Επιστροφή στην αρχική σελίδα

Για τα Στρατόπεδα που αποδεσμεύονται

Χαϊδάρι 2 [Χαϊδάρι 1]

1000 περ. μέτρα του δημοφιλέστερου αρχαίου δρόμου, μεταξύ του ιερού της Αφροδίτης στην Αφαία Σκαραμαγκά και της Λίμνης των αρχαίων Ρειτών (σημ. Λίμνη Κουμουνδούρου), στα διοικητικά όρια του Δήμου Χαϊδαρίου, είναι ορατά και αντιστέκονται στη Λήθη και την ποικιλόμορφη «Ανάπτυξη» της Δυτικής Πύλης της Αθήνας και των παρυφών του πολύπαθου Θριασίου Πεδίου.

Αρχαία Ιερά Οδός.  Και όμως αντιστέκεται…
ΔΙΑΡΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗ από το ΧΑΙΔΑΡΙ

(ελήφθη 10-6-09)

Επιστροφή στην αρχή

Παρέμβαση του ΤΕΕ για το “έργο” της ΕΡΓΟΣΕ στο Χαϊδάρι

– Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ιστορική η παρέμβαση του ΤΕΕ προς τον Δήμαρχο Χαϊδαρίου και όλους τους αρμόδιους φορείς για τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ στο Χαϊδάρι.

– Επιτέλους κάποιος ενδιαφέρετε για τη περιοχή μας και τα προβλήματα της.

– Είναι φανερό πλέον ότι η δράση των ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΕ ΔΡΑΣΗ δεν περνάει απαρατήρητη.

Δείτε περισσότερα>>>>

(ελήφθη 11-6-09)

Επιστροφή στην αρχή

Σιδηροδρομική γραμμή Ικονίου-Ασπροπύργου

ΨΗΦΙΣΜΑ

Χαϊδάρι 31/7/09

Άμεση και τμηματικά περιβαλλοντική αποκατάσταση των ορεινών όγκων

Μέτρα πυροπροστασίας

Ανασκαφή και ανάδειξη της αρχαίας Ιεράς Οδού

Να εφαρμοστούν οι υποδείξεις του ΤΕΕ για τους κραδασμούς, την ηχορύπανση κ.λπ.

Όλοι εμείς, κάτοικοι και εργαζόμενοι του Χαϊδαρίου, εκφράζουμε την οργή και την αγανάκτησή μας για το έγκλημα που συντελείται στους δύο εναπομείναντες πνεύμονες πρασίνου στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αθήνας (όρος Αιγάλεω – Ποικίλο). Η κατασκευή του έργου πραγματοποιείται, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ενημέρωση-διαβούλευση με τους κατοίκους της πόλης, σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ΑΛΛΑ και την σκοπιμότητα της επιλογής χάραξης της γραμμής διαμέσου των δύο βουνών.

Με δεδομένα :

την εκτεταμένη καταστροφή των ορεινών όγκων (κοπή χιλιάδων  δέντρων και θάμνων, απόθεση μπαζών και άλλων υλικών, αλλοίωση του τοπίου από την διάνοιξη δεκάδων βοηθητικών δρόμων),

την κατασπατάληση δημόσιου χρήματος,

την αδικαιολόγητη χάραξη της γραμμής μέσω των ορεινών όγκων,

αλλά κυρίως τον σοβαρότατο κίνδυνο μόνιμων οχλήσεων για τους κατοίκους των περιοχών Δαφνίου, Αφαίας Σκαραμαγκά, καθώς και της πανίδας  και της χλωρίδας που ζει και αναπτύσσεται στους ορεινούς όγκους, από την περαιτέρω λειτουργία του έργου.

Απαιτούμε :

1) Άμεση περιβαλλοντική αποκατάσταση

- Φύτευση δέντρων, ώστε να επανέλθει το ισοζύγιο πρασίνου στην ευρύτερη περιοχή

- Απομάκρυνση όλων των αδρανών υλικών

- Αποκατάσταση του τοπίου

2) Ισχυρά μέτρα πυροπροστασίας σε όλα τα εργοτάξια, για την αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιάς κατά την εκτέλεση των εργασιών, με σχεδιασμό και προοπτική μόνιμης εγκατάστασης τους και μετά το πέρας των εργασιών.

3) Ανασκαφή και ανάδειξη των αρχαιοτήτων που ήρθαν στο φως από τις εργασίες στο Άλσος Δαφνίου

(υπολείμματα της αρχαίας Ιεράς οδού και λαξευμένος αγωγός σε φυσικό βράχο) με ευθύνη της ΕΡΓΟΣΕ ή των εργολάβων της.

