Επιστροφή στην αρχική σελίδα του ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ

ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ

Περίληψη για το τι υπάρχει  καταχωρημένο στο Παρατηρητήριο Ελεύθερων Χώρων Αθήνας-Αττικής - www.asda.gr/elxoroi -  για το λήμμα: «γκαράζ» και «Πάρκινγκ»  από το 1996 μέχρι σήμερα (Μάρτιος 2009)

Ηλίας Γιαννίρης

Υπεύθυνος του Παρατηρητηρίου Ελεύθερων Χώρων Αθήνας-Αττικής

 

1.      Οι χώροι του Σταθμού Πελοποννήσου-Σταθμού Λαρίσης-Μεταγωγών-Πλ. Αττικής-Γκαράζ τρόλεϋ-Αγ. Μελετίου να ενοποιηθούν και να γίνουν σημαντικός χώρος πρασίνου (περίπου σαν το Πεδίο του Άρεως). Αυτός ο ενιαίος χώρος πράσινου-αναψυχής που θα δημιουργηθεί θα πρέπει να συνδέεται με το Γκάζι-Κεραμεικό-Ελαιώνα και να αποτελεί προέκταση του ενοποιημένου αρχαιολογικού πάρκου της Αθήνας.... ΗΜΕΡΙΔΑ: “ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ”, Αθήνα, 29.5.1996 Πν. Κέντρο 7ου Διαμερίσματος Δ. Αθηναίων

2.      Το ΥΠΕΧΩΔΕ προωθεί την κατασκευή 12 γκαράζ 6.000 θέσεων. Άμεσα σχεδιάζεται η κατασκευή των τριών στις πλατείες Κολωνακίου, Κάνιγγος και Αιγύπτου, με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης, δηλαδή η ανάδοχος κοινοπραξία (ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΒΙΟΤΕΡ, ΤΕΚ) θα εκμεταλλευτεί τα γκαράζ για 30 χρόνια. Άλλα γκαράζ είναι 2 γκαράζ στο οικόπεδο Ριζάρη, Παγκράτι, Κυψέλη, στα μεγάλα νοσοκομεία (ΒΗΜΑ 14-11-1999).

3.      Με την πολιτική υποστήριξης του ΙΧ στο κέντρο, ο Οργανισμός της Αθήνας εκτιμά ότι στο κυρίως κέντρο της Αθήνας λείπουν αυτή τη στιγμή 16.500 θέσεις στάθμευσης. Από το Δήμο Αθηναίων προωθούνται 6 γκαράζ στα εξής σημεία: Δεληγιάννη και Ψηλορείτη (κινηματογράφος Αλκαζάρ), Λένορμαν, Κύπρου και Πατησίων, Αγκύλης στο Ν. Κόσμο, πλατεία Αγ. Θωμά (Γουδί) και στο εργοστάσιο Μηναϊδη-Φωτιάδη στα Πατήσια (ΒΗΜΑ 14-11-1999).

4.      ΒΑΣ. ΣΟΦΙΑΣ: Οικόπεδο έκτασης 1.300 τ.μ. στη συμβολή των οδών Βασ. Σοφίας και Νεοφ. Βάμβα αγόρασαν από κοινού η Κ.Ι.Σαραντόπουλος με τη CYBARCO HELLAS. Το συγκεκριμένο οικόπεδο είναι από τα τελευταία εναπομείναντα στο κέντρο της Αθήνας και η κοινοπραξία εντός 6 μηνών θα ξεκινήσει την κατασκευή κτιρίων-γραφείων εμβαδού 5.500 τ.μ. και υπόγειο γκαράζ 120 θέσεων (Εθνος 29-12-1999)

5.      Ο Στ. Μάνος αναφέρει ότι "η νομοθεσία (Ν.960/79) επιτρέπει και την εκ των υστέρων επιβολή της υποχρέωσης δημιουργίας χώρων στάθμευσης όταν η πράξη αποδεικνύει ότι κάποια λειτουργία βλάπτει υπέρμετρα. Ανοίγει ένα σουπερμάρκετ και παραλύει κυκλοφοριακά ή περιοχή επειδή δεν έχει προβλέψει επαρκείς χώρους στάθμευσης. Ο νόμος επιτρέπει την εκ των υστέρων επιβολή της υποχρέωσης δημιουργίας τέτοιων χώρων". (Ελευθεροτυπία 18--2000)

6.      Ο Πρόεδρος της Εταιρείας Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων κ. Γιάννης Καλαντίδης και ο Γενικός Διευθυντής Αριστ. Ρωμανός αναφέρουν ότι προτείνεται η δημιουργία διώρφου γκαράζ χωρητικότητας 3000 θέσεων κάτω από το Ζάππειο. (Βήμα 21-1-2000).

7.      ...σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τους ελάχιστους ελεύθερους χώρους της Αθήνας για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων. Πρόκειται για -τον χώρο του Θεάτρου στο Λυκαβηττό, -το ΚΑΠΑΨ στους Αμπελόκηπους που πρόσφατα παραχωρήθηκε στο Δήμο για να γίνει Πράσινο, -τον κήπο του Γηροκομείου, για τον οποίο οι ΓΓ των υπουργείων Ανάπτυξης και ΥΠΕΧΩΔΕ έχουν δεσμευτεί ότι δεν θα γίνει το κτίριο της ΔΕΗ, -τον ελεύθερο χώρο μπροστά στο Σωτηρία και τα 10 στρ δίπλα στο 401 Στρ. Νοσοκομείο, που ανήκουν στο υπό διαμόρφωση Μητροπολιτικό Πάρκο στο Γουδί -τον χαρακτηρισμένο ως κοινόχρηστο χώρο της οδού Αγορακρίτου στην πλατεία Αττικής...το Μετρό έχει ήδη καταπατήσει και καταστρέψει πολλούς χώρους πρασίνου για τις εγκαταστάσεις του (Εθνικός Κήπος, Άλσος Ριζάρη, Ευαγγελισμός, Πάρκο Ελευθερίας). ...." (Ανακοίνωση Συντονιστικής Επιτροπής Ελεύθερων Χώρων Αθήνας 25-1-2000)

8.      Μετά τη διαπίστωση ότι ούτε η παράνομη στάθμευση δεν αρκεί πλέον για τα αυτοκίνητα της πόλης, και ότι στον εσωτερικό δακτύλιο λείπουν 15.000 θέσεις στάθμευσης, αυξάνονται τα κίνητρα σε ιδιώτες που θέλουν να κάνουν γκαράζ τουλάχιστον 40 θέσεων (έναντι 80 που ίσχυε) από 600.000 δρχ ανά θέση στάθμευσης σε 800.000 για υπαίθρια γκαράζ και από 900.000 δρχ σε 1.400.000 για υπόγεια γκαράζ. (Βήμα 13-2-2000)

9.      Ένα μήνα μετά τη λειτουργία του Μετρό οι ιδιοκτήτες των κεντρικών πάρκινγκ της Αθήνας διαπιστώνουν μείωση των εισερχομένων αυτοκινήτων κατά 20%. Ο πρόεδρος του Σωματείου Υπαίθριων Σταθμών Αυτοκινήτων αναφέρει ότι τα περισσότερα πάρκινγκ στο τρίγωνο Ομόνοια-Αγ. Κων/νου-Κουμουνδούρου είναι άδεια, και ότι θα πρέπει να δοθούν κίνητρα ώστε να μεταφερθούν τα πάρκινγκ (Κυριακάτικη 5-3-2000)

10.  ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ-ΓΕΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ-Μετατρέπει τα πάντα σε μπετόν...  η εκχώρηση του δικαιώματος στην «Αττικό Μετρό» να κατασκευάζει υπόγεια γκαράζ κάτω από κοινόχρηστους χώρους... Ριζοσπάστης 27-5-2000 και Εποχή 30-7-2000

