ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ Νο 10
 

 

 

 

 

 

 


ΘΕΜΑ:

«ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ»

 

 

 

 

 

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

 

 

Αθήνα 12/10/2004

Αρ. Πρωτ.: 1375

 

                                                                                                Προς

                                                                                                Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση

στις 21 του Οκτώβρη

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη χθεσινή του συνεδρίαση (11-10-2004), παρουσία των προέδρων των Συλλόγων της Χώρας, αποφάσισε την πραγματοποίηση 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης την Πέμπτη 21 Οκτώβρη 2004 μαζί με την ΟΛΜΕ και την ΑΔΕΔΥ, με διεκδικητικό πλαίσιο:

1.   Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% επί του ΑΕΠ, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

2.   Επιστημονική και οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών.

      Διεκδικούμε:

l        Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Π.Ε. με βάση τις θέσεις μας.

l        Νέο ενιαίο μισθολόγιο με κατώτατες αποδοχές 1300 Ευρώ καθαρά στο νεοδιόριστο.

l        Άμεση καταβολή του υπολοίπου του επιδόματος των 176 € (103€)

3.   Διασφάλιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων (κάλυψη όλων των πραγματικών κενών της εκπαίδευσης, κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων, ενιαίο ωράριο για όλους τους εκπαιδευτικούς με βάση τα χρόνια υπηρεσίας τους).

 

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

            Μόνο αν κινητοποιηθούμε, μπορούμε να πετύχουμε την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας. Το βασικό μας αίτημα να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας και μόνο είναι σήμερα επίκαιρο.

            Όπως, ήδη, σας ενημερώσαμε, στη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ (4-10-2004) δεν δόθηκαν θετικές απαντήσεις στα μεγάλα προβλήματα του κλάδου μας όπως: Η αύξηση δαπανών για την Παιδεία, το οικονομικό κλπ. Για μια ακόμη φορά η ικανοποίησή τους παραπέμπεται στο μέλλον. Γι' αυτό και σας καλούμε να πάρετε μέρος, μαζικά στην απεργιακή κινητοποίηση της 21ης του Οκτώβρη καθώς και στις συγκεντρώσεις που πραγματοποιούνται την ίδια μέρα.

 

 

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ

 

 

Πέμπτη 21 Οκτωβρίου ώρα 10:30 π.μ. προσυγκέντρωση ΔΟΕ-ΟΛΜΕ

στο Υπουργείο Παιδείας

 

 

Πέμπτη 21 Οκτωβρίου ώρα 11:00 π.μ. συγκέντρωση της ΑΔΕΔΥ

στην Πλατεία Κοραή

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑ:

«ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ»

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

<<ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ>>

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

 

Αγαπητοί γονείς                                                                                                       ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2004

Εδώ και λίγες μέρες τα παιδιά σας (και «παιδιά μας») βρίσκονται ξανά στις σχολικές αίθουσες. Καινούρια χρονιά, καινούρια όνειρα και προσδοκίες ότι αυτή θα είναι μια καλή χρονιά!

Εμείς οι εκπαιδευτικοί των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της πόλης μας αγωνιζόμαστε καθημερινά, μέσα και έξω από τις αίθουσες, για να βρουν δικαίωση τα όνειρα των παιδιών και οι προσδοκίες των γονιών.

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με τα γνωστά προβλήματα ,που χρονίζουν και οξύνονται ολοένα και περισσότερο και υποβαθμίζουν το επίπεδο του δημόσιου σχολείου μας.

  Το κτιριακό παραμένει ένα σοβαρό πρόβλημα και στην πόλη μας. Αρκετά σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια και τα περισσότερα δε διαθέτουν  βοηθητικούς χώρους απαραίτητους για τη λειτουργία τους.

  Λείπουν εργαστήρια, εξοπλισμός, βιβλιοθήκες και υποδομή για το ολοήμερο σχολείο. (υποδομή σίτισης, ανάπαυσης  και ανάπτυξης προγραμμάτων)

  Σε πολλά σχολεία, τμήματα στοιβάζονται σε ακατάλληλους χώρους, που χρησιμοποιήθηκαν σαν λύσεις ανάγκης είτε μετά τους σεισμούς (λυόμενα) είτε για άλλους λόγους και έγιναν μόνιμη κατάσταση προσβάλλοντας τις ψυχοπαιδαγωγικές προδιαγραφές, την υγιεινή, την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα του σχολικού κτιρίου.

  Σε μια εποχή που πολλοί μιλούν «ασύστολα» για αθλητικά ιδεώδη, για  μεγάλη πρόοδο του ελληνικού αθλητισμού, για ολυμπιακά μετάλλια και ενώ τα ακριβοπληρωμένα από το λαό αθλητικά ολυμπιακά έργα παραδίδονται στην κερδοσκοπία του κεφαλαίου, από τα σχολεία μας λείπει η στοιχειώδης αθλητική υποδομή για τη φυσική αγωγή και την άθληση των παιδιών μας. Στέγαστρα για τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, οργανωμένα γήπεδα και σκάμματα, αθλητικά όργανα κλπ. φαντάζουν πολυτέλεια αφού σε πολλές περιπτώσεις λείπει ακόμη και ο ίδιος ο γυμναστής.

  Ελλείψεις διδακτικού προσωπικού. (Λείπουν δάσκαλοι, μουσικοί, γυμναστές και άλλες ειδικότητες από τα ολοήμερα). Πολλά τμήματα έχουν μεγάλο αριθμό μαθητών και αφού ενώ όλοι αναγνωρίζουν ως υπερβολικό τον αριθμό των 30 μαθητών ανά τμήμα ,ωστόσο καμιά κυβέρνηση δεν τροποποίησε τη σχετική νομοθετική διάταξη θέτοντας όριο 20 μαθητών ανά τμήμα και 15 για την Α΄ Τάξη και το Νηπιαγωγείο όπως διεκδικεί και το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών και απαιτούν οι σύγχρονες ανάγκες.

  Σοβαρότατο πρόβλημα για το βασικό σχολείο σήμερα αποτελεί το απαρχαιωμένο περιεχόμενο σπουδών, που δεν ανταποκρίνεται και δεν καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών και τα ακατάλληλα βιβλία πολλά από τα οποία έκλεισαν πλέον 20ετία ενώ ήταν προβληματικά από την πρώτη στιγμή της χρησιμοποίησής τους. ( π.χ. βιβλία Γλώσσας, Ιστορίας, Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής κλπ)

Αγαπητοί γονείς

Είναι φανερό ότι η εκπαιδευτική πολιτική που ασκείται και είναι πλευρά μιας γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής, αντιμετωπίζει τη γνώση και τη μόρφωση σαν εμπόρευμα και τους μαθητές και τους γονείς τους σαν πελάτες. Έτσι γύρω από το σχολείο δημιουργείται ένα πλέγμα οικονομικών συμφερόντων. Σχολικά είδη, ιδιαίτερα μαθήματα,  φροντιστήρια, καταστήματα όπου οι μαθητές «αγοράζουν» γνώση και δεξιότητες (ενισχυτική διδασκαλία, ξένες γλώσσες, μουσική, χορός, αθλητισμός κλπ), εκδοτικά συμφέροντα με την πλημμύρα των σχολικών βοηθημάτων κλπ. Όλα αυτά στοχεύουν κατ’ ευθείαν στην τσέπη του γονιού και παράλληλα απαλλάσσουν το κράτος από την υποχρέωσή του να παρέχει ολοκληρωμένη δωρεάν παιδεία στα παιδιά του λαού. Σημαντικό μέρος του οικογενειακού προϋπολογισμού κατευθύνεται στην κάλυψη αυτών των αναγκών. Οι γονείς καλούνται όλο και περισσότερο να καλύπτουν τις τρύπες της «δωρεάν» παιδείας. Είτε αυτό γίνεται για το λεγόμενο «ολοήμερο» σχολείο είτε για την κάλυψη των πολιτιστικών εκδηλώσεων είτε άλλων λειτουργικών δαπανών στο σχολείο. Έτσι μπαίνουν αξεπέραστα εμπόδια στα παιδιά των χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικά οικογενειών στην κατάκτηση της γνώσης, της μόρφωσης αλλά και στη μελλοντική επαγγελματική τους αποκατάσταση.