4)  Εφαρμογή τεχνικών και άλλων μέτρων  σύμφωνα με την πρόταση και τις υποδείξεις του ΤΕΕ για:

- Την ηχομόνωση (υψηλή φύτευση, τοποθέτηση ηχοπετασμάτων, μείωση της ταχύτητας του τρένου).

- Την απόσβεση κραδασμών (τοποθέτηση ελαστικού υποστρώματος σε όλο το μήκος της γραμμής).

Με το ψήφισμα αυτό κλείνουμε το κεφάλαιο της άνευ όρων ανάπτυξης που αδιαφορεί παντελώς για το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής των ανθρώπων της Δυτικής Αττικής.

Δεν θα επιτρέψουμε την παράδοση και την λειτουργία του έργου, εάν δεν θεραπευτούν οι καταστροφές του “αναπτυξιακού” τερατουργήματος, εάν, δηλαδή, δεν εξασφαλιστούν οι τεχνικοί όροι για την ομαλή λειτουργία του και εάν δεν γίνει η περιβαλλοντική και αισθητική αποκατάσταση.

Στη συνείδηση μας είναι και θα είναι το Τρένο της Μεγάλης Ντροπής.

KATOIKOI XAΪΔΑΡΙΟΥ

Επισυνάπτονται 502 υπογραφές

(συλλογή υπογραφών 27- 30/7/09)

 

Το ψήφισμα αποστέλλεται προς τους κατωτέρω φορείς και υπηρεσίες για ενημέρωση, έλεγχο και ενέργειες

ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ [Λ.Αλεξάνδρας 11, 114 73, Αθήνα]

Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, [Πανόρμου 2, 115 23, Αθήνα].

Υπερνομαρχία Αθηνών, υπ΄ όψιν της κας Μπέη [Λ.Κηφισίας 125 - 127, 115 24, Αθήνα]

Νομαρχία Αθηνών, υπ΄ όψιν του κ. Ιωάννη Σγουρού [Λ.Συγγρού, 15-17, 177 43, Αθήνα]

Δήμος Χαϊδαρίου [Λ.Αθηνών, 181-183, 124 61, Χαϊδάρι]

ΤΕΕ/ Διεύθυνση Επιστημονικής και Αναπτυξιακής Δραστηριότητας/ Τμήμα Επιστημονικού και Αναπτυξιακού Έργου.  [Καραγεώργη Σερβίας 4, 102 48 Αθήνα].

Υπουργείο Πολιτισμού, Δ/νση Κλασσικών και Προϊστορικών Αρχαιοτήτων [Μπουμπουλίνας 20-22, 106 82, Αθήνα].

Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών [Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε, 101 91, Αθήνα].

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων [Αχαρνών 2, 104 32, Αθήνα]

Δ/νση Δασών Δυτικής Αττικής [Παλληκαρίδου 19-21, 122 43, Αιγάλεω]

Δασονομείο Αιγάλεω [Νικολάου Πλαστήρα 69, 122 10, Αιγάλεω]

Έργα ΟΣΕ [Καρόλου 27, 104 37, Αθήνα.]

 Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας Α.Σ.Δ.Α. [Εθνικής Αντιστάσεως 65, 12134, Περιστέρι]

Κοινοποίηση:

Περιβαλλοντικές Οργανώσεις

Παναττικό Δίκτυο Κινημάτων Πόλης και Ενεργών Πολιτών

Παρατηρητήριο Ελεύθερων Χώρων Αθήνας – Αττικής.

Μαζικά Μέσα Επικοινωνίας και Τοπικός τύπος

Κόμματα

Δημοτικές Παρατάξεις Χαϊδαρίου

Μαζικούς Φορείς Χαϊδαρίου

Mails:  diakinxaid@gmail.com, xpolis@gmail.com

Χαϊδάρι 31/7/09

Επιστροφή στην αρχή

Τον περσινό χειμώνα καταμετρήθηκαν από την Ε.Ο.Ε., στη λίμνη Κουμουνδούρου, 21 βαλτόπαπιες ( παγκόσμια απειλούμενο είδος ).
Η ύπαρξη τους υποδηλώνει, για μια ακόμα φορά, την επιτακτική ανάγκη αποκατάστασης και προστασίας του υγροβιότοπου.
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ.
ΔΙΑΡΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗ

