν δημιουργούνται λόγω αυξημένου κόστους ή έλλειψης χώρου. Για τις θέσεις που προβλέπονται αλλά δεν κατασκευάζονται, ο κατασκευαστής οφείλει να πληρώσει εισφορά στο Ειδικό Ταμείο Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων. Το ταμείο αυτό χρηματοδοτεί δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, προκειμένου να κατασκευάσουν χώρους στάθμευσης δημόσιας χρήσης. (Δευ 11 ΔΕΚ 2000 11:15 news.in.gr)

Επιστροφή στην αρχή

Περί τους 20 νέους υπόγειους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων θα αποκτήσει η ευρύτερη περιοχή των Αθηνών μέχρι το 2004, μέτρο που αναμένεται να δώσει μια κάποια ανάσα στην επιβαρημένη κυκλοφοριακά Αθήνα. Όπως αναφέρει η εφημερίδα Το Βήμα, τα έργα κατασκευής των έξι γκαράζ θα αρχίσουν εντός του 2001 και των υπόλοιπων το 2002. Οι πρώτοι χώροι στάθμευσης που θα κατασκευαστούν και θα εξυπηρετούν περίπου 3.000 οχήματα θα βρίσκονται στην πλατεία Κάνιγγος, στο πάρκο Ριζάρη, στην πλατεία Αιγύπτου (Πεδίον του Αρεως), στην Καλλιθέα, στη Νέα Σμύρνη και στο νοσοκομείο Παίδων (Αγία Σοφία). Τα έργα που θα ξεκινήσουν το 2002 αφορούν στα γκαράζ στο Γουδί, τη Νέα Χαλκηδόνα, την Κυψέλη, το Δήμο Ζωγράφου (ο οποίος ζητά άδεια να κατασκευάσει γκαράζ σε έξι πλατείες) και το Παγκράτι. Έως το 2004 θα έχουν κατασκευαστεί και οι χώροι στάθμευσης στα νοσοκομεία Αιγινήτειο, Ελπίς, Θριασίου Πεδίου, Χαϊδαρίου, Αρεταίειο, Ευαγγελισμός, Ερυθρός Σταυρός, Γενικό Κρατικό, Σωτηρία και Ασκληπιείο Βούλας. Τα έργα θα κατασκευαστούν κατά 30% με πόρους του ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ τα υπόλοιπα με κεφάλαια ιδιωτών στους οποίους θα παραχωρηθεί η εκμετάλλευση για 30 έτη. Κατά την περίοδο αυτή οι ιδιώτες θα αποδίδουν στα δημόσια ταμεία το 3,6% των ακαθάριστων εσόδων τους και μετά την πάροδο των 30 ετών οι χώροι στάθμευσης θα παραχωρηθούν στους δήμους και τα νοσοκομεία. (11-5-2001 news.in.gr)

Επιστροφή στην αρχή

Νομοθετικές ρυθμίσεις και αυξημένα οικονομικά κίνητρα θεσπίζει το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ προκειμένου έως το 2004 να κατασκευαστούν 20.000 νέοι υπόγειοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, να ολοκληρωθούν 11.000 ακόμη θέσεις που έχουν ήδη χωροθετηθεί και να αυξηθούν τα ιδιωτικά πάρκινγκ. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης παρουσίασε χθες κατάλογο με τις 11.000 θέσεις πάρκινγκ που λειτουργούν ή κατασκευάζονται από φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα με τις χωροθετήσεις, τα κριτήρια και τα κίνητρα του υπουργείου. Δήλωσε όμως ότι προχωρεί νομοθετική ρύθμιση με τροπολογία στο νομοσχέδιο για τα ολυμπιακά έργα, μέσω της οποίας θα χωροθετούνται 56 νέοι χώροι σε κεντρικά σημεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης προκειμένου εκεί να κατασκευαστούν 20.000 θέσεις πάρκινγκ με ευθύνη του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ και των δήμων και με αυτοχρηματοδότηση. Εκτιμάται ότι η νομοθετική ρύθμιση θα διευκολύνει την υλοποίηση των νέων πάρκινγκ καθώς έως τώρα η χωροθέτηση γινόταν με υπουργικές αποφάσεις οι οποίες κατέπιπταν όταν προσέφευγαν κάποιοι στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Από τους 56 χώρους, οι 28 προτείνονται στην περιοχή της Αθήνας και ειδικότερα στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο (600 θέσεις), το “Σωτηρία” (600 θέσεις), το “Αρεταίειο” (200), στην Μιχαλακοπούλου-Διοχάρους (500), στην πλατεία Μεσολογγίου στο Παγκράτι (300), στην πλατεία Α' Νεκροταφείου (400), στην πλατεία Κουντουριώτη στο Κουκάκι (300), στο πάρκο Αργεντινής στα Παναθήναια (400), στην πλατεία Ελενας Βενιζέλου (300), στο πεδίο Αρεως-Βαλτινών (300), στην οδό Βελβενδού στην Κυψέλη (400), στην πλατεία Ωρολογίου (500) και τη Φίλωνος-Καραολή Δημητρίου (300) στον Πειραιά, στην πλατεία Νεκροταφείου (600) και τον Αγιο Γεράσιμο (250) στου Ζωγράφου, στη Γυμναστική Ακαδημία στη Δάφνη (500), στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης στην Ηλιούπολη (300), στην πλατεία Κύπρου (500), την οδό Δημητρακοπούλου (450) και την Π. Τσαλδάρη (500) στην Καλλιθέα, την πλατεία Δημοκρατίας στο Περιστέρι (500), το Νοσοκομείο Δ. Αττικής στο Χαϊδάρι (500), στην πλατεία Φαναριωτών στη Νίκαια (600), στην πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό (400), στην πλατεία Αγίας Παρασκευής (400), στην οδό Δ. Βασιλείου στο Νέο Ψυχικό (300), στην πλατεία Αγ. Νικολάου στο Χαλάνδρι (500) και στην πλατεία Πλατάνου στην Κηφισιά (400 θέσεις). Οι παραπάνω προτεινόμενοι χώροι αντιστοιχούν σε περίπου 12.200 θέσεις στάθμευσης που θα κατασκευαστούν σε υπόγεια γκαράζ.
Οι φορείς στους οποίους ανήκουν οι χώροι θα πρέπει να προχωρήσουν στις διαδικασίες και να επιλέξουν με ποιους θα συνεργαστούν και πώς θα εξασφαλίσουν τα κεφάλαια ώστε να κατασκευαστούν τα νέα πάρκινγκ. Το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ θα πραγματοποιήσει όλες τις πρόδρομες μελέτες και θα εξασφαλίσει τη χρήση τής πιο σύγχρονης τεχνολογίας για τη λειτουργία τους.
... Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης δήλωσε ότι προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή χώρων στάθμευσης στην Αθήνα (Δικαστικό Μέγαρο, Μέγαρο Μουσικής, Τράπεζα Ελλάδος στην οδό Αμερικής και την πλατεία Ευτέρπης στο Μαρούσι. Ειδικά για την πλατεία Κολωνακίου, όπου είχε δημοπρατηθεί η κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ, ο κ. Λαλιώτης είπε ότι αποφασίστηκε να αλλάξει η χωροθέτηση ύστερα από τις έντονες αντιδράσεις του Δήμου Αθηναίων και τις αντιρρήσεις του ΣτΕ. Έτσι, η κατασκευαστική κοινοπραξία θα αναλάβει αντί για την πλατεία Κολωνακίου να κατασκευάσει πάρκινγκ στην οδό Ριζάρη (στην τεράστια λακκούβα πίσω από το Πολεμικό Μουσείο) και στο Νοσοκομείο Παίδων. Προκειμένου να αυξηθεί το ενδιαφέρον ιδιωτών να κατασκευάσουν πάρκινγκ σε χώρους που διαθέτουν, το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να αυξηθεί η κρατική επιδότηση σε 1.400.000 δραχμές ανά θέση στάθμευσης (από 600.000). Επίσης, προωθείται ρύθμιση για να μπορούν να λάβουν την παραπάνω επιδότηση και οι Οργανισμοί Τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου. Ο υπεύθυνος του τομέα ΠΕΧΩΔΕ της Νέας Δημοκρατίας Σ. Τσιτουρίδης δήλωσε, με αφορμή τις παραπάνω εξαγγελίες, ότι περιλαμβάνονταν στο πρόγραμμα Αττική-SΟS που παρουσιάστηκε το 1994 για να ολοκληρωθεί το 2000 και ότι οι πολίτες κουράστηκαν από τα λόγια και απαιτούν έργα. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 26/07/2001