                Εδώ και δεκαετίες, οι δαπάνες για την εκπαίδευση, έχουν μπει στη μέγγενη της λιτότητας και των περικοπών. Κι ας είμαστε τελευταίοι και με διαφορά από τις χώρες της ΕΕ και από πολλές άλλες σ’ αυτές τις δαπάνες. Και είναι γνωστό ότι η μόνιμη υποχρηματοδότηση  έχει σωρεύσει τεράστια προβλήματα στο σχολείο μας που απαιτούν γενναίες δαπάνες για να αντιμετωπιστούν.

Αγαπητοί γονείς

Η οικοδόμηση του σύγχρονου σχολείου που να καλύπτει όλες τις ανάγκες των μαθητών και να είναι δημόσιο και, κυρίως, δωρεάν είναι υπόθεση όλων μας. Το έχουμε πάγιο αίτημα στους καθημερινούς μας αγώνες.

  Σταθείτε, ως γονείς, κοντά στο σχολείο σας.

Απαιτήστε αποφασιστικά την επίλυση των λειτουργικών προβλημάτων. (ελλείψεις διδακτικού προσωπικού, υποδομές, εξοπλισμός κλπ)

  Μη συμβιβάζεστε με τη λειτουργία τμημάτων με μεγάλο αριθμό μαθητών.

  Συσπειρωθείτε γύρω από τους συλλόγους σας, δώστε αγωνιστικό προσανατολισμό στη δράση τους.

Αντισταθείτε στην πολιτική, που απειλεί να παραδώσει το σχολικό κτίριο στην εμπορική εκμετάλλευση και στην ιδιωτική κερδοσκοπία με όποιο πρόσχημα ή δέλεαρ οικονομικό ή άλλο. Το σχολείο ανήκει στα παιδιά σας. Δε θα επιτρέψουμε να γίνει επαγγελματική στέγη του όποιου επιχειρηματία.

Διεκδικήστε αυτό που ανήκει στα παιδιά σας, στα παιδιά του λαού.

 

Εμείς αγωνιζόμαστε για ένα νέο σχολείο, το Ενιαίο, Βασικό, 12χρονο, Υποχρεωτικό, Δημόσιο, Δωρεάν σχολείο, σχολείο ολοκληρωμένης εργασίας, που θα καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες όλων των παιδιών χωρίς διακρίσεις, για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Ο στόχος είναι  κοινός, γι’ αυτό πρέπει εμείς και εσείς να συναντηθούμε στους δρόμους του αγώνα

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                        Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ                                                     ΡΗΓΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑ:

«ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ - ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ  Ή ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΤΗΣ;»

 

 

 

 

Οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις που προωθούνται και στο χώρο της εκπαίδευσης , με στόχο την ιδιωτικοποίηση, την εμπορευματοποίηση της γνώσης , την αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, την αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση των Σχολικών μονάδων, την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών ,δεν θα μπορούσαν να αφήσουν στο απυρόβλητο και το χώρο των Νηπιαγωγείου και γενικότερα την Προσχολική Αγωγή

.

Έτσι βλέπουμε:

Γεωγραφικά όρια να καταργούνται, οι ίδιοι οι γονείς να συνεχίζουν να πληρώνουν το ΄΄δωρεάν΄΄ της Δημόσιας Παιδείας, τα ολοήμερα παιδοφυλακτήρια να εξακολουθούν να λειτουργούν με μοναδικό εξοπλισμό το ψυγείο και το φούρνο μικροκυμάτων, να βαφτίζονται αίθουσες διδασκαλίας αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, γραφεία κ.ά.. Την υποχρεωτικότητα της Προσχολικής αγωγής για όλα τα νήπια, να πάει…περίπατο, τις εργασιακές σχέσεις των νηπιαγωγών να ανατρέπονται, τη νηπιαγωγό από παιδαγωγό να μετατρέπεται σε πολυτεχνίτη-άνθρωπο για όλες τις …δουλειές κ.ά. 

 

Αποδείχτηκε ότι:

Τα 20 νήπια για τα ολοήμερα τμήματα ,οι οργανικές θέσεις των νηπιαγωγών σ’ αυτά, τα παιδιά ΄΄μόνο των εργαζόμενων΄΄ στην αρχή, οι οικονομικές επιχορηγήσεις κ.ά. ήταν απλά το ΄΄τυρί στη φάκα΄΄, για να ΄΄αγκαλιαστεί΄΄ από περισσότερους, γονείς και εκπαιδευτικούς, ο νέος θεσμός  - όχημα στην ουσία για το πέρασμα των συγκεκριμένων αναδιαρθρώσεων. Η σημερινή πραγματικότητα, αυτό αποδεικνύει .΄Έτσι…τα 20 νήπια γίνονται 30, σύμφωνα με το νόμο ,τα νήπια μόνο εργαζομένων, έγινε ΄΄και όσων το επιθυμούν΄΄ κ.λ.π.

Κι όλα αυτά γιατί, στόχος των συγκεκριμένων αναδιαρθρώσεων δεν είναι ούτε ο εκπαιδευτικός, ούτε το Σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Στόχος τους είναι:η προσαρμογή του σχολείου στις ανάγκες της αγοράς. Για όσους χρειάζονται κι όπως τους θέλουν .Φτάνει να έχουν την οικονομική δυνατότητα και …να αντέξουν. Όχι όλοι φυσικά.

 

 

 

Επιπλέον γνωρίζουμε καλά ότι η νηπιαγωγός:

·         Έχει την αποκλειστική ευθύνη για τη σωματική ακεραιότητα και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών ηλικίας 4 και 5 χρόνων μέσα στην ίδια αίθουσα.

·         Εργάζεται χωρίς κενό και διάλειμμα. Η εργασία της είναι συνεχής ,δηλ. δεν μπορεί να απομακρυνθεί από τα νήπια όσες ώρες βρίσκεται στο Νηπιαγωγείο(4 ώρες – 240 λεπτά) και το αίσθημα ευθύνης της απέναντι στα νήπια και τους γονείς τους είναι πολύ μεγάλο.