Επιστροφή στην αρχή

Τέλη Μαρτίου του 2010 ανάπλαση της Ιεράς Οδού

Αρχίζει η ανάπλαση της Ιεράς Οδού, καθώς εγκρίθηκε από το υπουργείο Yποδομών το ποσό των 2 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση του δρόμου με στόχο την ασφάλεια οδηγών και πεζών. Είχαν προηγηθεί οι επίμονες παρεμβάσεις του Δήμου Χαϊδαρίου προς το υπουργείο και εν συνεχεία οριστικοποιήθηκε η μελέτη, σύμφωνα με την οποία προβλέπονται η αναδιαμόρφωση των τροχιών κυκλοφορίας και ισόπεδων κόμβων, η επαρκής τοποθέτηση οδοφωτισμού καθ' όλο το μήκος της Ιεράς Οδού, φωτεινοί σηματοδότες, ειδικές διαγραμμίσεις πεζών, ιδιαίτερα στο 2ο Αθλητικό Κέντρο «Τάκης Χαραλαμπίδης». Ακόμη προβλέπεται η τοποθέτηση κεντρικού στηθαίου τύπου N. Jersey στο μέσον της οδού, καθ' όλο το μήκος, καθώς και έργα αποχέτευσης ομβρίων, κρασπεδόρειθρα με πλακοστρώσεις, πεζόδρομος, δρόμος περιπάτου με διακοσμητικούς τοιχίσκους με πλέγμα και κάγκελα. Η ανάπλαση θα ξεκινήσει στο τέλος Μαρτίου, θα εκτείνεται από τη συμβολή της Στρ. Καραϊσκάκη με την Ιερά Οδό (Δρομοκαΐτειο) μέχρι την οδό Κύπρου στα Κουνέλια και θα διαρκέσει τουλάχιστον 18 μήνες. Δεν προβλέπεται καμία παρέμβαση στον Βοτανικό Κήπο και σε άλλες ιδιοκτησίες.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_12/11/2009_336930

Επιστροφή στην αρχή

ΜΟΝΗ ΔΑΦΝΙΟΥ
Η μάχη με το χρόνο και τη φθορά υπονομεύεται από την αδιαφορία της πολιτείας και τις επιλογές της εποχής...ο ρυθμός συντήρησης δυστυχώς είναι πιο αργός από το ρυθμό ''κατάρρευσης''.
ΔΙΑΡΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗ

(ελήφθη 14-12-09)

Επιστροφή στην αρχή

Προς : ΕΡΓΟΣΕ

Κοιν. ΥΠΕΚΑ,

Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων,

Νομαρχία Αθηνών,

ΤΕΕ,

Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας,

Υπουργείο Πολιτισμού, 

Δ/νση Δασών Δυτικής Αττικής,

Επιθεωρητές Περιβάλλοντος,

Δήμο Χαϊδαρίου.

 

ΘΕΜΑ: Παρέμβαση κατοίκων για την σιδηροδρομική γραμμή Ικονίου Ασπροπύργου

 

Συνέχεια της απαντητικής σας επιστολής που λάβαμε (171010 – 17/9/09) έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

 Γενικά:

  1. To ύφος της επιστολής σας είναι τουλάχιστον άκομψο και υπεροπτικό για να μη πούμε απαράδεκτο και μάλιστα όταν απευθύνεστε σε πολίτες.
  2. Τουλάχιστον αγνοείτε πολλά δεδομένα, για να μη πούμε ότι ψεύδεστε για ορισμένες περιπτώσεις, όπως θα αποδείξουμε στη συνέχεια.
  3. Δεν θα σχολιάσουμε τη χρησιμότητα του έργου ούτε θα συνεχίσουμε το διάλογο για το αν η διαδρομή που τελικά επιλέχτηκε ήταν η καλύτερη για το περιβάλλον.

Ειδικά Α.:

1.      Στον ισχυρισμό σας ότι «…δεν διανοίχτηκαν βοηθητικοί δρόμοι κ.λπ» (ΕΡΓΟΣΕ Α.1) σας απαντάμε ότι όχι μόνο έχουν διανοιχτεί νέοι δρόμοι και έχουν διαπλατυνθεί υφιστάμενοι  δασικοί δρόμοι , αλλά  και ότι για την μη προβλεπόμενη διάνοιξη δρόμων έχετε μηνυθεί από το δασονομείο Αιγάλεω (Μηνυτήριες αναφορές 293/1-6-2005, 268/9-8-2006, 49/ 29-1-2007). Το γεγονός αυτό και μόνο, δηλαδή  η μη παραδοχή από πλευράς σας  των διανοίξεων δρόμων  και η μη ανάληψη των ευθυνών της ΕΡΓΟΣΕ σας κάνει αναξιόπιστους συνομιλητές και εμάς περισσότερο ανήσυχους.

