Στην αρχική σελίδα

Ορεινές φυσιολατρικές δραστηριότητες

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 1994-95

ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΝ ΚΙΘΑΙΡΩΝΑ
(Δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό του ΠΕΖΟΠΟΡΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΑΘΗΝΩΝ «Φυσιολατρικοί Ορίζοντες»,
τεύχος 9ο (231), Ιούλιος-Δεκέμβριος 1995, σελ.24)

Λίγο πριν τελειώσει το 1994 και μια εβδομάδα πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, στις 17 Δεκεμβρίου, 85 μαθητές του 14ου Γυμνασίου Περιστερίου με τους καθηγητές τους Δήμο Φιωτάκη, Γιάννη Ταγκαλάκη και Φωτεινή Διδασκάλου και αρκετούς συνοδούς από τρεις (!) ορειβατικούς συλλόγους, ανεβήκαμε στο καταφύγιο του ΕΟΣ Ελευσίνας στον Κιθαιρώνα. Η ορεινή αυτή εξόρμηση έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, «ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΒΟΥΝΟ».
Δύο ημέρες πριν, είχε χιονίσει κι έτσι τα πρώτα χιόνια φάνηκαν στα Παλαιοκούντουρα. Στα Βίλια δεν μπορέσαμε να μπούμε λόγω πάγου. Πήραμε το δρόμο για το βουνό και λίγο μετά τη βρύση «Τσία» ξεκινήσαμε την πεζοπορία από το δρόμο, που ήταν καλυμμένος με φρέσκο παχύ χιόνι. Υπήρχαν όμως ίχνη από τροχούς αγροτικών αυτοκινήτων που είχαν ανέβει μέχρι κάποιο σημείο.

Η ημέρα ήταν θαυμάσια. Λιακάδα, άπνοια και γενικά σχετική ζέστη. Η ορατότητα ήταν τέτοια που οι εικόνες σου έκοβαν την ανάσα. Τα πάντα σκεπασμένα με το λευκό σεντόνι του χιονιού, όσο έφτανε το μάτι.
Το Μακρυνόρος, ο Πατέρας, η Πάστρα, η Πάρνηθα και ο Υμηττός στο βάθος, όλα άσπρα. Σε κάποιο σημείο, που πατάγαμε πια σε καθαρό χιόνι χωρίς «ροδιές»,φάνηκε και ο κόλπος των Αλκυονίδων, στον Κορινθιακό, να γυαλίζει κάτω από το εκτυφλωτικό φως του πρωινού ήλιου. Μετά από δύο ώρες πορείας φτάσαμε στο καταφύγιο.

Γύρω τα έλατα φορτωμένα με παγωμένο χιόνι, λες και ήταν στολισμένα για τα Χριστούγεννα. Όταν η φύση στολίζει, μόνο θαυμάζεις! Τίποτα άλλο. Κάτσαμε και θαυμάσαμε τη θέα από τη βεράντα του καταφυγίου. Βγάλαμε φωτογραφίες και ξεκινήσαμε να κατέβουμε, ευθεία κάτω αυτή τη φορά. Η κλίση του εδάφους ήταν πολύ μεγάλη, με αποτέλεσμα τα παιδιά να κατέβουν σχεδόν κουτρουβαλώντας το διασκέδασαν αφάνταστα.
Μετά από μια ώρα φτάσαμε στα αυτοκίνητα. Τα περισσότερα παιδιά ήταν κουρασμένα και μούσκεμα. Κυρίως όμως ήταν ενθουσιασμένα, έχοντας αποκομίσει μια μοναδική εμπειρία. Ήταν μια πολύ όμορφη εκδρομή!

Κείμενα-Φωτογραφίες: ΔΗΜΟΣ ΦΙΩΤΑΚΗΣ

Στην αρχή της σελίδας

Σχολείο|Πολιτιστικά|Προγράμματα|Εκδόσεις|Εκπ.Υλικό|Σελ.Μαθητών|Site|14thDM

Στην αρχική σελίδα

email us
e-mail us
g14per@otenet.gr

Αναζήτηση στο Site
Όλο το site σε μια σελίδα