·         Έχει και την ευθύνη για την οργάνωση και λειτουργία της ΣχολικήςΜονάδας(Δ\ντρια,Γραμματέας,Τηλεφωνήτρια,Τραπεζοκόμος,Καθαρίστρια,επισκευές κ.λ.π.),χωρίς την ύπαρξη του απαραίτητου βοηθητικού προσωπικού ή μείωση διδακτικού ωραρίου, όπως γίνεται με τους Δ\ντές των Σχολείων.

 

Για όλους αυτούς τους λόγους:

 

Οι Νηπιαγωγοί εκφράζουν την κατηγορηματική τους αντίθεση:

 

1.      Στην κατάργηση των γεωγραφικών ορίων των νηπιαγωγείων, γιατί η απόσταση από τον τόπο κατοικίας των νηπίων δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από 200 μέτρα, για να εξασφαλίζεται έτσι η υγεία και η προσπελασιμότητα των νηπίων.

2.      Στη συνύπαρξη και συλλειτουργία δυο τύπων νηπιαγωγείων (κλασσικό- ολοήμερο) παράλληλα και κάτω από την ίδια στέγη , γιατί είναι αψυχολόγητη , αντιπαιδαγωγική και κυρίως αντικοινωνική.

3.      Στην παράγραφο 4 της εγκυκλίου της Δ\νσης Σπουδών Π.Ε.,με αρ.πρωτ.107407/Γ1 και ημερομηνία 2/10/2003,στην οποία αναφέρεται ότι μπορεί από το ολοήμερο τμήμα να γίνεται αποχώρηση νηπίων στις 12.15΄ που είναι ο χρόνος λήξης του προγράμματος του κλασσικού τμήματος. Κι αυτό γιατί, η περιπτωσιακή και κατά βούληση αποχώρηση των νηπίων από το νηπιαγωγείο πριν τη λήξη του προγράμματος είναι πολλαπλά επιζήμια :α)παραλύει η λειτουργία  της ομάδας με τις διάφορες αποχωρήσεις β)δημιουργεί στα νήπια αίσθημα διαφοράς και γ)δεν ολοκληρώνεται η διαπαιδαγωγητική επίδραση του νηπιαγωγείου.

 

Θα συνεχίσουν τον Αγώνα τους για:

 

1.      2χρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, γιατί η φοίτηση στο Νηπ\γείο δεν είναι απλή προετοιμασία του νηπίου για τις υποχρεώσεις του στο Δημ. Σχολείο. Είναι η καλλιέργεια των βασικών ικανοτήτων και πλευρών του ανθρώπινου ψυχισμού, η ανάπτυξη των κοινωνικών αρετών ,η συνειδητοποίηση κανόνων συμβίωσης. Επίσης υποχρεωτική φοίτηση γιατί με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθεί αντισταθμιστική εξίσωση για όλα τα παιδιά που πρωτομπαίνουν στο Σχολείο.

2.      Μείωση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα σε 15-20 , για να εξασφαλίζεται η βελτίωση της ποιότητας του διδακτικού έργου και για παροχή μεγαλύτερης ασφάλειας των νηπίων.

3.      Θεσμοθέτηση βοηθού νηπιαγωγού και βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστρια, τραπεζοκόμος κ.λ.π.) και

4.      Εξίσωση του διδακτικού ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών (νηπιαγωγών – δασκάλων – εκπαιδευτικών ειδικοτήτων  και των δυο βαθμίδων εκπαίδευσης).

 

 

 

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑ:

«ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΛΕΣΜΑ»

 

 

 

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΛΕΣΜΑ

 

Λαϊκή απαίτηση το ξήλωμα των μηχανισμών

παρακολούθησης και καταστολής

 

«Οι Ολυμπιακοί Αγώνες αποτέλεσαν την αφορμή για την υλοποίηση της πλήρους, οργανωτικής και επιχειρησιακής, προσαρμογής των κατασταλτικών μηχανισμών του κράτους στο λεγόμενο «πόλεμο κατά της τρομοκρατίας». Η συγκρότηση και χρησιμοποίηση ειδικών μονάδων των Ενόπλων Δυνάμεων σε ζητήματα εσωτερικής ασφάλειας, η εκπαίδευση εκατοντάδων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας από τις ΗΠΑ, Μ. Βρετανία, Ισραήλ, ο εξοπλισμός τους με τεράστια υλικά μέσα παρακολούθησης και καταστολής αποτελούν πλέον μια έμπρακτη σοβαρή απειλή για τις δημοκρατικές κατακτήσεις του λαού μας.

            Τα μέτρα αυτά δεν ελήφθησαν στο κενό. Εντάσσονται στο αντιδραστικό νομοθετικό οπλοστάσιο που προώθησαν ΗΠΑ και ΕΕ. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε υιοθετήσει και ψηφίσει μια σειρά αντιδημοκρατικά νομοθετήματα και πρακτικές όπως η Συνθήκη Σένγκεν, η Ευρωπόλ, η συμφωνία έκδοσης Ευρωπαϊκής Ένωσης - ΗΠΑ, η «αντιτρομοκρατική» συνεργασία ΗΠΑ - ΕΕ, ο τρομονόμος, η ποινικοποίηση των απεργιακών και άλλων αγώνων των εργαζομένων, τα αυξανόμενα κρούσματα αυταρχισμού των αστυνομικών οργάνων κ.ά.

            Τελευταία προστέθηκε ο λεγόμενος ευρωτρομονόμος (που παρέχει ευθέως τη δυνατότητα να χαρακτηρίζονται ως τρομοκρατία οι αγωνιστικές εκδηλώσεις του λαού) και το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης και παράδοσης, τα οποία είχε προσυπογράψει η προηγούμενη ελληνική κυβέρνηση το Δεκέμβριο του 2001 στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ στις Βρυξέλλες και προσάρμοσε στην Ελληνική νομοθεσία η σημερινή κυβέρνηση.

            Υπογραμμίζουμε τη σοβαρότητα των εξελίξεων στον τομέα των δημοκρατικών κατακτήσεων του λαού και τονίζουμε την ανάγκη δημιουργίας ενός πανίσχυρου λαϊκού κινήματος, που θα απαιτήσει και θα επιβάλει εδώ και τώρα το ξήλωμα των μηχανισμών παρακολούθησης και καταστολής.

            Θα λάβουμε πολύμορφες πρωτοβουλίες αντίστασης και καλούμε τον Ελληνικό λαό, τους μαζικούς του φορείς να συνεχίσουν, σε κάθε γειτονιά, σε κάθε εργασιακό χώρο, τον αγώνα ενάντια σε κάθε αντιδημοκρατική μεθόδευση με άμεσο στόχο:

1)   Την αποκαθήλωση των μηχανισμών παρακολούθησης.

2)   Τον άμεσο τερματισμό των μέτρων αστυνομοκρατίας.

3)   Να σταματήσει η εμπλοκή των Ενόπλων Δυνάμεων στα ζητήματα εσωτερικής ασφάλειας.

            Ο αγώνας αυτός είναι μέρος της γενικότερης προσπάθειάς μας ενάντια στους τρομονόμους και όλο το αντιδημοκρατικό πλέγμα, ενάντια στο Ευρωσύνταγμα, στην ποινικοποίηση των λαϊκών αγώνων, στους μηχανισμούς καταστολής».