11.  Ο Δήμος Καλλιθέας παραχωρεί για γκαράζ 4 στρ στο ΥΠΕΧΩΔΕ την έκταση ΒΙΟΧΡΩΜ και ΒΙΚΑ, ενώ η Καλλιθέα έχει λιγότερο πράσινο από την Αθήνα και τον Πειραιά. (Εποχή 30-7-2000)

12.  Ο Δήμος Πειραιά προχωρεί στην κατασκευή γκαράζ στην πλατεία Τερψιθέας, που είναι χαρακτηρισμένος βοτανικός κήπος (Εποχή 30-7-2000)

13.  Στο Δήμο Αθήνας προχωρεί η κατασκευή γκαράζ στην πλατεία Κάνιγγος, Κολωνακίου, Αγίου Θωμά και αλλού, ενώ το ΥΠΕΧΩΔΕ προωθεί το γκρέμισμα των προσφυγικών στην Αλεξάνδρας για κατασκευή γκαράζ. (Εποχή 30-7-2000)

14.  Ο... πόλεμος του πάρκινγκ: Μία θέση στάθμευσης στην Αθήνα αντιστοιχεί σε 48 ΙΧ! Εντυπωσιακά αυξάνονται τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της πρωτεύουσας, σε αντίθεση με τις θέσεις πάρκινγκ, αναφέρει η εφημερίδα Έθνος την Τρίτη. Σύμφωνα με προβλέψεις του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, στο τέλος του έτους τα αυτοκίνητα στην Αθήνα θα φτάσουν τα 1.695.000, ενώ μόλις στις 35.360 θα ανέρχονται οι θέσεις στάθμευσης σε οργανωμένα πάρκινγκ. Όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία των Διευθύνσεων Συγκοινωνιών Αθήνας και Πειραιά, την τελευταία δεκαετία δημιουργήθηκαν 13.541 νέες θέσεις πάρκινγκ. Κατά την ίδια περίοδο, σε περίπου 754.500 έφτασαν τα αυτοκίνητα που τέθηκαν σε κυκλοφορία. Eπιπλέον, σχετική έρευνα της Αττικό Μετρό για την περιοχή του δακτυλίου αναφέρει ότι μέσα στα όριά του υπάρχουν 33.283 θέσεις στους δρόμους, 10.338 ιδιωτικής χρήσης και 25.062 σε οργανωμένους σταθμούς. Tο σύνολο των 68.683 θέσεων που προκύπτει αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες των 175.000 οχημάτων που εισέρχονται κάθε ημέρα στο δακτύλιο. Σύμφωνα με την εφημερίδα, στην Ελλάδα υπάρχει επαρκής νομοθεσία που προβλέπει πόσες θέσεις πάρκινγκ θα πρέπει να διαθέτουν τα νεοανεγειρόμενα κτίρια, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις αυτές δεν δημιουργούνται λόγω αυξημένου κόστους ή έλλειψης χώρου. Για τις θέσεις που προβλέπονται αλλά δεν κατασκευάζονται, ο κατασκευαστής οφείλει να πληρώσει εισφορά στο Ειδικό Ταμείο Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων. Το ταμείο αυτό χρηματοδοτεί δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, προκειμένου να κατασκευάσουν χώρους στάθμευσης δημόσιας χρήσης. (Δευ 11 ΔΕΚ 2000 11:15 news.in.gr)

15.  Περί τους 20 νέους υπόγειους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων θα αποκτήσει η ευρύτερη περιοχή των Αθηνών μέχρι το 2004, μέτρο που αναμένεται να δώσει μια κάποια ανάσα στην επιβαρημένη κυκλοφοριακά Αθήνα. ... Οι πρώτοι χώροι στάθμευσης που θα κατασκευαστούν και θα εξυπηρετούν περίπου 3.000 οχήματα θα βρίσκονται στην πλατεία Κάνιγγος, στο πάρκο Ριζάρη, στην πλατεία Αιγύπτου (Πεδίον του Αρεως), στην Καλλιθέα, στη Νέα Σμύρνη και στο νοσοκομείο Παίδων (Αγία Σοφία). Τα έργα που θα ξεκινήσουν το 2002 αφορούν στα γκαράζ στο Γουδί, τη Νέα Χαλκηδόνα, την Κυψέλη, το Δήμο Ζωγράφου (ο οποίος ζητά άδεια να κατασκευάσει γκαράζ σε έξι πλατείες) και το Παγκράτι. Έως το 2004 θα έχουν κατασκευαστεί και οι χώροι στάθμευσης στα νοσοκομεία Αιγινήτειο, Ελπίς, Θριασίου Πεδίου, Χαϊδαρίου, Αρεταίειο, Ευαγγελισμός, Ερυθρός Σταυρός, Γενικό Κρατικό, Σωτηρία και Ασκληπιείο Βούλας. Τα έργα θα κατασκευαστούν κατά 30% με πόρους του ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ τα υπόλοιπα με κεφάλαια ιδιωτών στους οποίους θα παραχωρηθεί η εκμετάλλευση για 30 έτη. ... (11-5-2001 news.in.gr)

16.  ΠΑΤΗΣΙΑ-Μιναϊδη-Φωτιάδη: Βρίσκεται στη συμβολή των οδών Λεωφόρου Ιωνίας και Ιακωβάτων, έρημος και ερειπωμένος. Στις 17-10-95 το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε να γίνει λέσχη φιλίας και παιδικής χαράς. Το '97 ο Δήμος αγόρασε το χώρο και εξήγγειλε τη δημιουργία υπόγειου γκαράζ αποτρέποντας τον ΟΣΚ να προχωρήσει σε ανέγερση σχολείου.  (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 31/05/2001)

17.  Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης παρουσίασε χθες κατάλογο με τις 11.000 θέσεις πάρκινγκ που λειτουργούν ή κατασκευάζονται από φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα με τις χωροθετήσεις, τα κριτήρια και τα κίνητρα του υπουργείου. Δήλωσε όμως ότι προχωρεί νομοθετική ρύθμιση με τροπολογία στο νομοσχέδιο για τα ολυμπιακά έργα, μέσω της οποίας θα χωροθετούνται 56 νέοι χώροι σε κεντρικά σημεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης προκειμένου εκεί να κατασκευαστούν 20.000 θέσεις πάρκινγκ με ευθύνη του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ και των δήμων και με αυτοχρηματοδότηση. Εκτιμάται ότι η νομοθετική ρύθμιση θα διευκολύνει την υλοποίηση των νέων πάρκινγκ καθώς έως τώρα η χωροθέτηση γινόταν με υπουργικές αποφάσεις οι οποίες κατέπιπταν όταν προσέφευγαν κάποιοι στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Από τους 56 χώρους, οι 28 προτείνονται στην περιοχή της Αθήνας και ειδικότερα στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο (600 θέσεις), το “Σωτηρία” (600 θέσεις), το “Αρεταίειο” (200), στην Μιχαλακοπούλου-Διοχάρους (500), στην πλατεία Μεσολογγίου στο Παγκράτι (300), στην πλατεία Α' Νεκροταφείου (400), στην πλατεία Κουντουριώτη στο Κουκάκι (300), στο πάρκο Αργεντινής στα Παναθήναια (400), στην πλατεία Ελενας Βενιζέλου (300), στο πεδίο Αρεως-Βαλτινών (300), στην οδό Βελβενδού στην Κυψέλη (400), στην πλατεία Ωρολογίου (500) και τη Φίλωνος-Καραολή Δημητρίου (300) στον Πειραιά, στην πλατεία Νεκροταφείου (600) και τον Αγιο Γεράσιμο (250) στου Ζωγράφου, στη Γυμναστική Ακαδημία στη Δάφνη (500), στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης στην Ηλιούπολη (300), στην πλατεία Κύπρου (500), την οδό Δημητρακοπούλου (450) και την Π. Τσαλδάρη (500) στην Καλλιθέα, την πλατεία Δημοκρατίας στο Περιστέρι (500), το Νοσοκομείο Δ. Αττικής στο Χαϊδάρι (500), στην πλατεία Φαναριωτών στη Νίκαια (600), στην πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό (400), στην πλατεία Αγίας Παρασκευής (400), στην οδό Δ. Βασιλείου στο Νέο Ψυχικό (300), στην πλατεία Αγ. Νικολάου στο Χαλάνδρι (500) και στην πλατεία Πλατάνου στην Κηφισιά (400 θέσεις). Οι παραπάνω προτεινόμενοι χώροι αντιστοιχούν σε περίπου 12.200 θέσεις στάθμευσης που θα κατασκευαστούν σε υπόγεια γκαράζ.
... Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης δήλωσε ότι προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή χώρων στάθμευσης στην Αθήνα (Δικαστικό Μέγαρο, Μέγαρο Μουσικής, Τράπεζα Ελλάδος στην οδό Αμερικής και την πλατεία Ευτέρπης στο Μαρούσι. Ειδικά για την πλατεία Κολωνακίου, ... η κατασκευαστική κοινοπραξία θα αναλάβει αντί για την πλατεία Κολωνακίου να κατασκευάσει πάρκινγκ στην οδό Ριζάρη (στην τεράστια λακκούβα πίσω από το Πολεμικό Μουσείο) και στο Νοσοκομείο Παίδων. Προκειμένου να αυξηθεί το ενδιαφέρον ιδιωτών να κατασκευάσουν πάρκινγκ σε χώρους που διαθέτουν, το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να αυξηθεί η κρατική επιδότηση σε 1.400.000 δραχμές ανά θέση στάθμευσης (από 600.000). ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 26/07/2001