Επιστροφή στην αρχή

Η συνέπεια... και συνέχεια στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Η τροπολογία που κατετέθη στο νομοσχέδιο για την τροποποίηση του νόμου 1650/86, με την οποία ευτελίζεται παντελώς κάθε έννοια σχεδιασμού καθώς προβλέπει τη χωροθέτηση πολυώροφων κτιρίων - σταθμών μετεπιβίβασης με πλήθος εμπορικών χρήσεων αδιακρίτως σε 8 περιοχές που ήδη λειτουργούν σταθμοί του μετρό και σε άλλες 4 που σχεδιάζονται, περιλαμβάνει βεβαίως και την Πανόρμου. Εννοείται ότι σχέδιο - Προεδρικό Διάταγμα του ΥΠΕΧΩΔΕ για τροποποίηση του σχεδίου ώστε να... χωρέσει σταθμό μετεπιβίβασης με τη διαδικασία που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία σε έκταση 4.900 τ.μ. Πανόρμου και Κηφισίας με την κατεδάφιση των προσφυγικών, επεστράφη το 2000 με την ένδειξη παράνομο επειδή ακριβώς δεν είχε προηγηθεί ο καθορισμός ζώνης ελεγχόμενης ανάπτυξης. (ΑΥΓΗ 24-3-2002) 

Επιστροφή στην αρχή

Η Εκκλησία γίνεται Α.Ε. Σε δέσμη ανωνύμων εταιρειών προχωρεί η Εκκλησία της Ελλάδος, σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτεί τα χρήματα που θα αντλήσει από την Ευρωπαϊκή Ενωση (Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης).

Στη σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, ο διευθυντής των Οικονομικών Υπηρεσιών της Εκκλησίας Κωνσταντίνος Πυλαρινός, επρόκειτο να ενημερώσει τους ιεράρχες για την ίδρυση δύο ανώνυμων εταιρειών, αναλύοντας τους στόχους τους. Η δημιουργία ανωνύμων εταιρειών είναι ένα εγχείρημα στο οποίο η Εκκλησία είχε προχωρήσει, αλλά χωρίς επιτυχία, και στο παρελθόν. Στις 26 Απριλίου 1972, πριν από 30 χρόνια, όταν αρχιεπίσκοπος ήταν ο εκλεκτός των ανακτόρων και αργότερα της χούντας Ιερώνυνος Κοτσώνης, είχε συσταθεί η "Εταιρεία Προγραμματισμού και Αναπτύξεως - ΕΠΑ Α.Ε.". Σήμερα ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος επρόκειτο να υποστηρίξει το σχέδιο για δύο νέες εταιρείες. Η πρώτη έχει τον τίτλο "Υποστήριξη Επιχειρησιακών και Χρηματοδοτικών Προγραμμάτων Μελετών και Εργων Α.Ε." και η δεύτερη είναι η "Εταιρεία Διαχειρίσεως Χώρων Σταθμεύσεως Αυτοκινήτων" (ΕΔΧΣΑ). Σκοπός της πρώτης εταιρείας είναι η εκπόνηση, η διαχείριση και η παρακολούθηση υλοποίησης επιχειρησιακών - αναπτυξιακών προγραμμάτων και δράσεων στους τομείς των νέων τεχνολογιών, της εκπαίδευσης, του πολιτισμού και του περιβάλλοντος, της απαχόλησης και της επαγγελματικής κατάρτισης, της ανάπτυξης και διαχείρισης του εθελοντισμού, στους τομείς και στα θέματα πολιτισμού, της υγείας και πρόνοιας, του τουρισμού, της πληροφορικής και της κοινωνίας της πληροφορίας, στην ανάπτυξη και διαχείριση των ιδεών, καθώς και στην ανάπτυξη και διαχείριση έργων. Σύμφωνα με το καταστατικό, "στους σκοπούς της εταιρείας περιλαμβάνεται η υποστήριξη της υλοποίησης των δράσεων που χρηματοδοτούνται για τα παραπάνω επιχειρησιακά προγράμματα, μελέτες και έργα που ανάγονται ή εκτελούνται από εκκλησιαστικούς φορείς με χρηματοδοτήσεις από το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης ή λοιπές χρηματοδοτήσεις". Οπως αναφέρεται, η εταιρεία κατά τη λειτουργία της δεν είναι κερδοσκοπική, ενώ "για την υλοποίηση του σκοπού της δύναται να ιδρύει θυγατρικές εταιρείες και να συμμετέχει σε εταιρείες ομοίου ή παραμφερούς σκοπού". Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας είναι 6.000 ευρώ και θα εκδοθούν 2.000 μετοχές αξίας τριάντα ευρώ η κάθε μία. Σκοπός της δεύτερης ανώνυμης εταιρείας είναι η εκμετάλλευση περισσοτέρων από δέκα οικοπέδων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τα οποία θα γίνουν χώροι στάθμευσης. Μέτοχοι της εταιρείας με κεφάλαιο 60.000 ευρώ θα είναι η Εκκλησία της Ελλάδος με συμμετοχή 58.800 ευρώ (98%), η Ιερά Μονή Πετράκη με συμμετοχή 600 ευρώ (1%) και η Ιερά Μονή Πεντέλης 600 ευρώ (1%). Δεν είναι η πρώτη φορά που η Εκκλησία προχωρά στην ίδρυση ανώνυμων εταιρειών. Επί αρχιεπισκοπίας Ιερώνυμου Κοτσώνη είχε συσταθεί η "Εταιρεία Προγραμματισμού και Αναπτύξεως - ΕΠΑ Α.Ε.", που λίγα χρόνια αργότερα διαλύθηκε. Σύμφωνα με το καταστατικό της ΕΠΑ Α.Ε., όπως ανάφερε το Δελτίο Ανωνύμων Εταιρειών στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως με αριθμό 629 - 26/04/1972, "σκοπός της εταιρείας" ήταν "ο προγραμματισμός διά την αξιοποίησιν πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων, η εκπόνησις μελετών, η επίβλεψις και η εκτέλεσις πάσης φύσεως έργων αναπτύξεως δι' ίδιον λογαριασμόν ή διά λογαριασμόν τρίτων, ως και η εκμετάλλευσις τοιούτων έργων, η κτήσις και διάθεσις ακινήτων, η άσκησις τουριστικών, μεταλλευτικών, λατομικών, δασικών, οικιστικών ως και παντός είδους επιχειρήσεων, η ίδρυσις πάσης μορφής Εταιρειών, συναφών προς τους σκοπούς της ή η συμμετοχή εις τοιαύτας Εταιρείας, η παροχή εγγυήσεων υπέρ νομικών ή φυσικών προσώπων μεθ' ων αύτη συνεργάζεται, διά την επίτευξιν του εταιρικού σκοπού". Διευθύνων σύμβουλος της ανώνυμης εταιρείας ήταν ο Ιωάννης Παλαιοκρασσάς, που αργότερα εξελέγη βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, ενώ διετέλεσε υπουργός και επίτροπος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ενωση. (Του ΘΩΜΑ ΤΣΑΤΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 02/04/2002)

Επιστροφή στην αρχή

14.000 θέσεις πάρκινγκ- 1ο ΒΗΜΑ, το υπόγειο γκαράζ στην πλατεία Κάνιγγος με 450 θέσεις- Ξεκινά, επιτέλους, η κατασκευή του πρώτου μεγάλου γκαράζ στην περιοχή της πρωτεύουσας.