 

Σας καλούμε να συμμετέχετε στη συγκέντρωση

διαμαρτυρίας την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2004 στις 18:00

στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ (ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ)

 

 

ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Περιστερίου Έλλη Αλεξίου

Α΄ ΕΛΜΕ Δ. ΑΤΤΙΚΗΣ

Ένωση Γονέων Περιστερίου

Σύλλογος Εργαζομένων Δήμου Περιστερίου

Συνδικάτο Οικοδόμων Παράρτημα Περιστερίου

Συντονιστικό συνταξιούχων Ι.Κ.Α. - Τ.Ε.Β.Ε. Περιστερίου

Παράρτημα Εθνικής Αντίστασης Περιστερίου

Πανελλήνιος Πολιτιστικός Σύλλογος Απογόνων και Φίλων Εθνικής Αντίστασης και Δ.Σ.Ε.

Επιτροπή Ειρήνης Περιστερίου

 

 

 

 

 

ΚΑΛΕΣΜΑ

 

ΠΕΜΠΤΗ 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004

 

 

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ (ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ)

6 το απόγευμα

 

 

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ

ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΜΕ ΑΜΕΣΟ ΣΤΟΧΟ:

 

 

ü

ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

 

 

ü

ΤΟΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

 

 

ü

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ

ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΣΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

 

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2004

 

ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Περιστερίου Έλλη Αλεξίου

Α΄ ΕΛΜΕ Δ. ΑΤΤΙΚΗΣ

Ένωση Γονέων Περιστερίου

Σύλλογος Εργαζομένων Δήμου Περιστερίου

Συνδικάτο Οικοδόμων Παράρτημα Περιστερίου

Συντονιστικό συνταξιούχων Ι.Κ.Α. - Τ.Ε.Β.Ε. Περιστερίου

Παράρτημα Εθνικής Αντίστασης Περιστερίου

Πανελλήνιος Πολιτιστικός Σύλλογος Απογόνων και Φίλων Εθνικής Αντίστασης και Δ.Σ.Ε.

Επιτροπή Ειρήνης Περιστερίου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑ:

«ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ»

 

 

 

Αθήνα, 11/10/2004

 

ΨΗΦΙΣΜΑ

ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.

Για τις κάμερες και τα μέτρα αστυνόμευσης

 

            Η Ολομέλεια των Προέδρων της Δ.Ο.Ε. απαιτεί το ξήλωμα όλων των μηχανισμών παρακολούθησης και αστυνόμευσης που στήθηκαν, στο όνομα της ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων.

            Είμαστε αντίθετοι με κάθε προοπτική συνέχιση της χρήσης τους, σε κάθε περίπτωση, όπως και στη φιλολογία που αναπτύσσεται για τη χρήση τους ακόμα και στους εργασιακούς χώρους.

            Οι μηχανισμοί παρακολούθησης και αστυνόμευσης χρησιμοποιήθηκαν πάντα, ενάντια στους εργαζομένους στο συνδικαλιστικό και ευρύτερα στο λαϊκό κίνημα και για τον περιορισμό των δημοκρατικών ελευθεριών.

            Η Δ.Ο.Ε. θα αναλάβει πρωτοβουλίες για την άμεση κατάργηση αυτών των μέτρων.

l        Θα απαιτήσει από τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης την κατάργησή τους.

l        Θα συναντηθεί με τα κόμματα σ’ αυτή την κατεύθυνση.

l        Θα καλέσει τους άλλους φορείς και Σωματεία και Ομοσπονδίες εργαζομένων σε αγωνιστικές πρωτοβουλίες και συλλαλητήρια με στόχο την κατάργηση των μέτρων και το σταμάτημα της λειτουργίας των καμερών, στην πράξη.

 

Για την Ολομέλεια των Προέδρων

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

 

 

 

 

ΘΕΜΑ:

«ΚΑΙ Ο ΒΕΝΕΖΗΣ ΘΥΜΑ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ.»

 

 

 

            Δυσάρεστη έκπληξη και ανησυχία προκαλεί έγγραφο του ΥΠΕΠΘ, με το οποίο λογοκρίνονται απροκάλυπτα για το περιεχόμενό τους ενότητες του γλωσσικού μαθήματος που διδάσκονται στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

            Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εγκύκλιο Α11 81892/Γ1/1-7-2004 της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Τμήμα Β΄ Διδακτικών Βιβλίων, αφαιρούνται αναίτια και αναιτιολόγητα από την ύλη του γλωσσικού μαθήματος της Δ΄ τάξης (τεύχη Α και Β) οι ενότητες: (α) Έτσι είναι ο πόλεμος (απόσπασμα από το έργο του Ηλία Βενέζη «Ώρα πολέμου») και (β) Ο Δρίμακος (της συντακτικής επιτροπής του βιβλίου) καθώς και οι αντίστοιχες εργασίες.

            Τα ερωτηματικά προκύπτουν αν μελετήσει κανείς το περιεχόμενο των δύο αυτών ενοτήτων. Στη μία ενότητα πρωταγωνιστεί ο Δρίμακος, δούλος στην αρχαία Σπάρτη που αργότερα αγοράστηκε από ελαιοκτηματία της Χίου, ο οποίος δεν αντέχει άλλο τη δουλεία και αποφασίζει να επαναστατήσει, για να κατακτήσει την ελευθερία του.

Στην άλλη ενότητα ο Ηλίας Βενέζης, με τη σκέψη ενός παιδιού, διαπιστώνει πως ο πόλεμος είναι μια συμφορά που δεν τη στέλνει ο Θεός, αλλά προκαλούν οι άνθρωποι και αναρωτιέται πως είναι δυνατόν να μην κάνουν τίποτα για να φυλαχτούν απ’ αυτήν.

            Δεν αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο καμία αιτιολόγηση της απόφασης της αρμόδιας Επιτροπής για την απάλειψη αυτών των δύο ενοτήτων. Είναι όμως προφανές ότι οφείλεται σε απροκάλυπτη λογοκρισία, καθώς τα δυο αυτά κείμενα προβληματίζουν το μαθητή, καθώς του δίνουν τη δυνατότητα να προβληματιστεί πάνω σε θεμελιώδη ζητήματα καταπάτησης των δικαιωμάτων του ανθρώπου, τότε και σήμερα, να αναζητήσει τα αίτια των αρνητικών καταστάσεων και να διεκδικήσει αγωνιστικά ένα καλύτερο κόσμο.

            Ίσως αυτά τα θέματα να θεωρούνται επικίνδυνα, κατά την κρίση των αρμοδίων του Υπ. Παιδείας. Ίσως η «νέα τάξη πραγμάτων» και οι νεοφιλελεύθερες επιλογές να μην αντέχουν τέτοιου είδους μηνύματα. Έτσι επιλέγεται η λύση της λογοκρισίας με την αφαίρεση των μαθημάτων αυτών (και μόνο αυτών) από τη διδακτέα ύλη.

            Φαίνεται λογικό να υποθέσουμε ότι η ενέργεια αυτή του Υπ. Παιδείας σηματοδοτεί τη νοοτροπία και τις προτεραιότητες της νέας ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ, για ιδεολογική χειραγώγηση των μαθητών μέσω της διδακτέας ύλης και του περιεχομένου σπουδών.