18.  ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ...Ενας μεγάλος χώρος θα απελευθερωθεί με την απομάκρυνση του αμαξοστασίου των τρόλεϊ, που θα στεγαστεί σε σύγχρονο γκαράζ αυτοκινήτων που κατασκευάζεται στο Ρουφ. (ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 30/09/2001)

19.  Στην πλατεία ΚΑΠΑΨ ... ο δήμος επιδιώκει τη δημιουργία υπόγειου γκαράζ. “Από το 1999 που η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου παραχώρησε τη χρήση του υπάρχοντος πάρκου στο Δήμο Αθηναίων, εγκαταλείφθηκε η συντήρηση του πρασίνου, ενώ ο ακάλυπτος χώρος γέμισε με αυτοκίνητα”, υποστηρίζει ο Μιχάλης Ζωίδης. ... (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 12/11/2001)

20.  ΖΑΠΠΕΙΟ: με το νόμο 2947/2001, άρθρο 15, ψηφίστηκε η κατασκευή υπόγειου γκαράζ. “Πριν από τρία χρόνια είχε γίνει επέκταση της Αίγλης, ενώ ήδη χώρος του πάρκου χρησιμοποιείται για υπαίθριο γκαράζ”. (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 12/11/2001)

21.  ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Στην Υπεραγορά προχωράει η κατασκευή γκαράζ- σούπερ μάρκετ τέρατος με τη χρηματοδότηση της κυβέρνησης. Στην πλατεία Τερψιθέας αφού αποκρούστηκε η πρώτη απόπειρα του δημάρχου ετοιμάζει τη δεύτερη με τις παράλληλες εξαγγελίες της κυβέρνησης. Στην ίδια κατεύθυνση προετοιμάζονται και για τις άλλες πλατείες, Κανάρη, Τουρκολίμανου κλπ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 10-3-2002)

22.  Σχέδιο - Προεδρικό Διάταγμα του ΥΠΕΧΩΔΕ για τροποποίηση του σχεδίου ώστε να... χωρέσει σταθμό μετεπιβίβασης με τη διαδικασία που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία σε έκταση 4.900 τ.μ. Πανόρμου και Κηφισίας με την κατεδάφιση των προσφυγικών, επεστράφη το 2000 με την ένδειξη παράνομο επειδή ακριβώς δεν είχε προηγηθεί ο καθορισμός ζώνης ελεγχόμενης ανάπτυξης. (ΑΥΓΗ 24-3-2002) 

23.  Στη σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, ο διευθυντής των Οικονομικών Υπηρεσιών της Εκκλησίας Κωνσταντίνος Πυλαρινός, επρόκειτο να ενημερώσει τους ιεράρχες για την ίδρυση δύο ανώνυμων εταιρειών... η δεύτερη είναι η "Εταιρεία Διαχειρίσεως Χώρων Σταθμεύσεως Αυτοκινήτων" (ΕΔΧΣΑ). ... Σκοπός της δεύτερης ανώνυμης εταιρείας είναι η εκμετάλλευση περισσοτέρων από δέκα οικοπέδων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τα οποία θα γίνουν χώροι στάθμευσης. Μέτοχοι της εταιρείας με κεφάλαιο 60.000 ευρώ θα είναι η Εκκλησία της Ελλάδος με συμμετοχή 58.800 ευρώ (98%), η Ιερά Μονή Πετράκη με συμμετοχή 600 ευρώ (1%) και η Ιερά Μονή Πεντέλης 600 ευρώ (1%). (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 02/04/2002)

24.  ... Την περασμένη εβδομάδα ψηφίστηκε στη Βουλή τροπολογία με βάση την οποία δίνεται η δυνατότητα αύξησης των όρων δόμησης σε οικόπεδα που έχουν ήδη καθοριστεί για την κατασκευή γκαράζ, σε συνδυασμό με τη δημιουργία χώρων για καταστήματα και γραφεία. Στην πλειονότητά τους τα ακίνητα ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή σε δήμους, ωστόσο η αύξηση των συντελεστών δόμησης λειτουργεί ως κίνητρο για τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων υπό τη μορφή αντιπαροχής. ...Υπό δημοπράτηση είναι το γκαράζ στο σταθμό Κατεχάκη, ενώ ώς το 2004 προβλέπεται να παραδοθούν τα γκαράζ στους σταθμούς "Πλακεντία" και "Σταυρός". Στο τελικό στάδιο είναι οι διαγωνισμοί για τους σταθμούς στην Εθνική Αμυνα, την Ηλιούπολη και τον Αγιο Αντώνιο. (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 11/04/2002)

25.  Λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, κυριολεκτικά στο "παρά πέντε", προβλέπεται να παραδοθεί το μεγαλύτερο υπόγειο γκαράζ στο λεκανοπέδιο. Ο λόγος για το μεγάλο χώρο στάθμευσης, στα έγκατα του κτιρίου "Φιξ", δίπλα από τον ομώνυμο σταθμό του μετρό, όπου θα κατασκευαστεί εξαώροφο υπόγειο πάρκινγκ, δυναμικότητας 600 θέσεων. ...Το παλιό κτίριο, έργο του αρχιτέκτονα Τάκη Ζενέτου, που θεωρείται δείγμα της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής, διατηρείται και θα φιλοξενεί εκθέσεις ζωγραφικής. Ενα τμήμα του, που αποτελεί νεότερη προσθήκη, έχει κατεδαφιστεί από χρόνια για την κατασκευή του μετρό. Μετά τις παρεμβάσεις, θα προκύψει ένας χώρος πρασίνου που θα καταλαμβάνει 2,5 στρέμματα. ...(ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 17/04/2002)

26.  ΘΩΝ: Το 1998 ο επιχειρηματίας Μπάμπης Βωβός επιτυγχάνει την έκδοση οικοδομικής άδειας για οκταόρωφη οικοδομή και με τετραόροφο υπόγειο γκαράζ στα 4,2 στρέμματα, τα οποία ήδη είχε αγοράσει από δημόσια Ιδρύματα, και όπου βρήκε στέγη το “Αθήνα 2004” και σουπερμάρκετ. Τον Απρίλιο 2001 το Δημοτικό Συμβούλιο με νέα απόφαση παραδίδει το κτήμα Θων στα σχέδια του εργολάβου Μπ. Βωβού. Ο στόχος είναι ένα ακόμη μεγαθήριο (ύψους 27 μέτρων και κάλυψης επιφάνειας 1.150 τετραγωνικών μέτρων) και ένα ακόμη υπόγειο γκαράζ (400 θέσεων). Η απόφαση του Δήμου ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών. ... ΕΝΘΕΤΟ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΑΥΓΗΣ: Ο ΔΑΙΜΩΝ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ (Μάιος 2002)

