επιστροφή

για θέματα των πεζών στην ιστοσελίδα μας: pezoi.htm

ΠΕΖΗ - γιά τα δικαιώματα των πεζών,

Γνωστοποιείται στους φίλους και τα μέλη της κίνησης ΠΕΖΗ οτι λειτουργεί φόρουμ συζητήσεων σχετικά με θέματα πεζών. Περισσότερες πληροφορίες στη διεύθυνση http://groups.yahoo.com/group/pezh/

"Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών" www.enosipezon.gr     welcome@enosipezon.gr

ποδήλατο

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ:

ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ http://www.podilates.gr

ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΡΕΣ: Ροdi1ato-sυbscτibe@yαhοοgroops.cοm

Πεταλιές με 1.141 κοινόχρηστα ποδήλατα σε 19 δήμους

http://www.tanea.gr/opinions/blogs/article/5027797/orthopetalies-23-petalies-me-1-141-koinoxrhsta-podhlata-se-19-dhmoys/

05/07/2013

Ποδήλατα. Πολλά ποδήλατα. Κόκκινα. Κίτρινα. Πράσινα. Μπλε. Στα Ιωάννινα, στη Ν.Σμύρνη, στην Καβάλα, στο Μαρούσι. Kαι αλλού. Δεκαεννιά πόλεις σε όλη την Ελλάδα - έπονται κι άλλες σύντομα - διαθέτουν σήμερα συστήματα κοινόχρηστων ποδηλάτων. Σαν τα δημοφιλή του Παρισιού και του Λονδίνου.
Συνολικά 1.141 ποδήλατα , τα οποία μπορεί κανείς τα νοικιάσει για λίγη ώρα, βρίσκονται καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους. Δεν τα λες και λίγα. Μέχρι πρότινος στη χώρα μας τα ποδήλατα ήταν...εξόριστα στα πεζοδρόμια ή κλειδωμένα στις αποθήκες, και το αυτοκίνητο ο απόλυτος κυρίαρχος των δρόμων. Φαίνεται όμως ότι κάτι αλλάζει. 
Η αλλαγή που έχει συντελεστεί στις 19 πόλεις της Ελλάδας, και μάλιστα μέσα στην καρδιά της οικονομικής κρίσης, μόνο ελπίδα μπορεί να σκορπίσει. Οι δημοτικές αρχές με τη βοήθεια της χρηματοδότησης από το "πράσινο ταμείο" του ΥΠΕΚΑ πήραν την απόφαση να κάνουν πιο «πράσινες» τις πόλεις τους. Έτσι, δίνουν την ευκαιρία στους δημότες και τους επισκέπτες τους να μετακινούνται εύκολα, γρήγορα και οικονομικά με ποδήλατο. Αυτό σημαίνει μειωμένοι ρύποι στην ατμόσφαιρα και λιγότερος θόρυβος. Συνεπώς καλύτερο περιβάλλον. 
Ενθαρρυντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η εγκατάσταση των συστημάτων κοινόχρηστων ποδηλάτων έχει γίνει από δύο ελληνικές εταιρείες. Στους μισούς δήμους τα έχει εγκαταστήσει η μία και στους άλλους μισούς η άλλη. Ο υγιής ανταγωνισμός δηλαδή κάνει…ποδηλατικά θαύματα! Συγκεκριμένα η εταιρεία Cyclopolis (www.cyclopolis.gr) έχει εγκαταστήσει συστήματα σε 9 πόλεις. Διαθέτουν 37 σταθμούς και 441 ποδήλατα. Αντίστοιχα, η εταιρεία Βrainbox (www.easybike.gr) έχει εγκαταστήσει συστήματα μίσθωσης "easybike" σε 10 πόλεις με 700 ποδήλατα και 47 σταθμούς. Eίναι δε η πρώτη εταιρεία που προχώρησε προ τριετίας σε εγκατάσταση  συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων στην Ελλάδα. 

