Στην αρχική σελίδα

Επιστροφή

Τεύχος 0, σχολ. έτος 1999-00
Περιεχόμενα τεύχους


Έκθεση Συμπεράσματα * Πόρισμα Συνεντεύξεις

σελίδα 9/10

Το πόρισμα της ομάδας που συμμετείχαν οι μαθητές του σχολείου μας και ανακοινώθηκε στις εργασίες του συμποσίου την β' ημέρα

Τα θέματα τα οποία απασχόλησαν το συμπόσιο ήταν αρκετά και συγκεκριμένα για κάθε ηλικία, όπως για παράδειγμα: Επικοινωνία-Τεχνολογία-Επιστήμη, Επικοινωνία και Τηλεόραση, Επικοινωνία μεταξύ των σχολείων, Επικοινωνία μεταξύ των λαών, Επικοινωνία ανάμεσα στα δυο φύλα, το οποίο ήταν το δικό μας θέμα, κ.ά.

Σε κάθε αίθουσα ήταν συγκεντρωμένα γύρω στα 20 παιδιά, χωρίς παρουσία καθηγητών.

Στη δική μας ομάδα συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από το Γυμνάσιο Διανέλου και Θεοδότου Λευκωσίας και από το Α' Περιφερειακό Γυμνάσιο Δαλίου Λευκωσίας. Μετά την αρχική φασαρία που έγινε μέχρι να καταλάβουμε τι θα έπρεπε να κάνουμε, χωρίσαμε το θέμα μας ανάλογα με τις χρονικές περιόδους, στο παρελθόν και το παρόν, και ανάλογα με τις ηλικίες σε παιδιά, εφήβους, συζύγους και ηλικιωμένους.

Από την συμμετοχή μας και την εμπειρία αυτή χαρήκαμε πολύ. Τα άλλα παιδιά ήταν πολύ φιλικά και η συζήτησή μας ενδιαφέρουσα. Η συμμετοχή ήταν μεγάλη και ο καθένας έλεγε τη γνώμη του ελεύθερα, εκτός από κάποιες στιγμές που το ένα φύλο "συκοφαντούσε" το άλλο, μιας και το θέμα μας ήταν αρκετά πικάντικο. Συγχρόνως κρατούσαμε και κάποιες σημειώσεις στα τετράδιά μας, γιατί στο τέλος έπρεπε να γράψουμε το πόρισμα, δηλαδή τα συμπεράσματά μας από αυτήν τη συζήτησή μας.

Το πόρισμα έτσι όπως διαβάστηκε στις 17 Μαρτίου είναι το εξής:

Π Ο Ρ Ι Σ Μ Α

Η συζήτηση που προηγήθηκε πάνω στο θέμα μας «Επικοινωνία μεταξύ των δύο φύλων» ήταν πολύ ενδιαφέρουσα, συναρπαστική και γεμάτη απόψεις, γνώμες, σκέψεις και ιδέες από όλα τα μέλη.

Για να καταλάβουμε καταρχήν, την επικοινωνία μεταξύ των δύο φύλων, πρέπει πρώτα να αναλύσουμε και να κατανοήσουμε τη λέξη επικοινωνία, παρόλο που δεν μπορεί να δοθεί ένας πλήρης και ακριβής ορισμός για τη λέξη αυτή. Μερικές από τις απόψεις των μελών γι’ αυτές τις λέξεις είναι οι εξής: Επικοινωνία, που σημαίνει ακούω και μιλώ μπορούμε να συμπεράνουμε ότι είναι ναι ανάγκη που από τα πρώτα βήματα του ανθρώπου για την κάλυψη βασικών ικανοποιήσεων και αργότερα να εξελιχθεί σε ανώτερο ον από τα άλλα ζώα. Στόχος του ανθρώπου στην επικοινωνία είναι να στείλει, να πάρει και να ανταλλάξει απόψεις, ιδέες, συναισθήματα και διάφορα μηνύματα με τους συνανθρώπους του.

