Στην αρχική σελίδα

Επιστροφή

Τα Μ.Μ.Ε. για το σχολείο μας

Άρθρο για το σχολείο μας
Περιοδικό "Περίπλους"
τεύχος 5, Ιανουάριος 2001


Περιοδική έκδοση της
Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτιστικής
ανάπτυξης του Δήμου Περιστερίου

Το 14ο Γυμνάσιο και η Γκουέρνικα

Τι να πρωτογράψεις για το 14ο Γυμνάσιο; Τόσα πολλά προγράμματα, τόση πολλή ενέργεια σε ένα σχολείο; Με το που θα διαβείς το κατώφλι του το βλέμμα πέφτει στην «Γκουέρνικα» (κορυφαίο έργο του Πικάσο), που φιλοτέχνησαν πέρυσι τα παιδιά στο μάθημα των καλλιτεχνικών. Στο μεγάλο ταμπλό που καλύπτει τον τοίχο εκτίθενται κι άλλα έργα. Κάποια από τα παιδιά που συναντάμε στο διάδρομο κρατούν στα χέρια τους μια σκακιέρα. Ο καθηγητής τους απουσιάζει. Αντί να τρέχουν άσκοπα στους διαδρόμους παίζουν μια παρτίδα σκάκι, συμμετέχοντας έτσι στον διαγωνισμό που διοργανώνεται για τρίτη χρονιά από το σχολείο.

Η σελίδα στο Ίντερνετ (www.asda.gr/g14per) αποτελεί το καμάρι του σχολείου. Στα δύο χρόνια που υπάρχει την έχουν επισκεφθεί 33 χιλιάδες άτομα, ενώ πρόσφατα βραβεύθηκε σε δύο διαγωνισμούς. «Διαθέτουμε 350 ιστοσελίδες που όλες μαζί αποτελούν αυτό που ονομάζουμε site. Σ’ αυτές, κάποιος μπορεί να μάθει για τις εργασίες του σχολείου, να γνωρίσει τις δραστηριότητές του, να παίξει με γρίφους και τρίλιζες που έχουμε βάλει. Παράλληλα, ετοιμάζουμε ένα ψηφιακό περιοδικό και την εμπλουτίζουμε με τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις μας», τονίζει ο υπεύθυνος καθηγητής κ. Σταύρος Κουνάδης. 

Πρόσφατα μάλιστα, η σελίδα του 14ου γυμνάσιου απέσπασε ειδικό βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό Mobius, ξεπερνώντας ιδιωτικές εταιρίες, ενώ βραβεύτηκε και σαν σχολείο που εισάγει τη νέα τεχνολογία στην εκπαιδευτική διαδικασία. «Όλα όσα κάνουμε με τα πολυμέσα θεωρούνται ασυνήθιστα και υποχρεώνουν τα υπόλοιπα σχολεία και τους συνομήλικους μας, να παραδεχτούν ότι κάνουμε αξιόλογη δουλειά», λέει η μαθήτρια Ηλιάνα Καϊμακάμη. Παράλληλα, η πολύωρη ενασχόληση με τους υπολογιστές έδωσε στον κ. Κουνάδη και τους μαθητές του την ιδέα να πραγματοποιήσουν πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα: «Ανακύκλωση υλικού Η/Υ». «Ήταν η πρώτη φορά που έγινε μια τέτοια εργασία στην Ελλάδα και γι’ αυτό βασιστήκαμε στα Ίντερνετ και στην εμπειρία των υπολοίπων χωρών», αναφέρει ο κ. Κουνάδης. «Φτιάξαμε μικρά έργα τέχνης, κατασκευές από το υλικό των υπολογιστών και μάθαμε για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που δημιουργεί η βιομηχανία των υπολογιστών», επισημαίνει ο μαθητής της Β’ Γυμνασίου και μέλος της ομάδας Δημήτρης Ζιάγκος.