Πρόκειται για το φιλόδοξο πρόγραμμα του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, το οποίο προβλέπει τη δημιουργία 25 νέων χώρων στάθμευσης, με 14.000 θέσεις, και το οποίο έχει ανακοινωθεί τουλάχιστον πέντε φορές από το 1993. Η Βάσω Παπανδρέου παραδέχεται ότι το πρόγραμμα έχει καθυστερήσει και διαβεβαιώνει πως ώς το 2004 θα έχουν διασφαλιστεί 4.450 θέσεις σε οκτώ νέα μεγάλα γκαράζ, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν αποκλειστικά από ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ θα υπάρχει και κρατική επιδότηση. Μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί για άλλους 10 χώρους, δυναμικότητας 4.500 θέσεων. Το πρώτο βήμα γίνεται με το υπόγειο γκαράζ της πλατείας Κάνιγγος, με 450 θέσεις. Για τις ανάγκες των έργων η Τροχαία ανακοίνωσε χθες ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην οδό Τζωρτζ, από την οδό Ακαδημίας ώς την Πατούσα. Το γκαράζ της Κάνιγγος είχε δημοπρατηθεί μαζί με αυτά της πλατείας Κολωνακίου και της πλατείας Αιγύπτου, στη διασταύρωση των οδών Πατησίων και Αλεξάνδρας. Το πρώτο καταργήθηκε μετά την απορριπτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και ως αντιστάθμισμα θα κατασκευαστούν δύο υπόγειοι χώροι στάθμευσης στη γνωστή "τρύπα" της οδού Ριζάρη (600 θέσεις) και στη μικρή πλατεία μπροστά στο νοσοκομείο Παίδων, στο Γουδί (600 θέσεις). Τα έργα σε αυτές τις τρεις περιπτώσεις αναμένεται να ξεκινήσουν ώς το καλοκαίρι. "Πράσινο φως" δόθηκε και για την κατασκευή γκαράζ σε επιλεγμένους χώρους μέσα ή δίπλα σε σταθμούς του μετρό. Η εικόνα γύρω από τους περισσότερους σταθμούς είναι τριτοκοσμική, αφού οι δωρεάν θέσεις, αλλά και οι υποσχέσεις για δημιουργία νέων χώρων παραμένουν κενό γράμμα, παρά το γεγονός ότι το μετρό έχει ήδη κλείσει δύο χρόνια ζωής. Η έλλειψη χώρων στάθμευσης αποτελεί μόνιμο παράπονο των επιβατών του μετρό, ενώ θεωρείται σημαντική αιτία, η οποία φρενάρει την αύξηση της επιβατικής κίνησης. Την περασμένη εβδομάδα ψηφίστηκε στη Βουλή τροπολογία με βάση την οποία δίνεται η δυνατότητα αύξησης των όρων δόμησης σε οικόπεδα που έχουν ήδη καθοριστεί για την κατασκευή γκαράζ, σε συνδυασμό με τη δημιουργία χώρων για καταστήματα και γραφεία. Στην πλειονότητά τους τα ακίνητα ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή σε δήμους, ωστόσο η αύξηση των συντελεστών δόμησης λειτουργεί ως κίνητρο για τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων υπό τη μορφή αντιπαροχής. Ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί από καιρό για την περίπτωση του "Φιξ" στη Συγγρού. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα και να ολοκληρωθούν μέσα σε 25 μήνες. Υπό δημοπράτηση είναι το γκαράζ στο σταθμό Κατεχάκη, ενώ ώς το 2004 προβλέπεται να παραδοθούν τα γκαράζ στους σταθμούς "Πλακεντία" και "Σταυρός". Στο τελικό στάδιο είναι οι διαγωνισμοί για τους σταθμούς στην Εθνική Αμυνα, την Ηλιούπολη και τον Αγιο Αντώνιο. (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 11/04/2002)

Επιστροφή στην αρχή

ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ, ο διαγωνισμός έγινε το '99 * Ετοιμο σε 25 μήνες * 600 θέσεις στο εξαώροφο υπόγειο πάρκινγκ * 12,46 εκ. ευρώ το κόστος. "Παρκάρουν" στο παρά πέντε στο γκαράζ "Φιξ" Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, κυριολεκτικά στο "παρά πέντε", προβλέπεται να παραδοθεί το μεγαλύτερο υπόγειο γκαράζ στο λεκανοπέδιο. Ο λόγος για το μεγάλο χώρο στάθμευσης, στα έγκατα του κτιρίου "Φιξ", δίπλα από τον ομώνυμο σταθμό του μετρό, όπου θα κατασκευαστεί εξαώροφο υπόγειο πάρκινγκ, δυναμικότητας 600 θέσεων. Το κόστος του έργου, που θα καταβληθεί από την "Αττικό Μετρό", ανέρχεται σε 12,46 εκ. ευρώ. Ο διαγωνισμός είχε γίνει το 1999 και είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον 22 κοινοπραξίες. Από τότε το έργο πέρασε "από σαράντα κύματα". Ολο αυτό το διάστημα αναλώθηκε σε προβλήματα θεσμικού χαρακτήρα και τελικά η σύμβαση με τον ανάδοχο υπογράφεται σήμερα από το νέο πρόεδρο της κρατικής εταιρείας Γιάννη Χρυσικόπουλο. Το έργο προβλέπεται να λειτουργήσει σε 25 μήνες, δηλαδή στα τέλη Μαΐου του 2004, εκτός απροόπτου. Το πάρκινγκ θα είναι ταυτόχρονα ένα σημείο-κλειδί για την εξυπηρέτηση των νότιων προαστίων, αφού σε αυτό το χώρο θα καταλήγουν οι λεωφορειακές γραμμές και οι επιβάτες θα μπορούν να συνεχίζουν με το μετρό. Προβλέπεται γι' αυτό απευθείας υπόγεια σύνδεση με το σταθμό του μετρό. Θα υπάρχει πρόβλεψη για την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες. Στο πρώτο από τα έξι υπόγεια θα κατασκευαστούν χώροι για καταστήματα και περιορισμένες εμπορικές δραστηριότητες.  Οι σημαντικότερες αλλαγές αφορούν την επιφάνεια. Το παλιό κτίριο, έργο του αρχιτέκτονα Τάκη Ζενέτου, που θεωρείται δείγμα της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής, διατηρείται και θα φιλοξενεί εκθέσεις ζωγραφικής. Ενα τμήμα του, που αποτελεί νεότερη προσθήκη, έχει κατεδαφιστεί από χρόνια για την κατασκευή του μετρό. Μετά τις παρεμβάσεις, θα προκύψει ένας χώρος πρασίνου που θα καταλαμβάνει 2,5 στρέμματα. Είναι το πρώτο βήμα στο πρόγραμμα της "Αττικό Μετρό" για την κατασκευή χώρων στάθμευσης σε επιλεγμένους σταθμούς του μετρό, συνολικής δυναμικότητας 4.500 θέσεων. Μετά την ψήφιση τροπολογίας ξεμπλοκάρονται οι διαδιασίες για τη δημιουργία γκαράζ με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων. Το κόστος κατασκευής ξεπερνά τα 3 εκ. δραχμές για κάθε υπόγεια θέση και γι' αυτό προβλέπεται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο κρατική επιδότηση 1,4 εκ. δραχμών ανά θέση. Βασικός στόχος της "Αττικό Μετρό" είναι να διαμορφωθούν χαμηλές τιμές στα τέλη στάθμευσης, ώστε να λειτουργούν ως κίνητρο για να αφήσουν οι οδηγοί τα ΙΧ τους. Με αυτό το δεδομένο, η αποπληρωμή της επένδυσης δεν θα γίνει από την εκμετάλλευση των γκαράζ, αλλά κυρίως με το σύστημα της αντιπαροχής. Η τροπολογία δίνει τη δυνατότητα στον εκάστοτε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να ορίζει αυξημένους όρους δόμησης, γεγονός που κάνει ελκυστική την επένδυση. (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 17/04/2002)