Οι μικροί δήμοι πρωτοπορούν

Προς το παρόν οι μικρές πόλεις της Περιφέρειας και της Αττικής έχουν βάλει τα γυαλιά στις μεγαλουπόλεις. Η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα και οι άλλες μεγάλες πόλεις δεν διαθέτουν ακόμη συστήματα κοινόχρηστων ποδηλάτων.
Όμως και οι επιδόσεις των δήμων της Περιφέρειας είναι προς το παρόν καλύτερες με περισσότερους συνδρομητές. «Το σύστημα φαίνεται ότι πηγαίνει κάπως καλύτερα στην επαρχία. Εξαιρετική επίδοση έχει το Αίγιο, το οποίο έχει καταφέρει εντός 3 μηνών να έχει συνδρομητές τριπλάσιους από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο πόλεων με αντίστοιχο πληθυσμό» λέει στις «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ» ο διαχειριστής της εταιρείας Cyclopolis Χάρης Σιακαντάρης
Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της Brainbox Γιώργος Βουλγαρούδης αναφέρει ότι «το σύστημα Easybike πηγαίνει πολυ καλά στις πόλεις όπου ο φορέας υλοποίησης φροντίζει για την συστηματική διαχείριση και συντήρησή του. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε το παράδειγμα της Καρδίτσας με περισσότερες από 40 ενοικιάσεις ημερησίως σε στόλο 60 ποδηλάτων. Αλλά και των Ιωαννίνων, όπου έχουμε περισσότερους από 550 συνδρομητές σε ένα σύστημα 10 ποδηλάτων με 2 σταθμούς». Στη φωτό ένας από τους σταθμούς "Easybike" στην Καβάλα.
Αθήνα και Θεσσαλονίκη πάντως επιθυμούν να αποκτήσουν συστήματα κοινόχρηστων ποδηλάτων. Αιτία της καθυστέρησης είναι η έλλειψη πόρων για την χρηματοδότηση τέτοιων έργων, τονίζουν οι υπεύθυνοι των εταιρειών. Τον περασμένο Μάιο ήταν σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο του δήμου Αθηναίων για την ανάπτυξη Συστήματος Κοινοχρήστων Ποδηλάτων στην Πρωτεύουσα με περίπου 70 σταθμούς στην πόλη. Αλλά και η Θεσσαλονίκη, όπως ενημερώνει, ο κ.Βουλγαρούδης αναμένεται να ενταχθεί στο σύστημα Εasybike και να παρουσιάσει σύστημα κοινοχρήστων ποδηλάτων τον Σεπτέμβριο με την στήριξη ιδωτικής πρωτοβουλίας.

Πώς λειτουργεί
 
Οι μόνιμοι χρήστες: μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ποδήλατα με μία ηλεκτρονική κάρτα. Νωρίτερα πρέπει να έχουν "ταυτοποιηθεί" στο σύστημα με μία απλή αίτηση (έγγραφη ή και ηλεκτρονική).
Οι επισκέπτες: μπορούν να κάνουν πετάλι στα κοινόχρηστα ποδήλατα με χρήση πιστωτικής κάρτας. Σε κάποιους δήμους όπως στην Καρδίτσα οι επισκέπτες μπορούν να προμηθευτούν κάρτες από τα ξενοδοχεία.
Η συνέχεια είναι απλή. Από έναν σταθμό παίρνουμε ένα ποδήλατο. Το χρησιμοποιούμε για λίγη ώρα. Και έπειτα το αφήνουμε σε έναν άλλο σταθμό ή στον ίδιο. 

Τα οφέλη

Πολλαπλά είναι τα οφέλη για τις πόλεις και τους κατοίκους από τη λειτουργία των συστημάτων κοινόχρηστων ποδηλάτων. «Τα κοινόχρηστα ποδήλατα συμβάλλουν στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης, υποκαθιστώντας μετακινήσεις με αυτοκίνητο και απελευθερώνοντας δρόμους και θέσεις στάθμευσης. Επίσης συμπληρώνουν τα υφιστάμενα μέσα συγκοινωνίας» λέει ο κ.Σιακαντάρης από την εταιρεία Cyclopolis. Όπως προσθέτει «από τις 5.000 διαδρομές που έχουν γίνει έως σήμερα με τα ποδήλατά μας έχει ήδη εξοικονομηθεί περισσότερος από μισός τόνος καυσίμου. Και έχει αποφευχθεί η εκπομπή περσσότερου του ενός τόνου διοξειδιου του άνθρακα. Η δε υποκάσταση ποδηλάτου - αυτοκινήτου είναι στο 10%».  Στη φωτό από κάτω οι πρώτες δοκιμαστικές βόλτες στον δήμο Μοσχάτου - Ταύρου.
Στο ίδιο μήκος κυματος ο κ.Βουλγαρούδης από την Brainbox τονίζει πως τα κοινόχρηστα ποδήλατα μειώνουν τους ρύπους και τον θόρυβο, «είναι οικονομικά, είναι μπροστά στον πολίτη όταν τα χρειάζεται. Τα χρησιμοποιεί κάποιος για όσο χρόνο επιθυμεί και τα παραδίδει σε όποιον σταθμό θέλει με ευκολία, ανά πάσα στιγμή». Και βέβαια τα ποδήλατα προάγουν τη δημόσια υγεία αφού προσφέρουν έναν φθηνό και καθημερινό τρόπο άθλησης. 
Σημειώνεται ότι έρευνα που έχει δημοσιευτεί στο British Medical Journal και αφορούσε το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων στη Βαρκελώνη, έχει δείξει πως χάρη στη λειτουργία του προγράμματος μίσθωσης προλαμβάνονται 12,28 θάνατοι κάθε χρόνο. Κι αυτό λόγω της αυξημένης φυσικής δραστηριότητας των πολιτών με το ποδήλατο. 