Από τις εργασίες - «σταθμό» για το σχολείο είναι αυτή που έγινε στο πλαίσιο του πρ
ογράμματος κινητικότητας και αφορούσε τα ξωκλήσια του Κηφισού ποταμού. «Το δικό μας σχολείο είχε τον συντονισμό στην πολυεταιρική σύμπραξη όπου συμμετείχαν άλλα τέσσερα σχολεία. Σκοπός του προγράμματος ήταν να βρούμε και να καταγράψουμε τα ξωκλήσια του Κηφισού, να δούμε κατά πόσον έχουν επηρεαστεί από την ατμοσφαιρική ρύπανση της περιοχής και βεβαίως, να αντλήσουμε πληροφορίες για την ιστορία τους» εξηγεί ο υπεύθυνος κ. Σταύρος Κουνάδης. Ένας από τους στόχους του προγράμματος ήταν να φέρει σε επαφή τους μαθητές με τις νέες τεχνολογίες και να τους επιτρέψει να δημιουργήσουν μια εφαρμογή πολυμέσων. «Καταφέραμε να καταγράψουμε 52 ξωκλήσια, ενώ στο CD-ROM που ετοιμάσαμε, με χρήση κειμένου, φωτογραφιών και ήχων, παρουσιάζονται αναλυτικά τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε για τα ξωκλήσια. Ολόκληρη η εργασία υπάρχει και στο Ίντερνετ», λέει ο κ. Κουνάδης.

Έκφραση και δημιουργία

Σ’ ένα ακόμα τομέα που υπερέχει το 14ο Γυμνάσιο είναι τα καλλιτεχνικά. Η υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Νότα Παληοκώστα έχει καλλιεργήσει, επιμελώς, ένα κλίμα δημιουργικότητας. Τα παιδιά μαθαίνουν για την ζωγραφική, συμμετέχουν σε εκθέσεις εντός του σχολείου, βλέπουν σλάιτς, φτιάχνουν τα σκηνικά των θεατρικών παραστάσεων και δημιουργούν τοιχογραφίες που στολίζουν το σχολείο. «Το γυμνάσιό μας έχει μια παράδοση και οι γονείς ξέρουν τη δουλειά που γίνεται στα καλλιτεχνικά. Η αίθουσά μας διαθέτει όλα εκείνα τα μέσα που μας επιτρέπουν να κάνουμε καλύτερα το μάθημα. Κάθε χρόνο διοργανώνουμε μια έκθεση με διαφορετικό θέμα και στη συνέχεια τα έργα τα διοχετεύουμε στις υπόλοιπες τάξεις ή τα βάζουμε στο διαδίκτυο», μας ενημερώνει η κ. Παληοκώστα. Και η αγάπη για τις μορφές έκφρασης και τεχνολογίας δεν σταματά εδώ. Από πέρυσι το σχολείο απέκτησε τη δική του επαγγελματική φωτογραφική μηχανή και τη δική του ομάδα δημοσιογράφων. «Είκοσι ρεπόρτερ και 7 φωτογράφοι καταγράφουν τη σχολική ζωή, καλύπτοντας όλες τις εκφάνσεις της, από τον αγιασμό και τις εκδρομές μέχρι και το πολιτιστικό διήμερο. Στο τέλος φωτογραφίες και λεζάντες ντύνουν το άλμπουμ του σχολείου στο οποίο έχουν θέση τα καλά αλλά και τα άσχημα γεγονότα», λέει η διευθύντρια του σχολείου και υπεύθυνη του προγράμματος κ. Χρύσα Καλπακτσίδου.

Έξω από κάθε τάξη υπάρχουν ντουλάπια που θυμίζουν αποδυτήρια ή για να γίνουμε πιο παραστατικοί, φέρνουν στο νου, αμερικάνικα σχολεία όπου τα παιδιά αφήνουν τα πράγματά τους. Οι αίθουσες είναι μοιρασμένες ανά ειδικότητα και στον χώρο τους υπάρχουν όλα τα απαραίτητα οπτικοακουστικά μέσα. Έτσι, κάθε τάξη είναι εφοδιασμένη με δική της τηλεόραση, βίντεο, κασετόφωνο και βιβλιοθήκη που έχει βιβλία της ειδικότητας και είναι δανειστική. Αξίζει επίσης να αναφερθεί η πρωτοβουλία του μαθηματικού κ. Αργύρη Λουκά να καθιερώσει ενδοσχολικό διαγωνισμό σκακιού. Ο ίδιος καθηγητής ασχολείται με τη διατήρηση του πράσινου του σχολείου, ενώ τον βοηθούν και οι μαθητές, ιδίως κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.

Στην αρχή της σελίδας

 

Σχολείο|Πολιτιστικά|Προγράμματα|Εκδόσεις|Εκπ.Υλικό|Σελ.Μαθητών|Site|14thDM

Στην αρχική σελίδα

email us
e-mail us
g14per@otenet.gr

Αναζήτηση στο Site
Όλο το site σε μια σελίδα
Οδηγίες πλοήγησης στο site

InteRMediA TeaM 14ου Γυμνασίου Περιστερίου
Σχεδίαση Site