27.  Το παράνομο πάρκινγκ φουντώνει το νέφος, Διπλασιάζεται η κατανάλωση καυσίμων, πενταπλασιάζονται οι εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα- ΕΡΕΥΝΑ ειδικών του Πολυτεχνείου. ... λέει ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Γ. Φραντζεσκάκης. ..."δίνουμε κονδύλια για νέους οδικούς άξονες, οι οποίοι στην ουσία στο μεγαλύτερο μέρος τους μετατρέπονται σε ...πάρκινγκ"! ...Το περίπου 40% των θέσεων παρκαρίσματος που βρίσκονται μέσα στα όρια του δακτυλίου είναι παράνομες. ... Υπολογίζεται ότι στη ζώνη ανάμεσα στο Σύνταγμα και την Ομόνοια, τις ώρες αιχμής, σε κάθε έξι αυτοκίνητα μόνον ένα παρκάρει νόμιμα! ...Καθημερινά σε όλοκληρο το λεκανοπέδιο πραγματοποιούνται περίπου 1,56 εκ. σταθμεύσεις, από τις οποίες το 78,9% γίνεται στους δρόμους, νόμιμα ή παράνομα. ...Λόγω της κατάληψης των δρόμων από σταθμευμένα Ι.Χ., το 56% διαθέτει μόνον μία λωρίδα κυκλοφορίας, όταν οι κατασκευασμένοι δρόμοι αυτής της κατηγορίας είναι μόνον 11%! Οι ώρες αιχμής, όπως ήταν αναμενόμενο, εντοπίζονται από τις 8 π.μ. έως τις 3 μ.μ. Ομως, έχει ενδιαφέρον ότι ακόμη και σε αυτό το επίμαχο διάστημα υπάρχουν ελεύθερες θέσεις στα οργανωμένα πάρκινγκ, που φθάνουν το ένα τρίτο του δυναμικού τους! ...Δεν υπάρχουν ειδικοί χώροι για τα φορτηγά, που ανέρχονται σε 20.000. Το μεγαλύτερο μέρος τους σταθμεύει σε χώρους των επιχειρήσεων, αλλά υπολογίζεται ότι 8.300 αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας "καταλαμβάνουν" τους δρόμους, ...(ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 03/06/2002)

28.  ΑΛΣΟΣ ΡΙΖΑΡΗ: Πρόσφατα αποφασίστηκε να γίνει Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (Γουλανδρή) και να κατασκευαστούν δύο συγκροτήματα γκαράζ. Στο Ολυμπιακό Νομοσχέδιο του Υπ. Πολιτισμού το Άλσος ξαναπαραχωρείται στο Ίδρυμα Γουλανδρή. Εξαγγέλλεται ότι ένα από τα 20 νέα γκαράζ που θα αποκτήσει η ευρύτερη περιοχή των Αθηνών μέχρι το 2004 είναι στο πάρκο Ριζάρη (ΕΝΘΕΤΟ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΑΥΓΗΣ: Ο ΔΑΙΜΩΝ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ (Ιούνιος 2002)

29.  ...Σύμφωνα με την αρμόδια υπουργό Β. Παπανδρέου, βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας το Προεδρικό Διάταγμα για τον καθορισμό χώρων στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας. Οι διατάξεις του προβλέπουν την κατάργηση των τριών ζωνών που ισχύουν σήμερα, και που είχαν προκαλέσει αρκετά παράδοξα. Για παράδειγμα, το σημερινό νομικό πλαίσιο ορίζει ότι στην περιοχή της Κηφισιάς πρέπει να υπάρχει μία θέση στάθμευσης ανά 100 τετρ. μέτρα κατοικίας, ενώ στο Κερατσίνι η μία θέση αντιστοιχεί σε 200 τ.μ. Το νέο διάταγμα ορίζει ότι θα εφαρμόζεται η αναλογία της μίας θέση ανά 100 τ.μ. για όλη την περιοχή της Αθήνας. ... σε λιγότερο από 24 μήνες από σήμερα, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή σταθμών αυτοκινήτων με 5.750 θέσεις, η πλειονότητα των οποίων βρίσκεται στα όρια του Δήμου Αθηναίων. Επίσης, τον Απρίλιο του 2004 θα έχει κατασκευαστεί σταθμός αυτοκινήτων στην πλατεία Καρύλλου της Ν. Σμύρνης με 700 θέσεις στάθμευσης, ενώ στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους δημοπρατείται η κατασκευή 14 σταθμών με χωρητικότητα για 6.600 θέσεις. Στα ανωτέρω δεν περιλαμβάνονται οι σταθμοί που κατασκευάζονται κοντά στις στάσεις του Μετρό στην Κατεχάκη, την Εθνική Αμυνα και το Φιξ, καθώς και στους νέους σταθμούς στην Πλακεντία, το Σταυρό και την Ηλιούπολη. Ν.Μ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/07/2002)

30.  Επίσης, μέσα στον Οκτώβριο δημοπρατείται επιφανειακός χώρος στάθμευσης δίπλα στο σταθμό του μετρό στην Εθνική Αμυνα, ο οποίος θα παραδοθεί τον Ιανουάριο του 2003. Μέσα στον Οκτώβριο δημοπρατείται η κατασκευή υπόγειου γκαράζ στον Κεραμεικό, στο χώρο όπου είχε ξεκινήσει η κατασκευή σταθμού του Μετρό. ...κατασκευάζονται 8 μεγάλοι χώροι στάθμευσης, συνολικής δυναμικότητας 5.750 θέσεων, δημοπρατήθηκε το γκαράζ της οδού Κυρίλλου στη Νέα Σμύρνη με 700 θέσεις, ενώ βρίσκονται υπό δημοπράτηση άλλοι πέντε σταθμοί (Α' Νεκροαταφείο, Καλλιθέα, Παγκράτι, Περιστέρι και οδός Κουντουριώτου) 1.150 θέσεων. Το πρόγραμμα αυτό θα ολοκληρωθεί ώς τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ ώς το 2005 προωθούνται άλλα 15 γκαράζ με 2.600 θέσεις. (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 02/10/2002)

31.  Σύμφωνα με πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ μελετά τη θέσπιση κινήτρων, με τη μορφή των αυξημένων όρων δόμησης, ώστε να χτιστούν συγκροτήματα γραφείων με υπόγεια πάρκινγκ που θα εκμεταλλευτούν οι ιδιώτες ως αντάλλαγμα για τα κονδύλια που θα διαθέσουν για να καλύψουν μέρος ή και το σύνολο του προϋπολογισμού των έργων. Τέτοια ακίνητα υπάρχουν στην Εθνική Αμυνα, την Αττική, τους Αμπελόκηπους και την Κατεχάκη, αλλά και στους μελλοντικούς σταθμούς στο Χαλάνδρι και την Πλακεντία, καθώς και στη Νερατζιώτισσα του Ηλεκτρικού. ... (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 12/10/2002)

32.  ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ: Μετά την ολοκλήρωση του στεγαστικού προγράμματος, που προβλέπεται να γίνει μέσα σε δύο χρόνια, θα κατεδαφιστούν τα σεισμόπληκτα προσφυγικά και στο οικόπεδο των 4 στρεμμάτων, που βρίσκεται στην είσοδο της πόλης, κοντά στο λιμάνι του Πειραιά, το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ θα κατασκευάσει υπόγειο γκαράζ και πλατεία. (Χ. ΤΖ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 07/10/2002) 