Στα θετικά των συστημάτων μίσθωσης ποδηλάτων είναι ακόμη η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας (για την συντήρηση των ποδηλάτων, τις μεταφορές τους) αλλά και η τόνωση της εμπορικής κίνησης των πόλεων. 

Οι ζημιές

Η λειτουργία των συστημάτων σε μερίδα των δήμων ξεκίνησε με προβλήματα. Σε κάποιους δήμους, σημειώθηκαν κλοπές ποδηλάτων (π.χ. στο Μοσχάτο), ενώ παρατηρήθηκαν και φαινόμενα βανδαλισμού. Aπό την εταιρεία Brainbox τονίζεται πάντως ότι από τον δικό της στόλο, των 1.100 ποδηλάτων που διαθέτει, έχει σημειωθεί μόλις μία κλοπή ποδηλάτου. Κι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η χρήστρια ενός ποδηλάτου έχασε την ηλεκτρονική της κάρτα.

χρεώσεις
Σε ό,τι αφορά τις χρεώσεις κυμαίνονται από 24 έως 29 ευρώ για ετήσια χρήση. Η πρώτη μισή ώρα είναι δωρεάν και από 0,50 ευρώ κοστίζουν τα επόμενα ημίωρα. 

Σε ποιους δήμους έχει εγκαταστήσει κοινόχρηστα ποδήλατα η Cyclopolis

Μαραθώνα:4 σταθμοί, 50 ποδήλατα
Αρχαία Ολυμπία: 4 σταθμοί, 50 ποδήλατα
Μοσχάτο - Ταύρος: 5 σταθμοί, 60 ποδήλατα
Ναυπλιέων: 4 σταθμοί, 50 ποδήλατα
Σικυωνίων (Κιάτο): 5 σταθμοί, 26 ποδήλατα
Αμαρουσίου: 6 σταθμοί, 70 ποδήλατα
Νέας Σμύρνης: 3 σταθμοί, 40 ποδήλατα
Αιγιαλείας: 3 σταθμοί, 45 ποδήλατα
Ακτίου - Βόνιτσας: 3 σταθμοί, 40 ποδήλατα

Σε ποιους δήμους έχει εγκαταστήσει κοινόχρηστα ποδήλατα η Brainbox 

Δείτε εδώ σε πραγματικό χρόνο την λειτουργία του δικτύου της σε κάθε πόλη (http://map.easybike.gr)
Διδυμότειχο: 7 σταθμοί, 100 ποδήλατα
Κομοτηνή: 6 σταθμοί, 100 ποδήλατα
Καβάλα: 4 σταθμοί, 50 ποδήλατα
Καρδίτσα: 6 σταθμοί, 70 ποδήλατα
Ιωάννινα: 2 σταθμοί, 10 ποδήλατα
Κέρκυρα: 8 σταθμοί, 100 ποδήλατα
Κερατσίνι - Δραπετσώνα: 6 σταθμοί, 60 ποδήλατα
Ναύπακτος: 4 σταθμοί, 60 ποδήλατα
Γύθειο: 5 σταθμοί, 100 ποδήλατα
Ηράκλειο: 5 σταθμοί, 100 ποδήλατα

Επιστροφή

Θετικοί οι δήμαρχοι της ΒΑ Αττικής στην «Ποδηλατική Αττική Οδό»

18 Ιουνίου 2015

Θετική είναι η άποψη των δημάρχων της Βορειοανατολικής Αττικής ως προς την μετατροπή της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αγ. Αναργύρων - Λαυρίου, σε ποδηλατικό δρόμο μήκους 62 χλμ.

Θετική είναι η άποψη των δημάρχων της Βορειοανατολικής Αττικής ως προς την μετατροπή της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αγ. Αναργύρων - Λαυρίου, σε ποδηλατικό δρόμο μήκους 62 χλμ. Άποψη η οποία εκφράστηκε στη διάρκεια διαβούλευσης που «άνοιξε» η περιφέρεια Αττικής προκειμένου να ενημερωθούν για τα οφέλη αυτής της εξέλιξης αλλά και να την εντάξουν στους ευρύτερους σχεδιασμούς τους.