 

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑ:

«ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

 

 

 

Σας γνωστοποιούμε ότι την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2004 θα συνεδριάσει το Δημοτικό Συμβούλιο στις 19:30 με θέμα ημερήσιας διάταξης:

1. Συζήτηση επί θεμάτων Παιδείας.

Η συζήτηση θα γίνει στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και η παρουσία όλων των συναδέλφων και των γονιών κρίνεται απαραίτητη.

 

 

 

 

ΘΕΜΑ:

«ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ Δ/ΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΗΣ Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ»

 

 

 

Το Δ.Σ. του Συλλόγου έχει προγραμματίσει να συναντηθεί την Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2004 με τους Σχολικούς Συμβούλους της Περιφέρειας και την Τετάρτη 13 Οκτωβρίου με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας Κο Δαλαμάγκα.

Στις παραπάνω συναντήσεις θα αναπτύξει τα παρακάτω θέματα και θα υποβάλει σχετικό υπόμνημα.

α)

Εκπαιδευτικά κενά.

β)

Πολυπληθή τμήματα.

γ)

Νηπιαγωγεία.

δ)

Ολοήμερα Σχολεία.

ε)

Τάξεις Υποδοχής - Τμήματα Ένταξης - Ενισχυτική διδασκαλία.

στ)

Συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου ειδικοτήτων.

ζ)

Αναπληρωτές.

η)

Ωρομίσθιοι.

θ)

Διαπολιτισμική εκπαίδευση.

ι)

Έκτακτες απουσίες εκπαιδευτικών.

ια)

Υπερωρίες.

 

 

 

 

ΘΕΜΑ:

«ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΩΝ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ»

 

 

 

Το Δ.Σ. του Συλλόγου με αφορμή το απογραφικό δελτίο καταγραφής των ποιοτικών χαρακτηριστικών των σχολικών κτιριακών εγκαταστάσεων που εστάλη στις σχολικές μονάδες του Δήμου Περιστερίου από πλευράς της Δημοτικής Αρχής, τονίζει για μια ακόμη φορά ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι αντίθετοι με κάθε άλλη χρήση του σχολικού κτιρίου πέρα από το βασικό και μοναδικό σκοπό του. Να στεγάσει τις εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες της σχολικής κοινότητας. Αποκλείει κάθε άλλη εμπορική χρήση του σχολικού κτιρίου με οποιαδήποτε μορφή και απορρίπτει κάθε πρόσχημα ή δέλεαρ, οικονομικό ή άλλο.

Καλεί τους εκπαιδευτικούς φορείς και το λαό του Περιστερίου να αντιδράσουν στα σχέδια που προωθεί η Δημοτική Αρχή Περιστερίου για παράδοση των σχολικών κτιρίων στην εμπορική εκμετάλλευση. Σχέδια τα οποία έρχονται να υλοποιήσουν δύο αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου στις 3/8/2004 που φιλοδοξούν να μετατρέψουν το σχολείο σε επαγγελματική στέγη της όποιας ιδιωτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας. (Τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου έχουμε επισυνάψει στο 9ο Ενημερωτικό του Συλλόγου με ημερομηνία 10/9/2004 και Αριθμό Πρωτ. 210).

Με βάση τα παραπάνω το Δ.Σ. καλεί τους άμεσους αποδέκτες του απογραφικού δελτίου σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Περιστερίου να μην το συμπληρώσουν.

 

 

 

ΘΕΜΑ:

«ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΙΟΥ»

 

 

 

Το Δ.Σ. του Συλλόγου θα συμμετέχει στην εκδήλωση τιμής για τους συλληφθέντες και εκτελεσθέντες αγωνιστές στο Μπλόκο του Περιστεριού (6/7/1944) στο Λόφο Αξιωματικών από τους γερμανοφασίστες και τους ταγματασφαλίτες, την Κυριακή 10 Οκτωβρίου, θα χαιρετίσει και θα καταθέσει στεφάνι.

Την εκδήλωση συνδιοργανώνουν η ΠΕΑΕΑ Περιστερίου και το Παράρτημα του Συλλόγου Απογόνων και φίλων της Ε.Α. και του Δ.Σ.Ε.

 

 

 

ΘΕΜΑ:

«ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΜΕΛΟΥΣ Δ.Σ.»

 

 

 

Σας γνωστοποιούμε ότι το μέλος του Δ.Σ. συνάδελφος Παπαευθυμίου Θανάσης υπέβαλε στο Δ.Σ. του Συλλόγου την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους. Τη θέση του, σύμφωνα με τις ισχύουσες καταστατικές διατάξεις, θα καταλάβει η συνάδελφος Διάκου Θεοδώρα.

Το Δ.Σ. χαιρετίζει το νέο μέλος του και του εύχεται καλή δύναμη.

 

 

 

ΘΕΜΑ:

«ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ Δ.Σ.»

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

«ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ»

 

 

 

 

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, 12/10/2004

 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

 

            Κύριε Διευθυντή, κυρίες και κύριοι Σχολικοί Σύμβουλοι.

            Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2004-2005 και την ανάληψη των νέων σας καθηκόντων, κρίνουμε σκόπιμο να θέσουμε υπόψη σας τις θέσεις του Συλλόγου για τα ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα του Δήμου Περιστερίου.

            Είναι κοινό μυστικό ότι το Δημόσιο Σχολείο και συνακόλουθα η παρεχόμενη παιδεία στα παιδιά του Ελληνικού λαού διαρκώς υποβαθμίζονται, ως φυσικό επακόλουθο των πολιτικών που εφαρμόζονται διαχρονικά. Κοντά σ’ αυτά απαξιώνεται και υποβαθμίζεται ο παιδαγωγικός ρόλος του σχολείου και κυρίως του εκπαιδευτικού. Και πως να μη συμβαίνει αυτό στον εκπαιδευτικό, όταν οι πολιτικές τον εντάσσουν σ’ ένα καθεστώς διαρκούς ανασφάλειας, με την επαπειλούμενη αξιολόγηση, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, τους διάφορους κανονισμούς και τα διατάγματα που τον θέλουν πειθήνιο όργανο, την αναξιοκρατία και τον κομματισμό της εκπαίδευσης, κλπ.

            Εμείς, ως Πρωτοβάθμιο Συνδικαλιστικό Όργανο, μέσα σ’ αυτά τα πλαίσια έχουμε συγκεκριμένο ρόλο. Ήμαστε και θα είμαστε διεκδικητικοί απέναντι στην πολιτική ηγεσία και στη διοίκηση της εκπαίδευσης. Εκπροσωπώντας τους 1.000 περίπου εκπαιδευτικούς της περιφέρειας σας θέτουμε με σαφήνεια τα παρακάτω αιτήματα, που αφορούν στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων και ζητάμε την ικανοποίησή τους:

            1. Εκπαιδευτικά κενά: Άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών, τόσο στην πρωινή, όσο και στην απογευματινή ζώνη.

            2. Πολυπληθή τμήματα: Χωρισμός των τμημάτων που έχουν ή αγγίζουν το όριο των 30 μαθητών, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αλλοδαπές ή άλλες ιδιαιτερότητες (χωροθέτηση, κλπ.) με προτεραιότητα στην Α΄ τάξη. Στόχος η αναλογία 1/20.