Επιστροφή στην αρχή

ΜΕ ΧΑΡΤΗ θα βρίσκουμε πού επιτρέπεται η κυκλοφορία και πού η στάθμευση: Ολυμπιακό κομφούζιο

Με σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες (και ατσάλινα νεύρα) θα μοιάζει η υπόθεση της κυκλοφορίας στους δρόμους της Αθήνας κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο, για τις ολυμπιακές μεταφορές δημιουργείται ένα πυκνό δίκτυο από Ζώνες Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΖΕΣ), στις οποίες θα επιτρέπεται μεν η κυκλοφορία των οχημάτων, όμως δημιουργούνται οδικοί άξονες στους οποίους θα απαγορεύεται η στάθμευση. Γερανοφόρα οχήματα και αστυνομικοί της Τροχαίας και της κατά περίπτωση αρμόδιας Δημοτικής Αστυνομίας θα επιτηρούν τις ΖΕΣ, πάντως για την ώρα δεν έχει γίνει γνωστό ποιοι θα είναι οι δρόμοι στους οποίους θα απαγορεύεται η στάθμευση των Ι.Χ. αυτοκινήτων. Οπως αναφέρει ο "Αθήνα 2004" στη σχετική ανακοίνωση, τα λεπτομερή μέτρα για τη διαχείριση της στάθμευσης θα καθορισθούν ανά περίπτωση στις μελέτες διαχείρισης.

Ωστόσο δεν είναι μόνον οι ΖΕΣ που θα κάνουν δύσκολη τη ζωή των εποχούμενων, αφού δημιουργούνται και ζώνες στις οποίες θα εισέρχονται μόνο τα διαπιστευμένα αυτοκίνητα, ενώ απαγορεύεται η στάθμευση στην περίμετρό τους.

Οι Ζώνες Ελεγχόμενης Εισόδου & Κυκλοφορίας (ΖΕΕΚ), όπως τις ονομάζει ο "Αθήνα 2004", περικλείουν όλες τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις (Ολυμπιακό Στάδιο, Ελληνικό, Αγ. Κοσμάς, Φάληρο, Σχοινιάς, Γουδί, Νίκαια και Παναθηναϊκό Στάδιο), καθώς και τις εγκαταστάσεις φιλοξενίας στο χώρο του ΟΛΠ. Τέλος, προτείνεται να απαγορευτεί η στάθμευση σε πολλούς δρόμους που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού. (Ν.Μ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 18/07/2002)

 Επιστροφή στην αρχή

ΝΕΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ και αλλαγή νόμου: 1 θέση πάρκινγκ ανά 100 τ.μ. στην Αθήνα Ολοταχώς για γκαράζ

Ευκολότερη υπόθεση θα γίνει σταδιακά το σαφάρι στο οποίο επιδίδονται καθημερινά χιλιάδες οδηγοί στο Λεκανοπέδιο, με... τρόπαιο μια θέση στάθμευσης. Το ΥΠΕΧΩΔΕ προωθεί τροπολογία που καταργεί το δικαίωμα εξαγοράς των θέσεων στάθμευσης στις νέες οικοδομές. Σύμφωνα με όσα ισχύουν σήμερα, ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα είτε να κατασκευάσει τον προβλεπόμενο χώρο στάθμευσης είτε να καταβάλει ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό για να εξασφαλίσει την απαλλαγή απ' αυτή την υποχρέωση. Το συγκεκριμένο μέτρο, πάντως, θα εξακολουθήσει να εφαρμόζεται σε κτίρια που βρίσκονται σε μικρά οικόπεδα, παραδοσιακούς οικισμούς ή πολύ στενούς δρόμους, όπου η κατασκευή χώρων στάθμευσης είναι αδύνατη. Σύμφωνα με την αρμόδια υπουργό Β. Παπανδρέου, βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας το Προεδρικό Διάταγμα για τον καθορισμό χώρων στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας. Οι διατάξεις του προβλέπουν την κατάργηση των τριών ζωνών που ισχύουν σήμερα, και που είχαν προκαλέσει αρκετά παράδοξα. Για παράδειγμα, το σημερινό νομικό πλαίσιο ορίζει ότι στην περιοχή της Κηφισιάς πρέπει να υπάρχει μία θέση στάθμευσης ανά 100 τετρ. μέτρα κατοικίας, ενώ στο Κερατσίνι η μία θέση αντιστοιχεί σε 200 τ.μ. Το νέο διάταγμα ορίζει ότι θα εφαρμόζεται η αναλογία της μίας θέση ανά 100 τ.μ. για όλη την περιοχή της Αθήνας. Επίσης, προβλέπει τον καθορισμό μιας θέσης ανά κατοικία ανεξαρτήτως εμβαδού της τελευταίας και τη θέσπιση αυστηρότερων ορίων για χώρους όπως τα σουπερμάρκετ και οι κινηματογράφοι, που προκαλούν αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο. Τον Οκτώβριο θα έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία ενός άλλου Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα επεκτείνει τις υποχρεωτικές ρυθμίσεις για τις θέσεις στάθμευσης σε όλους τους οικισμούς της χώρας με πληθυσμό μεγαλύτερο των 2.000 κατοίκων.

Στο μεταξύ, σε λιγότερο από 24 μήνες από σήμερα, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή σταθμών αυτοκινήτων με 5.750 θέσεις, η πλειονότητα των οποίων βρίσκεται στα όρια του Δήμου Αθηναίων. Επίσης, τον Απρίλιο του 2004 θα έχει κατασκευαστεί σταθμός αυτοκινήτων στην πλατεία Καρύλλου της Ν. Σμύρνης με 700 θέσεις στάθμευσης, ενώ στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους δημοπρατείται η κατασκευή 14 σταθμών με χωρητικότητα για 6.600 θέσεις. Στα ανωτέρω δεν περιλαμβάνονται οι σταθμοί που κατασκευάζονται κοντά στις στάσεις του Μετρό στην Κατεχάκη, την Εθνική Αμυνα και το Φιξ, καθώς και στους νέους σταθμούς στην Πλακεντία, το Σταυρό και την Ηλιούπολη. Ν.Μ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/07/2002)

Επιστροφή στην αρχή

8.160 θέσεις πάρκινγκ

Σχεδόν τρία χρόνια μετά τη λειτουργία του Μετρό, οι αρμόδιοι θυμήθηκαν τις υποσχέσεις τους για δημιουργία γκαράζ. Υστερα από καθυστερήσεις χρόνων σε γραφειοκρατικά ζητήματα, ξεκίνησαν επιτέλους οι εργασίες για το υπόγειο γκαράζ στο χώρο του "Φιξ" στη Συγγρού, προϋπολογισμού 12,6 εκ. ευρώ.