2.      Η αναφορά σας ότι  οι παρεμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ έχουν «…την ελάχιστη όχληση κατά το στάδιο της κατασκευής…»  (ΕΡΓΟΣΕ Α.3) δεν είναι βάσιμη γιατί χρησιμοποιήσατε  εκρηκτικά για τη διάνοιξη με αποτέλεσμα α) αρκετά σπίτια από τον οικισμό να υποστούν βλάβες, χωρίς να αναλάβετε τις ευθύνες σας, β) ασκήθηκαν από το Δήμο Χαϊδαρίου ασφαλιστικά μέτρα με αποτέλεσμα να διακοπούν οι εργασίες στην περιοχή Αφαίας  (Όρος Αιγάλεω) επί μακρόν. Και εδώ η ΕΡΓΟΣΕ επιχειρεί να εξαφανίσει τα γεγονότα.

3.      Αναφέρετε επίσης (ΕΡΓΟΣΕ Α.3) ότι τηρείτε  «…πιστά τους περιβαλλοντικούς όρους…». Τι έχετε να μας πείτε  για την υποχρέωσή σας που προκύπτει για την τμηματική αποκατάσταση των «ζημιών» σε τμήματα της διάνοιξης της σιδηροδρομικής γραμμής πού έχουν ήδη ολοκληρωθεί ή που θα ολοκληρώνονται συν τω χρόνω;

Ειδικά Β.:

1.      Η διαβεβαίωση (ΕΡΓΟΣΕ Β.3) ότι «… Δεν βρέθηκαν αρχαιότητες…» είναι αστήριχτη.  Αγνοείτε την ύπαρξη α) Τμήματος της αρχαίας Ιεράς Οδού στο 1ο πέλμα (δεξιά της Λ. Αθηνών) β) Λαξευμένου αγωγού (ενδιάμεσα των πελμάτων της γέφυρας) βεβαιώνει η Γ’  Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων (Φ5/Γ/5830 – 28 Σεπτεμβρίου 2009), που αποδεικνύονται  και  από το πλήθος φωτογραφιών που έχουμε στη διάθεσή μας κατά την διάρκεια των εργασιών. Απαιτούμε την ανάδειξη των αρχαιοτήτων όπως και έχετε υποχρέωση βάσει του αρχαιολογικού νόμου.

2.      Η θέση σας (ΕΡΓΟΣΕ Β.4)  ότι «Η κατασκευή στοιχείων ηχομόνωσης αποφασίζεται μετά την λειτουργία των συρμών εφόσον προκύψει από τις κατάλληλες μετρήσεις η αναγκαιότητά τους….»   δεν μας καλύπτει γιατί α) δεν αποκλείετε το ενδεχόμενο να προκύψει ηχορύπανση. Σύμφωνα λοιπόν  με τη διεθνώς παγιωμένη «Αρχή της Προφύλαξης» η πιθανότητα δημιουργίας ηχορύπανσης αρκεί για να κατασκευαστεί ηχομόνωση, και β) Η ηχορύπανση λόγω της διέλευσης του τρένου θα πρέπει να μετρηθεί σωρευτικά, δηλαδή να υπολογιστεί  η υφιστάμενη ηχορύπανση  της Λ.Αθηνών από τα Ι.Χ. και να προστεθεί η ηχορύπανση από τη διέλευση του τρένου.

3.      Συνέχεια της προηγούμενης θέση σας (ΕΡΓΟΣΕ Β.4) ότι « με το σύστημα συνεχούς συγκεκολημμένης τροχιάς δεν προκύπτουν αντιληπτοί κραδασμοί…» διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις και επαναλαμβάνομε ότι πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν από τη μεριά σας η «Αρχή της Προφύλαξης»

Συμπεράσματα – Προτάσεις:

1.      Απ’ ότι αποδείξαμε (Ειδικά Α και Β) με την απάντηση της ΕΡΓΟΣΕ  όχι μόνο δεν δίνονται επαρκείς απαντήσεις στην επιστολή που την υπογράφουν 502 κάτοικοι της περιοχής μας αλλά επιβεβαιώνονται οι ανησυχίες μας, γιατί γίνεται προσπάθεια από την ΕΡΓΟΣΕ να αποκρύψει την πραγματικότητα και να μην αναλάβει τις ευθύνες που της αναλογούν για την τμηματική αποκατάσταση των ζημιών και την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων. Μετά από την απαντητική επιστολή της ΕΡΓΟΣΕ την θεωρούμε μη αξιόπιστο συνομιλητή και γι’ αυτό επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε κάθε νόμιμο δικαίωμα καθώς και κάθε κινηματική δράση.

  1. Ζητάμε από την ΕΡΓΟΣΕ καθ’ όλο το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής Ικονίου - Ασπροπύργου:

ü  Την πιστή τήρηση των περιβαλλοντικών όρων και την τμηματική αποκατάσταση των ζημιών (δενδροφύτευση – αποκατάσταση, αισθητικές παρεμβάσεις κ.λπ.)