33.  4 μήνες νωρίτερα γκαράζ στη Ριζάρη -ΟΚΤΩΒΡΙΟ λειτουργεί - κοινοπραξία θα το εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια... Μιλώντας σε δημοσιογραφικό πηγαδάκι, η Βάσω Παπανδρέου προανήγγειλε εμμέσως ότι με την προώθηση του προγράμματος των γκαράζ θα ξεκινήσει η συστηματική αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης, με έμφαση στις περιοχές του κέντρου. Το πρόγραμμα του υπουργείου περιλαμβάνει επίσης μεγάλους χώρους στάθμευσης στον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκίδα, τα Γιάννενα, το Αγρίνιο, την Καβάλα και τη Λάρισα. Γκαράζ κατασκευάζονται επίσης σε πολλούς δήμους στο λεκανοπέδιο Αττικής, όπως το Μαρούσι, το Χαλάνδρι, την Κηφισιά και τον Κορυδαλλό. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 09/05/2003

34.  Ανοικτά πολεοδομικά θέματα ορισμένων ολυμπιακών εγκαταστάσεων επιχειρεί να κλείσει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού, που κατατέθηκε στη Βουλή την περασμένη Παρασκευή. ... Με ρυθμίσεις που επέχουν τη θέση οικοδομικής άδειας, ... χορηγείται άδεια για την κατασκευή γκαράζ στον Πειραιά, στο χώρο μεταξύ των οδών Ρετσίνα, Υμηττού και Φιλίππου. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 24/11/2003

35.  ... η επέκταση του Μεγάρου Μουσικής είναι ένα μεγάλο έργο και αφορά την κατασκευή δύο μεγάλων αιθουσών, πέντε μικρότερων, της βιβλιοθήκης, τριώροφου γκαράζ, υπόγειας σύνδεσης του Μετρό με το Μέγαρο και της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου. ... ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 04/05/2004

36.  Υπόγεια γκαράζ: Κάναμε μια τρύπα στην ...πλατεία. Ενα κουβούκλιο ΑΤΜ (σ.σ. μηχάνημα αυτόματης ανάληψης χρημάτων από τράπεζα) “καλωσορίζει” τους περαστικούς στην πλατεία Κάνιγγος. ...Στην πλατεία Αιγύπτου, μετά την ολοκλήρωση του υπόγειου γκαράζ, οι αρμόδιοι ετοιμάζονται να φυτέψουν ...λεωφορεία και όχι πράσινο ... Σε άλλες δύο πλατείες κατασκευάζονται από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ υπόγεια γκαράζ και όλα δείχνουν ότι θα καλυφθούν με πράσινο... μαϊμού. Η πρώτη αφορά το Γουδί. Στον χώρο των 4,5 στρεμμάτων που καταλάμβαναν η πλατεία και η παιδική χαρά υπήρχαν πάνω από 80 δέντρα, μεταξύ των οποίων πεύκα, πλατάνια, λεύκες και ακακίες ύψους 4 έως και 10 μέτρων. Με τα έργα που γίνονται δεν υπάρχει πρόβλεψη για να αναπτυχθούν μεγάλα δένδρα. ...Ο ιδιότυπος αφανισμός των λίγων πλατειών στο Λεκανοπέδιο έχει και μέλλον. Τα προγράμματα του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ και του Δήμου Αθηναίων προβλέπουν και άλλα υπόγεια πάρκινγκ σε άλλες 14 πλατείες, ενώ προβλέπονται και άλλα μικρότερης κλίμακας. ... στις πλατείες Κυρίλλου στη Νέα Σμύρνη, Δημοκρατίας στο Περιστέρι, Μεσολογγίου στο Παγκράτι, Κουντουριώτη στο Κουκάκι, Κύπρου στην Καλλιθέα, Ωρολογίου, Κανάρη, Αλεξάνδρας, Τερψιθέας και Καλαβρύτων στον Πειραιά, Φαναριωτών στη Νίκαια, Παγκοσμίου Ειρήνης στον Κορυδαλλό, Πλατάνου στην Κηφισιά και Αγίου Νικολάου στο Χαλάνδρι. ...Τα έως τώρα δεδομένα δείχνουν ότι οι πλατείες θα μπουν σε δεύτερη μοίρα και ο πρώτος λόγος ανήκει στα αυτοκίνητα...  ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 05/03/2005

37.  ... Ο χώρος του Ζαππείου, ο Αρδηττός λόφος, ο λόφος Άγρας και οι εγκαταστάσεις του Εθνικού ΓΣ,  με ειδική διάταξη του κ. Αλογοσκούφη σε άσχετο νομοσχέδιο, παραχωρούνται ως προς τη χρήση σε ιδιώτη για εισπρακτικούς λόγους και μετατρέπονται από χώρος περιπάτου, ελεύθερης συναναστροφής, διαλόγου και αναψυχής σε εμπόρευμα. ... Η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος απαιτεί την ακύρωση της διάταξης  ολυμπιακού νόμου της προηγούμενης κυβέρνησης για καταστροφική κατασκευή υπόγειου γκαράζ στο Ζάππειο. Επίσης, απαιτεί να προστατευτούν οι ελεύθεροι χώροι πίσω από το κτίριο του Ζαππείου και γύρω από την Αίγλη, όπου λειτουργούν  αυθαίρετοι χώροι στάθμευσης και έχουν τοποθετηθεί αυθαίρετες μπάρες από ιδιώτες με μπράβους παρκαδόρους. Το Ζάππειο ανήκει στους Αθηναίους, στις οικογένειες και στα παιδιά και όχι σε επιχειρηματίες. Η Επιτροπή θα κάνει ότι μπορεί για να μην περάσει αυτή η χαριστική νομοθετική διάταξη. 18-5-2006 Συντονιστ. Επιτροπ. Ελεύθ. Χώρων

38.  ΑΣΤΕΓΟΙ κινδυνεύουν να μείνουν οι 1.200 μαθητές του 6ου και 7ου ΤΕΕ Αθηνών Σχέδια για σχολείο και πάρκινγκ μαζί!... οι συγκεκριμένες σχολικές μονάδες διαθέτουν οικόπεδο για την ανέγερση των καινούργιων κτιρίων τους, το οποίο όμως τώρα λειτουργεί ως πάρκινγκ.
...Οσον αφορά τη σκοπιμότητα της συνύπαρξης σχολείων με υπόγειο πάρκινγκ, ...ο σχεδιασμός του έργου θα είναι τέτοιος ώστε να μην υπάρχει καμία όχληση στους μαθητές”. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 18/06/2005

39.  Ν. ΙΩΝΙΑ-ΤΑΠΗΤΟΥΡΓΙΑ-Στη Νεα Ιωνία γκρεμίζουν τις μνήμες της...   Ένα κομμάτι της ιστορικής μνήμης, από το 1923, το πέμπτο κτίσμα του βιομηχανικού συνόλου της "Ανατολικής Ταπητουργίας" στη Νέα Ιωνία (η παλαιότερη μονάδα ταπητουργίας), στο οποίο στεγαζόταν το υφαντήριο, 730 τ.μ., κατεδαφίστηκε στις 23 Μαϊου από τη δημοτική αρχή και μαζί του η νομιμότητα. ...Ψιλά γράμματα για το Δημοτικό Συμβούλιο που επέμενε να μην χαρακτηρισθούν τα κτίρια του Ο.Τ. 150 "επειδή αφενός δεν αποτελούν ιδιαίτερα αξιόλογα δείγματα βιομηχανικής κληρονομιάς και είναι σε ερειπωμένη κατάσταση και αφετέρου με τον χαρακτηρισμό τους θα δεσμευτούν 7,5 στρέμματα δημοτικού χώρου, τα οποία ο δήμος έχει αποκτήσει με δαπανηρές διαδικασίες απαλλοτρίωσης και στα οποία θέλει να κατασκευάσει υπόγειο γκαράζ και χώρο αθλητικών - πολιτιστικών δραστηριοτήτων". ΑΥΓΗ 26-6-05