Κατά την συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Κορωπίου υπό τον συντονισμό του αντιπεριφερειάρχη Πέτρου Φιλίππου και του αρμόδιου περιφερειακού συμβούλου Παναγιώτη Πατσαβού έγινε η παρουσίαση του προγράμματος από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ.

Ο καθηγητής Θάνος Βλαστός, αναφερόμενος στον ποδηλατόδρομο τον χαρακτήρισε «Ποδηλατική Αττική Οδό» αφού θα ξεκινά από το πάρκο «Αντώνη Τρίτση» των Αγ. Αναργύρων και θα διασχίζει την μισή Αττική παράλληλα σχεδόν με τον αυτοκινητόδρομο. Σκοπός, υπογράμμισε είναι η δημιουργία ενός διαδρόμου ποδηλάτου και περπατήματος ο οποίος θα αποτελεί και τον κορμό αναβάθμισης της περιοχής των Μεσογείων με πολιτιστικές και τουριστικές προεκτάσεις.

Ο διάδρομος θα έχει πλάτος κοντά στα 5 μέτρα και θα συμπεριλαμβάνει 2 ρεύματα για ποδηλάτες, αλλά και χώρο για περπάτημα. «Για εκείνους που το ποδήλατο είναι πλέον τρόπος έκφρασης και lifestyle θα είναι μία διαδρομή ασφαλής, ευχάριστη, ενώ θα «κλείνει το μάτι» και σε εκείνους που διστάζουν ακόμη να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο, σημείωσε χαρακτηριστικά ο Θάνος Βλαστός.»

Το χαρακτηριστικό στοιχείο της διαδρομής που την καθιστά ιδανική για τους ποδηλάτες, υπογράμμισε ο συγκοινωνιολόγος Ευθύμιος Μπακογιάννης είναι «η πολύ ελαφρά κλίση, η σχετική ευθυγράμμιση και οι ελάχιστες καμπύλες, στοιχεία που περιορίζουν σημαντικά το απαιτούμενο κόστος κατασκευής.»

Ο Πέτρος Φιλίππου επισήμανε ότι δεν είναι μόνο ένα διαδημοτικό έργο, αλλά και για ένα ενοποιητικό δίκτυο για τους δεκάδες δήμους. Κατά μήκος της γραμμής, πρόσθεσε οι δήμοι μπορούν να συνεργαστούν ώστε να αναδειχθούν αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, πολιτιστικά κέντρα, εστιατόρια, οινοποιεία, επισκέψιμες αγροτικές μονάδες.

Ακόμη μπορούν να συμβάλουν στην ανάδειξη και αξιοποίηση ενός δικτύου τουριστικού ενδιαφέροντος με την αναπαλαίωση - διαμόρφωση των παλιών πέτρινων σταθμών σε κέντρα αναψυχής, αναψυκτήρια σημεία επισκευών και χώρους υγιεινής.

Πέρα από την οικονομική αναπτυξιακή προοπτική που θα προκύψει σε όλες αυτές τις περιοχές με την υλοποίηση του προγράμματος τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης δίνεται η ευκαιρία στον κάτοικο ή τον τουρίστα να διασχίζει την Αττική κάνοντας μία βόλτα στα Μεσόγεια, περνώντας από σημαντικούς πολιτιστικούς πόλους, θα φτάνει στο λιμάνι του Λαυρίου και θα τερματίζει στο Σούνιο, με το εκπληκτικό αρχαιολογικό μνημείο του Ποσειδώνα.

Από την πλευρά του ο Παναγιώτης Πατσαβός εστίασε στην αναγκαιότητα ύπαρξης ενός ποδηλατοδρόμου στην πρωτεύουσα. «Απαραίτητος για τους χιλιάδες ποδηλάτες οι οποίοι σήμερα αναγκάζονται να οργανώνουν νυχτερινές διαδρομές στους δύσκολους δρόμους της πόλης.» Ο συγκεκριμένος ανέφερε, ο οποίος εντάσσεται στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης θα αποτελεί «όαση» για την υγεία και το περιβάλλον, καθώς θα συμβάλει στην ευεξία και την ψυχαγωγία, θα έχει μειωμένους ρύπους και ένταση, ενώ θα βελτιώνει το βιοτικό επίπεδο των πολιτών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

http://www.euro2day.gr/news/highlights/article-news/1342068/thetikoi-oi-dhmarhoi-ths-va-attikhs-sthn-podhlatik.html

 

Επιστροφή