ü  Την εφαρμογή της διεθνώς παγιωμένης «Αρχής της προφύλαξης»  που σημαίνει τοποθέτηση τουλάχιστον ηχοπετασμάτων και αντικραδασμικού συστήματος στη γέφυρα πάνω από την Λ.Αθηνών.

ü  Ανάδειξη των αρχαιοτήτων  όπως έχει υποχρέωση  βάσει του αρχαιολογικού νόμου (Ιερά Οδός, Λαξευμένος αγωγός).

ü  Να υλοποιηθούν πιστά οι προτάσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.) 20/6/09.

  1. Ειδικότερα βάση της συνθήκης του Aarhus για πρόσβαση σε πληροφορίες για το περιβάλλον (ισχύει και για τη χώρα μας από 31/10/2001)  επιθυμούμε να μας ενημερώνετε  τακτικά και υπεύθυνα για την πορεία της υλοποίησης της περιβαλλοντικής μελέτης και όσο το δυνατό συντομότερα:   α) για το χρονοδιάγραμμα των φυτοτεχνικών εργασιών σταθεροποίησης και περιβαλλοντικής αποκατάστασης των πρανών της σιδηροδρομικής γραμμής Λιμένα Ικονίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο ((Χ.Θ.0+000 έως Χ.Θ. 17+112,57) προϋπολογισμού 2,2 εκατ. Ευρώ. (Β' Τ.Σ.Ε(2001) 1252 /20-06-01 Ε (2006)3785/ 16-8-060) β) Τον ανάδοχο που ανέλαβε την υλοποίηση των φυτοτεχνικών εργασιών γ) Τη σύνθεση της Επιτροπής Ελέγχου της περιβαλλοντικής αποκατάστασης.
  2. Επιφυλασσόμενοι για κάθε νόμιμη άσκηση των δικαιωμάτων μας, ελέγχου των περιβαλλοντικών όρων και κινηματικών ενεργειών,  αναμένουμε να γίνετε αξιόπιστοι συνομιλητές και να αναλάβετε τις ευθύνες σας .

H Συντονιστική Επιτροπή των κατοίκων.

Συνημμένα:

Επιστολή ΤΕΕ

Επιστολή Αρχαιολογικής Υπηρεσίας

 

ΧΑΙΔΑΡΙ 16/2/2010

diakinxaid@gmail.com

Επιστροφή στην αρχή

Το Χαϊδάρι ανήκει πλέον στο Θριάσιο...

