Στην αρχική σελίδα

Επιστροφή

Τεύχος 0, σχολ. έτος 1999-00
Περιεχόμενα τεύχους


Έκθεση Συμπεράσματα Πόρισμα * Συνεντεύξεις

σελίδα 10/10

Οι μαθητές Νίκος Κουκαλιώτης και Δημήτρης Λαγός, κατά τη διάρκεια του συμποσίου πήραν συνέντευξη από τους κυρίους Άδωνι Κωνσταντινίδη, αναπληρωτή γενικό γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου και προέδρου των εταιρικών σχολείων UNESCO και Γιώργο Κιτρομηλίδη, Επιθεωρητή και γραμματέα των εταιρικών σχολείων UNESCO. Οι μαθητές έκαναν και στους δύο την ερώτηση:

Ποια είναι η γνώμη σας για τους Έλληνες εκπαιδευτικούς και μαθητές (Ελλαδίτες και Κυπρίους);

Οι ερωτώμενοι απάντησαν:

Α. Κωνσταντινίδης: -Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί και κέφι έχουν και ζήλο έχουν και αγάπη για το επάγγελμα. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας, όλοι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί όπου κι αν βρίσκονται, ότι είμαστε ο ένας πυλώνας, ο άλλος είναι ο μαθητής, ο άλλος ο γονιός, η κοινωνία ευρύτερα, και πρέπει όλοι να εργάζονται μ' ένα κοινό στόχο. Αυτό είναι η βάση που πρέπει να έχουμε. Αν το έχουμε αυτό σαν βάση, και διαφωνίες να έχουμε, που πρέπει να έχουμε διαφωνίες, θα βρούμε τη λύση. Αλλά τη βρίσκουμε τη λύση σεβόμενοι ο ένας τον άλλο, τεκμηριώνοντας τις θέσεις μας και συμφωνώντας ότι εδώ που καταλήγουμε  είναι κάτι που όλοι θα το επιδιώξουμε, όχι μόνο εκείνοι που θα το προτείνουν, για να επιτευχθεί και θα χαρούμε όλοι μας, θα είναι έργο όλων μας. Αυτό χρειάζεται ένα συντονισμό, μια οργάνωση, ένα όραμα το οποίο ο εκπαιδευτικός στερείται τώρα σε μεγάλο βαθμό.

 Στερείται οράματος, χωρίς να φταίει αυτός. Η κοινωνία η ευρύτερη φταίει και φταίει γιατί η κοινωνία έχει χάσει την εκτίμηση προς τον εκπαιδευτικό σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Και την έχασε όχι εξαιτίας του εκπαιδευτικού, αλλά εξαιτίας της περιρρέουσας ατμόσφαιρας, δηλαδή των αξιών και αρχών που κυκλοφορούν γύρω μας. Κυκλοφοράς και στην Αθήνα και στη Λευκωσία και στη Λεμεσό που είμαστε, και η συνήθης κουβέντα της μόδας τα τελευταία χρόνια είναι “πώς πας στο χρηματιστήριο”, “Τι ωραίο το αυτοκίνητο που έχεις”, “τι θαυμάσιο ξενοδοχείο”, “τι μπορείς να κάνεις για να κερδίσεις”.

 Η εκπαίδευση δεν είναι για να κερδίσεις. Η παιδεία είναι κάτι άλλο και έχει μπει σε δεύτερη, τρίτη μοίρα, αλλά και ο λειτουργός της παιδείας της εκπαίδευσης, ο βασικός λειτουργός ο δάσκαλος, έχει μπει λίγο στο περιθώριο. Γι' αυτό το λόγο στερείται οράματος, ο εκπαιδευτικός, ή τουλάχιστον έχει έλλειμμα εδώ, γιατί βλέπει ότι πρέπει να κατανικήσει αυτό το πρόβλημα, αυτή τη δυσκολία, αυτό το εμπόδιο για να εφαρμόσει αυτά που θέλει. Και θέλει ακριβώς απερίσπαστος να προχωρήσει υλοποιώντας το όραμα του αλλά με τη βοήθεια όλης της κοινωνίας όλων των ανθρώπων.

Γ. Κιτρομηλίδης: -Εγώ νομίζω ότι είναι μια πολύ καλή πάστα εκπαιδευτικών και μαθητών και νομίζω ότι μπορούμε να το πούμε, ότι είμαστε στο σωστό δρόμο ως φυλή και ως έθνος με δυνατότητες τεράστιες, προοπτικές πολλές, φτάνει να μην υπάρξει εφησυχασμός, να μην νοιώσουμε ότι φτάσαμε εκεί που πρέπει και επειδή είμαι επιθεωρητής, και το λέω πάντα στους καθηγητές μου, βάζω και τον εαυτό μου, και όλοι να το βάλουμε μέσα μας αυτό  το πράμα, να νοιώσουμε ότι τα περιθώρια για να προχωρήσουμε, να προοδεύσουμε είναι τεράστια και είμαστε σε μια ανοδική πορεία.

Ο κος Κωνσταντινίδης στην ερώτηση των μαθητών “Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο σκοπός του συνεδρίου;”, απάντησε

Θα έλεγα πως λειτουργούμε μέσα στο project αυτό της UNESCO το οποίο ονομάζουν στα αγγλικά associated schools project .Στην Κύπρο το έχουμε μεταφράσει από χρόνια Πρόγραμμα Εταιρικών Σχολείων.