40.  ΕΛΑΙΩΝΑΣ: Η κατασκευή αθλητικού κέντρου στον Βοτανικό θα συνοδευθεί με τα απαραίτητα έργα υποδομής (δίκτυο αποχετεύσεων, διευθέτηση ρέματος Πρ. Δανιήλ, διάνοιξη οδού Αγ. Αννης), «τα οποία η Πολιτεία σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων και την ΕΕΣ θα εντάξει στις δράσεις Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα». Ολο το υπόλοιπο έργο (γήπεδο, εμπορικό κέντρο, γκαράζ, χώροι στάθμευσης) είναι αυτοχρηματοδοτούμενο «και θα καλυφθεί με προσφυγή στη διεθνή αγορά κεφαλαίων». Στην περιοχή θα λειτουργήσει σε υπάρχον κτίριο, το οποίο έρχεται στην ιδιοκτησία του δήμου, εμπορικό κέντρο και θα δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης. Συνολικά πάντως στα 120 από τα 200 στρέμματα θα δημιουργηθούν χώροι πρασίνου, ενώ στην έκταση του «Απ. Νικολαΐδης» θα γίνει υπόγειο πάρκινγκ, καθώς και χώροι αναψυχής και ένα μουσείο του Παναθηναϊκού. ...ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 31/08/2005

41.  Η Συντονιστική Επιτροπή Ελεύθερων Χώρων Αθήνας καταγγέλλει την απόφαση του υπουργού ΠεΧωΔΕ για διατήρηση του γηπέδου του Παναθηναϊκού στη Λ. Αλεξάνδρας ως μουσειακού χώρου της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, την οικοπεδοποίηση του γύρω χώρου για εμπορικές χρήσεις καθώς και τη δημιουργία γκαράζ 900 θέσεων, και συμπαρατάσσεται με την συγκέντρωση διαμαρτυρίας των κατοίκων και των τοπικών φορέων και την πορεία στο ΥΠεΧωΔΕ που έγινε στα Κουντουριώτικα στις 2-11-2005. Αθήνα, 30-11-2005 Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ

42.  Ο ίδιος ο κ. Σουφλιάς ... θεώρησε ...μισό διατηρητέο τον κινηματοργάφο «Μετροπόλιταν» στην Κυψέλη και χορήγησε άδεια να κατασκευαστεί υπόγειο γκαράζ! ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 04/03/2006

43.  ... Με την πρόσφατη αναζωπύρωση της αντιπαροχής που σάρωσε σπίτια και κήπους (σε όλη την Ελλάδα) και που δυστυχώς έστρωσε ράμπες για γκαράζ εκεί που υπήρχαν δέντρα 30 και 50 χρόνων, το πρώην αθηναϊκό προάστιο μετατρέπεται γοργά σ’ ένα παράδοξο υβρίδιο αστικής ζωής με σαφώς ελλειμματική ποιότητα. ... (Καθημερινή 15-4-06)

44.  ΓΟΥΔΗ: Από χτες, λοιπόν, και επίσημα η εγκατάσταση αυτή (μαζί με 20 στρέμματα του περιβάλλοντος χώρου που θα λειτουργεί ως υπαίθριο γκαράζ) για 20 χρόνια παραχωρείται στην κοινοπραξία των Γ. και Π. Γεώργα, Δ. Κοντογιάννη και Μ. Αδάμ, οι οποίοι το επινοικιάζουν αντί πινακίου φακής, δηλαδή με 12,5 εκατ. ευρώ (52.083 ευρώ το μήνα). Το υπαίθριο γκαράζ μπορεί να καταργηθεί, αν το Δημόσιο κατασκευάσει υπόγειο γκαράζ, το οποίο, φυσικά, θα παραχωρήσει και αυτό στους ιδιώτες. ...(Ριζοσπάστης 16-5-06)

45.  ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ  ΤΙ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ;

ΕΡΩΤΗΣΗ 9. Τα γκαράζ σε πλατείες καταστρέφουν το υπάρχον πράσινο,  δεν επιτρέπουν ανάπτυξη υψηλού πράσινου και γίνονται πόλοι έλξης νέων ΙΧ χωρίς να λύνουν το παράνομο παρκάρισμα στη γύρω περιοχή. Θα συμβάλετε ώστε να μην συνεχιστεί αυτή η πολιτική;

Απαντήσεις:

Ν. Κακλαμάνης-Αθήνα πόλη της Ζωής μας: Σε μια πόλη σαν την Αθήνα δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται δυο βασικές ανάγκες όπως το πράσινο και η στάθμευση, σε μια λογική "χωρικής αντιπαράθεσης". Το πράσινο είναι αναγκαίο και θα πρέπει να διασφαλιστεί και να αναβαθμιστεί "στη σωστή θέση και το σωστό μέγεθος" σύμφωνα με τα ειδικά πολεοδομικά σταθερότυπα. Σύμφωνα με τα ίδια σταθερότυπα, εξίσου απαραίτητη "στη σωστή θέση και το σωστό μέγεθος" είναι και η στάθμευση, ανάλογα με τον ειδικό ρόλο και τη λειτουργία της κάθε περιοχής. Ας θυμόμαστε όλοι ότι η Αθήνα ως πόλη / δήμος δεν είναι "μεγάλη" σε έκταση "αλλά σε πληθυσμό και δραστηριότητες". Είναι πυκνοκατοικημένη, φιλοξενεί δραστηριότητες υπερτοπικές και ελκύει επισκέπτες και απασχολούμενους ως πρωτεύουσα της χώρας αλλά και ως μια μητρόπολη της Ευρώπης. Θα πρέπει να διασφαλιστούν "οι σωστοί χώροι πρασίνου και στάθμευσης", μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με συνδυασμένα μέτρα. Μέτρα, που για παράδειγμα θα "προτρέπουν" τον πολίτη να "αυξάνει την απόσταση χώρου στάθμευσης από το χώρο κατοικίας - εργασίας" και να αξιοποιεί συνδυασμένα τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή και τα ΙΧ.

Κ. Σκανδαλίδης-Η Αθήνα αλλάΖει: Κατ' αρχήν κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την ανάγκη δημιουργίας μεγάλων χώρων πάρκιγκ στην πόλη. ούτε μπορείς να διατηρείς με υποσχέσεις και την "πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο". Γι' αυτό λέμε ναι στους χώρους κοντά στο μετρό, σε κάθε γειτονιά της Αθήνας, να υπάρχουν χώροι στάθμευσης. Τώρα το αν είναι υπόγειοι ή υπέργειοι εξαρτάται από το χώρο και την γενικότερη χρήση του καθώς και την οικιστική ζώνη. Πρέπει πάντως να σημειώσω ότι η σύγχρονη τεχνολογία των υπόγειων γκαράζ επιτρέπει ακόμη και ψηλά δέντρα να αναπτύσσονται πάνω στην επιφάνεια του εδάφους. Δεν σημαίνει ότι η ανυπόφορη κακοτεχνία κατασκευών τύπου Κλαυθμώνος θα στερήσει τη δυνατότητα ριζικών λύσεων.

Σ. Χαλβατζής-Συμπαράταξη για την Αθήνα: Οι αντιφάσεις στην αφαρμοζόμενη πολιτική για την κυκλοφορία αναδεικνύουν το αντιλαικό περιεχόμενο της. Από την μία προωωθούνται ρυθνίσεις απαγόρευσης εισόδου των ΙΧ στο κέντρο ή ακόμη και διόδια και από την άλλη κατασκευάζονται χώροι στάθμευσης για την προσέλκυση των ΙΧ. Επιτρέπουν την στάθμευση με πληρωμή, δηλαδή για όσους μπορούν να πληρώνουν και ο έλεγχος σε χώρους που δεν επιτρέπεται, είναι μηδαμινός και ατελέσφορος. Δεν θα αλλάξει η κατάσταση όσο διατηρείται η πολιτική ενίσχυσης του ΙΧ. Απαιτείται προνομιακή μεταχείριση των ΜΜ Μεταφοράς και μάλιστα στα στεθερής τροχιάς, καθώς και μια σειρά μέτρα που έχουν και σαν προυπόθεση την ανατροπή της υπάρχουσας πολιτικής για αξιοποίηση και ανάπτυξη των ελευθέρων χώρων.