5/11/10

Η σιδηροδρομική γραμμή Ν. Ικονίου Ασπροπύργου θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.
Το συνολικό έργο αποτελεί κατά τον κ. Ανωμερίτη «το τρίτο μεγαλύτερο για την Αττική, μετά το «Ελ. Βενιζέλος» και την Ψυτάλλεια» :
... Το εμπορευματικό κέντρο θα αναπτυχθεί σε ακίνητο ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, έκτασης 588 στρεμμάτων και ο προϋπολογισμός του θα φτάσει τα 150 εκατ. ευρώ...
...Ήδη πάνω από 30 κοινοπραξίες που περιλαμβάνουν εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους, ναυτιλιακές μεταφορικές εταιρείες, τον ΟΛΠ σε συνεργασία με τον κινεζικό κολοσσό της Cosco, οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, ελληνικές και ξένες εταιρείες από τον χώρο των logistics, διεκδικούν την μακρόχρονη εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Κέντρου...
...Υπάρχει η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με τον λιμένα του Ν. Ικονίου...
... Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 40 έτη του Εμπορευματικού Κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ...
...Τα έργα υποδομής κόστισαν μέχρι σήμερα 550 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 256 εκατ. προήλθαν από κοινοτική επιδότηση. Θα έπρεπε να ολοκληρωθούν το 2007, αλλά συνεχίζονται μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα οι κοινοτικοί να ετοιμάζονται να ζητήσουν την επιστροφή των χρημάτων της Ε.Ε...
...Το μεγάλο εμπορικό - διαμετακομιστικό κέντρο του Θριάσιου Πεδίου,... είναι, όπως φαίνεται, η αιχμή του δόρατος της επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού στην Αθήνα...
... Οι Κινέζοι τοποθετούν στο Θριάσιο Πεδίο όλες τις ελπίδες τους για μια μεγάλη εισαγωγική διείσδυση προς Βορράν της Ελλάδας. Ήδη «κατέχουν» την πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων με τον προβλήτα του λιμανιού του Πειραιά (τους παραχωρήθηκε με διαγωνισμό), όπου φθάνουν χιλιάδες και αύριο εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια....
... Το ενδιαφέρον, πάντως, για το Θριάσιο Πεδίο συνδέεται και με την εκδηλωθείσα θέληση να αγοράσει η Κίνα ελληνικά ομόλογα (κυρίως νέα και όχι λήγοντα). Προς την ίδια κατεύθυνση λειτουργεί και η ταύτιση απόψεων Ελλάδας-Κίνας για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα....
... Καταφθάνουν εκεί σιδηροδρομικές γραμμές του ΟΣΕ, δρόμοι για νταλίκες κ.λπ., εγκαθίστανται τεράστιες γερανογέφυρες, υπάρχουν ύδρευση και αποχέτευση, κτίρια σταθμών κ.λπ. Το Θριάσιο συνδέεται ήδη με το Ικόνιο του ΟΛΠ, με σιδηροδρομική γραμμή περίπου 17 χιλιομέτρων, η οποία βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης....
... Ενώ σε δύο μήνες θα είναι έτοιμο το έργο του Car Terminal στο Ν. Ικόνιο, που πρόκειται για το μεγαλύτερο της Ανατολικής Μεσογείου....
... ΟΛΠ και Cosco επαναβεβαίωσαν την πρόθεσή τους να κατέβουν τελικά σε κοινοπραξία για να διεκδικήσουν την κατασκευή και εκμετάλλευση του Θριασίου. Ωστόσο απαιτήθηκε η παρέμβαση τριών υπουργών, Χ. Παμπούκη, Θ. Πάγκαλου και Δ. Ρέππα, για να ξεπεραστούν τα εμπόδια και να μην καταλήξει σε φιάσκο η υπόθεση του Θριασίου και περισσότερο να μην διαρραγούν οι σχέσεις με την Cosco...
................................................
Συμπεράσματα
-Οι εργασίες στη σιδηροδρομική γραμμή προχωρούν με εντατικό ρυθμό, χωρίς να έχει γίνει απολύτως τίποτα με την περιβαλλοντική αποκατάσταση στα τμήματα που ήδη έχουν ολοκληρωθεί.
Η αρχαία Ιερά οδός και ο λαξευμένος αγωγός θάφτηκαν για τους αρχαιολόγους του μέλλοντος.
Η αντικραδασμική τεχνολογία, οι υαλοπίνακες για την ηχορύπανση και οι άλλες προληπτικές θωρακίσεις, δεδομένου του φόρτου δρομολογίων της γραμμής, θα μείνουν στα χαρτιά. Είναι αυτονόητο ότι, για να γίνει ελκυστική η επένδυση για τους υποψήφιους αγοραστές, πρέπει να μειωθεί το κόστος.
-Η ανάπτυξη του ΟΛΠ συνδέεται άμεσα με το ευρύτερο Θριάσιο, συμπεριλαμβάνοντας τους σχεδιασμούς για το παράνομο λιμάνι στο Σκαραμαγκά, τις αλλαγές χρήσης γης που αφορούν τις εκτάσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και τους οδικούς άξονες-γέφυρες στο Δαφνί – Σκαραμαγκά – Σχιστό - Λίμνη Κουμουνδούρου.
-Το Χαϊδάρι συνορεύει με το Θριάσιο, όπου τελείως άναρχα και εγκληματικά συσσωρεύεται το 50% της βιομηχανίας της χώρας. Το ανατολικό Χαϊδάρι καλλωπίζεται ερωτοτροπώντας με την πρωτεύουσα ενώ το δυτικό είναι αφημένο στην εγκατάλειψη.
Οι δύο εναπομείναντες πνεύμονες δάσους είναι παρατημένοι στην τύχη τους, η λεωφόρος Σχιστού (στα όρια του Δήμου) είναι ανοιχτή χωματερή ΚΑΙ στα εργοτάξια της ΕΡΓΟΣΕ έχει εγκατασταθεί η άνευ όρων ανάπτυξη... ισοπέδωση!
Όλα αυτά σε συνδυασμό με την ατμοσφαιρική ρύπανση από τα ΕΛΠΕ και τη λεωφόρο Αθηνών, την υποβάθμιση και τις καταστροφές στο Αιγάλεω-Ποικίλο, τη γειτνίαση με τη χωματερή Άνω Λιοσίων δημιουργούν για το Χαϊδάρι, ένα εφιαλτικό σκηνικό που δυστυχώς πρωταγωνιστεί η άγνοια και η αδιαφορία της πλειοψηφίας των πολιτών.

