Ημερολόγιο

3 και 4 /2/2001
Ένα διήμερο στο χιονισμένο βουνό της Πάρνηθας!

Η καθιερωμένη αναμνηστική φωτογραφία έξω από το καταφύγιο, λίγο πριν την αναχώρησή μας.

Το πρωινό του Σαββάτου 3/2/2001 ξεκινήσαμε την ορεινή μας πεζοπορία με προορισμό την Πάρνηθα. Περίπου 50 μικροί ορειβάτες με συνοδούς τους καθηγητές Δ. Φιωτάκη και Στ. Κουνάδη, ετοιμάζονταν να περάσουν ένα Σαββατοκύριακο μακριά από την πολύβουη πόλη της Αθήνας. Το λεωφορείο μας άφησε λίγο πιο πάνω από τη διασταύρωση για το καζίνο, γιατί πιο πάνω ο δρόμος είχε πάγο και γλυστρούσε.

Από εκεί πήραμε το μονοπάτι για το καταφύγιο «Φλαμπούρι» του Ε.Ο.Σ. Αχαρνών.

Για να φτάσουμε στον προορισμό μας, περάσαμε ανοιχτά του καταφυγίου «Μπάφι» και συνεχίσαμε το δρόμο μας στο καλογραμμένο μονοπάτι. Είχαμε να αντιμετωπίσουμε το μανιασμένο βοριά και την παγωνιά που απλωνόταν παντού. Τα γύρω βουνά ήταν σκεπασμένα από κάτασπρο χιόνι και ο ουρανός από πυκνά και γκρίζα σύννεφα. Έπειτα από μια περιπετειώδη αλλά και χαρούμενη περιπλάνηση στο βουνό που κράτησε 2 περίπου ώρες, είδαμε να διαγράφεται αχνά, μέσα από την ομίχλη, το καταφύγιο μπροστά μας. Καθώς πλησιάζαμε στο καταφύγιο, μας πλημμύρισε τόση ανακούφιση λες και φτάναμε στην «Ιθάκη» μας.

Αφού συνήλθαμε και κολατσίσαμε, βγήκαμε έξω από το καταφύγιο, παίξαμε χιονοπόλεμο στον πεντακάθαρο αέρα της Πάρνηθας και βγάλαμε αμέτρητες φωτογραφίες. Το απόγευμα, μετά από μια πεζοπορία ως το "Μεσσιανό νερό",  διοργανώσαμε αγώνες «διελκυστίνδας», όπου και συμμετείχαμε χωρισμένοι σε 5μελείς ομάδες. Το έπαθλο για τους νικητές ήταν μια ζεστή σοκολάτα. Αργά το βράδυ κάναμε ένα μακρινό περίπατο έως την κορφή "Φλαμπουράκι" απ' όπου θαυμάσαμε τον ξάστερο ουρανό και τη «στολισμένη» με αμέτρητα «λαμπιόνια», Αθήνα, που κοιμόταν στα πόδια μας.

Επιστρέφοντας στο καταφύγιο από το βραδινό μας περίπατο και αφού απολαύσαμε μια ζεστή σοκολάτα στην κουζίνα του καταφυγίου, αποσυρθήκαμε στον πάνω όροφο του καταφυγίου, για να ξεκουραστούμε. Φυσικά, δεν "δαπανήσαμε" ούτε μια στιγμή στην ξεκούραση, αλλά περάσαμε όλο το βράδυ μας παίζοντας παιχνίδια, ακούγοντας μουσική και συζητώντας! Αυτή η νύχτα δεν ήταν για να κοιμηθούμε. Έπειτα από την προηγούμενη εξοντωτική μέρα μας πήρε ο ύπνος τα ξημερώματα. Παρ’ όλα αυτά ξυπνήσαμε νωρίς το πρωί και αφού πήραμε πρωινό, τακτοποιήσαμε το χώρο και βγάλαμε τις τελευταίες φωτογραφίες, πήραμε το δρόμο της επιστροφής.

Ακολουθώντας το απότομο, κατηφορικό μονοπάτι, μετά από μια αρκετά κουραστική πορεία, σχεδόν τριών ωρών, φτάσαμε στους Θρακομακεδόνες όπου μας περίμενε το λεωφορείο. Γύρω στις 5:00 μμ ήμασταν πίσω στο σχολείο.

Ήταν μια εμπειρία μοναδική, σ’ ένα χώρο μοναδικό από κάθε άποψη!!! Τα παιδιά κουράστηκαν αρκετά, αλλά ευχαριστήθηκαν πολύ.

Μακάρι να γίνονταν συχνότερα τέτοιες εξορμήσεις, οι οποίες θα έδιναν την ευκαιρία στα παιδιά να αφεθούν στην αγκαλιά της Φύσης.

Σαρλά Έφη Γ4’
Σταθοπούλου Μαρίνα Γ4’
Παρασκευοπούλου Μαρία Γ4’

Αγώνες διελκυνστίδας...

...και η νικήτρια ομάδα

Κόψιμο ξύλων για την βραδινή μας θέρμανση

Στην αρχή του μονοπατιού...

...και στο μονοπάτι για το "Φλαμπούρι"

Στο καταφύγιο...

...και στο χώρο του ύπνου

Στο μονοπάτι για το "Μεσσιανό νερό"..

...μια ομάδα παιδιών

Τέσσερις  «γραφικές» στιγμές που έδωσαν μια άλλη νότα στην εκδρομή μας
(ή το "αλατοπίπερο" στο διήμερό μας)

• Το Σάββατο πλησιάζοντας στο καταφύγιο, ένας νεαρός που έφευγε έχοντας διανυχτερεύσει στο καταφύγιο, έσερνε στο δύσκολο χωματόδρομο τη βαλίτσα με τα ...ροδάκια!!!!
  • Ένας παλιός ορειβάτης, ο κ. Θανάσης, που έφτασε, φορώντας κοντομάνικο, το βράδυ του Σαββάτου, με το κασετοφωνάκι του και τις κασέτες με τα ρεμπέτικα στο ορειβατικό του σακκίδιο! Μας καληνύχτισε γύρω στα μεσάνυχτα για να κοιμηθεί στον υπνόσακό του … έξω, με θερμοκρασία κάποιους βαθμούς κάτω από το μηδέν. Εμείς  δίπλα στο τζάκι τον βλέπαμε από το παράθυρο ……και κρυώναμε!!!!
  • Το ανεπανάληπτο  «Τάϊ Τσι - τσιφτετέλι» του Αλέξη, του πολύ ωραίου φύλακα του Καταφυγίου, με μουσική υπόκρουση το γνωστό ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΙΜ!!!!
  • Την Κυριακή το πρωί, ένας φίλος ορειβάτης που μας έδωσε συγχαρητήρια και μας είπε ότι θα προσεύχεται για μας …στον Δία (Δωδεκαθεϊστής ο ίδιος)!!!

Αυτές οι «παράξενες» εικόνες, ήταν μια ακόμα νοστιμιά στην, έτσι κι αλλιώς πανέμορφη εκδρομή μας.

Δήμος Φιωτάκης

e-mail us
g14per@otenet.gr

Αναζήτηση στο Site
Όλο το site σε μια σελίδα