Α. Τσίπρας-Ανοιχτή Πόλη: Στο κλίμα της Αττικής αρμόζουν οι πράσινες πλατείες με δέντρα και καθίσματα για τους μόνιμους θαμώνες και τους περαστικούς. Η εφαρμογή της ιδέας των υπόγειων γκαράζ μετέτρεψε πολλές από αυτές σε τσιμεντένιες ερήμους. Δεν είναι όμως τεχνικά αδύνατο να φτιάχνει κανείς υπόγειες εγκαταστάσεις και να φυτεύει επάνω δέντρα. Αρκεί να το προβλέπει εξαρχής η στατική μελέτη. Αυτό βέβαια κοστίζει παραπάνω, αλλά τι να γίνει.
Ταυτόχρονα, θα πρέπει να καταλάβουμε ότι το κέντρο της Αθήνας δεν χρειάζεται άλλα πάρκινγκ, αλλά δημόσιους χώρους και χώρους πρασίνου για τους ανzθρώπους που ζουν σ' αυτό ή το επισκέπτονται. Οι χώροι στάθμευσης είναι αναγκαίοι κοντά στους περιφερειακούς σταθμούς μετεπιβίβασης του ΜΕΤΡΟ και του ΗΣΑΠ.

Τ. Κρομμύδας-Οικολογική Αθήνα: Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΑΘΗΝΑ έχει δεσμευτεί να μη δεχθεί κανένα νέο γκαράζ κάτω από πλατείες και χώρους πρασίνου. Στο πρόγραμμά μας για την πολιτική στάθμευσης σημειώνουμε ότι είναι ΩΡΑ ΓΙΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ και τονίζουμε:
Η ιδιωτική αυτοκίνηση κατέχει σήμερα, νόμιμα ή παράνομα, ολόκληρο σχεδόν το διαθέσιμο χώρο της πόλης. Εμποδίζει στην πράξη κάθε άλλη μορφή μετακίνησης, αλλά παρόλα αυτά δεν είναι σε θέση να εξυπηρετηθεί ούτε η ίδια. … Μόνη ρεαλιστική λύση είναι η απελευθέρωση ενός μέρους από το χώρο που κατέχει σήμερα το αυτοκίνητο, ώστε να υπάρξει επιτέλους διαθέσιμος ο απαραίτητος χώρος για τη συγκοινωνία, το ποδήλατο και το περπάτημα…Ο παραλογισμός της ανεξέλεγκτης παράνομης στάθμευσης δεν έχει να κάνει μόνο με την έλλειψη υπευθυνότητας πολλών οδηγών, αλλά και με την προσδοκία ότι κάπου θα βρουν να παρκάρουν. Για το κέντρο της πόλης και τις πυκνοδομημένες συνοικίες (πρακτικά για όλο σχεδόν το Δήμο Αθηναίων) είναι πια ώρα να πούμε καθαρά την αλήθεια: …
Για την πολιτική στάθμευσης οι προτάσεις μας περιλαμβάνουν:
Διατήρηση της δωρεάν στάθμευσης (με συμβολικό ετήσιο τέλος) μόνο για το 1ο ΙΧ κάθε κατοικίας, με προτεραιότητα στις κατοικίες χωρίς ιδιόκτητη θέση στάθμευσης.Ελεγχόμενη στάθμευση στο δρόμο, μόνο για τις θέσεις που περισσεύουν, με παράλληλες εναλλακτικές λύσεις για εύκολη πρόσβαση των μη κατοίκων με συγκοινωνία. Στο κέντρο της πόλης, στάθμευση μόνο ελεγχόμενη και μόνο στα υπάρχοντα γκαράζ. Ειδικές ρυθμίσεις καθιερώνονται για τον εφοδιασμό των καταστημάτων(Δημοτικές Εκλογές 2006)

46.  Περίπου στις 6.000 αναμένεται να φτάσουν οι θέσεις στάθμευσης που θα λειτουργούν δίπλα σε σταθμούς του μετρό μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. ...Πρόκειται για τα νέα υπόγεια γκαράζ: Στο Xαϊδάρι, 380 θέσεων, ...Στο Nομισματοκοπείο, χωρητικότητας 470 θέσεων, ...έχει δημοπρατηθεί ο σταθμός στον Kεραμεικό, σε απόσταση περίπου 300 μ. από τον υπό κατασκευή σταθμό του Mετρό «Bοτανικός», σε ακίνητο ιδιοκτησίας του Δήμου Aθηναίων ... για 285 θέσεις σε 5 επίπεδα. ...σε φάση μελέτης βρίσκονται άλλοι έξι χώροι στάθμευσης σε ισάριθμους υπό κατασκευή σταθμούς του Mετρό. Στο Aιγάλεω, ... Στην Aνθούπολη, ...Στην Aργυρούπολη, ...Στο Eλληνικό...ΗΜΕΡΗΣΙΑ 2/12/2006

47.  ΚΟΛΟΥΜΠΙΑ: Με τις ρυθμίσεις του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ εντάσσονται στο σχέδιο 45 στρέμματα του οικισμού και ο χώρος γύρω από το γήπεδο του Απόλλωνα στη Ριζούπολη χαρακτηρίζεται «βιομηχανικό πάρκο σε εξυγίανση». ... Για τους κοινόχρηστους χώρους αναφέρεται ότι μπορεί να φτάσουν έως 50%, ενώ προβλέπεται η κατασκευή γκαράζ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 09/01/2007

48.  ΔΙΟΧΑΡΟΥΣ: Πάνω από 90 μεγάλα δέντρα προβλέπεται να κοπούν στα παρτέρια της οδού Διοχάρους, δίπλα στο νοσοκομείο Συγγρού στα Ιλίσια, για να κατασκευαστεί υπόγειο γκαράζ 386 θέσεων. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 07/06/2007

49.  ΚΥΨΕΛΗ: Πάρκινγκ σε πλατείες και πάρκα: Για αυτά υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, γιατί οι θέσεις είναι επιδοτούμενες. Στην Πλατεία Κυψέλης, που υποτίθεται ότι θα γίνει ο σταθμός του Μετρό, ο Δήμαρχος δήλωσε ότι έχει ξεκινήσει μελέτη για ένα μεγαλεπήβολο υπόγειο πάρκινγκ: «Όλη η πλατεία από κάτω θα γίνει πάρκινγκ». φαίνεται ότι εγκαταλείπεται το εξαγγελθέν υπόγειο πάρκινγκ στην οδό Βελβενδού (400 θέσεων).  LIFE- O, Πέμπτη 22-10-07

50.  ΤΟ ΚΤΗΜΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΧΩΡΟΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥ, ΠΕΡΙΠΑΤΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... πρόταση της οικογένειας Ζωγράφου και η οποία προβλέπει την οικοδόμηση εμπορικού κέντρου 15.400 τ.μ  με πολυκαταστήματα, πολυκινηματογράφους, αποθήκες, γκαράζ κ.λ.π χρησιμοποιώντας δημοτικούς χώρους για την είσοδο και έξοδο των οχημάτων. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 31/10/2007

51.  ...Κλείνει από τον ερχόμενο Φεβρουάριο για διάστημα μέχρι και έξι μήνες το τμήμα του μετρό από την Εθνική Άμυνα έως το Αεροδρόμιο, προκειμένου να κατασκευασθούν οι τρεις σταθμοί που υπολείπονται σε Χολαργό, Νομισματοκοπείο και Αγία Παρασκευή... ΕΘΝΟΣ 2/11/2007

52.  Σε ιδιώτες αναμένεται να περάσει η εκμετάλλευση και των νέων πάρκινγκ του Μετρό, που ήδη κατασκευάζονται και πρόκειται να λειτουργήσουν στο τέλος του χρόνου και μέχρι το 2010.... ΤΑ ΝΕΑ 15-1-2008