Σε υπερτοπικό επίπεδο, η οργιώδης υποβάθμιση της Δυτικής Αττικής, η ανεξέλεγκτη επέκταση της τσιμεντένιας πρωτεύουσας, ο διαρκώς απειλούμενος χαρακτήρας των ορεινών όγκων και των ελεύθερων χώρων (οδικοί άξονες στον Υμηττό- 108.000 τ.μ. μπετόν στην Πάρνηθα, επενδύσεις real estate στο Eλληνικό), η συνολική απαξίωση της ποιότητας της καθημερινής μας ζωής έχουν πλέον αντίκτυπο εκτός των άλλων, και στην υγεία μας, στη βιολογική μας υπόσταση.
Χρειαζόμαστε επειγόντως αλλαγή πλεύσης...
Τι λέτε, μήπως το σχήμα μεροκάματο – τηλεόραση - κατανάλωση έχει χρεοκοπήσει;

πηγές
Αυξημένο ενδιαφέρον για το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου
ΟΛΠ: Πάμε με τους Κινέζους για Θριάσιο
Θριάσιο: Το φιλέτο βγαίνει σε διαγωνισμό
Κρίσιμα ερωτήματα για το Σκαραμαγκά
ΟΛΠ-Cosco: Όλο το παρασκήνιο για το Θριάσιο
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Γαλλικό ενδιαφέρον για το 49%
ΟΣΕ και Δημόσιο χρηματοδοτούν πρόγραμμα που θα παραδοθεί σε ιδιώτες
Επικαιρότητα Δυτικής Αττικής

 

Επιστροφή στην αρχή

Λίμνη Κουμουνδούρου: ο ρυπαντής (ΕΛΠΕ) έγινε «ευεργέτης» και «χορηγός» !

Τα ΕΛΠΕ είναι ο κύριος και διαχρονικός ρυπαντής της Λίμνης Κουμουνδούρου. Πλήθος δημοσιευμένων επιστημονικών μελετών και ερευνών ενοχοποιούν το διυλιστήριο για την συνεχή εκροή πετρελαιοειδών προς την Λίμνη. Οι διαρροές των δεξαμενών εισχωρούν στα υπόγεια νερά τα οποία  εκρέουν στην Λίμνη.

Το ευαίσθητο οικοσύστημα της Λίμνης Κουμουνδούρου συχνά οδηγείται σε οριακές καταστάσεις (νεκρά ψάρια, ακόμα και ανάφλεξη περιοχής της λίμνης στο παρελθόν).

Τα ΕΛΠΕ ουδέποτε αποδέχτηκαν τη συμμετοχή τους στο ρυπαντικό φορτίο της Λίμνης! Το 2009, μάλιστα, με επίσημη δήλωσή τους, απέκλειαν οποιαδήποτε συμμετοχή τους στην ρύπανση της Λίμνης με πετρελαιοειδή !

Η αδιάκοπη πίεσή μας προς τις αρχές συνεχίζεται (κινητοποιήσεις κάθε έτος την ημέρα των Υγροτόπων,  στις 2 Φεβρουαρίου,  συνεχής παρακολούθηση της λίμνης από ενεργούς πολίτες και καταγγελία των κάθε λογής αυθαρεσιών και συμβάντων ) η κρατική προστασία απουσιάζει.

Η απουσία οποιασδήποτε σοβαρής πολιτικής προστασίας της Λίμνης θα δικαιολογούσε την εκπόνηση, για λογαριασμό του ΥΠΕΚΑ και του ΥΠΟΤ, από Πανεπιστημικά ή άλλα επιστημονικά ιδρύματα και σε συνεργασία με την Ορνιθολογική Εταιρεία, ολοκληρωμένων προγραμμάτων και δράσεων για την  εξάλειψη των αιτιών ρύπανσης της Λίμνης, την ανάταξη του οικοσυστήματος αλλά και την ανάδειξή  της με ταυτόχρονη  ενεργοποίηση της  αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» για τον κύριο υπόχρεο, δηλ. τα ΕΛΠΕ.

Αντίθετα, η χρηματοδότηση από τα ΕΛΠΕ - και μάλιστα υπό μορφή αγαθοεργίας -  έρευνας του ΕΛΚΕΘΕ για την λίμνη Κουμουνδούρου, αποσκοπεί στην αθώωση του υπόχρεου ρυπαντή,  στην ανάδειξή του σε ευγενικό χορηγό, και στην εκχώρηση στην εταιρεία δικαιωμάτων διαχείρισης της λίμνης και  άσκησης ελεγχόμενης και προσανατολισμένης ενημέρωσης για την κατάστασή της! Αποτελεί πρόκληση ότι το όλο εγχείρημα τίθεται υπό την αιγίδα του ΥΠΕΚΑ, το οποίο μάλιστα το θεωρεί «επιδεικτικό έργο προπομπό για τη συνεργασία της πολιτείας και των αξιόπιστων Ινστιτούτων της με τον ευαίσθητο περιβαλλοντικά επιχειρηματικό κόσμο»! Τέλος για το εγχείρημα κηρύσσεται μάλλον σε άγνοια το Υπουργείο Πολιτισμού και η Γ΄ ΕΠΚΑ παρότι η  Λίμνη εκτός από οικοσύστημα είναι και κηρυγμένος αρχαιολογικός χώρος!  