Επίσης, μέσα στον Οκτώβριο δημοπρατείται επιφανειακός χώρος στάθμευσης δίπλα στο σταθμό του μετρό στην Εθνική Αμυνα, ο οποίος θα παραδοθεί τον Ιανουάριο του 2003. Μέσα στον Οκτώβριο δημοπρατείται η κατασκευή υπόγειου γκαράζ στον Κεραμεικό, στο χώρο όπου είχε ξεκινήσει η κατασκευή σταθμού του Μετρό. Τα σχέδια άλλαξαν για την προστασία του αρχαιολογικού χώρου και ενώ είχαν διατεθεί περίπου 6 δισ. δραχμές. Χθες, η Βάσω Παπανδρέου ενημέρωσε ότι συμφωνήθηκε να γίνει συνεκμετάλλευση του σταθμού με το Δήμο Αθηναίων και τα έργα θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο Φεβρουάριο. 

Η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε ότι εκτός από τα γκαράζ που προβλέπονται δίπλα σε σταθμούς του μετρό, κατασκευάζονται 8 μεγάλοι χώροι στάθμευσης, συνολικής δυναμικότητας 5.750 θέσεων, δημοπρατήθηκε το γκαράζ της οδού Κυρίλλου στη Νέα Σμύρνη με 700 θέσεις, ενώ βρίσκονται υπό δημοπράτηση άλλοι πέντε σταθμοί (Α' Νεκροαταφείο, Καλλιθέα, Παγκράτι, Περιστέρι και οδός Κουντουριώτου) 1.150 θέσεων. Το πρόγραμμα αυτό θα ολοκληρωθεί ώς τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ ώς το 2005 προωθούνται άλλα 15 γκαράζ με 2.600 θέσεις. (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 02/10/2002)

Επιστροφή στην αρχή

4 μήνες νωρίτερα γκαράζ στη Ριζάρη -ΟΚΤΩΒΡΙΟ λειτουργεί - κοινοπραξία θα το εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Μπορεί σήμερα στην πρωτεύουσα να σου τύχει ευκολότερα το ...Λόττο παρά μια νόμιμη θέση στάθμευσης, αλλά οι αρμόδιοι υπόσχονται "μεγαλεία" από το ερχόμενο φθινόπωρο, οπότε θα αρχίσουν να λειτουργούν σταδιακά τα νέα μεγάλα γκαράζ, με αρχή τη γνωστή "τρύπα" της οδού Ριζάρη.

Το υπό κατασκευή γκαράζ, δίπλα στο Πολεμικό Μουσείο, θα δοθεί στο κοινό τον Οκτώβριο, τέσσερις μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση. Κατά τη χθεσινή επίσκεψη της υπουργού ΠΕΧΩΔΕ στα έργα, οι υπεύθυνοι ενημέρωσαν ότι θα διαθέτει σύστημα κράτησης θέσης από μακριά, μέσω τηλεφωνικής εντολής. Ειδική μέριμνα θα ληφθεί για τις γυναίκες, ώστε να μπορούν να σταθμεύουν με ασφάλεια. Για το σκοπό αυτό, θα έχουν στη διάθεσή τους τους δύο πρώτους από τους τέσσερις συνολικά υπόγειους ορόφους, που θα έχουν άπλετο φωτισμό αλλά και φύλακες.

Τα τρία γκαράζ, στη Ριζάρη, την πλατεία Κάνιγγος και το Νοσοκομείο Παίδων, κατασκευάζονται με το σύστημα της συγχρηματοδότησης. Η ανάδοχος κοινοπραξία, που είναι κοινή και για τα τρία, θα καταβάλει το 70% του κόστους και θα έχει την εκμετάλλευση του χώρου για 30 χρόνια. Το ενδιαφέρον είναι ότι η οροφή του κάθε γκαράζ κατασκευάζεται σε βάθος δύο μέτρων από το φυσικό έδαφος, ώστε μετά την ολοκλήρωση των έργων να γίνουν φυτεύσεις δένδρων και να δημιουργηθούν πλατείες.

Η Βάσω Παπανδρέου έθεσε από τώρα θέμα τιμολογιακής πολιτικής και δεν δίστασε να πει στους δημοσιογράφους ότι η Αθήνα, ακριβώς λόγω της έλλειψης χώρων στάθμευσης, έχει πολύ ακριβά τέλη. Η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε επίσης το πρόγραμμα-μαμούθ του υπουργείου που προβλέπει την κατασκευή 29.000 θέσεων στην Αττική, από τις οποίες οι 21.000 έχουν ήδη δημοπρατηθεί και κατασκευάζονται σε συνεργασία και με άλλους φορείς, με αξιοποίηση του νόμου που επιδοτεί με 1,4 εκατ. δραχμές για κάθε υπόγεια θέση.

Παράλληλα, η "Αττικό Μετρό" κατασκευάζει πέντε μεγάλα γκαράζ σε ισάριθμους σταθμούς του μετρό, συνολικής δυναμικότητας 2.370 θέσεων, που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2004.

Σε συνδυασμό με τα μέτρα (φωτισμός, φύλαξη κ.λπ.), η κρατική εταιρεία σχεδιάζει να θεσπίσει ένα συμβολικό τέλος στα ήδη λειτουργούντα υπαίθρια πάρκινγκ.

Μιλώντας σε δημοσιογραφικό πηγαδάκι, η Βάσω Παπανδρέου προανήγγειλε εμμέσως ότι με την προώθηση του προγράμματος των γκαράζ θα ξεκινήσει η συστηματική αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης, με έμφαση στις περιοχές του κέντρου.

Το πρόγραμμα του υπουργείου περιλαμβάνει επίσης μεγάλους χώρους στάθμευσης στον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκίδα, τα Γιάννενα, το Αγρίνιο, την Καβάλα και τη Λάρισα. Γκαράζ κατασκευάζονται επίσης σε πολλούς δήμους στο λεκανοπέδιο Αττικής, όπως το Μαρούσι, το Χαλάνδρι, την Κηφισιά και τον Κορυδαλλό. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 09/05/2003

Επιστροφή στην αρχή

Υπόγεια γκαράζ: Κάναμε μια τρύπα στην ...πλατεία Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Ενα κουβούκλιο ΑΤΜ (σ.σ. μηχάνημα αυτόματης ανάληψης χρημάτων από τράπεζα) “καλωσορίζει” τους περαστικούς στην πλατεία Κάνιγγος. Μάλιστα όσοι έρχονται από την πλευρά της Χαλκοκονδύλη βλέπουν πρώτα το κτίσμα και μετά το... άγαλμα του Αγγλου φιλέλληνα Τζορτζ Κάνιγκ, σε απόφαση του οποίου -τα δύσκολα χρόνια μετά την Επανάσταση του '21- οφείλεται η αναγνώριση του ελληνικού κράτους!