53.  Στο Δήμο Ζωγράφου, σύμφωνα με το Τεχνικό πρόγραμμα για το 2008, σχεδιάζεται να κατασκευαστούν με ΣΔΙΤ, 20 έργα συνολικού προϋπολογισμού 270.000.000€ περίπου. Για τα έργα αυτά θα διατεθεί επιφάνεια «εντός δομημένης έκτασης» γύρο στα 60.000τμ και «εκτός δομημένης έκτασης» στα 39.838τμ. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι τουλάχιστον 41.000τμ επιπλέον, θα καλυφθούν με Μπετό. ...κατασκευή με ΣΔΙΤ, 7 υπόγειων γκαράζ. Στα 4 εξ αυτών θα κατασκευαστούν και αναδομές 4ρων ή 5 ορόφων!! 14 Γενάρη 2008, Κώστας Κωστόπουλος Δημοτικός Σύμβουλος kostopko@sch.gr

54.  ΤΡΙΑ ΝΕΑ πάρκινγκ στους σταθμούς του ΗΣΑΠ στην Κηφισιά, το Μαρούσι και το Νέο Ηράκλειο, θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης από ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι και θα αναλάβουν την εκμετάλλευσή τους. Με την ίδια μέθοδο θα κατασκευαστεί και το γήπεδο της ΑΕΚ στη Μαγουλέζα, ... ΤΑ ΝΕΑ 17-1-2008

55.  ΜΑΡΟΥΣΙ IBC- Το «φιλέτο» των 48.000 τετραγωνικών, προς την πλευρά της Κηφισίας, θα μετατραπεί σε εμπορικό κέντρο με εστιατόριο στο δώμα και συγκρότημα γραφείων, με δυνατότητα αύξησης των τετραγωνικών του σε 73.000 αλλά με την προσθήκη ενδιάμεσων ορόφων μέσα στα όρια του υπάρχοντος κελύφους που έχει ύψος σχεδόν 28 μέτρα. Θα υπάρχει επίσης υπόγειο γκαράζ δύο ορόφων δυναμικότητας 1.377 θέσεων. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 17/03/2008

56.  Μαρούσι: Πάγος ΣτΕ στο παγοδρόμιο ...Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του ΥΠΕΧΩΔΕ, το παγοδρόμιο θα περιλαμβάνει παγοδρομική πίστα με 500 θέσεις θεατών, υπόγειο γκαράζ, αποδυτήρια, γραφεία κ.λπ. συνολικής έκτασης 7.650 τ.μ. ... Η πενταμελής σύνθεση του Ε' τμήματος αναφέρει ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν είναι ελεύθερο να αναμιγνύει τις χρήσεις γης, νοθεύοντας τις κατηγορίες, αλλά ούτε επιτρέπεται «να παραβλάπτεται η πολεοδομική λειτουργία με την προσθήκη των υπόλοιπων επιτρεπόμενων χρήσεων σε τέτοια αναλογία που να ανατρέπεται η κύρια χρήση». ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 22/07/2008

57.  ΒΥΡΩΝΑΣ- ΥΠΕΡΓΕΙΟ ΓΚΑΡΑΖ -Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΠΟΛΥΩΡΟΦΟΥ ΥΠΕΡΓΕΙΟΥ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ. ...Περιφρονώντας αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου που προέβλεπαν κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ και υπέργειας πλατείας, άλλαξε παράνομα την οικοδομική άδεια και παραχώρησε χωρίς νέο διαγωνισμό το έργο σε ιδιωτική εταιρεία, καταλαμβάνοντας έναν από τους τελευταίους ελεύθερους χώρους του Βύρωνα, ο οποίος αγοράστηκε μάλιστα με δικά μας χρήματα και παραχωρείται για εκμετάλλευση επί 25 χρόνια! Πρωτοβουλία Πολιτών ΒΥΡΩΝΑ για τη Διάσωση του Υμηττού, http://prwtobouliabyrwna.blogspot.com

Αναστολή των εργασιών στο υπέργειο γκαράζ στο Βύρωνα!

Την Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2008 το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάσισε την αναστολή των εργασιών στο υπέργειο γκαράζ δίπλα στο παλιό δημαρχείο του Βύρωνα (Β. Ηπείρου και Ευαγγελικής Σχολής). Η αναστολή αυτή υπήρξε το αποτέλεσμα της προσφυγής που κατέθεσαν την 17η Δεκεμβρίου 2007 20 πολίτες του Βύρωνα.

58.  ΧΑΡΤΑ  ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ & ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ  AΝΑΔΕΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΟΙΚΙΛΟΥ ΟΡΟΥΣ 2008: ...Στην Αγία Τριάδα Πετρούπολης, λειτουργεί αυθαίρετο γκαράζ μεγάλων οχημάτων σε εκτός σχεδίου περιοχή. ...Στα όρια των πόλεων με το βουνό, μικρές ή μεγαλύτερες εκτάσεις χρησιμοποιούνται ως χώροι στάθμευσης Ι.Χ. και φορτηγών αυτοκινήτων, όπως πχ στην είσοδο του δασικού δρόμου, στη γέφυρα Σκαραμαγκά

59.  . ΜΑΡΟΥΣΙ-ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ Με αφανισμό κινδυνεύει το δασάκι στον Παράδεισο Αμαρουσίου, απέναντι από τον Ιππικό Ομιλο, μεταξύ των οδών Αλσους - Ασπασίας - Αρτέμιδος. Το γνωστό ως δασάκι «Μιμικόπουλου», απομεινάρι μιας μεγάλης δασικής έκτασης. Κάποιοι δε εξ αυτών το εποφθαλμιούσαν για να αναβαθμίσουν την περιοχή με την κατασκευή υπόγειου... γκαράζ με πράσινο άνωθεν. ... ΕΘΝΟΣ 4/10/2008

60.  .. ιδιώτες θα αναλάβουν την κατασκευή και εκμετάλλευση τεσσάρων υπόγειων χώρων στάθμευσης 1.010 θέσεων, στους σταθμούς Μαρούσι, Ηράκλειο, Φάληρο και Κηφισιά, ...http://www.rizospastis.gr/story.do?id=4811436&publDate=13/11/2008

61.  ... ο σταθμός του «Νομισματοκοπείου» είναι σχεδόν έτοιμος και τώρα κατασκευάζεται υπόγειος σταθμός στάθμευσης 630 θέσεων. Ριζοσπάστης Κυριακή 21 Δεκέμβρη 2008   

62.  ΠΑΡΚΟ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΤΗΣΙΩΝ- Ενας όχι και τόσο πράσινος δήμαρχος -Πώς και γιατί καταστράφηκε με εντολή του το μοναδικό πάρκο στην καρδιά της Κυψέλης ...Στα επεισόδια που έγιναν στη γωνία Πατησίων και Κύπρου εμφανίστηκαν γεροδεμένοι νέοι, 60 τον αριθμό, με πολιτικά ρούχα, οι οποίοι επιτέθηκαν στους κατοίκους που διαμαρτύρονταν. ...Μήπως πίσω από τις επιλογές του υπάρχουν άλλες παράμετροι; Μήπως το ράβε ξήλωνε αποφέρει κάτι που προς το παρόν δεν μας είναι γνωστό; ... Δεν ξεχνάμε ότι μια φαρμακευτική εταιρεία πλήρωσε προεκλογική του εκδήλωση, πράγμα ασύμβατο για υπουργό Υγείας. ...ΒΗΜΑ, 1-2-2009

 

 

[Η αποδελτίωση αυτή πραγματοποιήθηκε για να τροφοδοτηθεί με υποστηρικτικό υλικό η Οργανωτική Επιτροπή της Ημερίδας «Ελεύθεροι Χώροι και Χώροι Στάθμευσης» της 22-3-2009]

 

επιστροφή στην αρχή