Connect RUTH BERLAU project
Δημιουργική μάθηση

http://home.swipnet.se/teater_sagohuset/

Μια διαφορετική προσέγγιση στη διδασκαλία της Ιστορίας
Συνοπτική παρουσίαση του προγράμματος

«Ένα ταξίδι στο χρόνο μέσα από την ιστορία της ζωής
του Ιάκωβου Καμπανέλλη»

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΠΡΟΤΑΣΗ

Το πρόγραμμα επιλέχθηκε από τη Διευθύντρια Αδριανή Γεωργίου και προτάθηκε στη συνεδρίαση των καθηγητών στο τέλος του Σεπτέμβρη του 2000. Το θέμα του προγράμματος «Μάθημα Ιστορίας μέσα από μια προσωπικότητα» αποτέλεσε πόλο έλξης και αμέσως συγκροτήθηκε η ομάδα των καθηγητών: Αδριανή Γεωργίου, Αγγελική Νίκα, Αθηνά Κανταρά, Κώστας Σκουρόγλου και Ευγενία Λιβαδά. Στην πορεία βοήθησαν η Νότα Παληοκώστα και η Μίνα Ανάση. Δούλεψαν δυο τμήματα, το Β5 και το Γ1 με την κ. Νίκα και την κ. Κανταρά. Η κ. Νίκα οργάνωσε την έρευνα. Η επιλεγείσα προσωπικότητα ήταν ο Ιάκωβος Καμπανέλλης, θεατρικός συγγραφέας. Έγινε επιλογή των ιστορικών φωτογραφιών και ο κ. Σκουρόγλου ανέλαβε την επεξεργασία τους στον υπολογιστή με στόχο την προβολή τους κατά τη διάρκεια της παράστασης σε video-οθόνη.

Παρόλο που η κ. Γεωργίου συνταξιοδοτήθηκε, συνέχισε να εργάζεται για το πρόγραμμα. Έγραψε το σενάριο στηριζόμενη στην έρευνα των ομάδων και ανέλαβε τη σκηνοθεσία.

Η κ. Κανταρά τα τραγούδια και τη μουσική επιμέλεια. Τη θεατρική σκηνή ανέλαβαν η κ. Κανταρά μαζί με την κ. Γεωργίου.

Για να είναι ολοκληρωμένη η παρουσίαση, έγινε έκθεση ιστορικών φωτογραφιών που κάλυψε την περίοδο 1922 μέχρι σήμερα. Σ’ αυτή τη δραστηριότητα συμμετείχαν ενεργά τα παραπάνω τμήματα.

Με αφορμή την πορεία της ζωής και το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη, παρουσιάσαμε ταυτόχρονα τα ιστορικά, πολιτικά, κοινωνικά και πολιτιστικά γεγονότα της εποχής του.

Η σύνθεση όλων αυτών των στοιχείων δημιούργησε την παράσταση.

Η σύνθεση αυτή ήταν από μόνη της δύσκολη, ο χρόνος ήταν λίγος και αντιμετωπίσαμε οικονομικές δυσκολίες. Επίσης αντιλαμβανόμαστε ότι έχοντας μια μεγάλη σε έκταση διδακτέα ύλη στην Ιστορία, δεν μπορεί κάθε μάθημα να γίνεται μ’ αυτόν τον τρόπο αλλά μόνο εκείνο το μάθημα που προσφέρεται ή ανά 2-3 ενότητες ή και περισσότερες κατά την κρίση του διδάσκοντος.

Επίσης μπορεί να διαλέξει ένα ή περισσότερα από τα προτεινόμενα μέσα ή να χρησιμοποιήσει άλλα.

Βλέποντας την πολύ πετυχημένη παρουσίαση και την πορεία της επεξεργασίας και μέσα από αυτή τα βιώματα και τις αντιδράσεις των μαθητών μας, κρίνουμε πως είναι μια πρόταση που πρέπει να υιοθετήσει το ΥΠΕΠΘ.

Σημειώνουμε ότι την παράσταση παρακολούθησε ο Ιάκωβος Καμπανέλλης ο οποίος συγκινήθηκε από την προσπάθεια αυτή και μας παρακάλεσε η πρόταση αυτή να μην μείνει μόνο πρόταση.

Το πρόγραμμα “RUTH BERLAU connect project” με συντονιστή το θέατρο “Sagohuset” της Σουηδίας και εταίρους το θέατρο «Αερόπλοιο» (Ελλάδα), “Ved Sorte Hest” της Δανίας και το Trykeri” της Φινλανδίας, ενισχύθηκε με τη συνάντηση όλων των παραπάνω παραγόντων στην Αθήνα από τις 27-30 Απριλίου στο θέατρο “Τόπος Αλλού”.

Έγιναν οι παρουσιάσεις, οι συζητήσεις και η αξιολόγηση του προγράμματος.

Μετά την αποχώρηση των εταίρων μας, μια νότα αισιοδοξίας μας διακατέχει και ελπίζουμε πως το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας θα αγκαλιάσει το πρόγραμμα και την προσπάθειά μας.

Στην αρχή της σελίδας