            3. Νηπιαγωγεία: Από στοιχείο που διαθέτουμε είναι γεγονός ότι τα Νηπιαγωγεία έχουν στην πλειοψηφία τους πολυπληθή τμήματα (30). Με δεδομένη τη ζήτηση για προσχολική αγωγή από τους γονείς, είναι ανάγκη να εξευρεθούν νέες αίθουσες για τη στέγαση των Νηπιαγωγείων, λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλά από τα υπάρχοντα λειτουργούν κάτω από απαράδεκτες συνθήκες.

            4. Ολοήμερα Σχολεία: Άμεση κάλυψη σε εκπαιδευτικό προσωπικό και εξασφάλιση στοιχειωδών υποδομών λειτουργία τους.

            5. Τάξεις Υποδοχής - Τμήματα Ένταξης - Ενισχυτική Διδασκαλία: Στα πλαίσια της αντισταθμιστικής αγωγής, ενός μέτρου που σχεδόν είναι ανύπαρκτο στην εκπαίδευση, κρίνουμε αναγκαίο τη λειτουργία όλων των οργανικών θέσεων των παραπάνω τμημάτων, καθώς και τη δημιουργία νέων, όπου οι Σύλλογοι Διδασκόντων κρίνουν απαραίτητο.

            6. Συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου ειδικοτήτων: Βασική μας θέση είναι η ελαχιστοποίηση των μετακινήσεων σ’ άλλα σχολεία. Γι’ αυτό διεκδικούμε να μη μετακινούνται όσοι συμπληρώνουν 18 ώρες στην οργανική τους θέση και να συμπληρώνουν το ωράριό τους στο ίδιο σχολείο αναλαμβάνοντας άλλες δράσεις π.χ. αντισταθμιστική αγωγή.

            Αν όμως προκύπτει ανάγκη για μετακίνηση, αυτή να γίνεται με ενιαία κριτήρια για όλους. Ζητάμε αυτή η διευθέτηση να γίνεται κατόπιν κοινή σύσκεψης των ενδιαφερομένων, της διοίκησης, των συνδικάτων και των αρμόδιων σχολικών συμβούλων.

            7. Αναπληρωτές: Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών. Το ΠΥΣΠΕ να συνεδριάζει για την τοποθέτησή τους στα σχολεία με βάση τις προτιμήσεις τους στα δοσμένα κενά.

            8. Ωρομίσθιοι: Βασική μας αρχή είναι η κατάργηση της ωρομίσθιας εργασίας γενικώς. Από εκεί και πέρα θέτουμε τρεις προϋποθέσεις: (1) Να τηρηθεί αυστηρά η σειρά του πίνακα που είναι εγγεγραμμένοι, (2) Να τοποθετηθούν από το ΠΥΣΠΕ, (3) Να διδάσκουν όλοι ίδιες ώρες.

                Εννοείται ότι δε θα δεχθούμε ωρομίσθιους για να διδάξουν στην πρωινή ζώνη οποιοδήποτε μάθημα.

            9. Διαπολιτισμική εκπαίδευση: Επειδή κατά το παρελθόν το Πανεπιστήμιο Αθηνών, υλοποιώντας Ευρωπαϊκά προγράμματα είχε «εισβάλλει» στο αναλυτικό πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων εφαρμόζοντας προγράμματα για αλλοδαπούς και παλιννοστούντες και καταπατώντας τους νόμους και τις διατάξεις που διέπουν την εκπαίδευση, ζητάμε όπως η αντιμετώπιση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης αυτών των μαθητών να γίνεται αποκλειστικά από το Δημόσιο Σχολείο στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών και των διεθνών συμβατικών υποχρεώσεων του κράτους.

            10. Έκτακτες απουσίες εκπαιδευτικών: Γνωρίζοντας ότι ανθρώπινες ανάγκες υποχρεώνουν το εκπαιδευτικό προσωπικό να απουσιάζει βραχυχρόνια από την εργασία του και για να μην δημιουργούνται προβλήματα λειτουργίας των σχολικών μονάδων (ιδιαίτερα των Νηπιαγωγείων), ζητάμε να ληφθεί μέριμνα ώστε σε κάθε Γραφείο Εκπαίδευσης να προσληφθεί επαρκής αριθμός εκπαιδευτικών που θ’ αναπληρώνουν τα βραχυχρόνια κενά των σχολείων. Σ’ αντίθετη περίπτωση να μην καταστρατηγείται το νομοθετικά κατοχυρωμένο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, υποχρεώνοντάς τους να κάνουν «απασχόληση» των μαθητών, γιατί κι αυτό ακόμα θεωρείται παροχή εργασίας πέρα από το ωράριό τους.

            11. Υπερωρίες: Καμία υπερωρία δεν μπορεί ν’ ανατεθεί, πριν ολοκληρωθούν τα προγράμματα όλων των σχολείων και δεν πλεονάζουν αντίστοιχες διδακτικές ώρες. Τέλος, είμαστε αντίθετοι στην υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών και πολύ περισσότερο στους άμεσους ή έμμεσους εκβιασμούς για την ανάληψή τους.

            Κύριε Διευθυντή, κυρίες και κύριοι Σχολικοί Σύμβουλοι.

            Κλείνοντας το παρόν υπόμνημα, στο οποίο ενδεχομένως θα μπορούσαμε να προσθέσουμε κι άλλα αιτήματα, θα θέλαμε να δείξετε ιδιαίτερη προσοχή στην κτιριακή και στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, γιατί σ’ αρκετά απ’ αυτά είναι σε χείριστη κατάσταση.

 

Το Δ.Σ.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το συγκεκριμένο υπόμνημα κατατέθηκε στις προγραμματισμένες συναντήσεις με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και τους Σχολικούς Συμβούλους.

 

 

 

ΘΕΜΑ:

«ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ Δ.Ο.Ε.»

 

 

 

Ημερομηνία: 08/10/2004

Προς τους
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Εγγραφή ωρομισθίων στους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Συνάδελφοι,

Όπως γνωρίζετε, η 73η Γενική Συνέλευση του κλάδου, πήρε απόφαση να συγκροτηθεί από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. διαπαραταξιακή επιτροπή η οποία σε συνεργασία με την ΑΔΕΔΥ και την ΟΛΜΕ, να μελετήσει το θέμα της εγγραφής των ωρομισθίων στους τοπικούς Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Σας ενημερώνουμε ότι η επιτροπή αυτή συγκροτήθηκε και από την επικοινωνία που είχε με την ΑΔΕΔΥ προέκυψε ότι το θέμα των ωρομισθίων, των εποχικών υπαλλήλων κλπ. θα συζητηθεί στο 32ο συνέδριο της ΑΔΕΔΥ, που διεξάγεται από τις 22 έως τις 25 Νοεμβρίου 2004, ως μοναδικό θέμα καταστατικής τροποποίησης.