Στην πλατεία Αιγύπτου, μετά την ολοκλήρωση του υπόγειου γκαράζ, οι αρμόδιοι ετοιμάζονται να φυτέψουν ...λεωφορεία και όχι πράσινο Οι σύγχρονοι Ελληνες του ανταπέδωσαν τις οφειλόμενες τιμές με τον δικό τους τρόπο... Η αλλαγή του σκηνικού έγινε με αφορμή την κατασκευή γκαράζ

κάτω από την πλατεία, που ξεκίνησε με πρόθεση την αντιμετώπιση του τεράστιου προβλήματος στάθμευσης αλλά έμεινε στα... μισά, καθώς δεν συνοδεύτηκε με τις αναγκαίες παρεμβάσεις για την απελευθέρωση των γύρω δρόμων από τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών. Είναι ενδεικτικό ότι ακόμη και δίπλα στη ράμπα του υπόγειου γκαράζ σταθμεύουν

οχήματα, συχνά και σε διπλή σειρά! Την ίδια στιγμή το γκαράζ έχει κενές θέσεις, παρά το γεγονός ότι υπάρχει μακρόχρονη μίσθωση από το γειτονικό υπουργείο Εμπορείου για τις ανάγκες των υπαλλήλων του.

Πιο απογοητευτική είναι η εικόνα του πρασίνου που έχει διαμορφωθεί πάνω στην πλατεία, παρόλο που η τελική πλάκα του γκαράζ βρίσκεται σε βάθος 1,50 μέτρων ώστε να μείνει χώρος για να μεταφερθεί καλλιεργητικό χώμα και να φυτευθούν δένδρα. Στην πράξη όμως, εκτός από το κουβούκλιο του ΑΤΜ, “ξεφύτρωσαν” μικρά κτίσματα για τις απολήξεις των ασανσέρ, καθώς και των εγκαταστάσεων του κλιματισμού και του αερισμού των υπογείων χώρων. Οι υποχρεώσεις της κατασκευάστριας κοινοπραξίας εξαντλήθηκαν σε κάποια τετραγωνικά γκαζόν, στη φύτευση θάμνων και μικρών δένδρων. Στη “φούρια” των εγκαινίων, που έγιναν τον περασμένο Ιούλιο από τον κ. Σουφλιά, ξεχάστηκε και η υποχρέωση επαναφύτευσης των μεγάλων δένδρων που υπήρχαν στην πλατεία και είχαν απομακρυνθεί -προσωρινά είχαν πει- για τις ανάγκες των έργων.

Η περίπτωση της Κάνιγγος είναι ενδεικτική, δυστυχώς όμως όχι και η μόνη. Σε άλλες δύο πλατείες κατασκευάζονται από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ υπόγεια γκαράζ και όλα δείχνουν ότι θα καλυφθούν με πράσινο... μαϊμού.

Η πρώτη αφορά το Γουδί. Στον χώρο των 4,5 στρεμμάτων που καταλάμβαναν η πλατεία και η παιδική χαρά υπήρχαν πάνω από 80 δέντρα, μεταξύ των οποίων πεύκα, πλατάνια, λεύκες και ακακίες ύψους 4 έως και 10 μέτρων. Με τα έργα που γίνονται δεν υπάρχει πρόβλεψη για να αναπτυχθούν μεγάλα δένδρα. Η τελική πλάκα του γκαράζ είναι σχεδόν στο ύψος των γύρω δρόμων και έτσι η φύτευση θα περιοριστεί σε θάμνους και γκαζόν. Υπάρχουν όμως και χειρότερα.

Στην πλατεία Αιγύπτου, στη διασταύρωση της Αλεξάνδρας με την Πατησίων, σχεδιάζεται να φυτευτούν... λεωφορεία. Εως τώρα προβλέπεται η επιστροφή των αφετηριών του ΚΤΕΛ Αττικής, παρ' όλο που η ανάπλαση του χώρου είναι μια ευκαιρία για τη μεταφορά τους εκτός κέντρου και μάλιστα σε χώρο κοντά σε σταθμό του μετρό.

Το υπόγειο πάρκινγκ είναι απαραίτητο μπροστά στο νοσοκομείο Παίδων, αλλά η πλατεία στο Γουδί, με τα 80 μεγάλα δέντρα, καταστράφηκε και στη θέση της θα υπάρχει μπετόν.

Ο ιδιότυπος αφανισμός των λίγων πλατειών στο Λεκανοπέδιο έχει και μέλλον.

Τα προγράμματα του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ και του Δήμου Αθηναίων προβλέπουν και άλλα υπόγεια πάρκινγκ σε άλλες 14 πλατείες, ενώ προβλέπονται και άλλα μικρότερης κλίμακας. Εργα που ανακοινώθηκε ότι θα χρηματοδοτηθούν από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ προβλέπονται στις πλατείες Κυρίλλου στη Νέα Σμύρνη, Δημοκρατίας στο Περιστέρι, Μεσολογγίου στο Παγκράτι, Κουντουριώτη στο Κουκάκι, Κύπρου στην Καλλιθέα, Ωρολογίου, Κανάρη, Αλεξάνδρας, Τερψιθέας και Καλαβρύτων στον Πειραιά, Φαναριωτών στη Νίκαια, Παγκοσμίου Ειρήνης στον Κορυδαλλό, Πλατάνου στην Κηφισιά και Αγίου Νικολάου στο Χαλάνδρι.

Πρόκειται για μεγάλα γκαράζ, με συνολική πρόβλεψη για 10.000 θέσεις.

Τα έως τώρα δεδομένα δείχνουν ότι οι πλατείες θα μπουν σε δεύτερη μοίρα και ο πρώτος λόγος ανήκει στα αυτοκίνητα. Δυστυχώς, μόνον στο Κολωνάκι οι κάτοικοι είχαν τη δυνατότητα να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και να πετύχουν την ακύρωση του έργου. Το συνταγματικό δικαστήριο έκρινε ότι το γκαράζ κάτω από την πλατεία θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον, παράγοντας που φαίνεται ότι δεν “μετράει” στις υπόλοιπες

γειτονιές...

“Τα μεγάλα γκαράζ κάτω από πλατείες δεν συνεισφέρουν στην πόλη. Πρόκειται για έναν άλλο τρόπο οικοπεδοποίησης και μάλιστα δημόσιου χώρου, που είναι τόσο ανεπαρκής στο Λεκανοπέδιο. Για να λύσουμε το υπαρκτό πρόβλημα της στάθμευσης και να βοηθήσουμε στην ελευθέρωση των δρόμων δεν απαιτείται μόνον η κατασκευή γκαράζ. Χρειάζονται μέτρα αστυνόμευσης, που δεν τα

έχουμε δει. Πρέπει επίσης να προβλεφθούν μέτρα για το πράσινο ώστε να έχουμε αν όχι περισσότερο, τουλάχιστον ίσο με αυτό που προϋπήρχε. Ως τώρα, οι επιφάνειες που αποδίδονται στους κατοίκους είναι σε χειρότερη μορφή σε σχέση με την αρχική”, επισημαίνει με κατηγορηματικό τρόπο ο πολεοδόμος Γιάννης Πολύζος, καθηγητής του Πολυτεχνείου και διευθυντής του εργαστηρίου αστικού περιβάλλοντος. Βασική ένσταση έχει και για τη χωροθέτηση των γκαράζ στο κέντρο της πρωτεύουσας, που ενισχύουν τη χρήση του ΙΧ. Δίνει έμφαση στην ανάπτυξη περιφερειακών χώρων στάθμευσης ώστε να διευκολύνεται η προσέλευση των πολιτών στο κέντρο με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, που έχουν ενισχυθεί τα τελευταία χρόνια. Εκφράζει επίσης φόβους για διαταραχές στον υδροφόρο ορίζοντα, που εκ των πραγμάτων διαταράσσεται από τα υπόγεια έργα και μάλιστα με τέτοια πυκνότητα.