Η επικοινωνία του ανθρώπου αρχίζει από την παιδική ηλικία, όπου τα ενδιαφέροντά του είναι τις πλείστες φορές άκρως αντίθετα και βλέπουμε τα αγόρια να ψυχαγωγούνται σε διαφορετικούς τόπους και με διαφορετικά ενδιαφέροντα από τα κορίτσια, με αποτέλεσμα την αντιζηλία μεταξύ των δύο φύλων. Δεν αποκλείεται όμως, σ’ αυτήν την ηλικία να παρατηρούνται αγνές σχέσεις, αγάπη, φιλία και χωρίς καμία σκοπιμότητα, ιδίως στο σχολικό περιβάλλον, που προσπαθεί να τους ενώσει και να τους κάνει ίσους μεταξύ τους.

Στους νέους, όμως, που κινούνται σε αντίθετη τροχιά, τα πράγματα παίρνουν μια διαφορετική μορφή, την οποία αντιμετωπίζουν ψυχαγωγώντας, διασκεδάζοντας και συζητώντας τα διάφορα προβλήματα, που τους αφορούν με τους συνανθρώπους του άλλου φίλου. Οι νέοι προσπαθούν να βρουν ευκαιρίες να γνωρίσουν και να  αναγνωρίσουν τις αξίες τους μέσα από τις στενές και συναισθηματικές σχέσεις τους. Σ’ αυτές τις σχέσεις παρατηρήσαμε ότι και τα δύο φύλα τις αντιμετωπίζουν με ευαισθησία, αλλά το αγόρι έχει διαφορετική συμπεριφορά, λόγω της νοοτροπίας που επικρατεί ότι είναι και το ισχυρό φύλο. Στις μέρες μας όμως βλέπουμε να αναπτύσσονται και φιλικές σχέσεις μεταξύ τους σε τέτοιο επίπεδο, που ο καλύτερος φίλος μπορεί να είναι του αντίθετου φύλου.

Διαπιστώσαμε κιόλας ότι στο χώρο εργασίας υπάρχει συνεργασία αλλά και πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την επικοινωνία ανάμεσα στα δύο φύλα και δύσκολα ένας άντρας εκτιμά την δυνατή προσωπικότητα μιας γυναίκας, με αποτέλεσμα ο άντρας να θεωρεί την γυναίκα ως αντίπαλο και όχι ως συνεργάτη.

Όταν όμως σ’ αυτόν τον χώρο οι άντρες και οι γυναίκες μπορούν να σεβαστούν και να δεχτούν τις διαφορές τους, τότε υπάρχει πιθανότητα να ανθίσει αγάπη και να οδηγήσει στο γάμο. Σ’ έναν υγιή δεσμό πρέπει να συνυπάρχουν και να συμπίπτουν η αγάπη, ο έρωτας, η φιλία, η κατανόηση και η εμπιστοσύνη, αλλά συγχρόνως πρέπει να ταυτίζεται και να υποτάσσεται ο ένας με τον άλλον, διατηρώντας πάντα την ισότητά τους, αφού για τη δημιουργία ενός παιδιού και μιας οικογένειας χρειάζονται και οι δύο. Αν, δυστυχώς, αυτοί οι κανόνες δεν ακολουθηθούν με τον καλύτερο τρόπο, τότε επέρχονται τα διαζύγια που έχουν σαν κατάληξη τις άσχημες και δυσμενείς επιπτώσεις στα παιδιά.

Συμπέρασμά μας, όμως, είναι πως αν αυτές οι σχέσεις είναι αρμονικές με κατανόηση και αλληλοεκτίμηση, μπορούν να οδηγήσουν σε μια αναλλοίωτη αγάπη στο πέρασμα του χρόνου, με αγώνα ταχύτητας και αγώνα ζωής μέχρι τα γεράματα.

Τα Εταιρικά Σχολείο UNESCO:
Γυμνάσιο Διανέλου και Θεοδότου Λευκωσίας
Α' Περιφερε
ιακό Γυμνάσιο Δαλίου Λευκωσίας
14ο Γυμνάσιο Περιστερίου Α
θήνα

Στην αρχή της σελίδας

 

Σχολείο|Πολιτιστικά|Προγράμματα|Εκδόσεις|Εκπ.Υλικό|Σελ.Μαθητών|Site|14thDM

Στην αρχική σελίδα

email us
e-mail us
g14per@otenet.gr

Αναζήτηση στο Site
Όλο το site σε μια σελίδα
Οδηγίες πλοήγησης στο site

InteRMediA TeaM 14ου Γυμνασίου Περιστερίου
Σχεδίαση Site