Ύστερα από τα παραπάνω και προκειμένου να υπάρξει ενιαία στάση όλων των οργανώσεων στο ζήτημα, σας γνωρίζουμε ότι το θέμα αυτό θα το αντιμετωπίσει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., μετά το συνέδριο της ΑΔΕΔΥ.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

 

 

 

Ημερομηνία: 05/10/2004

5η Οκτωβρίου 2004: Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών

Διακήρυξη των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών Ελλάδας και Κύπρου

«Ποιότητα στην εκπαίδευση σημαίνει ενδιαφέρον για τον/την εκπαιδευτικό»

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας των Eκπαιδευτικών, που γιορτάζεται την 5η Οκτωβρίου 2004 από την εκπαιδευτική κοινότητα σε όλο τον κόσμο με το σύνθημα «Ποιότητα στην εκπαίδευση σημαίνει φροντίδα για τον/την εκπαιδευτικό», οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες Ελλάδας και Κύπρου απευθυνόμαστε στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές, στους γονείς τους, στην κοινωνία στο σύνολό της, για να τονίσουμε ακόμη μια φορά τη σημασία του έργου που προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης για την ανάπτυξη και την πρόοδο των σύγχρονων κοινωνιών, για την επιστημονική εξέλιξη, για την ατομική και συλλογική πρόοδο και ευημερία.

Η εκπαίδευση είναι θεμελιώδες δικαίωμα για κάθε άνθρωπο, προαπαιτούμενο και δείκτης μιας σύγχρονης, δημοκρατικής κοινωνίας, μέσο για την προσωπική ανέλιξη, την επαγγελματική προοπτική και τη συνεχή μόρφωση των πολιτών. Ο ρόλος που διαδραματίζει είναι αποφασιστικός για τη διαμόρφωση πολιτών που θα μπορούν να αντιμετωπίσουν κριτικά την κοινωνία και τις δομές της, και θα έχουν τη θέληση και τη δυνατότητα να επηρεάσουν θετικά τις εξελίξεις, σε τοπικό και σε παγκόσμιο επίπεδο, με στόχο τη διασφάλιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και την ατομική και συλλογική ευημερία.

Απευθύνουμε έκκληση προς κάθε κατεύθυνση να λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να διασφαλίζεται η εκπαίδευση όλων των παιδιών χωρίς διακρίσεις φύλου, φυλής, χρώματος, θρησκείας, πολιτικών πεποιθήσεων, εθνικής ή κοινωνικής προέλευσης ή οικονομικών συνθηκών. Πεποίθησή μας είναι ότι η μορφωτική λειτουργία δεν πρέπει να υποτάσσεται στις απαιτήσεις της αγοράς. Αντίθετα, πρέπει να στοχεύει στη βασική της επιδίωξη, τη συμβολή στη δημιουργία ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, που θα είναι σε θέση να συμμετέχουν ενεργά σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής δραστηριότητας.

Τονίζουμε, επίσης, τη σημασία που έχει η εκπαίδευση για τη διασφάλιση της ειρήνης σε όλο τον κόσμο, για μια παγκόσμια κοινότητα χωρίς πόλεμο, θεμελιωμένη στις αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Για να μπορούν όμως οι εκπαιδευτικοί να ανταποκρίνονται με επάρκεια στις απαιτήσεις του έργου τους, πρέπει να επιλυθούν μια σειρά προβλήματα που αφορούν τους όρους και τις συνθήκες διαβίωσής τους. Το αίτημα «να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας» συμπυκνώνει εύστοχα τα πιο βασικά οικονομικά αιτήματα του κλάδου.

Οι ποικίλες μορφές εργασιακής ανασφάλειας και αβεβαιότητας έχουν σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στο εκπαιδευτικό έργο, αλλά και στο ίδιο το εκπαιδευτικό προσωπικό. Πρακτικές όπως η πρόσληψη ωρομισθίων, αναπληρωτών ή εκτάκτων εκπαιδευτικών δημιουργούν σοβαρά προβλήματα όπου εφαρμόζονται και υπονομεύουν βασικές κατακτήσεις των εργαζομένων. Η μονιμότητα της εργασιακής σχέσης και ο πλήρης σεβασμός των εργασιακών δικαιωμάτων για όλους τους εκπαιδευτικούς είναι αναγκαίες προϋποθέσεις για τη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση.

Θεωρούμε ζήτημα άμεσης προτεραιότητας να προωθηθούν πολιτικές που θα αντιμετωπίζουν, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα, την ανεργία στο χώρο της εκπαίδευσης. Η αύξουσα προσφορά, όπου υπάρχει, πρέπει να αξιοποιείται για τη βελτίωση των όρων παροχής της δημόσιας εκπαίδευσης με μέτρα όπως είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών/μαθητριών στις σχολικές τάξεις και η πιο αποτελεσματική στήριξη των παιδιών που συναντούν ιδιαίτερες δυσκολίες.

Είναι αναγκαίο, ακόμη, να εξασφαλιστούν από την Πολιτεία οι προϋποθέσεις ώστε οι εκπαιδευτικοί να προετοιμάζονται σωστά για το έργο τους, να εργάζονται σε κατάλληλες συνθήκες, να διασφαλίζεται η παιδαγωγική αυτονομία στην άσκηση του έργου τους και να διαδραματίζουν βασικό ρόλο στη λήψη των αποφάσεων για τα ζητήματα που τους αφορούν. Προς αυτή την κατεύθυνση θα αγωνιστούμε συλλογικά, με τη βεβαιότητα ότι η βελτίωση της εκπαίδευσης στο σύνολό της είναι αξεχώριστα δεμένη με τη βελτίωση της θέσης και του ρόλου των εκπαιδευτικών.

Πρέπει, επίσης, να είναι εφοδιασμένοι με όλα τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που μπορούν να διασφαλίσουν την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που απαιτούν οι σύγχρονες συνθήκες. Γι’ αυτό και πρέπει να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη σημασία στην αρχική εκπαίδευση και τη συνεχή επιμόρφωση και την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης.

Διεκδικούμε την άμεση καθιέρωση επαρκούς και ποιοτικά αναβαθμισμένης πανεπιστημιακού επιπέδου πριν το διορισμό παιδαγωγικής κατάρτισης και πρακτικής άσκησης όλων των υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, τη μακράς διάρκειας επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα και την καθιέρωση υποτροφιών, με αδιάβλητες και αξιοκρατικές διαδικασίες. Πέρα από τους ως τώρα οργανωμένους επιμορφωτικούς θεσμούς, είναι σημαντικό να συσταθούν Κέντρα Στήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου, που θα παρέχουν υποστήριξη στον/την εκπαιδευτικό τόσο με επιμορφωτικά προγράμματα όσο και με διδακτικά υλικά και βοηθήματα.

Η πολιτεία, από την πλευρά της, οφείλει επίσης να υποστηρίξει χωρίς φειδώ την εκπαίδευση και το εκπαιδευτικό προσωπικό, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες, στις οποίες η γνώση αναγνωρίζεται ως βασική κοινωνική αξία. Οι εκπαιδευτικές δαπάνες αποτελούν την καλύτερη επένδυση για την πρόοδο και την ευημερία των σύγχρονων κοινωνιών. Είναι απαράδεκτο για μια σύγχρονη χώρα να βρίσκεται σε χαμηλή θέση στον τομέα των εκπαιδευτικών δαπανών.