Μηχανήματα αυτόματης ανάληψης χρημάτων και κουβούκλια εξαερισμού σκιάζουν το άγαλμα του Κάνινγκ. Είναι η σύγχρονη εκδοχή της ...πλατείας, κατά το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ. Το υπόγειο πάρκινγκ λειτουργεί, αλλά οι δρόμοι δεν απαλλάχθηκαν από τα παρκαρισμένα ΙΧ, που φθάνουν ώς τις ράμπες εισόδου

Είναι δεδομένες οι αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, όπως τεκμηριώνονται με μεταπτυχιακή εργασία της Αντας Παπανακλή, την οποία επέβλεψε μαζί με τους καθηγητές Θ. Βλαστό και Δ. Πολυχρονόπουλο, με θέμα “Οι σύγχρονες διαμορφώσεις πλατειών σε υπόγειους χώρους στάθμευσης”. Τα βασικότερα “μείον” αυτών των λύσεων, όπως καταγράφονται στη μελέτη, είναι

τα εξής:

Αυξάνεται η κυκλοφορία αυτοκινήτων στον χώρο της πλατείας που κινούνται για να εξυπηρετηθούν στους υπόγειους χώρους και αυτό συνεπάγεται αύξηση των εκπομπών ρύπων σε τοπικό επίπεδο.

Οι ίδιες οι κατασκευές έχουν έντονο αντι-οικολογικό χαρακτήρα, αφού απαιτούν μεγάλη κατανάλωση ενέργειας για τις πολλαπλάσιες ανάγκες ενός υπογείου χώρου για φωτισμό και αερισμό των χώρων, ανεξάρτητα από την πληρότητα του γκαράζ.

Στην επιφάνεια προκύπτουν “σκληρές” επιφάνειες, όπου κυριαρχεί το μπετόν και η άσφαλτος, με αποτέλεσμα να εμποδίζονται οι απορροές από τις βροχοπτώσεις, αλλά και να δυσκολεύεται η ανανέωση των υπογείων υδάτων.

Ενισχύεται ο κατακερματισμός του χώρου, καθώς για την εξυπηρέτηση των υπογείων εγκαταστάσεων κατασκευάζονται νέοι όγκοι και, σε συνδυασμό με τις ράμπες εισόδου-εξόδου, δυσκολεύουν την κίνηση των πεζών.

*Η υπόγεια λειτουργία οδηγεί στην εντονότερη εμπορευματοποίηση των δημόσιων χώρων, αλλοιώνοντας την κοινωνική τους διάσταση.

Στη μεταπτυχιακή εργασία της κ. Παπανακλή αναδεικνύεται και ο παράγοντας της εγκληματικότητας, που είναι αυξημένος σε υπόγειους χώρους στάθμευσης. Στοιχεία από τις ΗΠΑ δείχνουν ότι τα γκαράζ είναι ο τρίτος χώρος ανάπτυξης της εγκληματικότητας. Ως αντιστάθμισμα επιστρατεύονται ο έντονος φωτισμός αλλά και τα ηλεκτρονικά συστήματα παρακολούθησης. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 05/03/2005

Επιστροφή στην αρχή

6.000 θέσεις στάθμευσης στο Mετρό

Tου Kασσιανού Tζέλη

Περίπου στις 6.000 αναμένεται να φτάσουν οι θέσεις στάθμευσης που θα λειτουργούν δίπλα σε σταθμούς του μετρό μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Ήδη έχουν περάσει σε φάση υλοποίησης από την Aττικό Mετρό 1.120 νέες θέσεις σε τρεις χώρους στάθμευσης σε ισάριθμους υπό κατασκευή σταθμούς του Mετρό. Πρόκειται για τα νέα υπόγεια γκαράζ:

Στο Xαϊδάρι, 380 θέσεων, επί της Iεράς Oδού μεταξύ των οδών Kρήνης και Aγίας Mαρίνας, ο οποίος περιλαμβάνει ισόγειο, υπόγειο και 3 ορόφους. Παράλληλα η Aττικό Mετρό μελετά τη δυνατότητα απαλλοτρίωσης γειτονικού οικοπέδου, προκειμένου να επεκταθεί ο χώρος στάθμευσης και να αυξηθεί κατά 200 ακόμη θέσεις οχημάτων. Tο νέο υπόγειο γκαράζ θα παραδοθεί προς τα τέλη του 2008 μαζί με τον σταθμό του Mετρό.

Στο Nομισματοκοπείο, χωρητικότητας 470 θέσεων, τριών επιπέδων με υπόγεια σύνδεση με τον παρακείμενο, υπό κατασκευή σταθμό του Mετρό. Tο γκαράζ θα παραδοθεί το φθινόπωρο του 2007.

Eπίσης στο ίδιο οργανόγραμμα έχει δημοπρατηθεί ο σταθμός στον Kεραμεικό, σε απόσταση περίπου 300 μ. από τον υπό κατασκευή σταθμό του Mετρό «Bοτανικός», σε ακίνητο ιδιοκτησίας του Δήμου Aθηναίων. Tο γκαράζ βρίσκεται στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Iεράς Oδού. O υπόγειος χώρος στάθμευσης θα κατασκευασθεί στο χώρο που είχε προγραμματιστεί αρχικά να γίνει σταθμός του Mετρό, αλλά λόγω των πολλών αρχαιολογικών ευρημάτων και προκειμένου να συνδεθεί το δίκτυο του υπόγειου σιδηροδρόμου με τον προαστιακό μεταφέρθηκε από την συμβολή της Iεράς Oδού και Πειραιώς, στη συμβολή της Iεράς Oδού με την Kωνσταντινουπόλεως.

H χωρητικότητά του θα είναι 285 θέσεις σε 5 επίπεδα. Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται να γίνει ανάπλαση του επιφανειακού χώρου, εκτάσεως περίπου 9 στρεμμάτων. Tο έργο προβλέπεται να δημοπρατηθεί τις προσεχείς εβδομάδες και την άνοιξη του 2007 αναμένεται να ανακηρυχθεί ο Aνάδοχος και να ξεκινήσει την κατασκευή του υπόγειου χώρου στάθμευσης.

Υπο μελέτη
Mε την υλοποίηση των σταθμών αυτών, ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης δίπλα σε σταθμούς του Mετρό θα φτάσει τις 3.200. Eπιπλέον, σε φάση μελέτης βρίσκονται άλλοι έξι χώροι στάθμευσης σε ισάριθμους υπό κατασκευή σταθμούς του Mετρό.

Στο Aιγάλεω, ακριβώς δίπλα από τον ομώνυμο σταθμό του Mετρό στον ενιαίο χώρο που προκύπτει από την ενοποίηση των πλατειών Eλευθερίου Bενιζέλου και Eσταυρωμένου, με χωρητικότητα 450 θέσεων σε τρία υπόγεια επίπεδα (150 θέσεις ανά όροφο).

Στην Aνθούπολη, 100 μέτρα από τον ομώνυμο υπό κατασκευή σταθμό του Mετρό στο οικοδομικό τετράγωνο που ορίζεται από τις οδούς Aριστοτέλους, Aμφιλοχίας, Eυκλείδη και Λεωφ. Θηβών. Tο γκαράζ θα έχει 4 υπόγειους ορόφους και συνολική χωρητικότητα 450 θέσεων.