Ήδη, στο σχετικό site του «έργου» www.lake-koumoundourou.gr, αποκρύπτεται η σημερινή κατάσταση της λίμνης με τα πετρελαιοειδή να αναβλύζουν στο βορειοανατολικό της μέρος και να γίνονται αντιληπτά δια γυμνού οφθαλμού. Αποκρύπτονται τα πλωτά φράγματα και οι αντλίες στο σημείο εκροής των πετρελαιοειδών. Δε δημοσιεύεται ούτε η πλέον πρόσφατη (2006) μελέτη που πραγματοποίησε το ίδιο το ΕΛΚΕΘΕ για λογαριασμό του Δήμου Ασπροπύργου με σκοπό να διερευνηθεί ο θάνατος σημαντικού αριθμού ψαριών στη Λίμνη τον Ιούλιο του 2006, ενώ ο χρηματοδότης του έργου κρύβεται επιμελώς μέσα στην «Ομάδα Έργου» και παραπλανητικά καταχωρείται στο πρωτοσέλιδο του site ως …εξωτερικός σύνδεσμος. Τέλος, οι ανυποψίαστοι επισκέπτες της ιστοσελίδας θα παραπληροφορηθούν ότι η δεύτερη Λίμνη του συστήματος των Ρειτών, η αφιερωμένη στην Δήμητρα, που μπαζώθηκε από τα Διυλιστήρια, «αποξηράνθηκε » μάλλον μόνη της…

Τα ΕΛΠΕ έχουν ήδη εγκαταστήσει δικούς τους σταθμούς μέτρησης της ρύπανσης  στην Ελευσίνα, στον Ασπρόπυργο και στην Λίμνη Κουμουνδούρου, μέσω των οποίων  επιχειρούν  να ελέγξουν την πληροφόρηση του κοινού για το είδος και το μέγεθος του ρυπαντικού φορτίου στο οποίο συμμετέχουν με τις ατμοσφαιρικές  εκπομπές και τις διαρροές των δύο ρυπογόνων διυλιστηρίων.

Εφιστούμε την προσοχή των κατοίκων στο να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε τέτοιες αναξιόπιστες πρακτικές.

 

Διαρκής Κίνηση Χαϊδαρίου  http://xaidari.blogspot.com/ - http://limnik.blogspot.com/

ΘΡΙΑΣΙΟ S.O.S. http://thriasiosos.blogspot.com

ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου http://xpolis.blogspot.com/

Περιβαλλοντικός Πολιτιστικός Σύλλογος Δαφνίου "Δαφναίος Απόλλων" http://dafnaiosapollon.blogspot.com/

Σημείωση του Παρατηρητηρίου: Η λέξη tokenism (από το token=κέρμα) χαρακτηρίζει την πολιτική των εταιρειών να δίνουν κάποια λίγα χρήματα από τα κέρδη τους (tokens) για εξωραϊστικές και περιβαλλοντικές δράσεις προκειμένου να εμφανίσουν φιλοπεριβαλλοντική και φιλολαϊκή εικόνα. Η ΔΕΗ είναι μια από αυτές γιατί τοποθετεί παγκάκια (π.χ. στη Μεγαλόπολη) και διάφορα μικροανταλλάγματα προκειμένου να εξασφαλίσει τη συναίνεση της τοπικής αυτοδιοίκησης και της τοπικής κοινωνίας.

(ελήφθη 9-6-2011)

Επιστροφή στην αρχή

Με οργή και απογοήτευση διαβάζουμε την απαράδεκτη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία θα καταχωθούν 150μ. της αρχαίας Ιεράς οδού στην Αφαία Σκαραμαγκά.

Το ΚΑΣ στην απόφαση του:

α) απορρίπτει την πρόταση να καταχωθούν τα 150μ. για να γίνουν πάρκινγκ

β) εγκρίνει την ανάδειξη 140μ. (ανατολικό τμήμα) του αρχαίου δρόμου

γ) δίνει την άδεια να ΘΑΦΤΟΥΝ 150μ. (δυτικό τμήμα) της αρχαίας Ιεράς οδού και

δ) ορίζει επιβλέπουσα την Γ΄ΕΠΚΑ.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΑΡΩΤΙΩΜΑΣΤΕ ΤΟ ΑΥΤΟΝOΗΤΟ : ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΤΑΙ - ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ;

Περισσότερα στο ΑΙΣΧΟΣ !!! ΤΟ ΚΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΚΑΤΑΧΩΘΟΥΝ 150μ. ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ (12-10-2011).

Επιστροφή στην αρχή

Επιστροφή στην αρχή