Όταν επρόκειτο να εφαρμοστεί στην Ελλάδα, επειδή είχαμε κάποια πείρα εμείς εδώ στην Κύπρο, έτυχε να  το ξεκινήσουμε προηγουμένως, με είχαν προσκαλέσει από το Υπουργείο Παιδείας και να πω τη γνώμη μου και βάλαμε κάποιες αρχές και οργανώσαμε και ένα μικρό δίκτυο στην Αττική και τα ονομάζουμε συνεργαζόμενα σχολεία. Μάλιστα, κάναμε κι ένα συνέδριο με συμμετοχή πολλών Ελλαδικών σχολείων και ένα σχολείο από την Κύπρο. Μετά οργανώσαμε με το Υπουργείο Παιδείας Ελλάδας και το Υφυπουργείο Αιγαίου, και πήγα εκεί για να βοηθήσω, ένα συνέδριο που ήθελε να κάνει η UNESCO σε τέσσερις περιοχές του κόσμου και μια περιοχή ήταν η Χίος. Και το κάναμε στο Ομήρειο Χίου. Συμμετείχαν μεσογειακές χώρες συν η Κύπρος, ένα γυμνάσιο από τη Λευκωσία.

 Δηλαδή λειτουργούν  μέσα σ' αυτά τα πλαίσια. Στην Κύπρο, όπως ακούσατε σήμερα, έχουμε 15 σχολεία της UNESCO  και κάθε χρόνο επιλέγεται ένα θέμα απ' όλους, δασκάλους καθηγητές, μαθητές. Επιλέγουν ένα θέμα στο οποίο εργάζονται, κάνουν μικρές εκδηλώσεις στα σχολεία και στο τέλος καταλήγει κάτω από την ομπρέλα του θέματος εκείνου, διάφορα μικρά-μικρά προγράμματα.

 Φέτος έχει εργαστηριακή μορφή. Διάφορες ομάδες να συζητήσουν υποθέματα κάτω από τον τίτλο επικοινωνία, για να βγουν κάποια πορίσματα. Είναι η εμπλοκή στη συζήτηση, αυτή είναι η ωφέλεια, κι αν θέλεις του Καβάφη το ταξίδι είναι πιο ευχάριστο παρά η Ιθάκη στο τέλος. Έτσι πηγαίνοντας προς το συνέδριο, αγωνίζεσαι να βρεις μια πληροφορία, να συναντήσεις τον άλλο, να συνεργαστείς, αυτό το πράμα σε κάνει να το ευχαριστιέσαι μέχρι να φτάσεις και σήμερα είναι το αποκορύφωμα και φέρνει τους μαθητές σε μια επαφή και προσέξτε, είχα αναφέρει μέσα ότι δεν είχαμε πολλές τέτοιες περιπτώσεις. Όταν συναντιέστε και στην Αθήνα και στη Λευκωσία και στη Λεμεσό μαθητές δύο σχολείων για να παίξετε μπάσκετ, μπορεί εκεί  να τσακωθείτε, μπορεί να σπάσετε τα τζάμια των σχολείων, των γηπέδων ή τις καρέκλες. Λέω μπορεί. Εδώ κάποιοι το κάνουν.

Δηλαδή οι συναντήσεις των μαθητών, δεν είναι πάντα  συνεργατικές, να συμπορευτούν για να φτάσουν κάπου να καταλάβουν ότι ο ένας κι ο άλλος μπορούν μαζί να προχωρήσουνε. Και με την παρουσία σας εδώ, και γι' αυτό προσκαλώ το Υπουργείο Παιδείας της Αθήνας και ανταποκρίνεται πάντα και στέλνει εδώ ένα σχολείο, είναι για να καταλάβετε και εσείς και οι δικοί μας ότι εμείς οι Έλληνες έχουμε ίδια προβλήματα, με τον ίδιο τρόπο βλέπουμε τους ανθρώπους, με τον ίδιο τρόπο μελετούμε, συζητάμε, θυμώνουμε, διασκεδάζουμε, γελάμε, ευχαριστιόμαστε αλλά και δημιουργούμε

Και να έρθουμε σε μια επαφή και να διατηρήσουμε αυτές τις επαφές. Επομένως, σκοπός του συνεδρίου είναι να λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια της UNESCO. Ανταποκρινόμαστε ακριβώς στους στόχους της που είναι οι στόχοι της διεθνούς κατανόησης, αλληλοσεβασμού, αλληλοεκτίμησης, συνδημιουργίας, μεταξύ των ανθρώπων και αυτό το μεταφέρουμε στη νέα γενιά

Ο κος Κιτρομηλίδης, στην ερώτηση των μαθητών “Με αφορμή τη συμμετοχή μας εδώ και τις αδελφοποιήσεις που γίνονται με άλλα σχολεία πιστεύετε ότι μπορεί να προχωρήσει η συνεργασία που είναι απαραίτητη;”, απάντησε:

Βεβαίως και δίνω τεράστια σημασία. Πρέπει τα σχολεία Ελλάδος και Κύπρου να είναι σε στενή στενότατη συνεργασία, δίνουμε μεγάλη σημασία και επενδύουμε σ’ αυτή τη συνεργασία γιατί είμαστε αδέλφια και το υπογραμμίζω αυτό που είναι απαραίτητη η επικοινωνία τους.

Στην αρχή της σελίδας

 

Σχολείο|Πολιτιστικά|Προγράμματα|Εκδόσεις|Εκπ.Υλικό|Σελ.Μαθητών|Site|14thDM

Στην αρχική σελίδα

email us
e-mail us
g14per@otenet.gr

Αναζήτηση στο Site
Όλο το site σε μια σελίδα
Οδηγίες πλοήγησης στο site

InteRMediA TeaM 14ου Γυμνασίου Περιστερίου
Σχεδίαση Site