Στην Aργυρούπολη προγραμματίζεται η δημιουργία χώρου στάθμευσης δίπλα στον υπό κατασκευή σταθμό του Mετρό, χωρητικότητας 500 θέσεων.

Στο Eλληνικό, δίπλα από τον σταθμό και εντός της έκτασης που αποδέσμευσε το πρώην αεροδρόμιο μελετάται η κατασκευή του μεγαλύτερου υπόγειου χώρου στάθμευσης 1000 θέσεων.

Ποιοι λειτουργούν σήμερα
Oι σταθμοί αυτοί αναμένεται να έχουν παραδοθεί σταδιακά μέχρι τα τέλη του 2009, αρχές 2010.

Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 6 χώροι στάθμευσης σε παρακείμενους χώρους από πέντε Σταθμούς του Mετρό, συνολικής χωρητικότητας 2.100 θέσεων IX οχημάτων:

ΗΜΕΡΗΣΙΑ 2/12/2006

Επιστροφή στην αρχή

Νέοι σταθμοί του μετρό, τραμ στη Βούλα

Λεωφορεία και προαστιακός θα εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό 10:05

Κλείνει από τον ερχόμενο Φεβρουάριο για διάστημα μέχρι και έξι μήνες το τμήμα του μετρό από την Εθνική Άμυνα έως το Αεροδρόμιο, προκειμένου να κατασκευασθούν οι τρεις σταθμοί που υπολείπονται σε Χολαργό, Νομισματοκοπείο και Αγία Παρασκευή.

To επιβατικό κοινό θα επιδιωχθεί να εξυπηρετηθεί με δρομολόγια που θα πραγματοποιούνται με λεωφορεία, αλλά και με τον προαστιακό. Ο σταθμός του Νομισματοκοπείου αναμένεται να λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2008, ενώ η λειτουργία των άλλων δύο προγραμματίζεται για το 2009.

Το ίδιο έτος θα λειτουργήσει και η επέκταση στο Ελληνικό αυξάνοντας σημαντικά την επιβατική κίνηση του μετρό που σήμερα ανέρχεται περίπου σε 650.000 την ημέρα.

Στη Βούλα το τραμ

Στη Βούλα θα φτάνει από την Πέμπτη 15 Νοεμβρίου, το Τραμ. Η επέκταση, 700 μέτρων της γραμμής, καθυστέρησε σημαντικά να δοθεί σε λειτουργία λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων.

Η επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 2.500 επιβάτες ημερησίως, αφού η επέκταση εξυπηρετεί πέραν των κατοικιών στην περιοχή, το νοσοκομείο Ασκληπιείο, την Ακτή Βούλας (Ακτή Α' Αλιπέδου), τουριστικές υποδομές, το Κέντρο Αποθεραπείας και Αποκατάστασης - ΠΙΚΠΑ Βούλας, κ.ά.

Τη Βούλα αναμένεται να ακολουθήσει η επέκταση στον Πειραιά, καθώς την άνοιξη του 2008 η Τραμ Α.Ε. προτίθεται να προκηρύξει το συγκεκριμένο διαγωνισμό, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ.

ΕΘΝΟΣ 2/11/2007

Επιστροφή στην αρχή

…Τα γκαράζ του Μετρό

Σε ιδιώτες αναμένεται να περάσει η εκμετάλλευση και των νέων πάρκινγκ του Μετρό, που ήδη κατασκευάζονται και πρόκειται να λειτουργήσουν στο τέλος του χρόνου και μέχρι το 2010.

Συγκεκριμένα, σε διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη, η διοίκηση της Αττικό Μετρό σχεδιάζει να παραχωρήσει σε ιδιωτική εταιρεία την εκμετάλλευση των πάρκινγκ Συγγρού- Φιξ (660 θέσεις), Χαλανδρίου (500 θέσεις), Νομισματοκοπείου (470 θέσεις), Κεραμεικού (250 θέσεις) και Χαϊδαρίου (380 θέσεις). Στον διαγωνισμό μετέχουν τέσσερις κοινοπραξίες εταιρειών. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες: Παντεχνική- ΟΤΟ Πάρκινγκ, Ρolis Ρark, Central Ρarking System και Αpcoa (με έδρα τη Μεγάλη Βρετανία).

Σε πρώτη φάση ο διαγωνισμός αφορά τα δύο οργανωμένα πάρκινγκ του Μετρό που λειτουργούν στους σταθμούς Συγγρού- Φιξ και Χαλάνδρι, ενώ στον ανάδοχο θα δοθούν στη συνέχεια και τα νέα πάρκινγκ που θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν μέσα στα ερχόμενα χρόνια. Αντίθετα, τα «ελεύθερα» πάρκινγκ, στους σταθμούς Κατεχάκη, Εθνική Άμυνα και Δουκίσσης Πλακεντίας θα παραμείνουν στο σημερινό καθεστώς λειτουργίας.

Εκτός των πάρκινγκ, η Αττικό Μετρό σχεδιάζει να προκηρύξει διαγωνισμό και για την ενοικίαση τεσσάρων νέων καταστημάτων στο σταθμό του Αγίου Αντωνίου

Κώστας Ντελέζος http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20080115&nid=7180795&sn=&spid=876 ΤΑ ΝΕΑ 15-1-2008

Επιστροφή στην αρχή

Από ιδιώτες τρία νέα πάρκινγκ σε σταθμούς του Ηλεκτρικού

ΤΡΙΑ ΝΕΑ πάρκινγκ στους σταθμούς του ΗΣΑΠ στην Κηφισιά, το Μαρούσι και το Νέο Ηράκλειο, θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης από ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι και θα αναλάβουν την εκμετάλλευσή τους. Με την ίδια μέθοδο θα κατασκευαστεί και το γήπεδο της ΑΕΚ στη Μαγουλέζα, στη θέση του ακινήτου του Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού. Αυτό αποφασίστηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ άλλων από τη διυπουργική επιτροπή για τις ΔΕΚΟ που συνεδρίασε στο υπουργείο Οικονομίας χθες. Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, αποφασίστηκε η αξιοποίηση τριών ακινήτων του ΗΣΑΠ και του ακινήτου του ΟΔΔΥ στη Μαγουλέζα, με τη μέθοδο των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Οι ιδιώτες που θα αναλάβουν την κατασκευή των πάρκινγκ θα εισπράττουν το αντίτιμο. Τα έργα θα ανατεθούν με διαγωνισμούς, αφού πρώτα αποφασίσει την ένταξή τους η διυπουργική επιτροπή για τις ΣΔΙΤ

Κανένα αποτέλεσμα!

Να σημειωθεί ότι ο νόμος που είχε παρουσιαστεί ως μεγάλο μεταρρυθμιστικό βήμα της κυβέρνησης στην πρώτη θητεία της δεν απέδωσε κανένα αποτέλεσμα, αφού συνολικά οι ζημιές των ΔΕΚΟ συνεχίζουν να αυξάνονται κάθε χρόνο. Η διάταξη που ετοιμάζεται, προκειμένου να ασκηθεί κάποια πίεση στις επιχειρήσεις, προβλέπει ότι δεν θα μπορούν να γίνονται προσλήψεις από μια ΔΕΚΟ, αν αυτή δεν έχει εγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο και δεν υποβάλει τριμηνιαίες λογιστικές καταστάσεις με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης

http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20080117&nid=7203311&sn=&spid=631 ΤΑ ΝΕΑ 17-1-2008

Επιστροφή στην αρχή

Επιστροφή στην αρχή