Οι εκπαιδευτικοί της Ελλάδας και της Κύπρου αγωνιζόμαστε για μια εκπαίδευση που χωράει όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση, λειτουργεί δημοκρατικά, είναι δημόσια και παρέχεται δωρεάν σε όλα τα παιδιά και τους νέους/νέες.

Το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα τον κίνδυνο να εμπορευματοποιηθούν οι εκπαιδευτικές υπηρεσίες και να διαμορφωθεί ένα σχολείο υποταγμένο στις δυνάμεις της αγοράς. Γι’ αυτό και είναι αναγκαίο σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, να συζητηθεί και να προωθηθεί μια εναλλακτική εκπαιδευτική πρόταση, με την αξιοποίηση των αναλυτικών επεξεργασιών των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και την αναντικατάστατη εμπειρία των εκπαιδευτικών της μαχόμενης έδρας.

Η προώθηση μιας τέτοιας πρότασης προϋποθέτει ένα ευρύτερο κοινωνικό κίνημα, που μπορεί να διεκδικήσει ένα σχολείο που θα γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στη χειρωνακτική και τη διανοητική εργασία, ένα σχολείο δημοκρατικό, ανοιχτό σε όλους τους μαθητές, που θα συμβάλλει στη χειραφέτηση των υλικών και πνευματικών παραγωγικών δυνάμεων της ανθρωπότητας από τα δεσμά της εκμετάλλευσης και της χειραγώγησης.

Αθήνα - Λευκωσία, 5 Οκτώβρη 2004

 

 

 

 

 

Ημερομηνία: 05/10/2004

 

Προς
1. Τους συλλόγους Εκ/κών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.
(τους συντάκτες Εκπ/κού Ρεπορτάζ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πραγματοποιήθηκε, χθες, 4-10-2004, συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (Υπουργό, Υφυπουργό, Γ. Γραμματέα).

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζήτησε από την Υπουργό Παιδείας συγκεκριμένες απαντήσεις σε όλα τα αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά έχουν καταγραφεί στο υπόμνημα που είχε κατατεθεί στη συνάντηση της 26ης.3.2004, αλλά και στις μετέπειτα αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου.

Η Υπουργός Παιδείας δεν έδωσε απαντήσεις που να ικανοποιούν τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Γι’ αυτό και το πρόγραμμα δράσης του κλάδου, που έχει ανακοινωθεί, θα συνεχιστεί κανονικά.

Συγκεκριμένα: θα πραγματοποιηθούν αυτή τη βδομάδα οι Γ. Συνελεύσεις των Συλλόγων και η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ της χώρας στις 11/10/2004 με πρόταση – εισήγηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για 24ωρη προειδοποιητική απεργιακή κινητοποίηση στο β’ 15νθήμερο του Οκτώβρη.

ΑΠΟ ΤΗ Δ.Ο.Ε.

 

 

 

 

Ημερομηνία: 05/10/2004

 

Προς
Τους συλλόγους Εκ/κών Π.Ε.
ΚΟΙΝ: ΜΜΕ
(συντάκτες εκ/κού ρεπορτάζ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πραγματοποιήθηκε χθες συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Πρόεδρο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Γιώργο Παπανδρέου. Στη συνάντηση παραβρέθηκε και η κ. Μαρία Δαμανάκη συντονίστρια του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στη Βουλή για θέματα Παιδείας.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ενημέρωσε τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ για όλα τα προβλήματα που απασχολούν αυτή τη στιγμή τη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τους λειτουργούς της και ιδιαίτερα για τα αιτήματα που αφορούν:

Ο κ. Παπανδρέου υποσχέθηκε ότι θα μελετήσει τα αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά αναλύθηκαν στη συνάντηση, και θα συμβάλει και αυτός από την πλευρά του στην επίλυσή τους.

ΑΠΟ ΤΗ Δ.Ο.Ε.

 

 

 

 

Ημερομηνία: 29/09/2004

Προς
1. Τους συλλόγους Εκ/κών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.
(τους συντάκτες Εκπ/κού Ρεπορτάζ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει τη βαθιά οδύνη του για το τραγικό γεγονός του χθεσινού πολύνεκρου τροχαίου δυστυχήματος, που συγκλόνισε την εκπ/κή κοινότητα, ολόκληρο τον ελληνικό λαό και είχε ως θύματα επτά μαθητές της Α΄τάξης του Λυκείου Φαρκαδόνας Τρικάλων.

Η εκπ/κή οικογένεια για μια φορά ακόμη βρίσκεται σε βαρύ πένθος συμπάσχοντας με τους γονείς που έχασαν τα παιδιά τους πρόωρα.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απευθύνει έκκληση προς όλους τους αρμόδιους φορείς να ληφθούν άμεσα μέτρα στις εθνικές οδούς, που να διασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση των μαθητών και όλων των πολιτών για να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα.

Τέλος το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., αντί κατάθεσης στεφάνου στη μνήμη των αδικοχαμένων μαθητών, θα καταθέσει στο Σύλλογο Γονέων του Λυκείου Φαρκαδόνας το συμβολικό ποσό των 300 ευρώ.

ΑΠΟ ΤΗ Δ.Ο.Ε.

 

 

Ημερομηνία: 28/09/2004

Προς τους
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

ΑΠΟΦΑΣΗ

Εισήγηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προς τις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων της χώρας

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ο.Ε. στη σημερινή συνεδρίασή του, αφού έλαβε υπόψη του:

α. Τα αποτελέσματα των συσκέψεων των συνδικαλιστικών στελεχών όλης της χώρας.

β. Το γεγονός ότι, μέχρι σήμερα, δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη στα κυρίαρχα αιτήματά μας.

Α π ο φ ά σ ι σ ε

Χωρίς να εγκαταλείπεται κανένα από τα αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά διαμορφώθηκαν μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις του, προτάσσει στην παρούσα φάση.

1. Διεκδικητικό Πλαίσιο

α. Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% επί του ΑΕΠ με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

β. Επιστημονική και οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα διεκδικούμε:

" Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με βάση τις θέσεις μας.

" Νέο ενιαίο μισθολόγιο με κατώτατες αποδοχές 1300€ καθαρά στο νεοδιόριστο.

" Άμεση καταβολή του υπολοίπου του επιδόματος των 176 € (103€).

γ. Διασφάλιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων (κάλυψη όλων των πραγματικών κενών της εκπαίδευσης, κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων, ενιαίο ωράριο για όλους τους εκπαιδευτικούς με βάση τα χρόνια υπηρεσίας τους.).

2. Αγωνιστικό πλαίσιο.

Για τη διεκδίκηση των παραπάνω αιτημάτων το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προτείνει στις Γ.Σ. των Συλλόγων την πραγματοποίηση 24ωρης προειδοποιητικής απεργιακής κινητοποίησης στο β' 15νθήμερο του Οκτώβρη. Στη συνέχεια θα γίνει εκτίμηση της κατάστασης από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και θα διαμορφωθεί νέα εισήγηση - πρόταση προς τις Γ.Σ. των Συλλόγων της χώρας.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

 

 

 

 

 

 

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΗΓΑΣ

 

*****************************************************************************************************************************************************************************************************************